23/2 Manchester United - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Barça have won just ONE of their last 15 games in Europe against teams from the top 5 European leagues (D5 L9).

Mt91
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Mt91 »

Antimadridista skrev:
fre feb 24, 2023 12:05 am
Mt91 skrev:
fre feb 24, 2023 12:00 am
Antimadridista skrev:
tors feb 23, 2023 11:57 pm
Syntes det var marginaler. Kunne sagtens have været bedre, men vil tage ja hatten på. Fremgang ift tidligere exits.

Så kan alle dommedagsbrugerne ellers gå i gang…
Uden at blive alt for spydig, men hvilken fremgang så du?
Jeg orker ik rigtig den der attitude længere.

Men vi fightede, vi turde spille i store perioder, vi havde muligheder for mål, mm. Vi var ikke opgivende som tidligere set.

Men vi kom skidt ud t 2 halvleg og det her intense spil mangler vi stadig at kunne styre over en hel kamp. Plus vi skal være lidt mere kyniske defensivt nogle gange. Jeg ser fremgang.

Godnat.
Det er jo ikke en attitude, det er en del af en debat at høre andre folks meninger. Det bringer flere perspektiver ind i debatten, da vi er mange som ser fodbold på forskellige måder.

Jeg er heller ikke fan af at fylde Forum med unnuanceret kritik, men frustrationerne flyder over en gang i mellem.

Jeg mener personligt, at vi er samme sted som tidligere i EUROPA, vi mangler fart, fight og intensitet. Vi har teknisk gode spillere, uden tvivl. Men i højintense kampe, bliver vi simpelthen kørt over på overnævnte ting.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tors feb 23, 2023 11:59 pm
Vi kollapser jo ikke ud af Europa. Taber sammenlagt 3-4. 2-2 hjemme og 1-2 ude. Kollaps havde vel været at vinde 3-0 hjemme og tabe 4-0 ude.
Grrrrr aaaahhh var lige ved at falde i søvn…. :sad:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
fre feb 24, 2023 12:16 am
Barça have won just ONE of their last 15 games in Europe against teams from the top 5 European leagues (D5 L9).
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Der hviler en forbandelse over os i Europa og sethar ser gjort siden Roma kampen...

Det er ikke Xavi, Valverde eller de andre. Der er noget over holdet...
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Mt91 skrev:
fre feb 24, 2023 12:29 am
Antimadridista skrev:
fre feb 24, 2023 12:05 am
Mt91 skrev:
fre feb 24, 2023 12:00 am
Antimadridista skrev:
tors feb 23, 2023 11:57 pm
Syntes det var marginaler. Kunne sagtens have været bedre, men vil tage ja hatten på. Fremgang ift tidligere exits.

Så kan alle dommedagsbrugerne ellers gå i gang…
Uden at blive alt for spydig, men hvilken fremgang så du?
Jeg orker ik rigtig den der attitude længere.

Men vi fightede, vi turde spille i store perioder, vi havde muligheder for mål, mm. Vi var ikke opgivende som tidligere set.

Men vi kom skidt ud t 2 halvleg og det her intense spil mangler vi stadig at kunne styre over en hel kamp. Plus vi skal være lidt mere kyniske defensivt nogle gange. Jeg ser fremgang.

Godnat.
Det er jo ikke en attitude, det er en del af en debat at høre andre folks meninger. Det bringer flere perspektiver ind i debatten, da vi er mange som ser fodbold på forskellige måder.

Jeg er heller ikke fan af at fylde Forum med unnuanceret kritik, men frustrationerne flyder over en gang i mellem.

Jeg mener personligt, at vi er samme sted som tidligere i EUROPA, vi mangler fart, fight og intensitet. Vi har teknisk gode spillere, uden tvivl. Men i højintense kampe, bliver vi simpelthen kørt over på overnævnte ting.
Nå jeg sov ikke.

Du må mene nøjagtigt hvad du ønsker. Jeg personligt orker den bare ikke rigtig mere, for den bliver ofte så hamrende skinger!

Jeg nævner netop at det meget intense element, skal vi blive bedre til. Jeg syntes vi fighter og Balde + Demb, havde hsn været med, giver fin speed. Men vi kunne godt bruge endnu mere fart. Desværre er Ansu væk.

Når jeg husker tilbage på Anfield og Torino, så var vi skræmte og lade. Det syntes jeg ikke jeg så.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Busquets: "We have to learn to compete in Europe, but I don't think that this will affect us mentally for the rest of the season."

"Apart from the intensity, we were good today."

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

''Apart from the intensity'' :-o

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

emo skrev:
fre feb 24, 2023 12:37 am
Der hviler en forbandelse over os i Europa og sethar ser gjort siden Roma kampen...

Det er ikke Xavi, Valverde eller de andre. Der er noget over holdet...
Tror forbandelsen hedder Busquets. Han har været med i samtlige af de kampe, han har været piv elendig i alle de europæiske kampe. Han fylder for lidt mod de bedste.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Øv... men stadig to gode kampe. Der blev gået til stålet over det meste af banen. Også fra modstanderen :)

Personligt synes jeg der er flere der faktisk spiller en rigtig god kamp (dog ikke uden deres lidt større bommerter). Det er Araujo, AC, Balde, FdJ, Busquets og Roberto (og selvf. Ter Stegen). De var alle over middel. Kessie middel. Mens Lewa, Raphinha og Kounde var under middel. Sidstnævnte har desværre haft nogle mindre heldige kampe her på det sidste. Der er stadig rigtig gode elementer, men han har for mange blundere/fejldisponeringer. Raphinha leverer igen en god arbejdsindsats, men har ikke noget finish i dag. Det har han lykkedes med de sidste par kampe.

Lewa ... spiller bare ikke godt. Det har han vel ikke gjort siden VM. Han indgik fint i spillet (ikke perfekt) og scorede selvfølgelig sine mål inden. De andre kunne med en vis sindsro spille bolden op på ham. Det kan de ikke lige øjeblikket. Han mister simpelhen bolden for tit. Nogle gange er de ganske enkelt hans egen skyld. Søger frispark i stedet for at spille bolden. Men andre gange skyldes det også bevægelse omkring ham. Og der savner jeg at Raphinha fx ikke er så låst på sin fløj. FdJ bliver ofte "fanget" i en opspilsrolle er ikke i det offensive rum. Der er Gavi og Pedri fortrinlig på hver deres måde - og Roberto vikarierede egentlig ganske ok i dag. Det betød ikke så meget i første halvleg fordi særligt Balde havde tur i den på vestrefløjen. Og Raphinha også formåede at disponere bolden ok. Ikke noget der blev farligt dog, men heller ikke så meget dumt boldtab. Men i anden halvleg har ManU fået positioneret sig bedre. Får bedre lukket ned for fløjene og så bliver det altså meget vigtigt at den centrale offensive søjle fungerer. Og her var særligt Lewa og Kessie altså for ringe. Kessie har også en del gode aktioner og laver et solidt løbearbejde, men det bliver for hektisk når det virkelig gælder. Og mod slutningen af kampen virker han træt og tager flere dumme beslutninger.

Lewa ligner lige pt. for meget LdJ ift. det udbytte der er. Ikke en god spilstation. Det bliver lidt ensidigt hvordan han bliver benyttet (for mange høje indlæg) - til dels fordi han ikke fungerer som en god spilstation. Han skulle gerne - og det har han vist i Bayern og viste det også i højere grad i efteråret og enkelte glimt efter VM - kunne indgå i det hurtige pasningsspil, 1-2'ere og lave dybdeløb. Og samtidig være den skud- og hovedstødstrussel han også er. Men det vigtigste er at han skal passe ind i systemet.

Hvis der skal hives andre pokaler hjem denne sæson skal den del op i gear. For min skyld må det da også gerne være en Fati eller Torres der for alvor kommer op i gear og truer Lewa ift. sin position. Det ser desværre bare ikke ud til at ske - særligt ikke med Fati.

Lad os håbe at de kommer bedre fra land denne gang. De taklede egentlig CL-exit ganske udmærket. I år. Sidste år var det både CL- og EL-exit der havde en dårlig effekt. Og det skete - som andre også har været inde på - også på nogle helt andre måder. Det har været mere "acceptable" exits i denne sæson. Hvor spillet og chancer egentlig kunne have givet et andet resultat. Sidste år var det jo bare håbløst.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

To gode fodboldkampe, hvor man mangler det sidste det meste af tiden. Det blev specielt tydeligt imod slutningen af begge opgør. Holdet mangler stadig modenhed i genne type opgør.

Det er den ene side af sagen.

Den anden side er, Xavi stadig mangler en del i sin "in game coaching". Han blev udklasseret af EtH i begge kampe og det er stadig et bekymringspunkt, selvom det går bedre. Der skal hurtigere beslutninger til og der skal være en klar forventning om, de spillere, man sender på banen, er klar til at udfylde deres rolle.

Derudover, så tænker jeg også, man har fået en klar fornemmelse for, hvad et system med 4 midtbane spillere kan gøre, men frem for alt, ikke kan gøre. Resten af sæsonen vil jeg gerne se, man bekymrer sig noget mere om at få scoret nogle mål, for det er efterhånden en tydelig mangelvare.

Jeg tænker også, der er en del spillere, der skal til at vågne op. Der er ikke, så fandens mange kampe tilbage til at imponere i, så det er nu, det gælder. Jeg vil for god ordens skyld, lade være med at nævne navne :roll: :mrgreen:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
fre feb 24, 2023 2:13 am
To gode fodboldkampe, hvor man mangler det sidste det meste af tiden. Det blev specielt tydeligt imod slutningen af begge opgør. Holdet mangler stadig modenhed i genne type opgør.

Det er den ene side af sagen.

Den anden side er, Xavi stadig mangler en del i sin "in game coaching". Han blev udklasseret af EtH i begge kampe og det er stadig et bekymringspunkt, selvom det går bedre. Der skal hurtigere beslutninger til og der skal være en klar forventning om, de spillere, man sender på banen, er klar til at udfylde deres rolle.

Derudover, så tænker jeg også, man har fået en klar fornemmelse for, hvad et system med 4 midtbane spillere kan gøre, men frem for alt, ikke kan gøre. Resten af sæsonen vil jeg gerne se, man bekymrer sig noget mere om at få scoret nogle mål, for det er efterhånden en tydelig mangelvare.

Jeg tænker også, der er en del spillere, der skal til at vågne op. Der er ikke, så fandens mange kampe tilbage til at imponere i, så det er nu, det gælder. Jeg vil for god ordens skyld, lade være med at nævne navne :roll: :mrgreen:
så lad mig nævne navene for dig ;)

Raphinia, lewandowski, ferran, ansu fati, roberto, kounde
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Ansu skal beslutte om han er i Barca for hyggens skyld eller for at blive til noget. Lige nu ligger han helt ned på bunden.

Lewandowski er gået i stå når vi har brug for ham. Nogen skal fortælle ham at vi er ikke Bayern, her får han ikke serveret bolden på en sølvfad.

Til næste sæson skal vi begynde at tænke på de mest vigtige kampe 2-3 måneder før fordi hver fucking eneste gang nogle af de vigtigste spillere bliver skadet eller får karantæne forinden.

De næste par kampe skal vindes for at selvtilliden bliver intakt.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 23/2 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Lewandowski skal skiftes ud asap.. Det var en dårlig lappe løsning..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster