16/4 FC Barcelona - PSG

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 1:43 pm
FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 17, 2024 1:03 pm
Alias-A skrev:
ons apr 17, 2024 12:54 pm
Jeg er lige så bitter som jer andre. Men jeg tænker, at hvis vi ikke kan køre en tomålsføring hjem med 60 minutter tilbage på hjemmebane, så fortjener vi heller ikke at gå videre. 10 mand eller ej.
Et rutineret tophold (og træner) skal kunne tilpasse sig et rødt kort. Det kunne vi på ingen måde og røg derfor ud.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi var så meget dårligere end for en uge siden i Paris. Vi gik fra mentalt stærke til nervevrag på 6 dage.
Fordi vi ikke er særligt mentalt stærke. Der er noget gennemgående galt med klubben og spillernes mentalitet igennem de sidste mange, mange år. Der skal INTET til at skubbe os ud af kurs. Den mindste ting går i mod, og så reagerer spillerne som om hele verden er i mod os. Som nævnt længere oppe, Araujo må ALDRIG give dommeren mulighed for at dømme det røde kort. En friløber og en mulig redning eller et mål. 1-1 og stadigvæk 11 mod 11. Så havde det set helt anderledes ud IMO. Spillerne havde ikke været nødsaget til at løbe rundt som hund i et spil kegler. Skuffet, men ikke overrasket.
Det er også bare fucking baby fejl vi laver…Araujo selvfølgelig, men også ved 1-2 målet. Lewan tordner en bold over fra 12-13 meter og Xavi der selvfølgelig skal holde en gut med fart inde og forstærke midten, fremfor at beholde Lewan.. :roll:
Jep, helt enig…

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
ons apr 17, 2024 10:36 am
Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 9:30 am
Dytrax skrev:
ons apr 17, 2024 9:02 am
Det er svært at finde noget positivt at sige om kampen i aftes, så det vil jeg undlade. Til gengæld blev det igen tydeligt, efter en stime gode kampe, at Xavi - desværre - ikke blev den træner, vi kunne have håbet. Især med måden han var på, som spiller, i mente.

Vi har masser af potentiale og en anden træner havde - tror jeg - fået os forbi PSG og til næste runde i turneringen. Alt det, kan vi ikke bruge til noget, ud over at det bør være tydeligt for de fleste, at vores nuværende træner ikke evner at sætte holdet, lægge en taktik og hvis den ikke fungerer, justere undervejs. Derudover var det pinligt at se ham blive udvist. Igen.

Ny træner, salg af spillere, indkøb af spillere og ro på bagsmækken, så skal vi nok komme igen. (Deja Vu?)

Mht. Araujo håber jeg det bliver et vendepunkt for ham. Han så i aftes, hvad det koster, når man løber med hovedet under armen. Skulle Bayern stå klar med den store muldvarp, tænker jeg det kunne være en idé at sende ham til Tyskland og på den måde skrabe penge sammen til en god DM - derudover har jeg ingen fidus til Felix og for den sags skyld heller ikke den store kærlighed til Raphinia, der godt nok var virkelig god i den første PSG kamp.

Og nu kan man så se frem til at få udvidet møtrikken i weekenden, når Real tager imod. Tror ikke at vi kommer til at se trodsreaktion fra spillerne og da slet ikke fra Xavi, der formentlig igen slår en solid brainfart og bliver sendt væk fra sidelinjen.
Jeg tvivler på Bayern reelt ønsker at lægge de 100M, men er enig i at vi så absolut har mere brug for en klasse DM, end Ronalds færdigheder. Jong til United for 100M og så 50M for Raphinha.
Vil lige minde om, (jeg er ikke selv fan) at Raphinha var vores bedste spiller i disse 2 psg opgør. 3 mål og kæmper røven ud af bukserne.
Ja enig, men ser ham bare ikke som fast mand hvis vi skal tilbage til toppen og tilbage til dyderne…og han skulle jo være eftertragtet i PL..

nosslo15
Indlæg: 1042
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af nosslo15 »

Jeg tror desværre ikke, at holdet har kunnet håndtere favoritværdigheden, især ikke da vi kommer foran. Man begår den meget store fejl, at man stiller sig længere frem i forsvaret og derfor kommer Araujo ud i den løbeduel. Ja han laver en fejl aflevering, men når man rykker bagkæden frem, så kommer den løbeduel før eller siden i kampen. Jeg synes, der var tegn på i første halvleg, at man ikke går ind til kampen med samme påpasselighed som i Paris, de Jong f.eks.

Jeg hørte også Xavi sige til pressemødet før kampen, at man skulle forhindre PSG i at have bolden ved at presse højere og dermed altså stå højere. Dette mener jeg afgjort er en fejl, PSG er langt bedre i possesion spillet end vi pt. er. I Paris stod man ca. Midt på egen banehalvdel det meste af kampen og gjorde det derfor svært for PSG at komme bagom forsvaret, alt dette satte man over styr og det virkede lidt som om nogle af spillerne var overtændte.

Jeg er ked af, at vi ikke spillede med Fermin i stedet for Pedri, fordi det ville have givet et andet signal til holdet om ydmyghed.

Man kan altid diskutere det røde kort, jeg mener, at det var for voldsom en dom, men Araujo dummer sig - og det må man bare ikke i så vigtig en kamp.

Så kan man diskutere udskiftningen ved udvisningen og Xavis "in game tactics" Når vi bliver reduceret til 10 mand, så er fart endnu vigtigere og der mener jeg, at udskiftningen af Yamal var en fejl, han havde lige lavet en verdensklasse aktion og havde masser af selvtillid og så er han en spiller, der kan holde på bolden, det kan man ikke sige om Lewandowski.

Selvfølgelig skal Martinez ind for Araujo, men jeg ville have taget Lewa ud og så samtidigt skiftet Pedri for Fermin.

Men ved udvisningen står man også med et virkeligt svært valg, man er foran med 2 - men en mand i undertal i 60+ min. Skal man prøve at få det andet mål og dermed være foran med 3, eller skal man forsvare mod et PSG som offensivt var bedre end vi så det i Paris?

Ud over dette så man bare sige at Enrique havde langt flere valgmuligheder end Xavi havde til andet opgør - og dette blev OGSÅ afgørende.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15028
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
ons apr 17, 2024 1:55 pm
Så kan man diskutere udskiftningen ved udvisningen og Xavis "in game tactics" Når vi bliver reduceret til 10 mand, så er fart endnu vigtigere og der mener jeg, at udskiftningen af Yamal var en fejl, han havde lige lavet en verdensklasse aktion og havde masser af selvtillid og så er han en spiller, der kan holde på bolden, det kan man ikke sige om Lewandowski.

Selvfølgelig skal Martinez ind for Araujo, men jeg ville have taget Lewa ud og så samtidigt skiftet Pedri for Fermin.
Fuldstændig enig. Udskiftningen var en kæmpe fejl af Xavi.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er altid nemmest at være bagklog, så det vælger jeg at være her:
Jeg ville, ved udvisningen af Araujo (som korrekt fik det røde kort, hvis i spørger mig, tænk lige hvis det havde været en af vores spillere i friløb mod deres mål.. så havde vi været fuldstændig overbevist om at det var klart rødt,) .. men ved udvisningen ville jeg have gjort flg. udskiftninger:

Ud med Lewan og Raphina, ind med Martinez og Fermin.
Og så ville jeg have spillet 4-4-1, med Yamal som eneste angriber og Fermin, Gundo til at true i dybdeløb.
Evt ville jeg, hvis det brændte helt på, rykke De Jong ned som en 5 back forsvars kæde og spille 5~3~1
Så ville det måske have været muligt at beholde bolden mere i egne rækker når vi erobrede den og også spille på nogle få hurtige omstillinger, men med en decideret kontrolleret defensiv.
Tror altså godt man kunne forsvare en 2 måls føring i 60 min på hjemmebane, hvis man havde valgt de rigtige udskiftninger efter udvisningen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 1042
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 17, 2024 2:48 pm
Det er altid nemmest at være bagklog, så det vælger jeg at være her:
Jeg ville, ved udvisningen af Araujo (som korrekt fik det røde kort, hvis i spørger mig, tænk lige hvis det havde været en af vores spillere i friløb mod deres mål.. så havde vi været fuldstændig overbevist om at det var klart rødt,) .. men ved udvisningen ville jeg have gjort flg. udskiftninger:

Ud med Lewan og Raphina, ind med Martinez og Fermin.
Og så ville jeg have spillet 4-4-1, med Yamal som eneste angriber og Fermin, Gundo til at true i dybdeløb.
Evt ville jeg, hvis det brændte helt på, rykke De Jong ned som en 5 back forsvars kæde og spille 5~3~1
Så ville det måske have været muligt at beholde bolden mere i egne rækker når vi erobrede den og også spille på nogle få hurtige omstillinger, men med en decideret kontrolleret defensiv.
Tror altså godt man kunne forsvare en 2 måls føring i 60 min på hjemmebane, hvis man havde valgt de rigtige udskiftninger efter udvisningen.
Jeg vil tendere til at give dig ret og udskiftningen af Yamal var en fejl, da han ubetinget er den angriber, som holder bedst fat i bolden.

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
ons apr 17, 2024 1:55 pm
Jeg tror desværre ikke, at holdet har kunnet håndtere favoritværdigheden, især ikke da vi kommer foran. Man begår den meget store fejl, at man stiller sig længere frem i forsvaret og derfor kommer Araujo ud i den løbeduel. Ja han laver en fejl aflevering, men når man rykker bagkæden frem, så kommer den løbeduel før eller siden i kampen. Jeg synes, der var tegn på i første halvleg, at man ikke går ind til kampen med samme påpasselighed som i Paris, de Jong f.eks.

Jeg hørte også Xavi sige til pressemødet før kampen, at man skulle forhindre PSG i at have bolden ved at presse højere og dermed altså stå højere. Dette mener jeg afgjort er en fejl, PSG er langt bedre i possesion spillet end vi pt. er. I Paris stod man ca. Midt på egen banehalvdel det meste af kampen og gjorde det derfor svært for PSG at komme bagom forsvaret, alt dette satte man over styr og det virkede lidt som om nogle af spillerne var overtændte.

Jeg er ked af, at vi ikke spillede med Fermin i stedet for Pedri, fordi det ville have givet et andet signal til holdet om ydmyghed.

Man kan altid diskutere det røde kort, jeg mener, at det var for voldsom en dom, men Araujo dummer sig - og det må man bare ikke i så vigtig en kamp.

Så kan man diskutere udskiftningen ved udvisningen og Xavis "in game tactics" Når vi bliver reduceret til 10 mand, så er fart endnu vigtigere og der mener jeg, at udskiftningen af Yamal var en fejl, han havde lige lavet en verdensklasse aktion og havde masser af selvtillid og så er han en spiller, der kan holde på bolden, det kan man ikke sige om Lewandowski.

Selvfølgelig skal Martinez ind for Araujo, men jeg ville have taget Lewa ud og så samtidigt skiftet Pedri for Fermin.

Men ved udvisningen står man også med et virkeligt svært valg, man er foran med 2 - men en mand i undertal i 60+ min. Skal man prøve at få det andet mål og dermed være foran med 3, eller skal man forsvare mod et PSG som offensivt var bedre end vi så det i Paris?

Ud over dette så man bare sige at Enrique havde langt flere valgmuligheder end Xavi havde til andet opgør - og dette blev OGSÅ afgørende.
Enig. Tror faktisk også jeg allerede i kamp 1 tråden nævnte, at vi skulle gå til kamp 2 med stort set samme taktik, for da virkede det nemlig som om folk var uhyre omhyggelige og stålsatte omkring en pragmatisk def tankegang. I går var det som om tændingen var skæv og den homogene tankegang fra kamp 1, var blevet til noget mere nonchalant og usammenhængende, mens PSG faktisk spillede ukarakteristisk determineret og fokuseret…!

Dog er jeg stadig overbevist om avancement hvis vi havde spillet 11 mod 11.

nosslo15
Indlæg: 1042
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af nosslo15 »

Ja, det er meget muligt og jeg hører måske også til en af dem, der tænker, at vi skal sælge Araujo til sommer, han har for mange "blundere" og for mange skader og, hvis vores ankermand i forsvaret er 17 år, hvorfor så ikke få en makker til ham, som er lidt yngre end Araujo? Det med at Araujo har "kaptajn" karakter, det er der også andre der har.

Filten
Indlæg: 1944
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Filten »

nosslo15 skrev:
ons apr 17, 2024 4:06 pm
Ja, det er meget muligt og jeg hører måske også til en af dem, der tænker, at vi skal sælge Araujo til sommer, han har for mange "blundere" og for mange skader og, hvis vores ankermand i forsvaret er 17 år, hvorfor så ikke få en makker til ham, som er lidt yngre end Araujo? Det med at Araujo har "kaptajn" karakter, det er der også andre der har.
Araujo, Frenkie, Lewan og kounde.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig koster det røde kort kampen, men køber ikke præmissen, at vi havde kontrol inden den hændelse.
Inden vores scoring er vi kørt helt under gulvtæppet, og efter de kom sig over chokket, så var de i struben på os igen, og havde velsagtens scoret på friløberen.

Vi kunne intet sætte sammen af afleveringer. Intet. Vi var slet ikke sat op ti den kamp, hverken taktisk eller mentalt. Slet ikke mentalt. Det var et hold, som var panisk angst for at tabe.
Folk kæmpede egentligt, men man kæmpede for overlevelse, og da vi kom bagud, og vores “leder” havde overladt holdet til sig selv igen, smed man hæmningerne gav det et skud. Det er det positive jeg tager med fra igår, og det giver mig tro på vi har et hold i fremtiden.

Kan sagtens tilgive Araujo og Cancelo, og vil bestemt mene, at førstnævnte er fremtiden for Barca.
Jeg vil derimod aldrig nogensinde tilgive Xavis opførsel, og at han svigtede sit hold, da de havde allermest brug for ham. Det var egoistisk, usselt og efterfølgende viser han ingen anger, men æbler løs om dommere mig her og der. Føj for satan

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15028
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Lopezzz »

460 millioner kroner røg i vasken i går aftes :wtf:
Barça lost the chance to earn €62.5m yesterday. €50m from the Club World Cup and another €12.5m for qualifying for the semi-finals.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
ons apr 17, 2024 7:15 pm
460 millioner kroner røg i vasken i går aftes :wtf:
Barça lost the chance to earn €62.5m yesterday. €50m from the Club World Cup and another €12.5m for qualifying for the semi-finals.
Vi var vel ikke sikret club vm ved semi..eller?

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1697
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Barcaholic »

Filten skrev:
ons apr 17, 2024 4:19 pm
nosslo15 skrev:
ons apr 17, 2024 4:06 pm
Ja, det er meget muligt og jeg hører måske også til en af dem, der tænker, at vi skal sælge Araujo til sommer, han har for mange "blundere" og for mange skader og, hvis vores ankermand i forsvaret er 17 år, hvorfor så ikke få en makker til ham, som er lidt yngre end Araujo? Det med at Araujo har "kaptajn" karakter, det er der også andre der har.
Araujo, Frenkie, Lewan og kounde.
Frenkie og Lewandowski kan jeg sagtens gå med til.
Kan godt li FdJ, men som mange andre har været inde på, så passer han desværre bare ikke til vores spillestil.
Han gjorde det dog rigtig godt i første kamp mod PSG.
Lewandowski fylder bare for meget, og når han ikke scorer, så er han ikke meget værd.

Ville være ked af at undvære både Kounde og Araujo.
Kounde har gjort det rigtig rigtig godt på HB.
En plads vi jo i mange år virkelig har manglet kvalitet på.
Araujo er, på trods af sin kæmpe blunder igår, stadig en af verdens bedste CBs.
Ham og Cubarsi er i min verden det perfekte makkerpar.

Selvom vi skulle få 100mil euro (kommer aldrig til at ske) så frygter jeg at vi ville komme ud i en ny situation ala dengang vi ledte med lys og lygte efter en makker til Pique.

Lad os beholde det kvalitet vi har, og fra næste sæson kan vi starte på en frisk, og forhåbentligt bygge et nyt storhold op.

Filten
Indlæg: 1944
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 7:21 pm
Lopezzz skrev:
ons apr 17, 2024 7:15 pm
460 millioner kroner røg i vasken i går aftes :wtf:
Barça lost the chance to earn €62.5m yesterday. €50m from the Club World Cup and another €12.5m for qualifying for the semi-finals.
Vi var vel ikke sikret club vm ved semi..eller?
Mener det krævede en sejr i går og 2 mere i chl.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15028
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 16/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
ons apr 17, 2024 7:21 pm
Lopezzz skrev:
ons apr 17, 2024 7:15 pm
460 millioner kroner røg i vasken i går aftes :wtf:
Barça lost the chance to earn €62.5m yesterday. €50m from the Club World Cup and another €12.5m for qualifying for the semi-finals.
Vi var vel ikke sikret club vm ved semi..eller?
Jo det tror jeg fordi Atletico røg ud.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster