13/9 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 5:07 pm
Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 3:59 pm
Måske ikke en dårlig ide med indsigelser fra holdene, men på den anden side ville man vel altid gøre det hvis man fik et straffespark eller rødt kort imod sig.


Noget jeg virkelig også synes der mangler nu er en forklaring på hvorfor dommer beslutningen er det ene eller andet ( F.eks. benet var nede før Dembélés eller sådan noget)
Ja det ville man nok, men så er det måske noget med det her “clear and obvious” der skal kigges på. Altså at det ikke skal komme dommeren til gode, at en dom er tvivlsom, men måske kan dømmes!! Altså er den tvivlsom, så skal han tvinges ud til skærmen.
Men det handler sikkert meget om at minimere tidsspilde og netop det kan bedre teknologi (som du er inde på) også hjælpe. Hvis offside situationer ved mål og andre ting, kan få minimeret ventetiden ved bedre teknologi, kan man måske bruge den tid på at andre vigtige kendelser ses oftere igennem end nu, altså ala det jeg nævner ovenover. Man må ha vidst at indførelse af VAR, jo VIL øge spildtiden, så det nytter heller ikke noget at indføre VAR, men samtidig gøre alt for ikke at bruge det :crazy:

Jeg tror eksempelvis at der går oceaner af spildtid ved spillere der smider sig og ligger og vrider og jamrer, for kort efter at sprinte afsted. HER kunne man virkelig sætte ind. Altså bruge VAR til at tjekke (mens spillerne alligevel ligger og vrider sig og spillet er stoppet!) om spilleren reelt blev ramt eller ej og herved konsekvent udstikke gule kort. DET kunne virkelig gøre en forskel for unødig tidsstop.!!


Og ja enig ift de manglende forklaringer!!
Der var 100% straffe og den var ikke tvivlsom i min bog. VAR-dommerne skulle blot bede dommeren om at gå ud og kigge på sin skærm og der vil blive dømt straffe 100%, men nej vi er Barca og skal ikke have noget foræret.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg tror eksempelvis at der går oceaner af spildtid ved spillere der smider sig og ligger og vrider og jamrer, for kort efter at sprinte afsted. HER kunne man virkelig sætte ind. Altså bruge VAR til at tjekke (mens spillerne alligevel ligger og vrider sig og spillet er stoppet!) om spilleren reelt blev ramt eller ej og herved konsekvent udstikke gule kort. DET kunne virkelig gøre en forskel for unødig tidsstop.!!


Ja og stoppe tiden ligesom i håndbold.


Btw. Synes virkelig det er dejligt det er blevet så sjældent at man skyder bolden ud til sidelinjen pga. Good sportsmanship, get the fuck up or get the fuck out!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
ons sep 14, 2022 5:41 pm
Antimadridista skrev:
ons sep 14, 2022 5:07 pm
Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 3:59 pm
Måske ikke en dårlig ide med indsigelser fra holdene, men på den anden side ville man vel altid gøre det hvis man fik et straffespark eller rødt kort imod sig.


Noget jeg virkelig også synes der mangler nu er en forklaring på hvorfor dommer beslutningen er det ene eller andet ( F.eks. benet var nede før Dembélés eller sådan noget)
Ja det ville man nok, men så er det måske noget med det her “clear and obvious” der skal kigges på. Altså at det ikke skal komme dommeren til gode, at en dom er tvivlsom, men måske kan dømmes!! Altså er den tvivlsom, så skal han tvinges ud til skærmen.
Men det handler sikkert meget om at minimere tidsspilde og netop det kan bedre teknologi (som du er inde på) også hjælpe. Hvis offside situationer ved mål og andre ting, kan få minimeret ventetiden ved bedre teknologi, kan man måske bruge den tid på at andre vigtige kendelser ses oftere igennem end nu, altså ala det jeg nævner ovenover. Man må ha vidst at indførelse af VAR, jo VIL øge spildtiden, så det nytter heller ikke noget at indføre VAR, men samtidig gøre alt for ikke at bruge det :crazy:

Jeg tror eksempelvis at der går oceaner af spildtid ved spillere der smider sig og ligger og vrider og jamrer, for kort efter at sprinte afsted. HER kunne man virkelig sætte ind. Altså bruge VAR til at tjekke (mens spillerne alligevel ligger og vrider sig og spillet er stoppet!) om spilleren reelt blev ramt eller ej og herved konsekvent udstikke gule kort. DET kunne virkelig gøre en forskel for unødig tidsstop.!!


Og ja enig ift de manglende forklaringer!!
Der var 100% straffe og den var ikke tvivlsom i min bog. VAR-dommerne skulle blot bede dommeren om at gå ud og kigge på sin skærm og der vil blive dømt straffe 100%, men nej vi er Barca og skal ikke have noget foræret.
Nu var det mere den generelle brug af VAR jeg adresserede.

Men ift str i går. Det kan kun være det faktum at Bayern spillerens fod er nede og fast, en brøkdel før Demb rammer ham, som de holder den op på og at han ikke rammer Demb med foden, før den er i jorden!?
Modsat vil jeg blot mene at Dembs bane spæres, uden at Bayern spilleren decideret “har” det rum, altså ikke står der, han kaster blot benet frem og i jorden. Plus Bayern spilleren rammer ikke bolden!

Men igen, hvis det hver gang var sådan her der blev dømt, så ok. Men det bliver der bare ikke…

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
ons sep 14, 2022 5:52 pm
Jeg tror eksempelvis at der går oceaner af spildtid ved spillere der smider sig og ligger og vrider og jamrer, for kort efter at sprinte afsted. HER kunne man virkelig sætte ind. Altså bruge VAR til at tjekke (mens spillerne alligevel ligger og vrider sig og spillet er stoppet!) om spilleren reelt blev ramt eller ej og herved konsekvent udstikke gule kort. DET kunne virkelig gøre en forskel for unødig tidsstop.!!


Ja og stoppe tiden ligesom i håndbold.


Btw. Synes virkelig det er dejligt det er blevet så sjældent at man skyder bolden ud til sidelinjen pga. Good sportsmanship, get the fuck up or get the fuck out!
Men hvis du stopper tiden som i håndbold, mister du stadig “flowet”, som jeg tror UEFA er bange for skal ryge for meget, altså evige lange stops.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »



Fin analyse. Særligt fokusset på Pedri.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! Vi står godt på banen og presset er efterhånden hvor det skal være. Men vi mangler kontrol og der bliver smidt alt for mange bolde væk, hvilket presser holdet unødvendigt.

Det går den rigtige vej og personligt synes jeg vi spillede en god kamp. Omvendt er der plads til udvikling og enkelte spillere skal i den grad blive klogere på bolden. Ellers må de på bænken.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jep, det er spot on.. Pedri har brug for nogle medspillere, der vil og kan holde i bolden, så de kan bruge størstedelen af energien i offensiven fremfor defensiven - og afvente at modstanderens organisation er presset, så man spiller chancerne store.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg håber virkelig at Xavi ser det. For det er uden tvivl fristende at give kanterne bolden og konstant spille på lewa.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af SantJordi »

DeanCassady skrev:
tors sep 15, 2022 12:28 pm


Fin analyse. Særligt fokusset på Pedri.
Super video - tak for den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 13/9 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Ny tråd til i morgen? :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster