16/12 Valencia - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
søn dec 17, 2023 2:03 am
Vi mangler Mosquitoooo AKA Dembouz! Nøj hvor jeg savner en kant der tør ar udfodre og ikke laver de samme bevægelser gang på gang. Hvornår har i sidst set Raphina drible forbi sin modstander? Og hvornår har i sidst set ham lykkedes?

Så kom jeg til at tænke på noget andet. At Fati ikke blev til mere var ikke hans skyld, det er 100% Xavi. Savner en træner med idéer og nosser.

Uge efter uge høre vi Xavi sige at vi enten er på rette vej eller at vi er under opbygning. Alonso overtog et Leverkusen hold og har fået dem til at spille fremragende fodbold på under 6 måneder. Xavi har nu haft over 2 år. Det er ikke spillerne efterhånden, det er træneren.
Så dembele der taber bolden 9 ud af 10 dueller og så skal forsvaret møde endnu flere kontrangreb?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🆘 Barça have gone 17 consecutive games without winning by more than 1 goal for the first time since 1962/63 season.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 | Despite Barça having the MOST big chances in the top 5 leagues in 2023/24 (64), their big chance conversion rate (31%) is only 76th best in Europe.

[ Via : SofascoreINT ]

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Filten skrev:
søn dec 17, 2023 2:50 am
Norbit skrev:
søn dec 17, 2023 2:03 am
Vi mangler Mosquitoooo AKA Dembouz! Nøj hvor jeg savner en kant der tør ar udfodre og ikke laver de samme bevægelser gang på gang. Hvornår har i sidst set Raphina drible forbi sin modstander? Og hvornår har i sidst set ham lykkedes?

Så kom jeg til at tænke på noget andet. At Fati ikke blev til mere var ikke hans skyld, det er 100% Xavi. Savner en træner med idéer og nosser.

Uge efter uge høre vi Xavi sige at vi enten er på rette vej eller at vi er under opbygning. Alonso overtog et Leverkusen hold og har fået dem til at spille fremragende fodbold på under 6 måneder. Xavi har nu haft over 2 år. Det er ikke spillerne efterhånden, det er træneren.
Så dembele der taber bolden 9 ud af 10 dueller og så skal forsvaret møde endnu flere kontrangreb?
Lige nu? Ja! 100 ud af 100 gange havde jeg valgt Dembele fremfor Felix eller Raphinha.
Jeg ville selvfølgelig vælge Messi eller Neymar, men den mulighed udløb for længe siden. Tænkte af de seneste vi har haft, så havde Dembele og Aubameyang været en stor opgradering ifht til det tamme angreb vi har i dag.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Norbit skrev:
søn dec 17, 2023 2:03 am
Vi mangler Mosquitoooo AKA Dembouz! Nøj hvor jeg savner en kant der tør ar udfodre og ikke laver de samme bevægelser gang på gang. Hvornår har i sidst set Raphina drible forbi sin modstander? Og hvornår har i sidst set ham lykkedes?

Så kom jeg til at tænke på noget andet. At Fati ikke blev til mere var ikke hans skyld, det er 100% Xavi. Savner en træner med idéer og nosser.

Uge efter uge høre vi Xavi sige at vi enten er på rette vej eller at vi er under opbygning. Alonso overtog et Leverkusen hold og har fået dem til at spille fremragende fodbold på under 6 måneder. Xavi har nu haft over 2 år. Det er ikke spillerne efterhånden, det er træneren.
Dembele var og er en nulbon. Alle var så begejstrede for, at "han kan gå begge veje" ... og hver gang valgte han at gå den forkerte vej. Han har gode fodboldben og kan en masse - men ingen kan alt, og det Dembele ikke kunne var at bruge hovedet. Har har teknikken, men ikke en fodboldhjerne. Han dribler godt - men for det meste ind i en blindgyde. En sjælden gang i mellem lavede han så en mindre genialitet, men som vi alle ved, så kan selv en blind høne finde et korn. Det er kun godt, at vi slap af med ham.

Auba havde været en gevinst at have som backup for Lewandowski - han gjorde det rigtigt godt i den korte tid vi havde fornøjelsen af ham. Tæt på sidste salgsdag, javel - men det er ham, vi har, jo også. Hvis han da ikke er over.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

PeterPedal skrev:
søn dec 17, 2023 11:51 am
Norbit skrev:
søn dec 17, 2023 2:03 am
Vi mangler Mosquitoooo AKA Dembouz! Nøj hvor jeg savner en kant der tør ar udfodre og ikke laver de samme bevægelser gang på gang. Hvornår har i sidst set Raphina drible forbi sin modstander? Og hvornår har i sidst set ham lykkedes?

Så kom jeg til at tænke på noget andet. At Fati ikke blev til mere var ikke hans skyld, det er 100% Xavi. Savner en træner med idéer og nosser.

Uge efter uge høre vi Xavi sige at vi enten er på rette vej eller at vi er under opbygning. Alonso overtog et Leverkusen hold og har fået dem til at spille fremragende fodbold på under 6 måneder. Xavi har nu haft over 2 år. Det er ikke spillerne efterhånden, det er træneren.
Dembele var og er en nulbon. Alle var så begejstrede for, at "han kan gå begge veje" ... og hver gang valgte han at gå den forkerte vej. Han har gode fodboldben og kan en masse - men ingen kan alt, og det Dembele ikke kunne var at bruge hovedet. Har har teknikken, men ikke en fodboldhjerne. Han dribler godt - men for det meste ind i en blindgyde. En sjælden gang i mellem lavede han så en mindre genialitet, men som vi alle ved, så kan selv en blind høne finde et korn. Det er kun godt, at vi slap af med ham.

Auba havde været en gevinst at have som backup for Lewandowski - han gjorde det rigtigt godt i den korte tid vi havde fornøjelsen af ham. Tæt på sidste salgsdag, javel - men det er ham, vi har, jo også. Hvis han da ikke er over.
Og selvom Auba også er oppe i alderen har han mere fart end 'Sneglowski' :) Problemet er at Auba formentlig ville have samme position ift. at få spilletid. Altså at polakken nødigt ville blive skiftet ud. Kan man som spiller få skrevet klausuler ind omkring spilletid? Fordi det er næsten den bedste forklaring der er på det vi ser.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Nå men ... fra den lille optimist

Peña: 6/7 (gjorde det han skulle gøre, kunne ikke gøre noget ved målet, blev heller ikke testet særligt meget)

Cancelo: 5/6 (god offensivt og var også god ifbm. at spille bolden ud af pres, passiv flere gange defensivt i nøglesituationer)

Araujo: 7 (gjorde det han skulle og fik lukket ned både i luften og langs gulvet, men var lidt passiv ved målet)

Kounde: 6 (godt at se han havde bedre kamp end de sidste - stadig ikke helt skarp hverken defensivt eller på bolden)

Balde: 6 (endelig fik Balde succes med sine løb med og uden bold i offensiven. Defensiven var ok, men havde også en lille rolle i opspillet til udligningsmålet)

Frenkie: 8 (Barca's bedste i kampen, super tredjefods-assist og flere gode næst- og tredjesidste fødder, var lidt passiv ved 1-1 målet og lavede også nogle fejl i opspillet - særligt ved at holde for længe på bolden)

Ped (åbenbart med blødt 'd') ri: 7/8 (var meget på bolden i en dybere position, flere gode næst- og tredjesidste fødder, kæmpede lidt mere med den defensive rolle men ok, tabte også bolden unødvendigt flere gange og så var der flere potentielle assist der manglende den sidste præcision)

Gundo: 7 (fungerede også godt som fremskudt på midten, særligt i det høje pres, skarpheden på chancerne og med bolden i feltet mangler det sidste for at han bliver farlig, mindre skabende end han plejer at være)

Raphi: 6/7 (en af hans bedre kampe, flere gode løb i dybden, blandt andet på assisten, bliver lidt hektisk til tider og tager derved nogle dårlige beslutninger - særligt nogle af hans tværafleveringer)

Lewa: 4/5 (en af hans bedre kampe, er dog stadig meget usynlig og mangler stadig en højere grad af boldsikkerhed, er uskarp når han får mulighederne, men var i dag med til at skabe et par stykker af dem)

Felix: 4 (temmelig anonym i denne kamp, scorede selvfølgelig et tap-in, men det bør ikke trække så meget op, formåede i mindre grad at blive en sikker og solid spilstation i Barca-angrebet og lykkedes ikke med sine 1vs1-aktioner).

Altså resultatmæssigt en krise, men spillemæssigt og chancemæssigt var dette heller ikke en krise.

Holdet har en krise ift. effektivitet og manglende fokus i defensiven og det resulterer i en krise i resultatet. Ift. defensiven savner jeg nok en der råber holdet lidt op. Måske har Araujo ikke påtaget sig den rolle endnu. Det ser i hvert fald ikke sådan ud. Hverken FdJ, Pedri, Kounde, Cancelo, AC, Balde er de typer der træder frem og viser lidt ekstra attitude. Gundo virker ikke til at ville påtage sig den rolle - endnu. Felix og Raphinha er heller ikke typerne. Og Lewa ... har i hvert fald ikke vist indsatsen til det. Det er vel kun Gavi der har vist den rette attitude, både "kom så", "yeah for helvede", "vamos", "fokus for helvede". Håber Araujo kan udvikle lidt Puyol-mentalitet, så han også bliver bedre til at løfte holdet i disse situationer. Og skubbe på - også når man er kommet på 1-0. Fordi Barca forsvarer sig stadig bedre ved at angribe end ved at pakke/trække sig!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af sorens »


Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Vi savner satme noget mere bredde i spillertruppen og noget skarphed. I det mindste fik jeg ikke kvalme af at se denne kamp ligesom jeg fik af de sidste 2.

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

sorens skrev:
søn dec 17, 2023 2:28 pm
Nå men ... fra den lille optimist

Peña: 6/7 (gjorde det han skulle gøre, kunne ikke gøre noget ved målet, blev heller ikke testet særligt meget)

Cancelo: 5/6 (god offensivt og var også god ifbm. at spille bolden ud af pres, passiv flere gange defensivt i nøglesituationer)

Araujo: 7 (gjorde det han skulle og fik lukket ned både i luften og langs gulvet, men var lidt passiv ved målet)

Kounde: 6 (godt at se han havde bedre kamp end de sidste - stadig ikke helt skarp hverken defensivt eller på bolden)

Balde: 6 (endelig fik Balde succes med sine løb med og uden bold i offensiven. Defensiven var ok, men havde også en lille rolle i opspillet til udligningsmålet)

Frenkie: 8 (Barca's bedste i kampen, super tredjefods-assist og flere gode næst- og tredjesidste fødder, var lidt passiv ved 1-1 målet og lavede også nogle fejl i opspillet - særligt ved at holde for længe på bolden)

Ped (åbenbart med blødt 'd') ri: 7/8 (var meget på bolden i en dybere position, flere gode næst- og tredjesidste fødder, kæmpede lidt mere med den defensive rolle men ok, tabte også bolden unødvendigt flere gange og så var der flere potentielle assist der manglende den sidste præcision)

Gundo: 7 (fungerede også godt som fremskudt på midten, særligt i det høje pres, skarpheden på chancerne og med bolden i feltet mangler det sidste for at han bliver farlig, mindre skabende end han plejer at være)

Raphi: 6/7 (en af hans bedre kampe, flere gode løb i dybden, blandt andet på assisten, bliver lidt hektisk til tider og tager derved nogle dårlige beslutninger - særligt nogle af hans tværafleveringer)

Lewa: 4/5 (en af hans bedre kampe, er dog stadig meget usynlig og mangler stadig en højere grad af boldsikkerhed, er uskarp når han får mulighederne, men var i dag med til at skabe et par stykker af dem)

Felix: 4 (temmelig anonym i denne kamp, scorede selvfølgelig et tap-in, men det bør ikke trække så meget op, formåede i mindre grad at blive en sikker og solid spilstation i Barca-angrebet og lykkedes ikke med sine 1vs1-aktioner).

Altså resultatmæssigt en krise, men spillemæssigt og chancemæssigt var dette heller ikke en krise.

Holdet har en krise ift. effektivitet og manglende fokus i defensiven og det resulterer i en krise i resultatet. Ift. defensiven savner jeg nok en der råber holdet lidt op. Måske har Araujo ikke påtaget sig den rolle endnu. Det ser i hvert fald ikke sådan ud. Hverken FdJ, Pedri, Kounde, Cancelo, AC, Balde er de typer der træder frem og viser lidt ekstra attitude. Gundo virker ikke til at ville påtage sig den rolle - endnu. Felix og Raphinha er heller ikke typerne. Og Lewa ... har i hvert fald ikke vist indsatsen til det. Det er vel kun Gavi der har vist den rette attitude, både "kom så", "yeah for helvede", "vamos", "fokus for helvede". Håber Araujo kan udvikle lidt Puyol-mentalitet, så han også bliver bedre til at løfte holdet i disse situationer. Og skubbe på - også når man er kommet på 1-0. Fordi Barca forsvarer sig stadig bedre ved at angribe end ved at pakke/trække sig!
Synes nu også vi er i spillemæssig krise, vi mangler en spillestil/dna osv.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

✍️ | La Vanguardia: “FC Barcelona fans now turn off the TV angrily. That's because, without Gavi, the club lacks charismatic players. The team now has a lot of average players, with some good players. If Neymar or Messi played last night, Barça would've won 1-4.”

Pressen skyder med skarpt.

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
søn dec 17, 2023 6:38 pm
✍️ | La Vanguardia: “FC Barcelona fans now turn off the TV angrily. That's because, without Gavi, the club lacks charismatic players. The team now has a lot of average players, with some good players. If Neymar or Messi played last night, Barça would've won 1-4.”

Pressen skyder med skarpt.
men rammer ikke forbi mht. messi og neymar
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Filten skrev:
søn dec 17, 2023 6:03 pm
sorens skrev:
søn dec 17, 2023 2:28 pm
Nå men ... fra den lille optimist

Peña: 6/7 (gjorde det han skulle gøre, kunne ikke gøre noget ved målet, blev heller ikke testet særligt meget)

Cancelo: 5/6 (god offensivt og var også god ifbm. at spille bolden ud af pres, passiv flere gange defensivt i nøglesituationer)

Araujo: 7 (gjorde det han skulle og fik lukket ned både i luften og langs gulvet, men var lidt passiv ved målet)

Kounde: 6 (godt at se han havde bedre kamp end de sidste - stadig ikke helt skarp hverken defensivt eller på bolden)

Balde: 6 (endelig fik Balde succes med sine løb med og uden bold i offensiven. Defensiven var ok, men havde også en lille rolle i opspillet til udligningsmålet)

Frenkie: 8 (Barca's bedste i kampen, super tredjefods-assist og flere gode næst- og tredjesidste fødder, var lidt passiv ved 1-1 målet og lavede også nogle fejl i opspillet - særligt ved at holde for længe på bolden)

Ped (åbenbart med blødt 'd') ri: 7/8 (var meget på bolden i en dybere position, flere gode næst- og tredjesidste fødder, kæmpede lidt mere med den defensive rolle men ok, tabte også bolden unødvendigt flere gange og så var der flere potentielle assist der manglende den sidste præcision)

Gundo: 7 (fungerede også godt som fremskudt på midten, særligt i det høje pres, skarpheden på chancerne og med bolden i feltet mangler det sidste for at han bliver farlig, mindre skabende end han plejer at være)

Raphi: 6/7 (en af hans bedre kampe, flere gode løb i dybden, blandt andet på assisten, bliver lidt hektisk til tider og tager derved nogle dårlige beslutninger - særligt nogle af hans tværafleveringer)

Lewa: 4/5 (en af hans bedre kampe, er dog stadig meget usynlig og mangler stadig en højere grad af boldsikkerhed, er uskarp når han får mulighederne, men var i dag med til at skabe et par stykker af dem)

Felix: 4 (temmelig anonym i denne kamp, scorede selvfølgelig et tap-in, men det bør ikke trække så meget op, formåede i mindre grad at blive en sikker og solid spilstation i Barca-angrebet og lykkedes ikke med sine 1vs1-aktioner).

Altså resultatmæssigt en krise, men spillemæssigt og chancemæssigt var dette heller ikke en krise.

Holdet har en krise ift. effektivitet og manglende fokus i defensiven og det resulterer i en krise i resultatet. Ift. defensiven savner jeg nok en der råber holdet lidt op. Måske har Araujo ikke påtaget sig den rolle endnu. Det ser i hvert fald ikke sådan ud. Hverken FdJ, Pedri, Kounde, Cancelo, AC, Balde er de typer der træder frem og viser lidt ekstra attitude. Gundo virker ikke til at ville påtage sig den rolle - endnu. Felix og Raphinha er heller ikke typerne. Og Lewa ... har i hvert fald ikke vist indsatsen til det. Det er vel kun Gavi der har vist den rette attitude, både "kom så", "yeah for helvede", "vamos", "fokus for helvede". Håber Araujo kan udvikle lidt Puyol-mentalitet, så han også bliver bedre til at løfte holdet i disse situationer. Og skubbe på - også når man er kommet på 1-0. Fordi Barca forsvarer sig stadig bedre ved at angribe end ved at pakke/trække sig!
Synes nu også vi er i spillemæssig krise, vi mangler en spillestil/dna osv.
For mig er det primært udførelsen der mangler. Synes det er ret tydeligt hvad det er spillerne prøver på og hvad trænerteamet gerne vil. Og det er blandt andet at nærmest bære bolden indover stregen. Det jeg savner er noget mere vildskab, intensitet (også lige når man er kommet foran), skud fra distancen (særligt Pedri og Gundo). Men jeg formoder der her er noget mentalt - altså ikke DNA. De kommer til at trække sig - og ja hvis de konkret bliver bedt om at trække sig så ja, så et det DNA'et den er gal med.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Det positive er at chancerne skabes og alt ville se helt anderledes ud, hvis en større procentdel blev omsat til mål. Det ville også tvinge en given modstander til at åbne lidt for sluserne, hvilket så igen - formoder jeg - vil føre til flere chancer. Men vi er alt for sløje i angrebskæden og hvad problemet, sådan helt specifikt er, skal jeg ikke kunne sige, men vi har Lewandowski, der oplever historisk formdyk, uden nogen som helst konsekvens, udover pointtab og frustration iblandt tilhængere. Jeg er med på at han ikke bliver skarp af at sidde på bænken, men det kunne givetvis motivere? Og hvis en ung, sulten angriber får chancen, vil han måske gribe den.

Derudover forstår jeg ikke altid hvad det er Xavi ønsker af holdet, men det kan også sagtens skyldes at et par af spillerne ikke forstår og dermed ikke kan eksekvere på banen.

Jeg er ikke Xaviout, ikke sådan for alvor, for jeg vil så ufatteligt gerne, at han bliver en succes og får tryllet holdet tilbage i topform, men det er sgu svært at se hvordan.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 16/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

❗️There is no change in the future of Xavi at this point despite the complicated moment Barca and Xavi are in. Barca and Laprota continues to trust in Xavi

Though the board are not happy with the current situation in La Liga they continue to trust Xavi because the dressing room also trusts the manager

They know the team is creating several chances but can not score and they believe the incoming of Vitor Roque can help freshen up the attack

Pedri and Cancelo speaking to the press after the Valencia game shows the dressing room are all still with Xavi
Barca are not negotiating with any other managers but they know they must turn the situation around in La Liga


Via: @FabrizioRomano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster