28/8 FC Barcelona - Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1770
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), det havde han altså ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:05 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), da havde han ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍
Det er selvfølgelig rigtigt 7 er ikke en dårlig karakter, det er nok mit ret positive syn der synes 7 er alt for lidt.

Og ja jeg synes sgu heller ikke han havde en hel kanon kamp, grundet hans 2 halvleg, men jeg skrev jo også en kanon 1 halvleg :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1770
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 11:13 pm
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:05 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), da havde han ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍
Det er selvfølgelig rigtigt 7 er ikke en dårlig karakter, det er nok mit ret positive syn der synes 7 er alt for lidt.

Og ja jeg synes sgu heller ikke han havde en hel kanon kamp, grundet hans 2 halvleg, men jeg skrev jo også en kanon 1 halvleg :glad:
Altså en ting som også lige skal med i regnstykket er, at Barca spiller på hjemmebane mod et uhyre ringe Valladolid hold, som på stående fod ligger på 19. pladsen i La Liga. Måske derfor at nogle Barca spillere opfattes som "kanon" eller så "bedre ud" end hvad de reelt var. Det var jo på ingen måder en svær kamp for Barca.

Vi så ikke nærheden at det pres, som Barca blev udsat for mod Real Sociedad på udebane i sidste kamp. Ikke en gang 20% af det pres. Pointen er, at Valladolid's ringe niveau var medvirkende til at Barca spillerne så meget bedre ud.

Eksempelvis er der jo også stor forskel på at spille mod Sevilla på udebane og spille mod Valladolid på hjemmebane. Barcelona skal netop spille mod Sevilla på udebane i næste kamp. Lad os se om du også synes spillerne er "kanon" i den kamp - for det bliver virkelig svær kamp. Jeg vil virkelig holde øje med Busquest i den kamp 😉

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:34 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 11:13 pm
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:05 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), da havde han ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍
Det er selvfølgelig rigtigt 7 er ikke en dårlig karakter, det er nok mit ret positive syn der synes 7 er alt for lidt.

Og ja jeg synes sgu heller ikke han havde en hel kanon kamp, grundet hans 2 halvleg, men jeg skrev jo også en kanon 1 halvleg :glad:
Altså en ting som også lige skal med i regnstykket er, at Barca spiller på hjemmebane mod et uhyre ringe Valladolid hold, som på stående fod ligger på 19. pladsen i La Liga. Måske derfor at nogle Barca spillere opfattes som "kanon" eller så "bedre ud" end hvad de reelt var. Det var jo på ingen måder en svær kamp for Barca.

Vi så ikke nærheden at det pres, som Barca blev udsat for mod Real Sociedad på udebane i sidste kamp. Ikke en gang 20% af det pres. Pointen er, at Valladolid's ringe niveau var medvirkende til at Barca spillerne så meget bedre ud.

Eksempelvis er der jo også stor forskel på at spille mod Sevilla på udebane og spille mod Valladolid på hjemmebane. Barcelona skal netop spille mod Sevilla på udebane i næste kamp. Lad os se om du også synes spillerne er "kanon" i den kamp - for det bliver virkelig svær kamp. Jeg vil virkelig holde øje med Busquest i den kamp 😉

Ja der er kæmpe forskel på valladolid og Sevilla! Mod Sevilla kan man også sige at de hurtige førstegangs afleveringer er endnu mere vigtige og det er mere sandsynligt at hans UTROLIGT langsomme løb bliver udstillet !

Og ja jeg er sgu spændt på hvordan vi spiller mod en god modstander, jeg tror faktisk vi smadrer dem !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af thomas »

Magnus Frost skrev:
man aug 29, 2022 8:09 am
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:34 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 11:13 pm
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:05 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), da havde han ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍
Det er selvfølgelig rigtigt 7 er ikke en dårlig karakter, det er nok mit ret positive syn der synes 7 er alt for lidt.

Og ja jeg synes sgu heller ikke han havde en hel kanon kamp, grundet hans 2 halvleg, men jeg skrev jo også en kanon 1 halvleg :glad:
Altså en ting som også lige skal med i regnstykket er, at Barca spiller på hjemmebane mod et uhyre ringe Valladolid hold, som på stående fod ligger på 19. pladsen i La Liga. Måske derfor at nogle Barca spillere opfattes som "kanon" eller så "bedre ud" end hvad de reelt var. Det var jo på ingen måder en svær kamp for Barca.

Vi så ikke nærheden at det pres, som Barca blev udsat for mod Real Sociedad på udebane i sidste kamp. Ikke en gang 20% af det pres. Pointen er, at Valladolid's ringe niveau var medvirkende til at Barca spillerne så meget bedre ud.

Eksempelvis er der jo også stor forskel på at spille mod Sevilla på udebane og spille mod Valladolid på hjemmebane. Barcelona skal netop spille mod Sevilla på udebane i næste kamp. Lad os se om du også synes spillerne er "kanon" i den kamp - for det bliver virkelig svær kamp. Jeg vil virkelig holde øje med Busquest i den kamp 😉

Ja der er kæmpe forskel på valladolid og Sevilla! Mod Sevilla kan man også sige at de hurtige førstegangs afleveringer er endnu mere vigtige og det er mere sandsynligt at hans UTROLIGT langsomme løb bliver udstillet !

Og ja jeg er sgu spændt på hvordan vi spiller mod en god modstander, jeg tror faktisk vi smadrer dem !
Jeg er meget ambivalent ift oplevelsen af kampen. Selvfølgelig bliver man glad over det flotte positionsspil, assists og mål. Men jeg ser også en kamp med en hel masse boldtab, som burde undgås. Det sker selvfølgelig også, når man har bolden så meget - så kommer der naturligt flere boldtab. Men pladsen på midtbanen var uhyrlig god i går, og det burde udnyttes med større effektivitet.
Vi er vænnet til Dembeles boldtab, men jeg må sige, at oplevelsen indtil videre med Raphina er, at han faktisk har flere aktioner der lander dumt - og her lader det til, at jeg er uenig med de fleste? Raphina har en fart og energi, det er svært ikke at holde af, men der skal være et godt slutprodukt i flere aktioner. Det var ganske vist bedre i går end i andre kampe, så måske er han på vej.
En hel anden ting jeg har tænkt på er, om Koundé kan omskoles til DM? Vi har overskud centralt i forsvaret, men kunne godt bruge mere dækning lige foran. Koundé har evnerne til at gå med frem, men mangler måske overblik og ro som vi kender det fra Busi - der er jo forskel på at være god til at trække frem (som han har vist han er) og så til at holde på bolden indtil positionerne omkring er klar.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Isageren »

thomas skrev:
man aug 29, 2022 8:43 am
Magnus Frost skrev:
man aug 29, 2022 8:09 am
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:34 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 11:13 pm
Barca80 skrev:
søn aug 28, 2022 11:05 pm
Magnus Frost skrev:
søn aug 28, 2022 10:37 pm
Eksempelvis får Ter stegen, Garcia, Kounde og Gavi 7- tal

Jeg synes også det er et godt tegn på at jeg ser anderledes på tingene end de gør, for især Garcia og Gavi synes jeg var pissegode i denne her kamp!

Vi behøver jo ikke alle være enige, men jeg vil gætte på at f.eks de fleste her på forummet også synes Gavi og Garcia havde en god kamp!
Altså 7 er da også en god karakter. Når man tænker på at 5 er middel, så er 7 da "god præstation". Så ja, Gavi og Garcia havde en god kamp. Det tror jeg heller ikke mange tvivler.

Jeg siger ikke Busquest var decideret dårlig i dag, selvom han lavede en kæmpe brøler (magen til FdJ i sidste kamp), men kanon kamp (som du åbenbart synes), da havde han ikke. Tror i hvert fald langt de færreste har den opfattelse. Men fair nok, at du så synes det 👍
Det er selvfølgelig rigtigt 7 er ikke en dårlig karakter, det er nok mit ret positive syn der synes 7 er alt for lidt.

Og ja jeg synes sgu heller ikke han havde en hel kanon kamp, grundet hans 2 halvleg, men jeg skrev jo også en kanon 1 halvleg :glad:
Altså en ting som også lige skal med i regnstykket er, at Barca spiller på hjemmebane mod et uhyre ringe Valladolid hold, som på stående fod ligger på 19. pladsen i La Liga. Måske derfor at nogle Barca spillere opfattes som "kanon" eller så "bedre ud" end hvad de reelt var. Det var jo på ingen måder en svær kamp for Barca.

Vi så ikke nærheden at det pres, som Barca blev udsat for mod Real Sociedad på udebane i sidste kamp. Ikke en gang 20% af det pres. Pointen er, at Valladolid's ringe niveau var medvirkende til at Barca spillerne så meget bedre ud.

Eksempelvis er der jo også stor forskel på at spille mod Sevilla på udebane og spille mod Valladolid på hjemmebane. Barcelona skal netop spille mod Sevilla på udebane i næste kamp. Lad os se om du også synes spillerne er "kanon" i den kamp - for det bliver virkelig svær kamp. Jeg vil virkelig holde øje med Busquest i den kamp 😉

Ja der er kæmpe forskel på valladolid og Sevilla! Mod Sevilla kan man også sige at de hurtige førstegangs afleveringer er endnu mere vigtige og det er mere sandsynligt at hans UTROLIGT langsomme løb bliver udstillet !

Og ja jeg er sgu spændt på hvordan vi spiller mod en god modstander, jeg tror faktisk vi smadrer dem !
Jeg er meget ambivalent ift oplevelsen af kampen. Selvfølgelig bliver man glad over det flotte positionsspil, assists og mål. Men jeg ser også en kamp med en hel masse boldtab, som burde undgås. Det sker selvfølgelig også, når man har bolden så meget - så kommer der naturligt flere boldtab. Men pladsen på midtbanen var uhyrlig god i går, og det burde udnyttes med større effektivitet.
Vi er vænnet til Dembeles boldtab, men jeg må sige, at oplevelsen indtil videre med Raphina er, at han faktisk har flere aktioner der lander dumt - og her lader det til, at jeg er uenig med de fleste? Raphina har en fart og energi, det er svært ikke at holde af, men der skal være et godt slutprodukt i flere aktioner. Det var ganske vist bedre i går end i andre kampe, så måske er han på vej.
En hel anden ting jeg har tænkt på er, om Koundé kan omskoles til DM? Vi har overskud centralt i forsvaret, men kunne godt bruge mere dækning lige foran. Koundé har evnerne til at gå med frem, men mangler måske overblik og ro som vi kender det fra Busi - der er jo forskel på at være god til at trække frem (som han har vist han er) og så til at holde på bolden indtil positionerne omkring er klar.
Jeg synes Raphinha var banens bedste, det ansvar han tog, er et man savner fra Demb. Jeg ville hellere omskole Eric end Kounde til pivot.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi: "Having Eric García in the team is a joy, it's a wonder to train him and I'm very happy for him. He could be captain at only 21 years old."
Det her er rosende ord.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:24 am
Xavi: "Having Eric García in the team is a joy, it's a wonder to train him and I'm very happy for him. He could be captain at only 21 years old."
Det her er rosende ord.
Jep, god spiller, jeg tog fejl.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Antimadridista »

Må også sige, at Raphinha både tog ansvar og viste at han vil det her. Plus havde fornem assist og generelt mere styr over hvad han vil, end Demb.
Det er muligt han også mister nogle stykker i processen, men det gør Demb bestemt også og hos ham, ser det bare ofte så uovervejet og tilfældigt ud.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

God kamp i går, men også på en billig baggrund. Jeg har ikke armene lige så højt oppe, som jeg havde efter sejren over La Real. Dertil var modstanden ikke god nok. Alt i alt var det en kamp, ligesom man har set Barca spille hundredevis andre af mod en underlegen modstander, som stod med en kraftig low block. Når man så alligevel er glad, skyldes det, Barca løste opgaven næsten til perfektion og det er der flere årsager til.

1. langt større individuel kvalitet. Man har virkelig fået styrket kæderne med topkvalitet. Koundé og Raphinha er klassespillere, der løser opgaverne på højt niveau. Koundé viser som HB, hvad man har manglet på positionen i mange år. Ro bagude og sikkerhed i det fremadrettede. Rahpinha er en langt bedre wide winger, end hvad man havde sidste år. Med ham og Dembélé stående ude på sidelinjerne havde man altid en at åbne banen med og det virkede hver gang. Dertil, Lewandowski! Wow, for en spiller man har fået der. Man vidste godt, det ville blive godt, men hold nu op altså. Den helt store forskel på denne sæson og sidste. Udover de nye, så har flere steppet op. Balde, Gavi og Garcia har alle lagt yderligere på. Gacia har været ren verdensklasse de første tre kampe og man må bare sige, han ER den afløser for Piqué, som man håbede på. Det tror jeg alle kan se nu. Hold nu op et pasningsspil, han besidder. Samtidig er bænken fyldt med spillere, der rent faktisk kan gøre en forskel.

2. Selvom det taktiske setup var noget, man har set masser af gange før, så var der alligevel nuancer, der gjorde tingene langt nemmere. Opgaven med at nedbryde en low block er ikke ny, men alt for mange gange de seneste mange år, har man smidt alt for mange point mod modstandere, man burde kunne nedbryde. Vi så i den første kamp mod Rayo, at problemerne ikke er forsvundet helt, men i går så det meget nemt ud. Som sagt var Demb og Raph nøglerne og så var der små taktiske ændringer på midtbanen, som gjorde, man fik langt mere kontrol med kampen som et hele. Busi´s mere stationære rolle, Pedri´s minimalt mere centrale position og Gavi´s ditto mere fremskudte, var perfekt sat op af Xavi. Man fik udnyttet Gavi´s gennembrudskraft og Pedri´s mere kontrollerende evner til ug. Samtidig fik man lukket rummene godt ned mellem forsvar og midtbane pga Busi´s dybere udgangspunkt. Det gav holdet et fremragende udgangspunkt for at sætte angreb i gang(Pedri) og for at overloade enkelte områder af banen(Gavi). Specielt Gavi løste opgaven perfekt som tredjemand, hvilket gav masser af plads til Raph og Demb at udfolde sig på. Højdepunktet kom ved Pedri´s mål, hvor Demb åbner banen i venstre side. Gavi´s dybe løb gav plads til at trække ind i banen, hvor Demb havde hele fire muligheder. Afslutte selv, spille Gavi dybt, Lewa centralt og Raph bagerst. Det dybe løb fra Gavi som tredjemand splittede kort sagt hele forsvaret og efterlod en væld af spilmuligheder. Dødsstødet kom, da Pedri sent ankom som fjerdemand i feltet, fuldkommen blank for mål. Et fremragende angreb og klassisk tekstbook Barca.

Som jeg sagde før kampen mod La Real, så kunne den kamp blive definerende for sæsonen pga af de store ændringer, der var til kampen. Man fik set, Balde var mere end klar og man fik set, at andre midtbane konstellationer virker, også uden Busi. Det sidste blev overført til denne kamp, hvor man altså ændrede lidt på positionerne. Jeg vil ikke sige, man får det at se fremadrettet i hver eneste kamp, men det virkede så godt, det nærmest vil være kriminelt, ikke at bruge det fra tid til anden. Pedri kan måske være endnu mere afgørende i den centrale rolle med den større kontrol, det giver med kampene og han kan som set, også score mål fra den position.

alt i alt en fin kamp, der kan bygges videre på. Loftet for dette hold er enormt og man har slet ikke afsluttet udviklingskurven. Man er faktisk slet ikke startet på den endnu, så det lover rigtig, rigtig godt for fremtiden og jeg er rigtig glad for, Xavi viser viljen til at eksperimentere og til at tage chancer, for det var jeg ikke helt overbevist om, han ville efter sidste sæson. Så nu er det bare med at nyde turen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 28/8 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster