10/12 FC Barcelona - Girona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har sagt det million gange at Barcas forsvar døde da Puyol stoppede. Lige siden har vi ikke haft et stabilt forsvar og de sidste 5-6 år har været ren helvede. Vi er helt til grin og alle klubber kan komme forbi vores forsvar og score nemme mål.
Men i går aftes har hele verden set at Barcas forsvar er ren katastrofe. Det var så pinligt at se på.
Som Gundo sagde, vi forsvarer ikke som et hold. Han er godt nok selv pisse langsom og dårlig til at forsvare men det er klart at intet fungerer når alle er forvirret og alle er ude af deres positioner. Alle er ukoncentreret og ingen tager det med ro. Der er total panik i forsvaret.
Intet af det ville have sket hvis vi har lagt mere press på Girona længere oppe på midten. Vi var meget passive og vi gik ikke til dem før de var ind i feltet.
MDCCCXCIX

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Drake »

Tello skrev:
søn dec 10, 2023 11:37 pm
Drake skrev:
søn dec 10, 2023 10:24 pm
Jeg har lige set Tottenham VS Newcastle, og når man ser Spurs spil, så ser man virkelig se at Barcas plan er at spille med indlæg.

Spurs med hurtig spil og bevægelser, og ikke så mange indlæg. Men kan tydelig se at hele offensiven venter på at et indlæg skal komme, i stedet for at spille sig igennem til en chance :roll:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig Ange Postecoglou som vores træner, han har en tydelig og utrolig offensiv spillestil, som man allerede kunne se efter nogle kampe.
Men Ange har ikke “Barca DNA” og han har ikke “fået sin fodboldforståelse på La Masia”

Fordi Barca DNA virkelig kan ses lige nu. Det eneste DNA på den bane, er det som Girona efterlader efter at have taget os hårdt.
Barca DNA som træner betyder intet kan vi se med Xavi som træner, det vigtigste er at træneren har den spillestil vi vil have.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Nyhuus »

Først og fremmest, hatten af til Girona. Fuldt fortjent - kæmpe kamp de spiller. Klart vi laver nogle grimme defensive fejl. Især på de første 2 mål. Men man må også bare give Girona, at det fungerer for dem. Det er lige så meget deres presspil, der tvinger defensiven ud i de fejl den laver.

Har siden Xavis ankomst været meget tilbageholden med kritikken. Især fordi, jeg er stor modstander af den korte lunte, mange klubber praktiserer. Det har til tider set positivt ud, og i starten af sæsonen var jeg ret begejstret. Men må så bare sige, at de sidste 2 måneders tid har givet rynker i panden, og at især denne kamp har sat et endegyldigt punktum for mig, og for nogle bekymringer vedr. Xavis taktiske formåen.

Han har simpelthen ikke den taktiske snilde, som jeg tror mange havde regnet med at han ville besidde. I hvert fald ikke endnu. Og det rammer bare ekstra hårdt, når man ikke har den trup, som han selv engang var en del af. Det er drøn ærgerligt..

Xavi er færdig. Jeg tror ikke på, at man fyrer midt i sæsonen. Så galt står det trods alt ikke til endnu, og med hans kæmpe status i klubben in mente, tror jeg han får sæsonen ud. Men der skal ske noget vildt, hvis han skal fortsætte en sæson mere.

Med den måde man så trods alt er begyndt at hente spillere, kunne jeg håbe på, at det måske også afspejler sig i trænervalg. At man går efter noget nyt og alternativt, i stedet for at falde tilbage på gamle dyder. Jeg ser rigtig gerne, at man går efter De Zerbi eller Xabi Alonso til sommer. To virkeligt spændende trænere, med mange interessante idéer.

Hvis man er nysgerrig på deres måde at spille på, kan man se disse..

Xabi Alonso:


De Zerbi:


Er med på, at det bliver svært. Både økonomisk at vriste dem fri af deres kontrakter. Men også at få dem ind i et sportsligt projekt, hvor pengene er små. Anerkender også at Xabis fortid i Real er en hindring. Kunne også forestille mig, at Real går efter ham til sommer. Det ændrer dog ikke på, at de kunne være spændende :-)

Om ikke andet, så håber jeg inderligt, at den sportslige ledelse tænker ud af boksen mht. trænervalg. Please.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af PeterPedal »

Synes egentlig at den her trænersnak hører til i en anden tråd - men lad nu det ligge.

Jeg er helt enig i det med at lunten ofte er for kort, og det er så nemt for alle sofatrænerne, som hver og én er eksperter i at analysere kampene og spillet - som regel meget bedre end dem, der lever af at gøre det.

Og jeg er enig i, at vi er nødt til at rose Girona for at spille et brag af en kamp. Det er ikke nødvendigvis altid det tabende holds skyld, at de taber en kamp. Det kan faktisk også være modstanderens fortjeneste, fordi de har spillet fantastisk.

Og så det med trænerne ...

Der er mange gode trænere, men det er jo ingen garanti for, at de vil fungere i Barca.

Vi havde en fantastisk smukt kamelia stående, men diverse planer og naboens nye carport betød, at den skulle flyttes. Det blev den så (og det kostede en formue at få det gjort, for halvdelen af haven skulle graves op for at få hele rodnettet og hvad ved jeg med i flytningen - den skulle jo have det godt!) og nu står den så og shiner på sin nye plads, men efter 2 år er den stadig ikke rigtigt blevet sig selv. Den blomstrer ikke, som den gjorde engang, flot ja, men ... det var altså ikke det, vi håbede på.

Ten Haag er nok heller ikke lige det, United håbede på - selvom han jo var en sol i Ajax (og ja, indrømmet, jeg nævnte ham selv dengang som afløser for Koemann), men flytningen til United har jo ikke ligefrem været den mega-succes, man havde forventet / håbet på.

Så ja, svært, monster svært. Både med spillere og trænere. De kan fungere fantastisk i én sammenhæng og så slet ikke i en anden sammenhæng (her er det nærliggende at tænke Lewandowski). Og der er ingen garanti for, at vi ville vinde det hele inkl. Vikinglotto og krigen i Ukraine, hvis vi hyrer Ancelotti.

Det synes jeg hører med til snakken ...
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Dytrax »

🎙 | Iker Mallo (Journalist on X): “The next Barça coach should be a foreigner, so that he does not be affected by the bad environment we have. Hansi Flick or Antonio Conte would be the most experienced to come and redirect this.”

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af SantJordi »

Dytrax skrev:
tirs dec 12, 2023 4:39 pm
🎙 | Iker Mallo (Journalist on X): “The next Barça coach should be a foreigner, so that he does not be affected by the bad environment we have. Hansi Flick or Antonio Conte would be the most experienced to come and redirect this.”
Hvis man vil tages seriøst som random twitter-fyr, så kan man sgu da ikke foreslå Conte som Barca-træner...

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af sorens »

Jeg er personligt ikke i gang med at kigge efter alternative trænere. Foretrækker bedre angribere :)



Historien sidste år var at Barca havde lukket til i defensiven. Modstanderne kom ikke frem til mange chancer, men der gjorde Barca heller ikke. Så derfor var der en berettiget kritik af de manglende offensive elementer på Barca-holder. I år er åbnet op til - højere grad af - bal i begge ender. Mens der bliver lukket en del flere mål ind bliver der også skabt en del flere chancer - også store chancer. Der bliver bare ikke scoret på dem!

Midtbanen er stærkere offensivt, angrebet er sådan set også stærkere end sidste år. Men skarpheden mangler gevaldigt!

Det største problem er dog svækkelsen af forsvaret. Rotationen dette efterår er ikke meget anderledes end den, der var sidste efterår. Men kvaliteten af Xavi's valgmuligheder er bedre på papiret. Koundé har dog efter sin skade bare været pivringe. Og Balde har desværre ramt en eller anden mur. Araujo, AC og Martinez har alle tre vist et generelt højt niveau, men der er jo også grænser. Cancelo's defensive kvaliteter svinger enormt meget. Så noget af det har at gøre med Kounde, Balde og Cancelo's udsving. Men det har også noget at gøre med strukturen på midten. Mod At. Madrid fungerede rotationen mellem Gundo og Frenkie nærmest perfekt - offensivt og defensivt. Det gjorde det ikke i samme grad mod Girona. Der opstod for mange huller i mellemrummet de to og back-kæden. Og Cancelo var desværre positionelt ofte langt væk ift. at kunne bakke op. Indskiftningen af Balde som LCB - som var et modigt (og dumdristigt) sats - fungerede groft sagt ikke rigtig og defensiven positionelle struktur blev stærkt svækket. Der skal mere stabilitet ind i 4-back kæden. Og et bedre defensivt link-up til enkelt/dobbelt-pivot'en. Forhåbentlig kommer det med en skadesfri Frenkie.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af sorens »

Interessant analyse af nogle af aspekterne af det defensive arbejde i søndagens kamp - men igen Barca kom stadig frem til mere end rigelig af chancer!

Men organisationen virkede skarpere hos Girona.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster