12/10 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 13, 2022 3:58 pm
Piquénbauer skrev:
tors okt 13, 2022 3:18 pm
Præcis. Så kan vi, pøblen, juble mens du sidder tilbage og græder over holdets forfærdelige økonomiske tilgang.
Den eufori, man set i denne sæson, kan snart fordufte som dug for solen, hvis ikke man viser noget på banen. På den måde er der en sammenhængskraft mellem CL og La liga. Det er nu alfa og omega, man ligger inden for et par points afstand af første pladsen resten af sæsonen og helst gerne som nr. 1 for at opretholde den interesse, der har været i sæsonstarten. Selv det, er måske ikke engang nok.
Selvfølgelig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
tors okt 13, 2022 1:54 pm
Tænker de scenarier vil man jo arbejde på uagtet CL fadæsen(det burde man ihvertfald), men hvis man kan sælge/afhænde til jul, så vil det hjælpe gevaldigt, og nok i et par tilfælde også sportsligt.
Måske et par spillere, så ser det her som et vink med en vognstang.

Det store tab er jo de penge vi har brugt.
Som Laudrup var inde på et par gange, så er retfærdiggørelsen af frasalg og kæmpe indkøb bundet op på, at det er en nødvendighed for ellers er vi ikke i verdens toppen.
Nu er vi stadig ikke verdenstoppen. Var det så overhovedet nødvendigt? Eller bare det værd? Kan vi så aldrig vende tilbage? Skal sælge endnu mere ud? Var det bare vane tænkning?
Spørgsmålene til planen er mange.

Hvad skal der egentlig til,før man tænker anderledes og rent faktisk prøver at fremtidssikre?
Ja, man kan med rette stille spørgsmål ved rigtig mange ting. For mig handler det om, man nu tager stingene i en prioriteret rækkefølge. Noget man alt for længe har negligeret og for det meste har gjort nærmest omvendt.

1. få de uønskede spillere ud.

2. hent kun spillere til de positioner, man mangler spillere på og med den nødvendige kvalitet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »



Det er virkelig godt at se!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Noget man alt for længe har negligeret og for det meste har gjort nærmest omvendt.

1. få de uønskede spillere ud.

2. hent kun spillere til de positioner, man mangler spillere på og med den nødvendige kvalitet.
Helt enig. Bussi, Alba og pique skal væk. De Jong skal gerne ned i løn. Og så tænker jeg ikke der kommer store køb de næste sæsoner. Det synes jeg egentlig heller ikke er nødvendigt. Vi har allerede spillerne der kan tage over efter de gamle. Balde er klar, cb’erne er der og vi kan prøve de Jong som dm. Jeg tror ikke på det men han skal prøves. Og ellers må Xavi gentænke systemet og finde et system som får det bedste ud af spillerne.

Med andre ord - truppen er generelt fin. Xavi skal i gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Er vi ikke færdige så? Jeg mener, de 7 scenarier er jo usandsynlige og næste år spiller vi på Montjuic. Er Barcelona, som vi kender det, ikke en sang på sidste vers?
Nej, Barca synger ikke på sidste vers :grin: Men man kan unægtelig få en længere vej tilbage, end man havde håbet på med kapital indsprøjtningen.

Først, så mht. Montjuic, så er der i finansieringen af ombygningen af stadion, taget højde for netop en nedgang i indtægter. Dvs, man kan overføre penge fra finansieringen til driften. Lidt på samme måde, som hvis du er ved at renovere dit hus og du i en periode er nødt til at have udgifter til to boliger, hvilket du indregner i budgettet for renoveringen. Alt andet end en sådan planlægning vil være fuldstændig vanvittig og et udtryk for grov misvedligehold af forpligtigelse. Det kan faktisk være strafbart, hvis man ikke kalkulerer rigtigt og bevidst underspiller udgifter og jeg forsikre dig, Laporta har helt og aldeles styr på de dele af forretningen, da han er både advokat og entreprenør. Real har brugt samme model under renoveringen af Bernabeu og det er faktisk den væsentligste årsag til, de er kommet ud af corona regnskabsårene med overskud. De har spillet på deres reserve stadion eller for stærkt nedsat kapacitet under ombygningen og da tilfældet ville det, så har det samtidig været under corona. Et ufatteligt svineheld, hvis du spørger mig, da man har kunne dække tabet ind gennem et i forvejen budgetteret tab i indkomst og har kunne henføre udgiften til renovering. En udgift, der ikke er omfattet af FFP og dermed kan dækkes af optag af lån.

Derudover, så tænker jeg, de fleste af de nævnte senarier er mere end sandsynlige, hver især. Jeg håber i særdeleshed, alt pres nu bliver lagt på Piqué og Alba ved simpelthen at sende dem på tribunen fra nu af. Man har ikke brug noget fra deres side, da deres niveau simpelthen er for lavt og jeg må sige, jeg er skuffet over Xavi ikke har set dette komme og i særdeleshed dem selv. Med det, jeg har set fra de to i denne sæson, så burde de ikke have spille ét eneste minut. Det er skuffende, det ikke har været kommunikeret ud til dem på en fair og ordentlig måde og det er i særdeleshed skuffende, Xavi ikke har brugt akademiet i højere grad, når niveauet hos Alba og Piqué har været så åbenlyst skræmmende lavt.

Samme gør sig lidt gældende med Busquets. Man har i alt for langt tid talt Busquets betydning for spillestilen op og nogen udstrækning er det korrekt. Men som med alt muligt andet, så er der et pointbreak, hvor niveau overskygger evner. For Busi´s vedkomne er pointbreak overskredet for noget tid siden nu og man kan ikke længere maskere hans mangler gennem fritagelse. Hvis man havde en komplet start ellever i topform, så kunne det måske gå an resten af sæsonen, men det har man ikke og man kan ikke forvente det heller. Bare en enkelt mangler af Koundé og Araujo, så begynder strukturen at krakelere og det gør den, fordi de skal opveje hans mangel på fysisk tilstedeværelse. Når man så smider Alba eller Piqué ind i den ligning, så begynder tingene for alvor at gå nedad og Barca´s konkurrencemæssige niveau daler så kraftigt, så man efterhånden får tårer i øjnene.

Faktum er, det ikke længere er et spørgsmål om, man kan undvære Busquets. Det er et spørgsmål om, man faktisk ikke længere har råd til at spille med ham. Han koster ganske enkelt for meget, hvilket er en sandhed, der længe har været tilfældet for Piqué og i denne sæson, i den grad også for Alba.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors okt 13, 2022 4:27 pm
Noget man alt for længe har negligeret og for det meste har gjort nærmest omvendt.

1. få de uønskede spillere ud.

2. hent kun spillere til de positioner, man mangler spillere på og med den nødvendige kvalitet.
Helt enig. Bussi, Alba og pique skal væk. De Jong skal gerne ned i løn. Og så tænker jeg ikke der kommer store køb de næste sæsoner. Det synes jeg egentlig heller ikke er nødvendigt. Vi har allerede spillerne der kan tage over efter de gamle. Balde er klar, cb’erne er der og vi kan prøve de Jong som dm. Jeg tror ikke på det men han skal prøves. Og ellers må Xavi gentænke systemet og finde et system som får det bedste ud af spillerne.

Med andre ord - truppen er generelt fin. Xavi skal i gang.
Enig, Xavi skal til at i gang og truppen kan håndtere la liga udmærket, så længe man ikke tror, man skal kæmpe med om CL. Der skal bygges på nu og spillerne skal også kigge indad. Det er lige som om, de ikke rigtig forstår, hvad det kræver at spille med på dette niveau. Ærmerne skal virkelig smøges op nu. Mht. pivot, så synes jeg, man skal kalde Nico tilbage fra udlån til januar, så man kan få ham prøvet ordentligt af i rollen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er lige som om, de ikke rigtig forstår, hvad det kræver at spille med på dette niveau.
Det er præcis derfor jeg vil have at vi går efter EL. Det er ikke i nærheden af samme niveau men spillerne skal have en succesoplevelse i eu. Og vi skal have en vinderkultur ind på holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors okt 13, 2022 5:12 pm
Det er lige som om, de ikke rigtig forstår, hvad det kræver at spille med på dette niveau.
Det er præcis derfor jeg vil have at vi går efter EL. Det er ikke i nærheden af samme niveau men spillerne skal have en succesoplevelse i eu. Og vi skal have en vinderkultur ind på holdet.
Ja, der synes jeg så, man skal sætte alt ind på ligaen. EL kan bruges til at teste en håndfuld spillere fra La Masia. Men selvfølgelig skal man sætte nogle krav til den turnering også og det gælder ikke kun de unge. Det gælder i den grad også for spillere som Bellerin, Kessie og Alonso, som jeg for nuværende slet ikke kan se spille nogen rolle næste sæson. Der er ikke længere nogen som kan gemme sig og alle må kæmpe for deres fremtidige roller eller mangel på samme. Alle undtaget Piqué, Alba og Busi. Deres roller er udspillet og de har således intet at kæmpe for. De skal sidde på tribunen resten af sæsonen og ansvaret i omklædningsrummet og på banen skal fordeles blandt dem, som man vil satse på fremadrettet. Dvs. Araujo, Koundé, Pedri, Gavi, Eric, Balde, AC, FdJ, Dembélé, Fati og Lewa. De skal have fuld frihed til at tage sig det ansvar, uden at skulle kigge på den gamle garde, som intet har at tilbyde mere på den front heller
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal alt sættes ind på ligaen. Det er uden tvivl det vigtigste overhovedet. Men vi har truppen til også at gå efter EL. Min pointe var at det ikke skal være noget man komplet ser bort fra men derimod en mulighed for at bygge på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Michman »

Problemet er bare helt ærligt.. PT.. Jeg ser os ikke slå Arsenal f.eks.
Også vil jeg gerne have Pique ud. Samme med Busquets. Det var godt for 5 år siden, men STOP nu før i ødelægger jeres legende status..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af EasyBuddhist »

Joan Laporta and Alemany discussed with Jorge Mendes the possibility of bringing Nico González back in January.


@gerardromero
Jep, tænker Busquets er på vej til MLS til januar. Håber han tager Alba og Piqué med sig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 13, 2022 7:38 pm
Joan Laporta and Alemany discussed with Jorge Mendes the possibility of bringing Nico González back in January.


@gerardromero
Jep, tænker Busquets er på vej til MLS til januar. Håber han tager Alba og Piqué med sig.
En fornemmelse eller er der reelle hints omkring det? Er bange for at de alle 3 bliver hængende til sommer..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Lopezzz »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/eric ... -fejl.html

Eric Garcia: "Vi lavede utilgivelige fejl" :roll:

Vi lavede de samme fejl som vi laver kamp efter kamp de sidste 3-4 år.
Mindst 2 forsvarsspillere SKAL blive helt tilbage i forsvaret men i modsætning til andre klubber bruger vi ikke denne guldne mulighed. Vi forsvarer slet ikke, vi kun angriber.
De 4 bagerste eksisterer ikke fordi de leger med i angrebet.

"...men Lopezzz, de er med til at opbygge spillet"..
Fuck det!!! At opbygge spillet er årsagen til at vi er op imod tusindvis pisse farlige kontraangreb som ofte resulterer i mål.
Vi har og vi får aldrig mere en ny Messi, Iniesta, Xavi, Puyol, Eto'o og Ronaldinho og derfor er vi nødt til at ændre vores spillestil bare lidt.
Flere mand i forsvaret, spille afventende, slår kontra ligesom alle andre hold ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Barca80 »

Lopezzz skrev:
tors okt 13, 2022 9:16 pm
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/eric ... -fejl.html

Eric Garcia: "Vi lavede utilgivelige fejl" :roll:

Vi lavede de samme fejl som vi laver kamp efter kamp de sidste 3-4 år.
Mindst 2 forsvarsspillere SKAL blive helt tilbage i forsvaret men i modsætning til andre klubber bruger vi ikke denne guldne mulighed. Vi forsvarer slet ikke, vi kun angriber.
De 4 bagerste eksisterer ikke fordi de leger med i angrebet.

"...men Lopezzz, de er med til at opbygge spillet"..
Fuck det!!! At opbygge spillet er årsagen til at vi er op imod tusindvis pisse farlige kontraangreb som ofte resulterer i mål.
Vi har og vi får aldrig mere en ny Messi, Iniesta, Xavi, Puyol, Eto'o og Ronaldinho og derfor er vi nødt til at ændre vores spillestil bare lidt.
Flere mand i forsvaret, spille afventende, slår kontra ligesom alle andre hold ;-)
Jeg er enig. Barcelona skal altid spille tiki taka, men må gerne have lidt mere variation og nogle uforudsigelige aspekter i spillet.

Det handler ikke kun om at angribe og spille teknisk stærkt. Jeg har altid sagt, at hvis tiki taka skal fungere optimalt, så skal man ikke kun fokusere på teknisk stærke midtbanespillere og dyre angribere, men forsvaret skal også prioriteres i allerhøjeste grad. Det skyldes, at man er utrolig sårbar i defensiven, når man spiller tiki taka.

Prøv tjek Guardiola's City. Nogle af hans allerdyreste spillere er faktisk defensive spillere, da han ved hvor vigtig defensiven er når man spiller tiki taka.

Nedenstående 7 defensive spillere er alle i top 10 over de dyreste Guardiola inkøb i hans City tid - det vildt ik? :eek:

- Ruben Dias, 72 mio. euro, CB

- Laporte, 65 mio. euro, CB

- Cancelo, 65 mio. euro, HB

- Rodri, 62 mio. euro, DM

- Mendy, 52 mio. euro, VB

- John Stones, 55 mio. euro, CB

- Kyle Walker, 52 mio. euro, HB

Med andre ord, Guardiola har ikke en 75% offensiv og 25% defensiv budget fordeling ligesom i Barcelona. Guardiola kunne ikke drømme om at hente middelmådige og gratis Alonso og Bellerin, bare for tage eksempel. Han ved at defensiven er alfa og omega. Derfor kører hans City meget mere stabilt end Barcelona.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 12/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kvoller »

Pep har også et generelt bedre hold på alle pladser, og et meget mere sammenspillet hold. Så selvfølgelig ville han ikke hente Bellerin og Alonso.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster