2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
fre mar 03, 2023 7:57 am
Noget af en kamp - jeg havde simpelthen ikke forstillet mig, at et Xavi hold ville grave sig ned på den måde, men i virkeligheden finder jeg det forfriskende, at han er så taktisk pragmatisk/fleksibel, taget situationen i betragtning.

Mon ikke også at den approach har sparet nogle kræfter specielt på midtbanen… I øvrigt to flotte assists af Ferran til Kessi, hvis Ansu ikke havde leget målmand i den forkerte ende. Men rendyrket 9`er han altså ikke.
Han spiller HW mod Valencia.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

A$AP skrev:
tors mar 02, 2023 11:58 pm
Hold kæft en klasse kamp fra vores side af. Araujo tørrer fuldstændig røv i Vinicius. Kæmpe indsats af Raphinha. Ynkelig, ynkelig omgang af Madrid, de har jo ikke én stor chance :lol:
:lol: :grin:
Allez...

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Barca boldbesiddelse mod Almeria 72 %
Barca boldbesiddelse mod Real 35 %

Ikke at det er det der gør det, men jeg har længe savnet lidt større taktisk fleksibilitet fra Xavi/holdet. I går var det ikke med god vilje, at holdet trak sig tilbage, og jeg synes godt der kunne tænkes mere i, at det ikke altid er lykken bare at ligge højt - fordi modstanderne jo så samtidig også har mange spillere bag bolden. Peps filosofi om, at så længe vi har bolden scorer modstanderen ikke, er selvfølgelig logisk nok, men det betyder ikke samtidig at man selv scorer. Når man ser på statistikker over hvor mange mål de reelt er contramål, så er det et taktisk element, Xavi kunne indbygge mere, ikke mindst set i forhold til holdets pt manglende gennembrudsevner i mand-mand situationer og vores bomstærke defensiv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

emo skrev:
fre mar 03, 2023 8:26 am
A$AP skrev:
tors mar 02, 2023 11:58 pm
Hold kæft en klasse kamp fra vores side af. Araujo tørrer fuldstændig røv i Vinicius. Kæmpe indsats af Raphinha. Ynkelig, ynkelig omgang af Madrid, de har jo ikke én stor chance :lol:
:lol: :grin:
Ikke nok tiki taka for dig? :cry:

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DrGink »

thomas skrev:
fre mar 03, 2023 9:46 am
Barca boldbesiddelse mod Almeria 72 %
Barca boldbesiddelse mod Real 35 %

Ikke at det er det der gør det, men jeg har længe savnet lidt større taktisk fleksibilitet fra Xavi/holdet. I går var det ikke med god vilje, at holdet trak sig tilbage, og jeg synes godt der kunne tænkes mere i, at det ikke altid er lykken bare at ligge højt - fordi modstanderne jo så samtidig også har mange spillere bag bolden. Peps filosofi om, at så længe vi har bolden scorer modstanderen ikke, er selvfølgelig logisk nok, men det betyder ikke samtidig at man selv scorer. Når man ser på statistikker over hvor mange mål de reelt er contramål, så er det et taktisk element, Xavi kunne indbygge mere, ikke mindst set i forhold til holdets pt manglende gennembrudsevner i mand-mand situationer og vores bomstærke defensiv.
Jeg synes egentlig det er ret forfriskende at vinde på den her måde. Selvom der var en del held involveret, viser det jo at vi kan spille dårligt og stadig slå hold af champions league kvalitet.

Hvis vi omvendt havde haft fuldt hold og ingen skader, så havde jeg ikke syntes det var the Barca way.

Jeg synes også at huske at under Pep var vi super stærke på kontraer. Det var aldrig et decideret våben grundet vores possesion, men når muligheden opstod var vi stærke.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 9:59 am
emo skrev:
fre mar 03, 2023 8:26 am
A$AP skrev:
tors mar 02, 2023 11:58 pm
Hold kæft en klasse kamp fra vores side af. Araujo tørrer fuldstændig røv i Vinicius. Kæmpe indsats af Raphinha. Ynkelig, ynkelig omgang af Madrid, de har jo ikke én stor chance :lol:
:lol: :grin:
Ikke nok tiki taka for dig? :cry:
Er bare ikke enig i påstanden om at det var en ynkelig omgang af Real. De dominerede os, de var ikke skarpe nok og kendte ikke deres besøgstid.

Det var ligesom når vi møder små hold, dominerer dem, men kan ikke lukke en kamp. Så er det altid de andre der parkerer bussen, der spiller kujon fodbold, og er anti-fodbold.

Jeg er ikke uenig i den måde vi spillede på, vi kunne nok ikke meget andet, desværre. Men er ikke enig i at Real var ynkelige, ynkelige.
Allez...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

I den grad en arbejdssejr i en af de mere kedelige El Classico´s, når man ser på den offensive underholdningsværdi. Man må hæfte sig ved, Xavi og holdet ikke ønskede at spille på denne måde, men blev presset til det af omstændighederne = skader og en godt spillende Real midtbane. Man altså i den forbindelse indregne Bernabeu, skader og modstanderens kvalitet. I særdeleshed led man under savnet af Pedri over for Modric og Kroos og man magtede derfor ikke at få den ønskede procentdel af boldbesiddelsen.

Så meget desto mere opmuntrende er det, man langt om længe ser et Barca hold, der fysisk matcher en topmodstander, spiller for spiller. Med en smule mere kvalitet i nogle af omstillingerne kunne det have været en virkelig træls oplevelse for RM, som ikke lykkedes med meget i det offensive. Men det offensive spil hos Barca lader i den grad venter på sig og spørgsmålet er, om man når at vise det i denne sæson. En vigtig faktor i den forbindelse er, man er ude af Europa og det betyder, man ikke har mange midtuge kampe tilbage. Et faktum jeg begræder, fordi det bliver noget kedeligt resten af sæson, men som også kommer til at sætte større krav til spillets kvalitet.

Under alle omstændigheder, så kan sejrens betydning ikke undervurderes. Ikke alene får man et kæmpe boost inden den sidste tredjedel af sæsonen, man får i den grad også det psykiske overtag over Real inden de næste to El Calssico´s, som meget vel kan få afgørende betydning for udfaldet af både La liga og Copa del Rey. Jeg tror på, bordet er vendt i forhold til Real vs Barca og efter nogle sæsoner, hvor man ikke havde det godt med at møde dem. Nu ser det ud til, Real mærker presset den anden vej og faktisk frygter at møde Barca.

Massiv sejr, der betyder mere end, man umiddelbart skulle tro og de næste opgør ser lige pludselig rigtig sjove ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

For mig var det vigtigste, at vi kom mentalt godt ud af kampen, hvilket vi gjorde. Efter Trafford og Almeria, er det altafgørende at vi nu kan gå ind til 2 uhyre vigtige og potentielt meget afgørende kampe mod Valencia og Bilbao, med et godt skud selvtillid.
Dertil selvfølgelig også vigtigt at tegne en streg i sandet overfor Real, inden årets kamp d 19-3!!!’

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »



Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Så på bænken med ham resten af sæsonen, eller……

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Antimadridista skrev:
fre mar 03, 2023 3:50 pm
A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Så på bænken med ham resten af sæsonen, eller……
Don't threaten me with a good time :razz:

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:56 pm
Antimadridista skrev:
fre mar 03, 2023 3:50 pm
A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Så på bænken med ham resten af sæsonen, eller……
Don't threaten me with a good time :razz:
Ja, han er vel os tættere på en bænkplads end en plads i startopstillingen i min verden, med det han har leveret på det seneste…
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
fre mar 03, 2023 5:13 pm
A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:56 pm
Antimadridista skrev:
fre mar 03, 2023 3:50 pm
A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Så på bænken med ham resten af sæsonen, eller……
Don't threaten me with a good time :razz:
Ja, han er vel os tættere på en bænkplads end en plads i startopstillingen i min verden, med det han har leveret på det seneste…
Fair nok. Hvad vil I så gerne stille med som fast 9’er? Ferran..Ansu..Alarcon..?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
fre mar 03, 2023 3:50 pm
A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Så på bænken med ham resten af sæsonen, eller……
Vi skal udleje ham til Almeria :lol:
MDCCCXCIX

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 2/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

A$AP skrev:
fre mar 03, 2023 3:18 pm


Og der har altså virkelig været nogle svære kampe imellem disse.
Yup han låser det offensive opspil - og bidrager for lidt til det. Og det samme med defensiven.

Håber han kommer op i omdrejninger igen, men lige nu bør han ikke være selvskreven

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster