16/4 FC Barcelona - PSG

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
ons apr 17, 2024 8:48 am
Araujos frispark skal selvfølgelig give rødt kort og det har skadet holdet meget men Xavis udskiftning af Yamal gjorde tingene endnu værre.
I stedet for at går all in og lave en offensiv indstilling hvor vi stiller med 3-4-2 og tænker på vind eller forsvind, Xavi vælger at spille defensivt og gøre os til grin.
Vi er Barca, vi kan ikke spille defensivt.
Fermin i stedet for Lewa og ikke Martinez i stedet for Yamal.
Xavi har dumpet big time. Tak og farvel for lortet :wave:
I pausen sad jeg og tænkte at det smarteste nok ville have være Lewan ud (han kan jo hverken løbe eller passe på sin bold) for Fermin, Jong ned som cb og Raphinha som mere def orienteret venstre midt. Så kunne Yamal have truet med sin speed på toppen og Fermin ville have skabt en solid midt med Gundo, Pedri og Raphinha...Men Xavi viste ingen nosser overfor Robert, kun at han er stor i munden. Han er en skændsel!

Ikigai
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 16, 2023 8:43 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Ikigai »

Op med humøret.

Barcelona skal nu heller ikke vinde CHL i denne forfatning som både klubben og spillet er i - det ville da næsten at gøre grin med CHL . kun pga en heldig lodtrækning der gør at finalen var et håb. Synes en kvartfinale passer fint . Efter 2 år i UEFA cuppen er Barca tilbage i det fine selskab og en masse erfaring til de unge spillere .

Alt hvad der skete igår er et udtryk for Barca stadig mangler det sidste . Jeg husker utrolig mange CHL kampe i Messi prime dagene hvor Barca spillede i overtal . Nu blev omvendt fordi spillet fejlede og endte med en friløber til PSG. Der var rødt , der var straffe og Xavi skulle ud .

Lewan kunne havde scoret til 2-0 men høvlede den over mål . Sådan er der så meget . Fuld fortjent Barca tabte igår . De lavede alle de fejl man ikke skal gøre i CHL . Men overordnet set synes jeg CHL indsatsten har været godkendt, nu skal sæsonen afsluttes med en 2.plads - så man er med om alle titlerne igen næste sæson. Der er så meget talent på dettevhold - det bedste er i vente .

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

Kluivert skrev:
ons apr 17, 2024 9:24 am
Dytrax skrev:
ons apr 17, 2024 9:17 am
Og så er jeg virkelig træt af PSG. Håber ikke at de, nogensinde, vinder CHL.
Skulle de møde Real i finalen, hepper jeg på Madrid. Kan slet ikke døje den sjæls forladte olieklub.
Synes du at City har mere “sjæl”? Mange herinde kommer nærmest i bukserne af Pep. Kunne meget bedre lide Lucho som træner, Pep var decideret for stort ego der ikke kunne håndtere legender som Ronnie og Eto’o.
Pep har et stort Ego, som Lucho, som Xavi...men han håndterede altså Eto`o og Ronnie helt perfekt efter min mening. Ingen større end holdet. I City gør han det samme. Ukontrollable typer som Sane og Cancello smider han på porten hvis ikke de indordner sig og kører deres eget race.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Gündogan burde være vores kaptajn.


Filten
Indlæg: 1961
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 209 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 9:30 am
Dytrax skrev:
ons apr 17, 2024 9:02 am
Det er svært at finde noget positivt at sige om kampen i aftes, så det vil jeg undlade. Til gengæld blev det igen tydeligt, efter en stime gode kampe, at Xavi - desværre - ikke blev den træner, vi kunne have håbet. Især med måden han var på, som spiller, i mente.

Vi har masser af potentiale og en anden træner havde - tror jeg - fået os forbi PSG og til næste runde i turneringen. Alt det, kan vi ikke bruge til noget, ud over at det bør være tydeligt for de fleste, at vores nuværende træner ikke evner at sætte holdet, lægge en taktik og hvis den ikke fungerer, justere undervejs. Derudover var det pinligt at se ham blive udvist. Igen.

Ny træner, salg af spillere, indkøb af spillere og ro på bagsmækken, så skal vi nok komme igen. (Deja Vu?)

Mht. Araujo håber jeg det bliver et vendepunkt for ham. Han så i aftes, hvad det koster, når man løber med hovedet under armen. Skulle Bayern stå klar med den store muldvarp, tænker jeg det kunne være en idé at sende ham til Tyskland og på den måde skrabe penge sammen til en god DM - derudover har jeg ingen fidus til Felix og for den sags skyld heller ikke den store kærlighed til Raphinia, der godt nok var virkelig god i den første PSG kamp.

Og nu kan man så se frem til at få udvidet møtrikken i weekenden, når Real tager imod. Tror ikke at vi kommer til at se trodsreaktion fra spillerne og da slet ikke fra Xavi, der formentlig igen slår en solid brainfart og bliver sendt væk fra sidelinjen.
Jeg tvivler på Bayern reelt ønsker at lægge de 100M, men er enig i at vi så absolut har mere brug for en klasse DM, end Ronalds færdigheder. Jong til United for 100M og så 50M for Raphinha.
Vil lige minde om, (jeg er ikke selv fan) at Raphinha var vores bedste spiller i disse 2 psg opgør. 3 mål og kæmper røven ud af bukserne.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Alias-A »

FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 17, 2024 9:55 am
Gündogan burde være vores kaptajn.

Dejligt med nogen der tager ansvar og siger tingene, som de er.
93' Iniesta

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15029
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 9:38 am
Lopezzz skrev:
ons apr 17, 2024 8:48 am
Araujos frispark skal selvfølgelig give rødt kort og det har skadet holdet meget men Xavis udskiftning af Yamal gjorde tingene endnu værre.
I stedet for at går all in og lave en offensiv indstilling hvor vi stiller med 3-4-2 og tænker på vind eller forsvind, Xavi vælger at spille defensivt og gøre os til grin.
Vi er Barca, vi kan ikke spille defensivt.
Fermin i stedet for Lewa og ikke Martinez i stedet for Yamal.
Xavi har dumpet big time. Tak og farvel for lortet :wave:
I pausen sad jeg og tænkte at det smarteste nok ville have være Lewan ud (han kan jo hverken løbe eller passe på sin bold) for Fermin, Jong ned som cb og Raphinha som mere def orienteret venstre midt. Så kunne Yamal have truet med sin speed på toppen og Fermin ville have skabt en solid midt med Gundo, Pedri og Raphinha...Men Xavi viste ingen nosser overfor Robert, kun at han er stor i munden. Han er en skændsel!
Helt enig.
Xavi prioriterer med Lewandowski som om han er Messi. Polakken har aldrig imponeret i snart halvandet år.
Hvorfor er der ingen i klubben der ser det.
Han har ødelagt vores angreb kamp efter kamp.
Desværre vi kommer til at se ham igen på søndag, målløs og ufarlig.
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1961
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 209 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Filten »

Har nu set det røde kort igen. Araujo ligger blot hånden på skulderen og hverken river eller skubber og modstanderen falder med det samme. Jeg synes det er en klar fejl fra dommerens side.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1779
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Barca80 »

Ja nu er der gået over 12 timer siden katastrofen skete. Men det gør stadig rigtig ondt.

Det der gør mest ondt er jo, at vi havde ekstrem gode muligheder for at nå en CL finale efter 10 år. Vi vandt den første kamp og førte med 1-0 i kampen i går, men så kom det røde kort ud af det blå og smadrede det hele.

Og Dortmund venter i semi-finalen. Sikke en sindssyg nem mulighed for at nå finalen som nu er gået i vasken. Vi får ikke en lignende nem mulighed i den nærmeste fremtid. Så trist :sad:

DeanCassady
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af DeanCassady »

Filten skrev:
ons apr 17, 2024 11:51 am
Har nu set det røde kort igen. Araujo ligger blot hånden på skulderen og hverken river eller skubber og modstanderen falder med det samme. Jeg synes det er en klar fejl fra dommerens side.
Måske, men det er torskedumt at give ham mulighed for at dømme den. Enhver kunne se, hvad Barcola gik efter, inden det rent faktisk skete.

Og i andre nyheder, viser Xavi igen, at han ikke kan holde hovedet koldt. Igen, igen, igen. Det er decideret håbløs, at han så ofte sælger holdet for sit temperament.
Robert Zimmerman

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Alias-A »

Jeg er lige så bitter som jer andre. Men jeg tænker, at hvis vi ikke kan køre en tomålsføring hjem med 60 minutter tilbage på hjemmebane, så fortjener vi heller ikke at gå videre. 10 mand eller ej.
Et rutineret tophold (og træner) skal kunne tilpasse sig et rødt kort. Det kunne vi på ingen måde og røg derfor ud.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi var så meget dårligere end for en uge siden i Paris. Vi gik fra mentalt stærke til nervevrag på 6 dage.
93' Iniesta

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Alias-A skrev:
ons apr 17, 2024 12:54 pm
Jeg er lige så bitter som jer andre. Men jeg tænker, at hvis vi ikke kan køre en tomålsføring hjem med 60 minutter tilbage på hjemmebane, så fortjener vi heller ikke at gå videre. 10 mand eller ej.
Et rutineret tophold (og træner) skal kunne tilpasse sig et rødt kort. Det kunne vi på ingen måde og røg derfor ud.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi var så meget dårligere end for en uge siden i Paris. Vi gik fra mentalt stærke til nervevrag på 6 dage.
Fordi vi ikke er særligt mentalt stærke. Der er noget gennemgående galt med klubben og spillernes mentalitet igennem de sidste mange, mange år. Der skal INTET til at skubbe os ud af kurs. Den mindste ting går i mod, og så reagerer spillerne som om hele verden er i mod os. Som nævnt længere oppe, Araujo må ALDRIG give dommeren mulighed for at dømme det røde kort. En friløber og en mulig redning eller et mål. 1-1 og stadigvæk 11 mod 11. Så havde det set helt anderledes ud IMO. Spillerne havde ikke været nødsaget til at løbe rundt som hund i et spil kegler. Skuffet, men ikke overrasket.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Michman »

Jeg er ikke skuffet.. Jeg er pisse sur..
Araújo var i min bog den oplagte kaptajn efter Roberto.
Han er tydeligvis ikke moden nok til den opgave.
Vi er foran 1-0. Du giver dommeren en klar chance for at give rødt kort.. Det er utilgiveligt.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
ons apr 17, 2024 11:51 am
Har nu set det røde kort igen. Araujo ligger blot hånden på skulderen og hverken river eller skubber og modstanderen falder med det samme. Jeg synes det er en klar fejl fra dommerens side.
Har ikke set den igen, i momentet så den ok ud. Måske er den en smule hård, men Araujo skal bare holde nallerne væk! 9 af 10 angribere vil lade sig falde hvis de så meget som bliver snittet på arm/skulder. Han er for overgearet. Efter 10 min lavede han en hasarderet glidende i feltet hvor han heldigvis ikke ramte nogen…

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 17, 2024 1:03 pm
Alias-A skrev:
ons apr 17, 2024 12:54 pm
Jeg er lige så bitter som jer andre. Men jeg tænker, at hvis vi ikke kan køre en tomålsføring hjem med 60 minutter tilbage på hjemmebane, så fortjener vi heller ikke at gå videre. 10 mand eller ej.
Et rutineret tophold (og træner) skal kunne tilpasse sig et rødt kort. Det kunne vi på ingen måde og røg derfor ud.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi var så meget dårligere end for en uge siden i Paris. Vi gik fra mentalt stærke til nervevrag på 6 dage.
Fordi vi ikke er særligt mentalt stærke. Der er noget gennemgående galt med klubben og spillernes mentalitet igennem de sidste mange, mange år. Der skal INTET til at skubbe os ud af kurs. Den mindste ting går i mod, og så reagerer spillerne som om hele verden er i mod os. Som nævnt længere oppe, Araujo må ALDRIG give dommeren mulighed for at dømme det røde kort. En friløber og en mulig redning eller et mål. 1-1 og stadigvæk 11 mod 11. Så havde det set helt anderledes ud IMO. Spillerne havde ikke været nødsaget til at løbe rundt som hund i et spil kegler. Skuffet, men ikke overrasket.
Det er også bare fucking baby fejl vi laver…Araujo selvfølgelig, men også ved 1-2 målet. Lewan tordner en bold over fra 12-13 meter og Xavi der selvfølgelig skal holde en gut med fart inde og forstærke midten, fremfor at beholde Lewan.. :roll:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster