3/9 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

sorens skrev:
søn sep 04, 2022 9:48 pm
Piquénbauer skrev:
søn sep 04, 2022 9:40 pm
Og Busquets fik ikke rigtig sat noget særligt aftryk på kampen - Piquenbauer må være perpleks (spøg til side :) )
Bussi var nu god defensivt. Især i genpresset. Men den slags har nok ikke din fokus nu hvor du gerne ser fdj spille mere (spøg til side).
Godt ord igen :)

Jo bestemt det er. Jeg så bare ikke så meget jeg ikke ser FdJ kunne gøre. Men vi kan vel lande uenigheden med lidt enighed om at Busquets stadig er god (helt en af de bedste på hans position), men han skal spille færre kampe for at holde niveauet og Barca skal alligevel til næste sommer have funder på en alternativ løsning. Jeg tænker at FdJ kan være en del af den løsning. Om det så er en dobbelt-pivot, en dynamisk midter-akse (Pedri, Gavi og FdJ med rotation). Eller en halv-dobbelt pivot, hvor fx Pedri falder ned næsten på siden af FdJ (ligesom han gjorde med Busquets i de sidste to kampe).
Jep enig. Lidt mere nuanceret syn på Busi situtationen. Det er altså naivt og en smule barnligt bare at kalde Busi langsom, dum, dårlig og fedtmule. Han forlader os om et år, så vi SKAL være mindre afhængige, vi SKAL have ham til at spille mindre, og vi SKAL finde en erstatning for ham til sommer. Det er bare fakta. Der er nogle muligheder til denne sæson, og måske kan FDJ indgå i dem, men til syvende og sidst. Han har været en klaphat overfor klubben i forhold til det med lønnen, så der er ingen chance for at han er starter over Gavi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Andrey Santos fra Vasco Da Gama er også rigtig interessant. Måske @EasyBuddhist ved lidt mere om ham?
Sikkert ikke mere end dig ;) Men han er bestemt interessant. Hans profil minder jo rigtig meget om Tchouaméni, som desværre røg til rivalerne, men i forhold til at vurdere hans niveau, så er den brasilianske liga bare en svær størrelse at have med at gøre og han spiller jo så oven i købet i den anden bedste række. Den vil jeg meget nødigt kloge mig på :smile:

Jeg tror dog sagtens, vi får ham at se i Barca. Han har kontraktudløb næste sommer og interessen fra Barca skulle være god nok.

https://footballtalentscout.net/2022/01 ... ey-santos/
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
søn sep 04, 2022 10:20 pm
Andrey Santos fra Vasco Da Gama er også rigtig interessant. Måske @EasyBuddhist ved lidt mere om ham?
Sikkert ikke mere end dig ;) Men han er bestemt interessant. Hans profil minder jo rigtig meget om Tchouaméni, som desværre røg til rivalerne, men i forhold til at vurdere hans niveau, så er den brasilianske liga bare en svær størrelse at have med at gøre og han spiller jo så oven i købet i den anden bedste række. Den vil jeg meget nødigt kloge mig på :smile:

Jeg tror dog sagtens, vi får ham at se i Barca. Han har kontraktudløb næste sommer og interessen fra Barca skulle være god nok.

https://footballtalentscout.net/2022/01 ... ey-santos/
Gabriel Martinelli kom jo også fra Ituano der spillede på regionalt niveau i Brasilien, men så har du også Lucas Silva fra Real Madrid, som jeg jo troede ville blive rigtig god, men han floppede totalt i Europa.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
søn sep 04, 2022 10:46 pm
EasyBuddhist skrev:
søn sep 04, 2022 10:20 pm
Andrey Santos fra Vasco Da Gama er også rigtig interessant. Måske @EasyBuddhist ved lidt mere om ham?
Sikkert ikke mere end dig ;) Men han er bestemt interessant. Hans profil minder jo rigtig meget om Tchouaméni, som desværre røg til rivalerne, men i forhold til at vurdere hans niveau, så er den brasilianske liga bare en svær størrelse at have med at gøre og han spiller jo så oven i købet i den anden bedste række. Den vil jeg meget nødigt kloge mig på :smile:

Jeg tror dog sagtens, vi får ham at se i Barca. Han har kontraktudløb næste sommer og interessen fra Barca skulle være god nok.

https://footballtalentscout.net/2022/01 ... ey-santos/
Gabriel Martinelli kom jo også fra Ituano der spillede på regionalt niveau i Brasilien, men så har du også Lucas Silva fra Real Madrid, som jeg jo troede ville blive rigtig god, men han floppede totalt i Europa.
Generelt er det jo bare uhyre svært at regne ud hvilke 16-17 kæmpetalenter, der præsterer som 22-23 årig eller hvilke 22 årige relativt etablerede, der viser sig at kunne “bære” den helt store scene.

Men tænker at jo mere bredt funderet scouting man foretager, hvor msn kommer så vidt muligt hele vejen omkring hele mennesket, desto bedre.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
man sep 05, 2022 3:33 pm
Isageren skrev:
søn sep 04, 2022 10:46 pm
EasyBuddhist skrev:
søn sep 04, 2022 10:20 pm
Andrey Santos fra Vasco Da Gama er også rigtig interessant. Måske @EasyBuddhist ved lidt mere om ham?
Sikkert ikke mere end dig ;) Men han er bestemt interessant. Hans profil minder jo rigtig meget om Tchouaméni, som desværre røg til rivalerne, men i forhold til at vurdere hans niveau, så er den brasilianske liga bare en svær størrelse at have med at gøre og han spiller jo så oven i købet i den anden bedste række. Den vil jeg meget nødigt kloge mig på :smile:

Jeg tror dog sagtens, vi får ham at se i Barca. Han har kontraktudløb næste sommer og interessen fra Barca skulle være god nok.

https://footballtalentscout.net/2022/01 ... ey-santos/
Gabriel Martinelli kom jo også fra Ituano der spillede på regionalt niveau i Brasilien, men så har du også Lucas Silva fra Real Madrid, som jeg jo troede ville blive rigtig god, men han floppede totalt i Europa.
Generelt er det jo bare uhyre svært at regne ud hvilke 16-17 kæmpetalenter, der præsterer som 22-23 årig eller hvilke 22 årige relativt etablerede, der viser sig at kunne “bære” den helt store scene.

Men tænker at jo mere bredt funderet scouting man foretager, hvor msn kommer så vidt muligt hele vejen omkring hele mennesket, desto bedre.
Jeg tror ikke Messi, Suarez og Neymar gider at scoute for os, når nu de stadig spiller fodbold;)
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Kamptråd til Champions League?

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Piquénbauer skrev:
søn sep 04, 2022 2:51 pm
Senest rettet af thomas fre okt 21, 2022 10:53 am, rettet i alt 2 gange.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Piquénbauer skrev:
søn sep 04, 2022 2:51 pm

FDJ er en rigtig god spiller men han passer ikke ind. Derfor sidder han på bænken og er breddespiller.
Lad os håbe, at holdet og FdJ får chancen for at afgøre denne årelange diskussion inden længe - med FdJ som fast starter som DM :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ja. Lad os da endelig håbe at han kan fortsætte med at spille som i går. Jeg vil med glæde æde mine ord omend jeg stadig ikke tror på ham som “alene” pivot.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
fre okt 21, 2022 10:55 am
Haha ja. Lad os da endelig håbe at han kan fortsætte med at spille som i går. Jeg vil med glæde æde mine ord omend jeg stadig ikke tror på ham som “alene” pivot.
Har os min tvivl om ham som single pivot - synes tit han er for langt fremme/offensiv og det skaber rum bag ham og forsvaret, i en evt kontra til modstander.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Filten skrev:
fre okt 21, 2022 2:06 pm
Piquénbauer skrev:
fre okt 21, 2022 10:55 am
Haha ja. Lad os da endelig håbe at han kan fortsætte med at spille som i går. Jeg vil med glæde æde mine ord omend jeg stadig ikke tror på ham som “alene” pivot.
Har os min tvivl om ham som single pivot - synes tit han er for langt fremme/offensiv og det skaber rum bag ham og forsvaret, i en evt kontra til modstander.

Men tænker i ikke også at vi ikke skal have en singlepivot. Men være lidt mere flydende i positionerne på midtbanen og dække af for hinanden ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Filten skrev:
fre okt 21, 2022 2:06 pm
Har os min tvivl om ham som single pivot - synes tit han er for langt fremme/offensiv og det skaber rum bag ham og forsvaret, i en evt kontra til modstander.
FdJ minder mig meget om Andrea Pirlo. Deres spillestil ligner hinanden imo.

Pirlo var ikke dårlig defensivt, men heller ikke i nærheden at være den bedste som DM. Men Pirlo var utrolig boldfast, teknisk stærk og utrolig dygtig til at føre bolden ud af de bagerste rækker. Og på de punkter minder Pirlo meget om FdJ.

Jeg er helt enig i, at FdJ kan have tendens til at gå for langt frem, hvilket skaber rum, men her tænker jeg at det er Xavi's opgave at instruere FdJ til at holde sig mere tilbage. Jeg er også overbevist om, at FdJ kan udvikle sine defensive egenskaber jo mere han får tid på pladsen.

FdJ har også gjort det godt som single-Pivot på hollandske landshold, selvom han tit spillede dobbelt-Pivot i Ajax. Uanset hvad synes jeg at han skal få chancen meget mere på den position - og med to brølstærke CB'er bag sig, i form af Koundé og Araujo (når han er klar), så skal det nok gå :thumbup:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Andrea Pirlo names the player most likely to follow in his footsteps – Barcelona’s Frenkie de Jong.

Many players have been called ‘the new Pirlo,’ so who does the man himself see as his heir apparent?

“The only one who is perhaps similar is De Jong".
Vildt. Jeg søgte på "Pirlo & de jong" på google for at se om andre sammenligner de to - og finder ud af, at manden selv nævner FdJ som sin arvetager :clap:

Men synes lighederne faktisk er rimelig tydelige. Kræver ikke raketvidenskab :cool:

https://m.allfootballapp.com/news/La-Li ... me/1818275

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3/9 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
fre okt 21, 2022 9:39 pm
Filten skrev:
fre okt 21, 2022 2:06 pm
Har os min tvivl om ham som single pivot - synes tit han er for langt fremme/offensiv og det skaber rum bag ham og forsvaret, i en evt kontra til modstander.
FdJ minder mig meget om Andrea Pirlo. Deres spillestil ligner hinanden imo.

Pirlo var ikke dårlig defensivt, men heller ikke i nærheden at være den bedste som DM. Men Pirlo var utrolig boldfast, teknisk stærk og utrolig dygtig til at føre bolden ud af de bagerste rækker. Og på de punkter minder Pirlo meget om FdJ.

Jeg er helt enig i, at FdJ kan have tendens til at gå for langt frem, hvilket skaber rum, men her tænker jeg at det er Xavi's opgave at instruere FdJ til at holde sig mere tilbage. Jeg er også overbevist om, at FdJ kan udvikle sine defensive egenskaber jo mere han får tid på pladsen.

FdJ har også gjort det godt som single-Pivot på hollandske landshold, selvom han tit spillede dobbelt-Pivot i Ajax. Uanset hvad synes jeg at han skal få chancen meget mere på den position - og med to brølstærke CB'er bag sig, i form af Koundé og Araujo (når han er klar), så skal det nok gå :thumbup:
Pirlo var ikke god defensivt, han var beskyttet af Gattuso, Vidal, Pogba, Ambrosini, Seedorf, Marchisio igennem hele sin karriere. Pirlo var regista, hvis man skulle sammenligne ham med en Barca spiller ville jeg sige Guardiola, der heller ikke var fysisk stærk og var ringe defensivt, men var beskyttet af løbestærke spillere som Cocu og Enrique.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster