17/9 FC Barcelona - Elche

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:56 pm
Isageren skrev:
lør sep 17, 2022 6:37 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:01 pm
De er startet på nedvarmning

Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Kommer an på folks alder. Som ung skal du gamble i følge teorier om forbrug og økonomi. Faktisk så risikofyldt som muligt, da de penge du tjener/har som ung oftest er overflødige når du bliver ældre og er på arbejdsmarkedet med en højere løn. Det gælder om at vedligeholde et vist forbrug fra ung til gammel, så dvs. spare mere op når man bliver ældre.
Som ung skal du gamble….!!? Aaarh…
I følge teori. Selvfølgelig kun hvis du tror på dig selv og regner med at tjene godt som voksen. Så kan du godt tillade dig selv at tage risici som ung. Man bibeholder en levestandard. Nok om det, det er jo en Barca side.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 10:54 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 10:05 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:56 pm
Isageren skrev:
lør sep 17, 2022 6:37 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:01 pm
De er startet på nedvarmning

Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Kommer an på folks alder. Som ung skal du gamble i følge teorier om forbrug og økonomi. Faktisk så risikofyldt som muligt, da de penge du tjener/har som ung oftest er overflødige når du bliver ældre og er på arbejdsmarkedet med en højere løn. Det gælder om at vedligeholde et vist forbrug fra ung til gammel, så dvs. spare mere op når man bliver ældre.
Som ung skal du gamble….!!? Aaarh…

Ift. Aktier han jo faktisk ret, hvis du som ung har penge at satse på aktiemarkedet ( ikke en enkelt aktie) men f.eks. via en roboadvisor og dermed satse på tusindvis af aktier og bare følger aktiemarkedet og du har en lang nok tidshorisont så vil man ALTID tjene penge!
Men nu var det gamble der blev nævnt..

Ja hvis du eksempelvis følger MSCI world index, kan du ikke undgå en positiv gevinst over en lang årrække. Mange går dog efter en højere og hurtigere gevinst. Her spiller indsigt og dygtighed en væsentlig højere rolle end passiv investering.
Gamble var forkert ord, satse. Mere risikofyldte investeringer.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
søn sep 18, 2022 8:13 am
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 10:54 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 10:05 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:56 pm
Isageren skrev:
lør sep 17, 2022 6:37 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:01 pm
De er startet på nedvarmning

Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Kommer an på folks alder. Som ung skal du gamble i følge teorier om forbrug og økonomi. Faktisk så risikofyldt som muligt, da de penge du tjener/har som ung oftest er overflødige når du bliver ældre og er på arbejdsmarkedet med en højere løn. Det gælder om at vedligeholde et vist forbrug fra ung til gammel, så dvs. spare mere op når man bliver ældre.
Som ung skal du gamble….!!? Aaarh…

Ift. Aktier han jo faktisk ret, hvis du som ung har penge at satse på aktiemarkedet ( ikke en enkelt aktie) men f.eks. via en roboadvisor og dermed satse på tusindvis af aktier og bare følger aktiemarkedet og du har en lang nok tidshorisont så vil man ALTID tjene penge!
Men nu var det gamble der blev nævnt..

Ja hvis du eksempelvis følger MSCI world index, kan du ikke undgå en positiv gevinst over en lang årrække. Mange går dog efter en højere og hurtigere gevinst. Her spiller indsigt og dygtighed en væsentlig højere rolle end passiv investering.
Gamble var forkert ord, satse. Mere risikofyldte investeringer.
Helt kortsigtede aktieinvesteringer med øje for hurtig gevinst eller gearede certifikater kan faktisk godt minde meget om gambling.
Men ja lad os lade det ligge..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
søn sep 18, 2022 10:18 am
Isageren skrev:
søn sep 18, 2022 8:13 am
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 10:54 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 10:05 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:56 pm
Isageren skrev:
lør sep 17, 2022 6:37 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm



Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Kommer an på folks alder. Som ung skal du gamble i følge teorier om forbrug og økonomi. Faktisk så risikofyldt som muligt, da de penge du tjener/har som ung oftest er overflødige når du bliver ældre og er på arbejdsmarkedet med en højere løn. Det gælder om at vedligeholde et vist forbrug fra ung til gammel, så dvs. spare mere op når man bliver ældre.
Som ung skal du gamble….!!? Aaarh…

Ift. Aktier han jo faktisk ret, hvis du som ung har penge at satse på aktiemarkedet ( ikke en enkelt aktie) men f.eks. via en roboadvisor og dermed satse på tusindvis af aktier og bare følger aktiemarkedet og du har en lang nok tidshorisont så vil man ALTID tjene penge!
Men nu var det gamble der blev nævnt..

Ja hvis du eksempelvis følger MSCI world index, kan du ikke undgå en positiv gevinst over en lang årrække. Mange går dog efter en højere og hurtigere gevinst. Her spiller indsigt og dygtighed en væsentlig højere rolle end passiv investering.
Gamble var forkert ord, satse. Mere risikofyldte investeringer.
Helt kortsigtede aktieinvesteringer med øje for hurtig gevinst eller gearede certifikater kan faktisk godt minde meget om gambling.
Men ja lad os lade det ligge..
Enig, helt enig. Jeg gengiver bare hvad teori siger.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af EasyBuddhist »

Fin nok kamp, hvor man ikke behøvede at rulle sig helt ud. Frenkie med Motm, mens også Balde var rigtig god. Lewa, Pedri og Araujo også med gode præstationer. Efter landskampspausen går det alvor løs.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Magnus Frost »

Okay efter at have set kampen igen må jeg tage ordene om Koundé i mig, han spiller faktisk rigtig godt, der mangler lidt afstemthed her og der og han har i sine aktioner generelt også tænkt på det defensive element( men det er måske egentlig meget godt, især når man tænker på at chanceskabning ikke ligefrem er der vi halter) men han er faktisk med i rigtig meget og tager gode løb der åbner banen.

Og ja anden gang fik jeg også øjnene op for hvor god en kamp Frenkie egentlig har ( synes dog stadig Pedri havde en endnu bedre kamp) men Frenkie har også generelt virkelig bygget på ift. at ha få berøringer og stadig tage de rigtige beslutninger, hvis han lige lærer lidt af Busi om at prikke bolden fra modstanderen, så har vi jo faktisk allerede den klasse dm vi har håbet på skulle tage over for Busi :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Hristo »

Magnus Frost skrev:
søn sep 18, 2022 12:45 pm
Okay efter at have set kampen igen må jeg tage ordene om Koundé i mig, han spiller faktisk rigtig godt, der mangler lidt afstemthed her og der og han har i sine aktioner generelt også tænkt på det defensive element( men det er måske egentlig meget godt, især når man tænker på at chanceskabning ikke ligefrem er der vi halter) men han er faktisk med i rigtig meget og tager gode løb der åbner banen.

Og ja anden gang fik jeg også øjnene op for hvor god en kamp Frenkie egentlig har ( synes dog stadig Pedri havde en endnu bedre kamp) men Frenkie har også generelt virkelig bygget på ift. at ha få berøringer og stadig tage de rigtige beslutninger, hvis han lige lærer lidt af Busi om at prikke bolden fra modstanderen, så har vi jo faktisk allerede den klasse dm vi har håbet på skulle tage over for Busi :glad:
Ja, Kounde spiller absolut en fin kamp. Laver få fejl, står godt defensivt, er sikker i sammenspillet og har en afgørende aflevering ved 3-0 målet. Synes absolut bare han er klasse - både sim back og centralt.

De jong beviser endnu engang at han kan spille en fremragende pivot i denne type kamp, hvor modstanderen står lavt og pakker. Jeg kan stadig ikke helt se hvorfor De jong ikke skulle fungere i den rolle generelt. Han bliver aldrig Busquets så han skal selvfølgelig udfylde rollen med sin styrker og bakkes rigtigt op. Omvendt er Busquets jo heller lige så god som De Jong i alle facetter og man så jo under bla Koeman, hvor dårligt også Busquets fungerer når holdet ikke er afstemt. Vi har også både Gavi, Pedri og Kessie til interior-positionerne, og vi har desuden meget talent på vej til lige de pladser. Jeg tror næsten jeg vil gå så langt at hvis De jong skal være toneangivende profil mange år i klubben, så kan det kun være som pivot. Det står simpelthen skrevet primært Gavi og Pedri på den centrale midtbane mange år frem.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Madameskrald »

De Jong spillede en fremragende kamp i går, men omvendt blev ma heller ikke for alvor udfordret hjem i banen, da Elche havde meget list at skyde med, og genpresset fangede det meste, der kom…, mens man har opbygget en monster defensiv med Araujo og Kounde… og Garcia er bestemt også ved at komme efter det.

MAO blev hans defensiv som pivot ikke for alvor udfordret i går, mans han er fremragende på bolden. Omvendt stod han vældig højt i banen som enlig pivot, så mod en bedre modstander kunne man sagtens være blevet mere eksponeret.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Magnus Frost »

Ja Elche kom jo med meget meget lidt offensivt og en af Frenkies udfordringer har været at positionere sig rigtigt defensivt!

Men han havde jo også ret store udfordringer med for mange berøringer tidligere og det er godt nok forbedret meget!

Han virker på mig også som en der er meget lærevillig og han er jo ( utroligt nok) stadig kun 25. Et halvt til et helt års tid hvor han får en del spilletid på den plads og får tips af Busi og Xavi undervejs, så tror jeg faktisk han bliver pissegod !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:53 pm
Lopezzz skrev:
lør sep 17, 2022 7:45 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:01 pm
De er startet på nedvarmning

Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Jeg har investeret penge (penge jeg har råd til at tabe) i kryptovaluta i 2018. En måned efter crasher hele krypto marked, så kommer corona krisen og nu er tredje verdenskrig lige på trapperne.
Alt er min skyld :lol: :lol: :lol:
Hvad snakket du om????? Hvis du har købt krypto, vel at mærke en relativ velkendt art, i 2018 har du da helt sikkert tjent ret godt pt.!
Jeg har tredoblet beløbet men prognosen var mindst 50 gange mere inden udgangen af 2020 men alt er gået i stå det sidste halvandet år. Jeg har ikke solgt noget endnu og har heller ikke tænkt mig at gøre.
Venter på at tingene bliver bedre men jeg er ikke optimistisk.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
søn sep 18, 2022 9:32 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 7:53 pm
Lopezzz skrev:
lør sep 17, 2022 7:45 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:19 pm
Magnus Frost skrev:
lør sep 17, 2022 6:17 pm
Antimadridista skrev:
lør sep 17, 2022 6:01 pm
De er startet på nedvarmning

Liiiiiiidt irriterende når man har spillet på de skal vinde med mere end 3 :oops:
Man skal ikke gamble med penge man ikke kan tåle at tabe :grin: ;-)
Det samme i øvrigt med aktier.. :|
Jeg har investeret penge (penge jeg har råd til at tabe) i kryptovaluta i 2018. En måned efter crasher hele krypto marked, så kommer corona krisen og nu er tredje verdenskrig lige på trapperne.
Alt er min skyld :lol: :lol: :lol:
Hvad snakket du om????? Hvis du har købt krypto, vel at mærke en relativ velkendt art, i 2018 har du da helt sikkert tjent ret godt pt.!
Jeg har tredoblet beløbet men prognosen var mindst 50 gange mere inden udgangen af 2020 men alt er gået i stå det sidste halvandet år. Jeg har ikke solgt noget endnu og har heller ikke tænkt mig at gøre.
Venter på at tingene bliver bedre men jeg er ikke optimistisk.
Alt blev blæst fuldstændig op dengang. Hold du endelig på dem.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 17/9 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Magnus Frost »

Ny kamptråd ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster