13/9 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

sorens skrev:
ons sep 14, 2022 9:06 am
Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 6:58 am
Jeg gider ikke pege fingre af individuelle spillere. Synes vi spillede en rigtig fornuftig kamp som hold og det var små detaljer (offensivt som defensivt) der endte med at koste.

Personligt havde jeg slet ikke forventet at vi kunne matche Bayerns intensitet og pres. Men det gjorde vi. Og det i en grad hvor vi i perioder var komplet dominerende. Når dette hold bliver mere sammenspillet så bliver det ekstremt farligt!
Åhh det gør vi vel alle her og der - også dig :) altså peger fingre af individuelle spillere. Jeg vil gerne. Både tommelfingeren og pegefingeren.

Pedri, Gavi og Kounde havde en rigtig god kamp. AC, Alonso, Araujo, Lewi godkendt. Busi havde på trods af et par fejl i starten af kampen en rigtig god første halvleg. Forsvandt meget i anden halvleg (er det som andre antyder alderen/formen der trykker med det tempo der er i topkamp?). Demba og Raphina var under niveau. Førstnævnte ramte simpelthen for meget sit bundniveau i kampen (selvfølgelig i høj grad også på grund af en stærk tysk venstreside). Driblingerne lykkedes i store træk ikke. Og for mange fejl-afleveringer. Det kom ikke umiddelbart til at koste direkte, men det medvirkede til at Barca i perioder mistede bolden for hurtigt og ikke fik truet Bayerns mål. Raphina var i større træk mere anonym på både godt og ondt.

Bayern lykkedes altså i store træk med at lukke fløjene - Demba og Raphina. Og var rigtig gode til at læse førstnævnte. Så en sidste "pegen fingre" er at Xavi ikke reagerer på det noget før. Synes simpelthen Dembele burde være blevet pillet ud i pausen. Hans boldomgang var simpelthen for "dyr". Jeg ved godt at sådan er det med spillere, der skaber chancer fordi de også spiller med større risici. Men han lykkedes stort set ikke med noget og skabte ikke rigtig noget. Det kan måske gå an mod Cadiz (hvor det heller ikke fungerede for ham i størstedelen af kampen indtil han ramte sine gyldne periode), men det har i gennemsnittet en højere pris mod et hold som Bayern. Et modargument er at Bayern stod i samme situation med Leroy Sané, der også spillede som en sæk kartofler. Men jo kommer på måltavlen. Men ellers var han en af de bedste til at tabe bolden (lettere uprovokeret - ligesom Demba).
Det var ikke en stikpille til nogen. Det var en konstatering fra min side - jeg synes vi spillede godt som hold og det er jeg imponeret over. Hvis andre har lyst til at kritisere enkelte spillere så er det helt ok med mig ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Nu jeg lige har kontempleret lidt over kampen synes jeg faktisk det største problem er at det tager så lang tid for Xavi at reagere. Han er en ny træner og har jo bogstaveligt talt aldrig prøvet så stor en kamp som træner før. Jeg er overbevist om at Xavi er den rigtige mand til at føre os til decideret storhed! , men han er stadig lidt våd bag ørerne.


Har forresten også kigget lidt på de forskellige ratings rundt omkring og Alonso vipper mellem 4 -7.5 :grin: det er lidt sjovt hvor forskelligt forskellige folk kan se den samme spiller, jeg synes ikke han klarede det ret godt, men måske når jeg har set kampen igen ændrer jeg lidt mening.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Reagere på hvad? Vi spillede dem ud af banen i første halvleg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Jeg synes at folk herinde er voldsomt hårde i mod holdet. Vi spillede en rigtig rigtig god kamp og for første gang i mange år var vi det bedste hold på banen - på udebane mod en af de største i CL. Kampen kunne sagtens gå den anden vej.

Det virkede for mig at se, som at Bayerns slagplan for 2. halvleg var at køre hårdt og fysisk på hele vejen rundt, hvor især Bussi skulle presses, det må man sige de lykkedes med. Et stort plus, at vi for første gang i meget lang tid slipper for både Alba og Pique. Tak for det Xavi.

Fejlene der fører til mål er det manglede genpres. Bayerns spil op til Sanes mål skal brydes meget tidligere. De får lov til at lave afleveringer på 3.mand, hvis jeg ikke tager helt fejl, så var det Dembele, Pedri og Alonso som bliver spillet tynde i Bayern højre side. Der skal vi sidde tættere på og aldrig give dem lov til at lave afleveringer mellem 2-3 mand.

Overordnet set var det en god kamp, vi fik lov til at teste os mod et af de bedste hold i Europa og vi var godt med (bedst) i store dele af kampen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi: "At half time, the referee told me that it wasn't a penalty. I asked him, because we had all seen that it was, but he told me that it wasn't."
Det er simpelthen fjollet. Jeg forstår ikke hvorfor de skal opføre sig på den måde. VAR giver dem alle muligheder for at lave dårlige beslutninger om men de er stædige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Det var et tydeligt straffe. Jeg fatter ikke at de ikke reagerer på det. Selv NC sagde at der var straffe, og kan han se det, så er den tydelig. Og det der med at det skal være clear and obvious kan man ikke bruge som undskyldning, når man ser hvordan de sidder og måler med kussehår på offsides.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
ons sep 14, 2022 10:11 am
Det var et tydeligt straffe. Jeg fatter ikke at de ikke reagerer på det. Selv NC sagde at der var straffe, og kan han se det, så er den tydelig. Og det der med at det skal være clear and obvious kan man ikke bruge som undskyldning, når man ser hvordan de sidder og måler med kussehår på offsides.
Hvad betyder clear and obvious overhovedet? Det er bare endnu en ny opfindelse, så de kan snyde forskellige klubber. Hvis der er en fejl, om de så vurderer den “clear and obvious” eller ej, så er det en fejl. Så brug dog VAR.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Isageren skrev:
ons sep 14, 2022 10:17 am
Kvoller skrev:
ons sep 14, 2022 10:11 am
Det var et tydeligt straffe. Jeg fatter ikke at de ikke reagerer på det. Selv NC sagde at der var straffe, og kan han se det, så er den tydelig. Og det der med at det skal være clear and obvious kan man ikke bruge som undskyldning, når man ser hvordan de sidder og måler med kussehår på offsides.
Hvad betyder clear and obvious overhovedet? Det er bare endnu en ny opfindelse, så de kan snyde forskellige klubber. Hvis der er en fejl, om de så vurderer den “clear and obvious” eller ej, så er det en fejl. Så brug dog VAR.
Det er et udtryk, som kommer til at være standardsvaret fremadrettet for at fralægge sig alt ansvar.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
ons sep 14, 2022 10:30 am
Isageren skrev:
ons sep 14, 2022 10:17 am
Kvoller skrev:
ons sep 14, 2022 10:11 am
Det var et tydeligt straffe. Jeg fatter ikke at de ikke reagerer på det. Selv NC sagde at der var straffe, og kan han se det, så er den tydelig. Og det der med at det skal være clear and obvious kan man ikke bruge som undskyldning, når man ser hvordan de sidder og måler med kussehår på offsides.
Hvad betyder clear and obvious overhovedet? Det er bare endnu en ny opfindelse, så de kan snyde forskellige klubber. Hvis der er en fejl, om de så vurderer den “clear and obvious” eller ej, så er det en fejl. Så brug dog VAR.
Det er et udtryk, som kommer til at være standardsvaret fremadrettet for at fralægge sig alt ansvar.
Præcis, og så er vi bare tilbage til før VAR. Det bliver ALDRIG nemt at være Barca, aldrig.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Mit største problem er at de stort set aldrig tager en fejl til sig. Det er som om de tror at hver eneste kendelser de laver er rigtig. Også selvom de efterfølgende bliver gjort klar over at den er forkert. Jeg er overbevist om at der var en dialog mellem dommeren og VAR i går men at dommeren ignorerede dem, da han jo “så det” og var sikker på sin kendelse.

Imo burde VAR kunne gå over dommeren. Det er for fjollet at folk der har et bedre syn på sagen ikke kan dømme. Dommeren skal ikke tages med i den slags beslutninger da han skal gå imod sin egen kendelse og direkte vil sige at han tog fejl. Og det vil dommere tydeligvis ikke. De har altid ret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Imo burde VAR kunne gå over dommeren. Det er for fjollet at folk der har et bedre syn på sagen ikke kan dømme. Dommeren skal ikke tages med i den slags beslutninger da han skal gå imod sin egen kendelse og direkte vil sige at han tog fejl. Og det vil dommere tydeligvis ikke. De har altid ret.
[/quote]


Det giver SÅ meget bedre mening at VAR selvfølgelig har bemyndigelse til at omstøde en forkert dom, det er jo for fanden derfor det er der! Og så behøver vi ikke vente på at dommeren skal løbe tværs over banen og igen se det som som VAR dommeren allerede har set. Jeg synes VAR har gjort at der generelt er færre fejl fra dommerens side, men der kan stadig ske mange forbedringer !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 9:41 am
Reagere på hvad? Vi spillede dem ud af banen i første halvleg.
Ja det gjorde vi jo faktisk og jeg lagde ikke mærke til Raphinhas pres, men det er han jo faktisk ret god til generelt og ja det er nemt at være bagklog, ( jeg plæderede også selv for Raphinha som starter frem for Ansu pga. Dette) men jeg sagde dog også at jeg håbede Alonso og Raphinha ville blive skiftet ud i halvegen ( synes dog Alonso blev bedre i anden halvleg, men ja aldrig rigtig god)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes ikke rigtigt Xavi kunne have gjort mere. Vi spillede godt og vi burde have været foran ved pausen. Vi dummer os på en dødbold og vi er rystede kort tid hvor de får scoret igen men vi rejser os igen.

Jeg synes det var flot hele vejen rundt. Det var bare mega uheldigt at det var “en af de dage” foran kassen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons sep 14, 2022 12:25 pm
Jeg synes ikke rigtigt Xavi kunne have gjort mere. Vi spillede godt og vi burde have været foran ved pausen. Vi dummer os på en dødbold og vi er rystede kort tid hvor de får scoret igen men vi rejser os igen.

Jeg synes det var flot hele vejen rundt. Det var bare mega uheldigt at det var “en af de dage” foran kassen.
Vi spillede godt. Men på hvilke præmisser. En del af det skyldtes også åbenlyse fejl fra Bayern - særligt fra Leroy. Barca søger selvfølgelig at fremprovokere det med presspillet. Bayern var ikke særligt aggressive i deres presspil i første halvleg (eller det fungerede ikke for dem). Så skal vi skarpere på den sidste 1/3 og udnytte sådan et psykologisk overtag. Det burde også have ført til minimum 1 mål (den manglende skarphed på Lewi tage på sin kappe i to tilfælde). Men det kunne ligeså godt have været flere, hvis altså man var skarpe i opspillet. Her oplever jeg at en spiller som Demba simpelhen smider bolden - relativt uprovokeret - væk for ofte. Han har stadig en for stor spændvidde mellem top- og bundpræstationer og i denne kamp lå han i sin tungere ende. Bevares hans topniveau er fantastisk. Det med svingende præstationer har Xavi vist han har haft reageret på tidligere (fx ved at pille Torres og så vidt jeg husker Raphina ud relativt tidligt). Og det er særligt vigtigt i en turnering med en noget kortere afstand mellem succes og fiasko. I ligaen kan man potentielt nå at indhente et par tabte kampe. Det kan man jo ikke rigtig i CL.

Demba er i øvrigt en af de spillere der fremelsker det indianerfodbold du er mindre begejstret for. Fordi han lidt for ofte spiller med hovedet under armen og virker lidt for opsat/forhippet på at levere den afgørende bold.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:11 am
sorens skrev:
ons sep 14, 2022 9:08 am
JHMark skrev:
ons sep 14, 2022 9:04 am
Jeg undrer mig meget over at 20% har stemt på Dembele som kampens spiller. I min optik var han klart banens dårligste. Han mistede besiddelsen af bolden 25 (!) gange og havde succes med 3/10 driblinger.
Det er bare stats, men synes det fortæller alt om hans præstation. Jeg tilslutter mig holdet, der irriterer sig over hans svingende præstationer.
Helt bestemt Barca's dårligste. Fattede heller ikke en brik da kommentatoren i går udpegede ham som en af Barca's bedste i kampen (det kom lige efter han havde haft sine to første succesfulde offensive dribleture - godt inden i anden halvleg).
Det var to rigtig fine dribleture, men i min hukommelse var det de eneste to flotte aktioner, og det retfærdiggør ikke resten af kampen, synes jeg.
Mærkeligt at kommentatorerne mente andet.
Sådan er det ofte med kommentatorer, det er totalt øjebliksbilleder der ligges ud som et generelt billede!

Jeg undrede mig også virkelig over den stemmeprocent. Men jeg er også decideret ikke fan af Demb og tror aldrig han bliver en vedvarende stabil klassespiler for os..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst