5/3 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Madameskrald »

thomas skrev:
søn mar 05, 2023 11:42 pm
Der er noget jeg ikke helt forstår. Torres spiller en god kamp med flere gennembrud mod Cadiz for to uger siden, før og efter rimelig katastrofalt. Det bliver forklaret med manglende selvtillid og manglende fast spilletid. Det samme med Fati. Men hvor vigtigt kan det egentlig være, hvis man får spillet meget til træning 11 mod 11 (men måske bliver det faktisk ikke prioriteret nok?). Det burde give stabilitet, selvfølgelig kan det ikke opveje at man har ro på, når det så virkelig gælder, men man får vist at man er på niveau og får spillet 'rigtigt'. Det tyder på svag psyke og/eller på dårlig coaching. Jeg ville virkelig gerne have Fati op i gear og trods rædselsfuld boldomgang og manglende speed, så viser han også idag i glimt sin store spilforståelse, som jeg mener overgår Torres og Raphina. Men Fati har langt til fast spilletid med Gavi, Pedri, Demb og Lewan tilbage, så what to do? Eller skal man gå all in og satse på Demb-Lewan-Fati og de andre nøjes med indskiftninger? Hvis Abde kommer tilbage til sommer hvilket jeg virkelig håber, så er der så yderligere konkurrence på fløjen - og Abde har noget af det, som Demb også har og de andre ikke har: de kan sætte en mand af fra nul og de kan drible forbi i fart.
Jeg tror, at det handler meget om presset i Barcelona. Vi skal vinde alt og pænt… + der er ikke aktuelt en bærende stamme, der trækker den overordnede struktur. Det er helt sikkert nemmere, at komme ind og være lidt usikker på et hold, hvor alle er grundstrukturerne fungerer 100 %.
Hertil så er Ferrans alsidighed aktuelt et problem for ham, da han er klart bedst på højrekanten, men den får Raphinha aktuelt, fordi Ferran også kan spille 9`er positionen. Altså bliver han kastet lidt rundt på alle frontpositionerne, hvilket ikke hjælper en spiller, der skal finde et stabilt niveau. Og så lavede han altså to `assists` mod RM. Hvis han løfter sit bundniveau radikalt og sit topniveau lidt, så har vi en langt bedre spiller end Raphinha. Modsat viser Raphinha og Dembele mangel på nogle grundkompetencer, som gør, at i hvert fald jeg vil bande af dem, så længe de er i klubben.

Jeg tror/håber fortsat på, at Xavi satser på 4-3-3 formationen, når tiden er moden til det. Dvs. når en af kanterne er klar til at indtage venstre kanten. Til sommer forventer jeg, at man forsøge at veksle enten Ferran og Raphinha til en 9`er reserve, da de begge sammen med Dembele er bedst på højre flanken, hvorfor Abde supplerer truppen bedre.
Raphinha er der mest økonomi i, da han tilsyneladende fortsat har en stjerne i PL, og er hidtil den svageste i systemet af de to, omend mest produktive, så jeg håber, at man sender ham videre.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JHMark »

Lopezzz skrev:
man mar 06, 2023 6:48 am
Minutes before Araujo’s red, Ferran Torres missed a penalty that would’ve put Barcelona 2-0 up. Against his former side, the 22-year-old sent his spot kick wide, and there was an argument beforehand between Torres and Ansu Fati over who would take the penalty.


Fati was visibly annoyed at not being allowed to take the penalty, and would’ve been even more so when it was missed. However, Xavi confirmed that Torres was the designed taker.

“There is an order in the penalties that we communicate to the players. Ferran was top of the list. The staff decided, and the players know that.”
Dog var Fati den første til at ”trøste” Ferran efter han brændte.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
søn mar 05, 2023 11:16 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 05, 2023 11:10 pm
Dertil er vi jo også i en helt grotesk økonomisk situation, som ingen andre topklubber eller hold der har en god sæson kørende, er i nærheden af.
Det vil være en fantastisk præstation, hvis det ender med et mesterskab.
Men Anti, her tilslutter jeg mig Barca80 koret. Før sæsonen startede havde vi en forventning om at nå en kvartfinale i CL og vinde en liga titel. Vi brugte mange penge, og jeg synes også det bør være forventningen. Det er ikke et godt Madrid hold vi er imod. Hvis vi vinder Copa, Super Cup og La Liga, så vil det være en formidabel sæson.
Barca80 koret mener jeg forventede en treble.

Jeg kan bare forholde mig til hvad jeg personligt ser som en succes.

Der er blevet skrevet meget om CL nedturen, jeg mener vi havde enormt meget stolpeud! Et hav af skader til hele bagkæden (som vi her i løbet af sæsonen har set være enormt stærke sammen) i de afgørende kampe. Bayern udekampen, hvor bare lidt held havde bragt os 0-2 oppe, før vi pludselig var 2-0 nede. Etc.

Hvem var det egentlig der forventede en liga titel? Mener du selve la liga turneringen eller copaen? Og var det klubben der meldte det ud?

Nej Real halter og har gjort det et stykke tid, faktisk kan man kalde det en “op og ned” sæson ;-) . Men vi fører jo så også ret pænt pt.

Ja copa, super copa og la liga vil da være over the moon!!!!!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 5/3 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

JHMark skrev:
man mar 06, 2023 9:36 am
Lopezzz skrev:
man mar 06, 2023 6:48 am
Minutes before Araujo’s red, Ferran Torres missed a penalty that would’ve put Barcelona 2-0 up. Against his former side, the 22-year-old sent his spot kick wide, and there was an argument beforehand between Torres and Ansu Fati over who would take the penalty.


Fati was visibly annoyed at not being allowed to take the penalty, and would’ve been even more so when it was missed. However, Xavi confirmed that Torres was the designed taker.

“There is an order in the penalties that we communicate to the players. Ferran was top of the list. The staff decided, and the players know that.”
Dog var Fati den første til at ”trøste” Ferran efter han brændte.
Jeg håber også at begge har hurtig glemt episoden.
Men jeg synes at det ville være godt får selvtilliden hvis Fati fik lov til at sparke og score.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster