26/2 Almería - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1874
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
søn feb 26, 2023 9:25 pm
Xavi laver flere fejl igen i dag: :|

1) han undervurderer modstanderen og spare flere spillere i startopstillingen som fx Araujo, Kounde, Balde og Raphinha. Lidt underligt når der ikke er kamp i midtugen.

2) han starter kampen med 442 mod et bundhold. Det fører til at man ikke formår at sætte det ønskede pres og kommer særdeles skidt ind til kampen.

3) nogle af indskiftningerne er mærkelige. Hvorfor sætter han fx Alonso ind i stedet for den lynhurtige og mere offensive Balde når man er bagud 1-0??

4) han formår slet ikke at motivere sine spillere. Barca spillerne spiller uden gnist og gejst, hvilket afspejler sig på de meget få chancer man får i kampen.
Der er kamp på torsdag
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Det er svært ikke at være dybt skuffet over Barcas indsats. Barcas (eller Xavis for den sags skyld) sæson skal naturligvis ikke bedømmes ud fra blot en enkelt kamp / aftenens kamp.

Egentlig har det været en fin sæson fsva. La Liga; i hvert fald resultatmæssigt. Når vi har kriget et utal af 1-0 sejre hjem, har jeg egentligt tænk, at det er okay. Problemet er, hvis vi skal være hudløst ærlige, at det offensive spil i mange af kampene har været tæt på en katastrofe. Et stærkt forsvar, blandet med lidt held har gjort, at Barca alligevel fører La Liga sikkert. Nu slap heldet op. Så hvad nu? I en kamp, som den her til aften, hvor det ikke fungerede burde de rutinerede kræfter som Bussi, Lewandowski m.fl. gå forest. Det synes jeg bare ikke, at de gjorde.

Vi har et ungt meget talentfuldt hold med spillere som Pedri, Gavi, Balde m.fl., men der er stadig et kæmpe stykke arbejde at gøre for Xavi, før vi kan gøre os gældende i Champions League.

Lad os håbe, at Barca trods alt hjemtager La Liga titlen i år - jeg tror stadig på det. Hvis vi skal se positivt på nederlaget til United (og det er svært), må det være, at Barca nu kan koncentrere sig fuldt ud om La Liga. Spillerne virkede ærligt talt både mentalt og fysisk udmattede i dag. Mere skal der ikke til, før så taber Barca til et bundhold…

Visca el Barca!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Billede
De mange indlæg fra aftenens kamp førte til et enkelt skud på mål!!!

Tak Xavi ☺️ du har brugt milliarder på de spillere du ønskede og der er virkelig kommet fremskridt på banen siden Koeman :clap:

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
søn feb 26, 2023 9:49 pm
Billede
De mange indlæg fra aftenens kamp førte til et enkelt skud på mål!!!

Tak Xavi ☺️ du har brugt milliarder på de spillere du ønskede og der er virkelig kommet fremskridt på banen siden Koeman :clap:
Tabellen siger noget andet, men det er altid rart du kommer med dine gode indspark. :thumbup:

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
søn feb 26, 2023 9:29 pm
Giv mig lige to minutter med Xavi, så skulle jeg fandme fortælle ham et par sandheder. Hold kæft, hvor er jeg rasende. Den sande konsekvens af hans fejl ser vi i dag for fuld udblæsning, ikke mod Utd. Nu skal det simpelthen være slut med den firemandsmidtbane, det er at tage pis på fansene at stille med sådan en svagpisser opstilling i andet end de kampe, hvor det giver mening.
Jeg er sgu uenig. Problemet er lige nu at Lewandowski spiller pivringe. Firemandsmidtbanen har fungeret rigtig - særligt også mod hold der pakker sig. I stedet for to stationære fløje har to-tre flydende midtbanespillere skabt den fornødne dynamik til at lukke bussen op. Det fungerede så slet ikke i dag. Gavi havde en mindre god dag. Kessie og Eric fik i den grad spillet sig længere væk fra en startopstilling.

Men det værste er stadig at Lewa et så forbandet statisk - og nå han så oven i det har en elendig boldomgang i øjeblikket - er som tidligere nævnt ikke mere bevendt end det høje hyl Luuk og det ville egentlig være bedre at spille med ham på toppen. Særligt ift. at det for ofte falder tilbage på at indlæg i højden. Lewa bevæger sig for lidt og er for langsom til at give hverken dobbelt-wings eller en 4-midter med-spil. Det minder for meget om de sene år med Messi, hvor det også i høj grad var lagt for meget op på at få bolden hen mod Lewa. Og som han spiller i øjeblikket er det en katastrofe.

Den samling af dygtige spillere skal fx have nogle flere skud fra afstanden - i hele kampen. Spillet - særligt med dobbelt-wings - bliver for let at læse og kommer udelukkende til at handle om enkeltespilleres genialitet frem for systemet.

Jeg troede ikke jeg skulle tænkte dette - men lige savner jeg faktisk at kunne sætte Depay ind i stedet for Lewa. Han har nok en meget lang snor med sit navn, men han har - efter min mening - helt klart været en af de ringeste de sidste par måneder af de faste startere.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Rekick skrev:
søn feb 26, 2023 9:52 pm
Barca80 skrev:
søn feb 26, 2023 9:49 pm
Billede
De mange indlæg fra aftenens kamp førte til et enkelt skud på mål!!!

Tak Xavi ☺️ du har brugt milliarder på de spillere du ønskede og der er virkelig kommet fremskridt på banen siden Koeman :clap:
Tabellen siger noget andet, men det er altid rart du kommer med dine gode indspark. :thumbup:
Ja det siger tabellen nu. Men hvad siger den om en måned eller slutningen af sæsonen? Hvis det fortsætter på denne måde, så har jeg ikke særlig optimisme.

Grunden til vi ligger nr. 1 skyldes nogle meget smalle sejre (flere 1-0 sejre) og fordi flere spanske topklubber har underpræsteret i denne sæson.

Der er grund til bekymring, især fordi Barca kun har vundet en kamp i de sidste fire kampe.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg beklager at jeg har jinxet kampen med mit første indlæg i tråden. Please forgive me 🙏🏼

Men der var noget positivt omkring kampen. Med 35 min tilbage af kampen smider jeg 80kr på Almeria sejr og jeg gik i seng fordi jeg var så frustreret. Nu kan jeg se at jeg vandt 180kr :lol:
De penge satser jeg på at Puta Mandarin kommer i CDR finalen. Her kan jeg vinde 426 kr men hvis jeg taber så er Barca i finalen :thumbup: :cool:

Win/Win uanset hvad lol
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det var ikke et mareridt, øv….


Damn et tidspunkt at møde Real :|

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Desværre ret forudsigeligt, at vi skulle tabe point før eller siden. Vi var i gang med en rekord sæson rent pointmæssigt, og med en offensiv, der har set stærkere ud.

Ærgerligt, at Ansu må sidde ude, ellers tror jeg, at vi havde set en 4-3-3 opstilling.

Det kan blive en velsignelse i udklædning, at vi er ude af EL - det kommer til at holde hårdt at vinde ligaen med noget, der minder om den tyndeste trup i længe. Økonomien må være overordentligt presset, når man forlænger med Alonso og Roberto.

Så længe Gavi, Pedri og Dembele er ude, og Raphinha, Torres og Ansu skyder med løst krudt, så kunne det være spændende at teste Alarcon og Torre lidt mere af, da de bragte nogle spændende egenskaber på en meget stiv midtbane i går.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Fanme ikke nemt at sluge resultatet fra i går. Det var så skidt. Især nu når man ved at Lewan er skadet, Pedri er skadet, Dembele er skadet, Raphina har karantæne, Gavi har karantæne.

Det er så lige vores næste kampe, Real, Valencia, Bilbao.
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Så er det godt vi har målfarlige Torres og ... ja hvem har vi ellers til rådighed? Depay?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ansu vågner snart op af sit 21/23-hi - I hørte det her først :silent:

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
man feb 27, 2023 2:07 pm
Fanme ikke nemt at sluge resultatet fra i går. Det var så skidt. Især nu når man ved at Lewan er skadet, Pedri er skadet, Dembele er skadet, Raphina har karantæne, Gavi har karantæne.

Det er så lige vores næste kampe, Real, Valencia, Bilbao.
Det vælter fuldstændig nu :sad:

Hvad har vi til Valencia!? Det her, i bedste fald

Stegen

Kounde, Araujo, AC, Balde

Bussi

Jong, Roberto

Kessie, Fati (alarcon) Torres


Heraf er Bussi sikkert træt ovenpå classico, Jong spiller det hele og Fati er tvivlsom. Dertil nærmest ingen bænk..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:
man feb 27, 2023 2:25 pm
Så er det godt vi har målfarlige Torres og ... ja hvem har vi ellers til rådighed? Depay?
Luuk to the rescue :lol:
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 26/2 Almería - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Nå, men det gør da ikke noget at jeg kom til at booke en tur på restaurant i går aftes. Jeg er vidst ikke gået glip af noget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster