13/9 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Da VAR i sin tid blev overvejet og siden taget i brug, var jeg begejstret, men af komplet uforståelige årsager, bliver det konsekvent (selv med div justeringer) bare brugt forkert! Det er mig pænt ubegribeligt?????

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 1:10 pm
Da VAR i sin tid blev overvejet og siden taget i brug, var jeg begejstret, men af komplet uforståelige årsager, bliver det konsekvent (selv med div justeringer) bare brugt forkert! Det er mig pænt ubegribeligt?????


Synes du ikke det er bedre nu end i starten hvor det tog halvandet minut minimum hver gang? Og spillet skulle stoppes imens de kiggede det igennem.

Jeg synes det primære argument imod VAR er at følelsen når der er mål er lidt mere tilbageholdene fordi man venter på at se om der nu er mål eller ej. Og at det tager for lang tid hvilket det heldigvis gør væsentligt mindre af end tidligere ( det betyder så også flere fejldomme at de nu bruger kortere tid)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 12:58 pm
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:11 am
sorens skrev:
ons sep 14, 2022 9:08 am
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:04 am
Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.
Helt bestemt Barca's dårligste. Fattede heller ikke en brik da kommentatoren i går udpegede ham som en af Barca's bedste i kampen (det kom lige efter han havde haft sine to første succesfulde offensive dribleture - godt inden i anden halvleg).
Det var to rigtig fine dribleture, men i min hukommelse var det de eneste to flotte aktioner, og det retfærdiggør ikke resten af kampen, synes jeg.
Mærkeligt at kommentatorerne mente andet.
Sådan er det ofte med kommentatorer, det er totalt øjebliksbilleder der ligges ud som et generelt billede!

Jeg undrede mig også virkelig over den stemmeprocent. Men jeg er også decideret ikke fan af Demb og tror aldrig han bliver en vedvarende stabil klassespiler for os..
Mon ikke mange bliver forblændende af de momenter af magi, som Dembele trods alt oftest formår at skabe i en kamp!?

Personligt, syntes jeg, at han var decidereret irriterende.
sorens skrev:
ons sep 14, 2022 12:47 pm
Demba er i øvrigt en af de spillere der fremelsker det indianerfodbold du er mindre begejstret for. Fordi han lidt for ofte spiller med hovedet under armen og virker lidt for opsat/forhippet på at levere den afgørende bold.
Det er nok lige præcis det, som jeg ikke er vild med i hans spillestil. Han sætter altid bolden på spil - ofte fuldstændig uagtet situationen, mens en intelligent klassespiller fortrinvis vil gøre det i situationer, hvor sandsynligheden for succes (i form af skabte chancer) er høj og/eller hvor risiko ved et bold tab er lav.

Han er blevet bedre, men ligesom AM er inde på, så tror jeg aldrig, at han formår at udvikle sig til en spiller, der passer rigtig godt ind i Barcelona. Neymar havde nogle af de samme tendenser, men han var trods alt bedre til at afstemme det.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Den magi han laver er jo også rigtig ofte noget der resultere i mål !

Og ja han mangler stadig en del ift. Beslutninger om hvornår det giver mening at drible, synes dog lige præcis ift. Ikke at miste den på farlige steder er et sted han har udviklet MEGET det sidste års tid ( noget af det har dog nok også at gøre med gode presspillere rundt om ham)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 1:36 pm
Den magi han laver er jo også rigtig ofte noget der resultere i mål !

Og ja han mangler stadig en del ift. Beslutninger om hvornår det giver mening at drible, synes dog lige præcis ift. Ikke at miste den på farlige steder er et sted han har udviklet MEGET det sidste års tid ( noget af det har dog nok også at gøre med gode presspillere rundt om ham)
Problemet er jo så, at spildprocenten ofte er alt for stor ifht. momenterne af magi - i går havde jeg bænket ham ved halvleg. Og i Barcelona er idealet at magien fortrinvis skabes i mellem spillerne; ikke af enkelte spillere.

Han har rigtignok udviklet sig meget, men det var på alle måder håbløst i går... Han skulle vel CL-imponere!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 1:10 pm
Da VAR i sin tid blev overvejet og siden taget i brug, var jeg begejstret, men af komplet uforståelige årsager, bliver det konsekvent (selv med div justeringer) bare brugt forkert! Det er mig pænt ubegribeligt?????
I en verden hvor UEFA åbenlyst hader os, så er det muligt at lave "fejl". Det er jo også bare et billede af hvor ukompetente mennesker kan være. Jeg så jo gerne at de beslutninger blev taget af teknologi baseret på data. Det må der være klogere folk end mig selv som kan muliggøre.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

sorens skrev:
ons sep 14, 2022 12:47 pm
Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 12:25 pm
Jeg synes ikke rigtigt Xavi kunne have gjort mere. Vi spillede godt og vi burde have været foran ved pausen. Vi dummer os på en dødbold og vi er rystede kort tid hvor de får scoret igen men vi rejser os igen.

Jeg synes det var flot hele vejen rundt. Det var bare mega uheldigt at det var “en af de dage” foran kassen.
Vi spillede godt. Men på hvilke præmisser. En del af det skyldtes også åbenlyse fejl fra Bayern - særligt fra Leroy. Barca søger selvfølgelig at fremprovokere det med presspillet. Bayern var ikke særligt aggressive i deres presspil i første halvleg (eller det fungerede ikke for dem). Så skal vi skarpere på den sidste 1/3 og udnytte sådan et psykologisk overtag. Det burde også have ført til minimum 1 mål (den manglende skarphed på Lewi tage på sin kappe i to tilfælde). Men det kunne ligeså godt have været flere, hvis altså man var skarpe i opspillet. Her oplever jeg at en spiller som Demba simpelhen smider bolden - relativt uprovokeret - væk for ofte. Han har stadig en for stor spændvidde mellem top- og bundpræstationer og i denne kamp lå han i sin tungere ende. Bevares hans topniveau er fantastisk. Det med svingende præstationer har Xavi vist han har haft reageret på tidligere (fx ved at pille Torres og så vidt jeg husker Raphina ud relativt tidligt). Og det er særligt vigtigt i en turnering med en noget kortere afstand mellem succes og fiasko. I ligaen kan man potentielt nå at indhente et par tabte kampe. Det kan man jo ikke rigtig i CL.

Demba er i øvrigt en af de spillere der fremelsker det indianerfodbold du er mindre begejstret for. Fordi han lidt for ofte spiller med hovedet under armen og virker lidt for opsat/forhippet på at levere den afgørende bold.
Synes ikke rigtigt jeg behøver at udpensle mit syn på demb. Dem der følger med herinde ved præcist hvordan jeg har det med ham.

Og ja vi trækker diverse ting frem fra kampen men personligt hæfter jeg mig mest ved holdets udtryk. De var ikke bange og man forsøgte at spille sit spil. Det er imo positivt og en stor udvikling i forhold til hvad vi har set de sidste 4-5 år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
ons sep 14, 2022 1:27 pm
Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 12:58 pm
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:11 am
sorens skrev:
ons sep 14, 2022 9:08 am
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:04 am
Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.
Helt bestemt Barca's dårligste. Fattede heller ikke en brik da kommentatoren i går udpegede ham som en af Barca's bedste i kampen (det kom lige efter han havde haft sine to første succesfulde offensive dribleture - godt inden i anden halvleg).
Det var to rigtig fine dribleture, men i min hukommelse var det de eneste to flotte aktioner, og det retfærdiggør ikke resten af kampen, synes jeg.
Mærkeligt at kommentatorerne mente andet.
Sådan er det ofte med kommentatorer, det er totalt øjebliksbilleder der ligges ud som et generelt billede!

Jeg undrede mig også virkelig over den stemmeprocent. Men jeg er også decideret ikke fan af Demb og tror aldrig han bliver en vedvarende stabil klassespiler for os..
Mon ikke mange bliver forblændende af de momenter af magi, som Dembele trods alt oftest formår at skabe i en kamp!?

Personligt, syntes jeg, at han var decidereret irriterende.
sorens skrev:
ons sep 14, 2022 12:47 pm
Demba er i øvrigt en af de spillere der fremelsker det indianerfodbold du er mindre begejstret for. Fordi han lidt for ofte spiller med hovedet under armen og virker lidt for opsat/forhippet på at levere den afgørende bold.
Det er nok lige præcis det, som jeg ikke er vild med i hans spillestil. Han sætter altid bolden på spil - ofte fuldstændig uagtet situationen, mens en intelligent klassespiller fortrinvis vil gøre det i situationer, hvor sandsynligheden for succes (i form af skabte chancer) er høj og/eller hvor risiko ved et bold tab er lav.

Han er blevet bedre, men ligesom AM er inde på, så tror jeg aldrig, at han formår at udvikle sig til en spiller, der passer rigtig godt ind i Barcelona. Neymar havde nogle af de samme tendenser, men han var trods alt bedre til at afstemme det.
Jo det er det sikkert. Tænker blot at kommentatorerne sidder der af 1 årsag: følge og forstå hvad der foregår på plænen…

Iøvrigt helt enig i at han konsekvent sætter den på spil, lidt uagtet hans placering. Det er bare for dumt. Dertil virker det ofte til at han forsøger div driblinger i små rum, som Araujo procentvis næsten har bedre mulighed for at lykkes med. Gør nu for fanden det du kan og er god til!!! Holdt han sig til sine styrker, ville han højne sit generelle bidrag betragteligt

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 1:24 pm
Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 1:10 pm
Da VAR i sin tid blev overvejet og siden taget i brug, var jeg begejstret, men af komplet uforståelige årsager, bliver det konsekvent (selv med div justeringer) bare brugt forkert! Det er mig pænt ubegribeligt?????


Synes du ikke det er bedre nu end i starten hvor det tog halvandet minut minimum hver gang? Og spillet skulle stoppes imens de kiggede det igennem.

Jeg synes det primære argument imod VAR er at følelsen når der er mål er lidt mere tilbageholdene fordi man venter på at se om der nu er mål eller ej. Og at det tager for lang tid hvilket det heldigvis gør væsentligt mindre af end tidligere ( det betyder så også flere fejldomme at de nu bruger kortere tid)
Jo det er sikkert bedre nu på det punkt.

Syntes bare:

1 reglerne er ændret SÅ mange gange, at hvad der var afgørende det ene år, eksempelvis vedr str, er helt ændret året efter. Og det er forskelligt om du spiller la liga, PL eller CL.

Jeg har selv opgivet at følge med i de aktuelle regler.

2 Det er stadig så tilfældigt! Altså det str i går, hvad er forklaringen? Altså kan man få forklaret et eller andet sted hvorfor VAR ikke går ind?? Nej vel.

3 Som Piq nævner, det virker til at nogle dommers stolthed fuldstændig overskygger muligheden for, nogle gange, at få de rette kendelser dømt. Det burde fandme bare ikke være sådan. Nogle VAR dommere sidder måske og tænker..”uhh del cerro bliver så nazi agtig hvis jeg beder ham tjekke den..jeg lader værre”.
Det burde, på en eller anden måde, være mindre indspist, eller nedskrevet i VAR-loven, så dommeren SKAL!

Edit: Kom lige i tanke om at jeg i starten troede VAR også ville inddrage diverse holds mulighed for indsigelse.

Altså hvis hvert hold havde 1-2 muligheder pr kamp for at få VAR til at se en situation (så dommeren SKAL) igennem, som dommeren ikke har gjort noget ved, så ville det fange noget uretfærdighed. Man kan så sige at kun str og røde kort, er muligt at få gennemset på holdenes opfordring.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Måske ikke en dårlig ide med indsigelser fra holdene, men på den anden side ville man vel altid gøre det hvis man fik et straffespark eller rødt kort imod sig.

Mht. Teknologi har jeg i årevis snakket om at teknologien burde være der til at opdage offside og det er vel så endelig ved at blive implementeret! Jeg har svært ved at se hvordan det skal bruges ift. Om en tackling er for hård, om det er i omstillinger osv. Men hey teknologien udvikler sig jo hele tiden.

Noget jeg virkelig også synes der mangler nu er en forklaring på hvorfor dommer beslutningen er det ene eller andet ( F.eks. benet var nede før Dembélés eller sådan noget)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 3:59 pm
Måske ikke en dårlig ide med indsigelser fra holdene, men på den anden side ville man vel altid gøre det hvis man fik et straffespark eller rødt kort imod sig.

Mht. Teknologi har jeg i årevis snakket om at teknologien burde være der til at opdage offside og det er vel så endelig ved at blive implementeret! Jeg har svært ved at se hvordan det skal bruges ift. Om en tackling er for hård, om det er i omstillinger osv. Men hey teknologien udvikler sig jo hele tiden.

Noget jeg virkelig også synes der mangler nu er en forklaring på hvorfor dommer beslutningen er det ene eller andet ( F.eks. benet var nede før Dembélés eller sådan noget)
Med data. Vurdere fart, kontaktpunkt, hårdhed, sammenligne det med tidligere kendelser og sådan. Det er komplekst og ved ikke om det er muligt, men bryder mig ikke om at lade vigtige beslutninger være i hænderne på 3 mennesker ansat af UEFA.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Vi er selvfølgelig alle ærgerlige over resultatet, men det vigtigste er at vi går videre fra gruppen og spiller med om La Liga. En sæson hvor vi vinder ligaen, kan jeg godt acceptere et kvartfinale exit.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »



Bedste spiller på banen. Unikum.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 3:59 pm
Måske ikke en dårlig ide med indsigelser fra holdene, men på den anden side ville man vel altid gøre det hvis man fik et straffespark eller rødt kort imod sig.


Noget jeg virkelig også synes der mangler nu er en forklaring på hvorfor dommer beslutningen er det ene eller andet ( F.eks. benet var nede før Dembélés eller sådan noget)
Ja det ville man nok, men så er det måske noget med det her “clear and obvious” der skal kigges på. Altså at det ikke skal komme dommeren til gode, at en dom er tvivlsom, men måske kan dømmes!! Altså er den tvivlsom, så skal han tvinges ud til skærmen.
Men det handler sikkert meget om at minimere tidsspilde og netop det kan bedre teknologi (som du er inde på) også hjælpe. Hvis offside situationer ved mål og andre ting, kan få minimeret ventetiden ved bedre teknologi, kan man måske bruge den tid på at andre vigtige kendelser ses oftere igennem end nu, altså ala det jeg nævner ovenover. Man må ha vidst at indførelse af VAR, jo VIL øge spildtiden, så det nytter heller ikke noget at indføre VAR, men samtidig gøre alt for ikke at bruge det :crazy:

Jeg tror eksempelvis at der går oceaner af spildtid ved spillere der smider sig og ligger og vrider og jamrer, for kort efter at sprinte afsted. HER kunne man virkelig sætte ind. Altså bruge VAR til at tjekke (mens spillerne alligevel ligger og vrider sig og spillet er stoppet!) om spilleren reelt blev ramt eller ej og herved konsekvent udstikke gule kort. DET kunne virkelig gøre en forskel for unødig tidsstop.!!


Og ja enig ift de manglende forklaringer!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster