7/1 Barbastro - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Mentaliteten er der bare ikke. Han er en humørspiller, og det fungerer bare ikke i moderne fodbold. Den var måske gået for Ronaldinho, men dér er Felix trods alt ikke rent talentmæssigt.

Han er dygtig, fremragende til tider, men det er ikke helt nok.
Robert Zimmerman

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Vi ved godt, at Felix kan nogle ting, både drible og afslutte. Men det som jeg synes han i særklasse er den ringeste til på holdet er genpres og at arbejde uden bold. Han fremstår ofte ugidelig i den del af spillet, giver op halvvejs i et løb osv.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SantJordi skrev:
man jan 08, 2024 6:26 pm
EasyBuddhist skrev:
man jan 08, 2024 2:17 pm
Fremragende kamp af Hector og Fermin

Afslører på fantastisk vis Felix, Raphinha og Lewa som de frauds, de er. Mage til pseudo spillere, skal lede længe efter.
Det er efterhånden typisk, at det er dem som har fået mindst tid under Xavi, som leverer bedst.
Hm ja, men det siger også noget om, hvor lidt de tre spillere forstår af det taktiske setup. Raphinha er en omvandrende katastrofe rent taktisk, mens Felix mentale mindset gør ham ude af stand til at følge en selv, ret simpel taktik. Lewa ligner en spiller, der fanget i the twilight zone. Fuldstændig blank. Fodbold IQ'en i den frontlinje er kort sagt på størrelse med en ært.

Selvfølgelig siger det også noget om, Xavi har svært ved at finde den nøgle, der skal låse op for dette angreb og det er problematisk. Men, jeg er faktisk ikke sikker på, jeg har lyst til at se, hvordan en sådan taktisk nøgle skal se ud, ganske enkelt fordi, det vil være meget lidt Barca like. Hver for sig, kunne en enkelt af dem nok fungere i en fronttrio, hvis de to andre havde top kvalitet og måske, man endda kunne klemme to ind, hvis resten af holdet virkelig spillede på alle tangenter. De har kort sagt brug for et virkeligt stærkt setup, for at kunne shine. For at bede dem om selv at tænke en ærlig tanke, kan man ikke.

De spillere, der fungerer bedst hos Barca i frontlinjen er Ferran, Gavi, Fermin og Yamal. Fordi, de kender systemet. Problemet med det faktum er, de to af dem er midtbanespillere, nr. tre er 16 år og Ferran har ikke den sidste kvalitet til at være fast starter hos Barca. Han er dog rigtig god at have siddende på bænken som impact sub eller i tilfælde af skader og altså i en Pedro agtig rolle.

Så jeg må ærligt sige, jeg føler med Xavi i denne tid. Det må være sindssygt frustrerende at sidde på bænken og være vidne til al den middelmådighed, de disker op med, kamp efter kamp.

Jeg tænker egentlig nok, Xavi nok skal få tingene til at fungere her i anden halvdel af sæsonen. Han har vist ved flere lejligheder, han kan tænke pragmatisk og få selv middelmådige spillere til at levere resultater. Problemet er jo bare, det ikke er det, man helst vil se, hverken hos fans, medier eller i klubben. Man vil gerne se dem spille Barca style, men det kommer ganske enkelt ikke til at ske med den fronttrio. Never!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

thomas skrev:
man jan 08, 2024 10:13 pm
Vi ved godt, at Felix kan nogle ting, både drible og afslutte. Men det som jeg synes han i særklasse er den ringeste til på holdet er genpres og at arbejde uden bold. Han fremstår ofte ugidelig i den del af spillet, giver op halvvejs i et løb osv.
Han er en fornærmelse mod enhver holdånd.
Abelardo Fernández (former Barça player): "The worst thing is not the mistakes João Félix makes, but the attitude he shows after the mistake. He is static... That bad image he gives. You lose the ball, so go and get it, fight for it. He doesn't do that."
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Det burde diskvalificere ham ift. en startplads.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Med hensyn til den anden fløj:

❌ Deco has blocked Raphinha's departure from Barça. [Diario Sport]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/1 Barbastro - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

In the club they believe that Xavi's brother Oscar (Xavi's Assistant) does not have any training level that qualifies him to be at Barça. [El Chiringuito TV]
Måske en smule oprydning kunne være på sin plads?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster