11/2 FC Barcelona - Granada

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
man feb 12, 2024 4:50 pm
Decos udtalelser betyder, at man vil kigge væk fra Juego de Posición. Spørgsmålet er, om de spillere man har, kan spille på en anden måde end det.
Jeg har ikke set ham uddybe noget sted, så hvor ved du egentlig det fra!?

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af nosslo15 »

Jeg føler mig slet ikke overbevist om, at Xavi har prøvet at få holdet til at spille, som vi så dem gøre for 15 år siden, måske lidt i begyndelsen - og sidste år i nogle af kampene, hvor han måske forventede, at Bussi stadig kunne dominere - men ellers tror jeg, han har prøvet sig frem, med de spillere, han nu har haft til rådighed. Og ofte har det fra min stol set ud som om, at spillet var meget mere pragmatisk og direkte. Uden dog at være mere effektivt - desværre.

Jeg tror, at man så Xavis indflydelse mest markant sidste år. I år har han så formentlig fået at vide, at man skulle spille mere underholdende, dvs. højere forsvarslinje og uden Bussi, samtidigt med Dembeles fravær ( den eneste på holdet, som for alvor kunne true modstanderens høje pres med sin fart ) og Gavis skade.

Uanset om Xavi er en dårlig træner, så tror jeg virkelig ikke, han har været så naiv at tro, at hans træner opgave ville være løst, hvis blot han kunne få holdet til at spille tiki- taka.

Ligeledes tror jeg heller ikke, at man bare kan gøre det op på den måde, at man siger, at Xavi har "krævet" sådan og "krævet" sådan, i forhold til de transfers, der har været de sidste 2 år. Det har formentlig været sådan, at bestyrelsen med Laporta i spidsen har prioriteret at "satse" på nogle emner, Lewandowski f.eks. eller Raphinha eller Kounde, for så at håbe på, at det var nok til, at vi kunne spise 🍒 med de store klubber pt. Her har Laportas selvforståelse og hans klubstolthed været afgørende - og her må man bare sige, at det rent faktisk skaffede os et mesterskab og gav noget luft til klubben, så der kunne rykkes endnu flere talenter op på førsteholdet.

Men kære venner! Genopbygning af et hold! Det ser altså ikke sådan ud, at vi har 24 spillere, som bliver bedre og bedre for hver sæson, der går. At tro at der skal være en form for ligefrem proportionalitet imellem input og output - for at det så i sidste ende, skal eksplodere i en form for eksponentiel vækst, hvor der er fuldkommen symbiose mellem talent, træning, gameplan og udtryk på banen. Sådan er det bare ikke - altid. Ofte skal der være tilbagegang, før, der kan være fremgang. Tænk på holdet under Rijkard, de toppede i 2006 og så gik det tilbage.

Jeg ved godt, at det er svært at forestille sig et Barca hold, blive rigtigt godt inden for et par år eller 3, men økonomien er snart ved at være god igen og så har vi på det tidspunkt, hvor vi for alvor kan købe også en bred talentmasse på holdet, som netop har fået den fornødne spilletid og erfaring. Bla. under Koeman og Xavi. Og vi får vores hjemmebane tilbage - forhåbentlig.🤞😉
Senest rettet af nosslo15 man feb 12, 2024 8:59 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
man feb 12, 2024 7:29 pm
Kubala skrev:
man feb 12, 2024 4:50 pm
Decos udtalelser betyder, at man vil kigge væk fra Juego de Posición. Spørgsmålet er, om de spillere man har, kan spille på en anden måde end det.
Jeg har ikke set ham uddybe noget sted, så hvor ved du egentlig det fra!?
Det fremgår af hans udtalelser. Jeg ved ikke, hvordan man ellers skal læse dem.

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1488
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 399 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af SIOUX »


Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Norbit skrev:
man feb 12, 2024 5:37 pm
Kubala skrev:
man feb 12, 2024 4:50 pm
Decos udtalelser betyder, at man vil kigge væk fra Juego de Posición. Spørgsmålet er, om de spillere man har, kan spille på en anden måde end det.
Det jo ikke fordi at "den her måde" fungerer særlig godt. Måske vil den "anden måde" være bedre. Jeg tror ikke det bliver værre. Det kan jeg ikke forestille mig.
Jeg aner det ikke. Jeg ved ikke, om spillermaterialet er til det. Og så er der hele akademiet, som spiller på en specifik måde. De talenter vil have det svært i et nyt system.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Nåh, men det var så bare en fejlcitering. Jeg tror ikke, at man kan gå en helt ny vej med de spillere, man har og det akademi, man har. Hvis der ændres noget, skal alt ændres.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Lopezzz »

Vi har indkasseret 24 mål i løbet af sidste 38 dage :eek: ... det er fucking skræmmende..
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 62 gæster