1/10 Mallorca - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 4:37 pm
Hmmm, nu er Vini en ret god spiller, så tænker der er meget få som reelt kan stoppe ham, måske 3-4 HB/CB’s i fodbold. At nævne Hector Fort i den sammenhæng er meget unfair, og ja han ville nok få det svært. Jeg bryder mig ikke om sortseere generelt, fordi hvis HB er for offensiv, så bliver de spist af Vini og Mbappe, men hvis de er for defensive, så er de for tunge og ender med samme resultat. Man kan aldrig vinde med den holdning.
Jeg vil kalde det realist snarere end sortseer. I øvrigt har jeg ikke udtalt mig, om hverken hans offensiv eller defensiv, men udelukkende om hans fysiske egenskaber.

Fakta er, at store spillere med dertilhørende højt siddende tyngdepunkt ofte vil få store udfordringer mod hurtige spillere med lavt tyngdepunkt, specielt i områder med god plads på banen (jf. kanten), da de som udgangspunkt har større udfordringer ifht. at accelere, deaccelere, skifte retning osv.

Det er jo ikke et tilfælde, at der er få spillere på +185 cm, der ender som back på rigtig højt niveau.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
fre sep 30, 2022 5:01 pm
Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 4:37 pm
Hmmm, nu er Vini en ret god spiller, så tænker der er meget få som reelt kan stoppe ham, måske 3-4 HB/CB’s i fodbold. At nævne Hector Fort i den sammenhæng er meget unfair, og ja han ville nok få det svært. Jeg bryder mig ikke om sortseere generelt, fordi hvis HB er for offensiv, så bliver de spist af Vini og Mbappe, men hvis de er for defensive, så er de for tunge og ender med samme resultat. Man kan aldrig vinde med den holdning.
Jeg vil kalde det realist snarere end sortseer. I øvrigt har jeg ikke udtalt mig, om hverken hans offensiv eller defensiv, men udelukkende om hans fysiske egenskaber.

Fakta er, at store spillere med dertilhørende højt siddende tyngdepunkt ofte vil få store udfordringer mod hurtige spillere med lavt tyngdepunkt, specielt i områder med god plads på banen (jf. kanten), da de som udgangspunkt har større udfordringer ifht. at accelere, deaccelere, skifte retning osv.

Det er jo ikke et tilfælde, at der er få spillere på +185 cm, der ender som back på rigtig højt niveau.
Maicon, Araujo, Chivu, Lucas Hernandez, Mazraoui, Cancelo, Danilo Benjamin Pavard, Dan Burn mfl. Du taler nogle gange før du gør dig flere overvejelser om emnet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Nu bragte du selv lige det med en god tone frem. Jeg synes personligt at udsagn ala du tænker dig ikke om, er væsentligt mere i kategorien dårlig tone end bandeord !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 30, 2022 7:00 pm


Spændende!

Hvad tror i chancen er for at en eller af flere af dem kommer i kamp i morgen ? ( han ku vel ikke finde på at starte en af dem ?)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror, at han gør alvor af at sætte Gavi som midtstopper - det kunne være overskudsagtigt, eller noget.

Jeg tror kun, at det er højreback, der alvor er i spil for de unge - og kun hvis Roberto ikke er klar. Jeg finder indtil videre Xavi lidt konservativ ifht. de (ikke åbenlyst) unge.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Madameskrald skrev:
fre sep 30, 2022 7:42 pm
Jeg tror, at han gør alvor af at sætte Gavi som midtstopper - det kunne være overskudsagtigt, eller noget.

Jeg tror kun, at det er højreback, der alvor er i spil for de unge - og kun hvis Roberto ikke er klar. Jeg finder indtil videre Xavi lidt konservativ ifht. de (ikke åbenlyst) unge.


Ja jeg tror også kun det er hb der er i spil, men så læste jeg lige at Bellerin godt kan spille, https://www.google.com/amp/s/www.90min. ... 0-2022/amp

Edit: så læste jeg lige her at Bellerin er skadet det meste af oktober :roll:
https://www.google.com/amp/s/amp.sports ... 95688.html


Har aldrig hørt om Gavi som cb, men både Garcia og AC og Piqué er jo til rådighed så der giver det jo 0 mening at hente en ungdoms spiller ind der
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
fre sep 30, 2022 6:34 pm
Nu bragte du selv lige det med en god tone frem. Jeg synes personligt at udsagn ala du tænker dig ikke om, er væsentligt mere i kategorien dårlig tone end bandeord !
Man kan misforstå meget på tekst. Mit skriv skulle tages med et smil til madameskrald. Jeg har tidligere udtalt at han er én af de mest velovervejede og artikulerede herinde, så jeg pointerede bare at han havde taget fejl i denne situation. Som sagt troede jeg du var ung, derfor skrev jeg det med bandeord. Så snart jeg møder unge under 20 ber jeg dem altid finde på bedre ord end fucking og fanden.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 5:33 pm
Madameskrald skrev:
fre sep 30, 2022 5:01 pm
Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 4:37 pm
Hmmm, nu er Vini en ret god spiller, så tænker der er meget få som reelt kan stoppe ham, måske 3-4 HB/CB’s i fodbold. At nævne Hector Fort i den sammenhæng er meget unfair, og ja han ville nok få det svært. Jeg bryder mig ikke om sortseere generelt, fordi hvis HB er for offensiv, så bliver de spist af Vini og Mbappe, men hvis de er for defensive, så er de for tunge og ender med samme resultat. Man kan aldrig vinde med den holdning.
Jeg vil kalde det realist snarere end sortseer. I øvrigt har jeg ikke udtalt mig, om hverken hans offensiv eller defensiv, men udelukkende om hans fysiske egenskaber.

Fakta er, at store spillere med dertilhørende højt siddende tyngdepunkt ofte vil få store udfordringer mod hurtige spillere med lavt tyngdepunkt, specielt i områder med god plads på banen (jf. kanten), da de som udgangspunkt har større udfordringer ifht. at accelere, deaccelere, skifte retning osv.

Det er jo ikke et tilfælde, at der er få spillere på +185 cm, der ender som back på rigtig højt niveau.
Maicon, Araujo, Chivu, Lucas Hernandez, Mazraoui, Cancelo, Danilo Benjamin Pavers, Dan Burn mfl. Du taler nogle gange før du gør dig flere overvejelser om emnet.
Du er sku en festlig fætter - Chivu, Araujo, Burn som alle er centerbacks (med sproradiske visit på backen), mens resten overvejende faktisk ikke er +1.85, og selv hvis din argumentation var velanrettet, så skrev jeg få spillere - selvfølgelig kan du finde enkelt tilfælde også i topfodbold, men hvis du for alvor skal trykprøve mit argument, så skal du dokumentere, at en større del (ikke at forveksle mellem størst) af backs på højt niveau er +1.85 cm (held og Lykke med det).

Når jeg selv referer til Abidal (og mod forventning Araujo), som en dygtig en af slags uden større problemer på positionen, så erkender jeg jo, at de findes, men i fåtal.

Ps. I øvrigt tror jeg, at Vini vil elske at spille overfor Araujo, hvis han kunne holde med at være bange for ham. Senest var han jo åbenlyst mentalt påvirket af de 100 kg Uruguansk godstog, der halsede efter ham.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Tre forudsigelser om kampen i aften :


Vi vinder 3-0

Raphinha bliver man of the match

Sergi Roberto spiller en god kamp
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
lør okt 01, 2022 1:31 pm
Tre forudsigelser om kampen i aften :


Vi vinder 3-0

Raphinha bliver man of the match

Sergi Roberto spiller en god kamp
Nu er du jo en ung mand, Frost, men du må lige lære at vi, som Barca fans, hovedsageligt har en lettere pessimistisk eller frygtsom tilgang til vores klub..stram op ;-)

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Antimadridista skrev:
lør okt 01, 2022 3:04 pm
Magnus Frost skrev:
lør okt 01, 2022 1:31 pm
Tre forudsigelser om kampen i aften :


Vi vinder 3-0

Raphinha bliver man of the match

Sergi Roberto spiller en god kamp


Nu er du jo en ung mand, Frost, men du må lige lære at vi, som Barca fans, hovedsageligt har en lettere pessimistisk eller frygtsom tilgang til vores klub..stram op ;-)

Jeg har jo heldigvis mange år at lære det endnu inden jeg bliver midaldrende :grin:

Btw. Virkelig spændt på at se AC i denne kamp og hele måneden! Synes han har spillet solidt, men manglet de nosser man ser ham spille med på landsholdet.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
lør okt 01, 2022 3:10 pm
Antimadridista skrev:
lør okt 01, 2022 3:04 pm
Magnus Frost skrev:
lør okt 01, 2022 1:31 pm
Tre forudsigelser om kampen i aften :


Vi vinder 3-0

Raphinha bliver man of the match

Sergi Roberto spiller en god kamp


Nu er du jo en ung mand, Frost, men du må lige lære at vi, som Barca fans, hovedsageligt har en lettere pessimistisk eller frygtsom tilgang til vores klub..stram op ;-)

Jeg har jo heldigvis mange år at lære det endnu inden jeg bliver midaldrende :grin:

Btw. Virkelig spændt på at se AC i denne kamp og hele måneden! Synes han har spillet solidt, men manglet de nosser man ser ham spille med på landsholdet.
Han har kvaliteterne AC, det er der ikke tvivl om, nu skal han bare overbevise sit lidt stille gemyt om, at nu (i hvert fald den kommende periode) ER det hans plads.

Please bare ikke flere skader den kommende tid..!!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Også et lidt pessimistisk indlæg fra mig i forhold til kampen i aften:

Det plejer ikke at være nemt efter landsholds pausen. Og så er kampen endda på udebane. Og mod et tricky midterhold. Og Barca har en del skader.

Jeg lugter alligevel en sejr. Nok en smal en af slagsen, men alligevel 🐻

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 1/10 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
lør okt 01, 2022 11:32 am
Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 5:33 pm
Madameskrald skrev:
fre sep 30, 2022 5:01 pm
Isageren skrev:
fre sep 30, 2022 4:37 pm
Hmmm, nu er Vini en ret god spiller, så tænker der er meget få som reelt kan stoppe ham, måske 3-4 HB/CB’s i fodbold. At nævne Hector Fort i den sammenhæng er meget unfair, og ja han ville nok få det svært. Jeg bryder mig ikke om sortseere generelt, fordi hvis HB er for offensiv, så bliver de spist af Vini og Mbappe, men hvis de er for defensive, så er de for tunge og ender med samme resultat. Man kan aldrig vinde med den holdning.
Jeg vil kalde det realist snarere end sortseer. I øvrigt har jeg ikke udtalt mig, om hverken hans offensiv eller defensiv, men udelukkende om hans fysiske egenskaber.

Fakta er, at store spillere med dertilhørende højt siddende tyngdepunkt ofte vil få store udfordringer mod hurtige spillere med lavt tyngdepunkt, specielt i områder med god plads på banen (jf. kanten), da de som udgangspunkt har større udfordringer ifht. at accelere, deaccelere, skifte retning osv.

Det er jo ikke et tilfælde, at der er få spillere på +185 cm, der ender som back på rigtig højt niveau.
Maicon, Araujo, Chivu, Lucas Hernandez, Mazraoui, Cancelo, Danilo Benjamin Pavers, Dan Burn mfl. Du taler nogle gange før du gør dig flere overvejelser om emnet.
Du er sku en festlig fætter - Chivu, Araujo, Burn som alle er centerbacks (med sproradiske visit på backen), mens resten overvejende faktisk ikke er +1.85, og selv hvis din argumentation var velanrettet, så skrev jeg få spillere - selvfølgelig kan du finde enkelt tilfælde også i topfodbold, men hvis du for alvor skal trykprøve mit argument, så skal du dokumentere, at en større del (ikke at forveksle mellem størst) af backs på højt niveau er +1.85 cm (held og Lykke med det).

Når jeg selv referer til Abidal (og mod forventning Araujo), som en dygtig en af slags uden større problemer på positionen, så erkender jeg jo, at de findes, men i fåtal.

Ps. I øvrigt tror jeg, at Vini vil elske at spille overfor Araujo, hvis han kunne holde med at være bange for ham. Senest var han jo åbenlyst mentalt påvirket af de 100 kg Uruguansk godstog, der halsede efter ham.
Chivu spillede overalt og jo de er 185cm, og jeg hate endda glemt flere. Den sidste del fatter jeg hat af. Vini elsker at spille overfor Araújo hvis han ikke er bange? Jeg vidste ikke at du var psykolog og har talt med Vini efter kampen. Du lyder næsten som de Real fans jeg kender. Han blev bare fuldstændig overmatchet, fordi reelt kan Vini kun én ting, skubbe bolden frem og så bruge sin fysik og fart. Noget som passer Araújo rigtig godt. Bange, må jeg være fri.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster