5/2 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Hristo »

Daluigi skrev:
søn feb 05, 2023 11:49 pm
Jeg er simpelthen nødt til at sige, at jeg har svært ved at forstå dem som hidser sig op over vores 1. Halvleg! Nu har vi i flere år skreget efter dominerende possession med en defensiv der er solid. Det er præcis hvad vi har fået - Og 1. Halvleg er der hvor vi sender modstanderne rundt efter bolden og gør dem trætte. Nu sætter vi så kniven ind i 2. halvleg og kroner en formidabel kontrolleret indsats!

Xavi har tilført os kontrol i kampene. Offensiven sprudler ikke nej - Men hold nu kæft hvor bliver man rørt, over at vi igen kontrollerer fodboldkampe, og ikke blot reagerer med individuelle aktioner som under Valverde, Koeman og de øvrige!

Vi genpresser som et hold og vi forsvarer som en enhed. Det er simpelthen en fornøjelse !
Det er spot on. Vi har kontrol, vi har genpres. Og ligefrem lækkert hvis der går sport i at holde nullet.

Ift det offensive bliver der også bygget på stille og roligt. Vi er gode i omstillinger og i takt med at spillerne udvikler sig sammen og individuelt, så vil der jo stille og roligt komme mere flødeskum på kagen. Både Pedri, Gavi og Balde har jo slet ikke peaket endnu, og både Dembele og De jong har jo også udviklet deres spil under Xavi.

På med ja-hatten. Vi fører med 8 point ned til Real, og er et hold i stabil udvikling.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Nu har vi en historisk rekord og vi skal takke vores pludselig eksisterende forsvar :clap:
Kounde - Araujo - Christensen - Balde (Alba tæller også med lidt)

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/hold ... ekord.html
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Hristo skrev:
man feb 06, 2023 12:09 am
Daluigi skrev:
søn feb 05, 2023 11:49 pm
Jeg er simpelthen nødt til at sige, at jeg har svært ved at forstå dem som hidser sig op over vores 1. Halvleg! Nu har vi i flere år skreget efter dominerende possession med en defensiv der er solid. Det er præcis hvad vi har fået - Og 1. Halvleg er der hvor vi sender modstanderne rundt efter bolden og gør dem trætte. Nu sætter vi så kniven ind i 2. halvleg og kroner en formidabel kontrolleret indsats!

Xavi har tilført os kontrol i kampene. Offensiven sprudler ikke nej - Men hold nu kæft hvor bliver man rørt, over at vi igen kontrollerer fodboldkampe, og ikke blot reagerer med individuelle aktioner som under Valverde, Koeman og de øvrige!

Vi genpresser som et hold og vi forsvarer som en enhed. Det er simpelthen en fornøjelse !
Det er spot on. Vi har kontrol, vi har genpres. Og ligefrem lækkert hvis der går sport i at holde nullet.

Ift det offensive bliver der også bygget på stille og roligt. Vi er gode i omstillinger og i takt med at spillerne udvikler sig sammen og individuelt, så vil der jo stille og roligt komme mere flødeskum på kagen. Både Pedri, Gavi og Balde har jo slet ikke peaket endnu, og både Dembele og De jong har jo også udviklet deres spil under Xavi.

På med ja-hatten. Vi fører med 8 point ned til Real, og er et hold i stabil udvikling.
Spot on…. Begge indlæg!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

Hristo skrev:
man feb 06, 2023 12:09 am
Daluigi skrev:
søn feb 05, 2023 11:49 pm
Jeg er simpelthen nødt til at sige, at jeg har svært ved at forstå dem som hidser sig op over vores 1. Halvleg! Nu har vi i flere år skreget efter dominerende possession med en defensiv der er solid. Det er præcis hvad vi har fået - Og 1. Halvleg er der hvor vi sender modstanderne rundt efter bolden og gør dem trætte. Nu sætter vi så kniven ind i 2. halvleg og kroner en formidabel kontrolleret indsats!

Xavi har tilført os kontrol i kampene. Offensiven sprudler ikke nej - Men hold nu kæft hvor bliver man rørt, over at vi igen kontrollerer fodboldkampe, og ikke blot reagerer med individuelle aktioner som under Valverde, Koeman og de øvrige!

Vi genpresser som et hold og vi forsvarer som en enhed. Det er simpelthen en fornøjelse !
Det er spot on. Vi har kontrol, vi har genpres. Og ligefrem lækkert hvis der går sport i at holde nullet.

Ift det offensive bliver der også bygget på stille og roligt. Vi er gode i omstillinger og i takt med at spillerne udvikler sig sammen og individuelt, så vil der jo stille og roligt komme mere flødeskum på kagen. Både Pedri, Gavi og Balde har jo slet ikke peaket endnu, og både Dembele og De jong har jo også udviklet deres spil under Xavi.

På med ja-hatten. Vi fører med 8 point ned til Real, og er et hold i stabil udvikling.
Vi må ikke glemme, at Sevilla slet ikke kom over midten i 1.halveg. De var presset 11 mand i eget felt. Det er længe siden vi har oplevet det. Det var skønt at se. Så længe kampen er i kontrol og vi får lukket dem i løbet af 2.halveg, så er alt vel godt.
Er sikker på, at hvis Dembele havde været med i 1.halveg, så kunne han have skabt mere end Raphinha (han kommer det dog godt efter i 2.halveg).

Det er rart at vi har så meget kontrol over kampene, især mod de store hold. Jeg er begyndt at få en følelse af "vi kan vinde over hvem end vi møder", nu må vi se om gutterne kan holde kadance. Lewandowski skal igang igen og så er det et must at Fati kommer op i omdrejninger.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kan man være andet end glad ovenpå kampene i går? Først taber Real Madrid til en ferieø og derefter henter vi en stensikker 3-0 sejr mod Sevilla. Jeg var ikke nervøs i et eneste sekund. Det forsvar der er blevet stablet på benene er forrygende og krydret med Ter Stegens genrejsning, gør det at vi går en stor sæson i møde. +8 point, ja tak.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Dytrax »

FCBarcelonaChr skrev:
man feb 06, 2023 11:39 am
Kan man være andet end glad ovenpå kampene i går? Først taber Real Madrid til en ferieø og derefter henter vi en stensikker 3-0 sejr mod Sevilla. Jeg var ikke nervøs i et eneste sekund. Det forsvar der er blevet stablet på benene er forrygende og krydret med Ter Stegens genrejsning, gør det at vi går en stor sæson i møde. +8 point, ja tak.
I et kort øjeblik læste jeg det som;

"...Krydret med Ter Stegens rejsning...."

og tænkte; Gud, det lagde jeg slet ikke mærke til. Imponerende, at han kan redde en bold med javertussen

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
man feb 06, 2023 11:54 am
FCBarcelonaChr skrev:
man feb 06, 2023 11:39 am
Kan man være andet end glad ovenpå kampene i går? Først taber Real Madrid til en ferieø og derefter henter vi en stensikker 3-0 sejr mod Sevilla. Jeg var ikke nervøs i et eneste sekund. Det forsvar der er blevet stablet på benene er forrygende og krydret med Ter Stegens genrejsning, gør det at vi går en stor sæson i møde. +8 point, ja tak.
I et kort øjeblik læste jeg det som;

"...Krydret med Ter Stegens rejsning...."

og tænkte; Gud, det lagde jeg slet ikke mærke til. Imponerende, at han kan redde en bold med javertussen
😭😭😭😂😂😂

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af EasyBuddhist »

Fin analyse med fokus på Xavi´s genistreg i pausen. Pedri´s dybe udgangspunkt i anden halvleg låste Sevilla´s beton defensiv effektivt op. Xavi´s evne til at se, hvor man skal have boldkontrollen, så man har de frie områder foran sig, så man dag ud og dag ind, da han selv spillede. Hvis ikke, man havde fundet linjen fra start, så fandt Iniesta, Xavi og Messi den altid i fællesskab inden for tyve minutter. Helt så effektive er det nuværende Barcahold ikke endnu, men det er utroligt vigtigt, Xavi formår at videregive disse lektioner til de unge midtbanespillere, man har nu og med tiden vil man se dem blive lige så effektive, som man var dengang, så man ikke behøver vente til pausen med at lave taktiske ændringer. Gavi, Pedri og FdJ skal selv blive i stand til at foretage de små justeringer, der er brug for inde på banen i løbet af kampene og det kommer stille og roligt. Fandme godt gået, Xavi ! :thumbup:

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

New battle thread?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
søn feb 12, 2023 10:22 am
New battle thread?
:lol: :clap: Lige fra The Julekalender!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 5/2 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn feb 12, 2023 10:53 am
Lopezzz skrev:
søn feb 12, 2023 10:22 am
New battle thread?
:lol: :clap: Lige fra The Julekalender!
:lol:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster