21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Ialocin skrev:
tirs aug 23, 2022 8:57 pm
Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 8:02 pm


Endelig kom alberts analyse. Pedri var god, det samme var lewan, og Eric, demb var dårlig defensivt og frenkie var bare skidt.

Gavi var imo banens dårligste mand. Han løb forvirret rundt, og mistede en masse dumme bolde.

Frenkie er selvfølgelig skyld i deres mål, men derudover synes jeg bestemt ikke, at han var skidt. Pedri var fantastisk, og alt han laver er med høj kvalitet. Det er en fornøjelse at følge hans udvikling. Derudover var vores 3 cb's ret solide, og AC er virkelig dygtig i midten.

At Dembele ikke helt har de defensive egenskaber til at spille wing back, synes jeg siger sig selv. Men han løb trods alt med tilbage en del gange. Så er det godt, at monsteret Araujo kan komme til undsætning, når Dembele sover.
Enig i at Gavi så skidt ud, og det har han altså gjort længe. Fair nok, han er 18, men tænk at der var fans som ville give ham og Pedri midtbanen alene. FDJ var bare generelt ikke særlig god, og problemet for ham er jo at han ikke kan fornemme fare på færde. Han er bare ikke en DM, det er problemet. Jeg tror til gengæld vi kommer til at se en god sæson fra ham som interior, og det er der mere end brug for.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 8:02 pm


Endelig kom alberts analyse. Pedri var god, det samme var lewan, og Eric, demb var dårlig defensivt og frenkie var bare skidt.
For meget data uden kontekst. Overordnet synes jeg det en mindre god analyse :)

Mange dataanalytikere er virkelig gode med tal, men også virkelig dårlig til at fortolke/forstå de samme tal ;-)

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Drake skrev:
tirs aug 23, 2022 5:33 pm
Her er en taktisk analyse om kampen :thumbup:

Super gode eksempler på flere af de gode elementer i Barca-offensiven.

Og tilsvarende omkring nogle af de defensive mangler. Særligt højre-kanten. Og Silvas positionering.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Gavi er lige fyldt 18. Det er sindssygt at han overhovedet kan være med. Samtidig blev han spillet i en dobbelt pivot som ikke er noget han kender til. Han skal beskyttes og ikke spilles som i søndags. Det var en fejl fra Xavi.

Frenkie kender dog dobbelt pivot. Og jeg synes analysen fint beskriver problemerne han havde på trods af at det er noget af det tætteste han har været på at blive spillet rigtigt. Han var både skidt på og uden bolden. Dårlig defensivt overblik, svag i duellerne og alt for langsom på bolden. Men altså analysen beskriver/viser det bedre end jeg kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

sorens skrev:
tirs aug 23, 2022 9:09 pm
Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 8:02 pm


Endelig kom alberts analyse. Pedri var god, det samme var lewan, og Eric, demb var dårlig defensivt og frenkie var bare skidt.
For meget data uden kontekst. Overordnet synes jeg det en mindre god analyse :)

Mange dataanalytikere er virkelig gode med tal, men også virkelig dårlig til at fortolke/forstå de samme tal ;-)
Han er imo en af de bedste kampanalytikere i forhold til Barca. Synes også han fint understøtter sine pointer med forskellig data.

Men fair. Vi har alle forskellige analytikere vi følger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 9:13 pm
Gavi er lige fyldt 18. Det er sindssygt at han overhovedet kan være med. Samtidig blev han spillet i en dobbelt pivot som ikke er noget han kender til. Han skal beskyttes og ikke spilles som i søndags. Det var en fejl fra Xavi.

Frenkie kender dog dobbelt pivot. Og jeg synes analysen fint beskriver problemerne han havde på trods af at det er noget af det tætteste han har været på at blive spillet rigtigt. Han var både skidt på og uden bolden. Dårlig defensivt overblik, svag i duellerne og alt for langsom på bolden. Men altså analysen beskriver/viser det bedre end jeg kan.
Ok, men jeg er med på at beskytte ham, men så skal han vel heller ikke være ubestridt starter? Eller hvad? Han er vel en prominent rotationsspiller i dine øjne også?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

I en kamp som i søndags havde det givet mere mening at spille Kessie ved siden af de Jong.

Men jo jeg mener klart han skal spille. Og gerne så meget som muligt. Det skal dog være i hans bedste position.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 9:15 pm

Han er imo en af de bedste kampanalytikere i forhold til Barca. Synes også han fint understøtter sine pointer med forskellig data.

Men fair. Vi har alle forskellige analytikere vi følger.
Tja. Og vi er vel alle biased. Ja vi kan godt finde nogle eksempler på dårlig positionering fra FdJ. Men det kan vi også med Pedri. Ja vi kan finde nogle eksempler på at FdJ mistede nogle oplagte progressive afleveringer, men det kan vi også med Pedri.
Var Pedri bedre i kampen. Ja da. Det er jeg ikke uenig i. Var FdJ skidt/dårlig. Nej. Og man kunne fremhæve masser af gode progressive bevægelser og defensive aktioner. Busquets læser spillet bedre, men er også mere stationær. Og det er FdJ’s mulighed for at indgå i rotation for at skabe dynamik på midtbanen jeg var særlig glad for i kampen. Han har også en tendens til at lade sig falde ned på niveau med AC og Eric, hvis der er behov for det. Generelt dækker han i opspillet en bredere palet end Busquets gør. På godt og ondt. Mod Real medvirkede det til at gøre Barca’s offensiv mere dynamisk (ligesom Torres’ løb gjorde - selvom Torres overordnet han en mindre god kamp). Man kan lidt sige at jeg oplever Albert er negativt forudindtaget ift. FdJ. Og måske falder lidt i den fælde af at han ikke bemærker de ting, der i mindre grad måles af de glade fodbold-dataanalytikere. Fx løb uden bold, der skaber plads til en spiller som Pedri.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er personlig ligeglad med dynamik når det ikke bruges rigtigt og samtidig skaber kaos. Hellere løbe få gode meter end mange dårlige. Og imo løber fdj for mange dårlige meter.

Skaber den dynamik? Tja. Men når han ikke rigtigt bruger de meter til at presse modstanderen, dække af og alt det andet værdifulde så kan jeg ikke se hvad pointen er. Med bolden kan han være dynamiske gennem sine gode løb op i bolden. Omvendt har han en tendens til at søge de løb så meget at han trækker alt farten ud af spillet gennem for mange berøringer. Fint vist ved Reals soc mål hvor gavi er helt fri men de Jong hellere vil lokke modstanderen til sig.

Omkring bias. Ja jeg er biased i forhold til de Jong. Jeg var selv en stor fan indtil jeg for alvor begyndte at se på måden han spiller. Og imo falder han uden tvivl ind i samme kategori som de andre barto fejlkøb. God spiller der ikke passer ind. Vi spiller ikke med den rolle han er bedst i. Eller det gjorde vi i hvert fald ikke før i søndags hvor han laver en stinker når han endelig skal vise sig frem. Så kan vi snakke nok så meget om pedri og gavi men faktum er at systemet var sat op for at hjælpe fdj og han skilte sig ikke rigtigt ud. Det burde han simpelthen gøre når de to andre er 19 og 18 år.

Jeg kan dog ikke sige om Albert er biased i forhold til fdj. Det er/var ikke min opfattelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis du kan huske det så kunne jeg også godt tænke mig et par eksempler hvor fdj skabte dynamik i offensiven? Jeg kan huske et par løb med bold som ikke førte til noget og ellers var der ikke rigtigt noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Er det i morgen Pep kommer på besøg?
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Lopezzz skrev:
tirs aug 23, 2022 10:04 pm
Er det i morgen Pep kommer på besøg?
ja
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 9:49 pm
Jeg er personlig ligeglad med dynamik når det ikke bruges rigtigt og samtidig skaber kaos. Hellere løbe få gode meter end mange dårlige. Og imo løber fdj for mange dårlige meter.

Skaber den dynamik? Tja. Men når han ikke rigtigt bruger de meter til at presse modstanderen, dække af og alt det andet værdifulde så kan jeg ikke se hvad pointen er. Med bolden kan han være dynamiske gennem sine gode løb op i bolden. Omvendt har han en tendens til at søge de løb så meget at han trækker alt farten ud af spillet gennem for mange berøringer. Fint vist ved Reals soc mål hvor gavi er helt fri men de Jong hellere vil lokke modstanderen til sig.

Omkring bias. Ja jeg er biased i forhold til de Jong. Jeg var selv en stor fan indtil jeg for alvor begyndte at se på måden han spiller. Og imo falder han uden tvivl ind i samme kategori som de andre barto fejlkøb. God spiller der ikke passer ind. Vi spiller ikke med den rolle han er bedst i. Eller det gjorde vi i hvert fald ikke før i søndags hvor han laver en stinker når han endelig skal vise sig frem. Så kan vi snakke nok så meget om pedri og gavi men faktum er at systemet var sat op for at hjælpe fdj og han skilte sig ikke rigtigt ud. Det burde han simpelthen gøre når de to andre er 19 og 18 år.

Jeg kan dog ikke sige om Albert er biased i forhold til fdj. Det er/var ikke min opfattelse.
Jeg er enig. Han er ikke en Barca spiller i mine øjne. Han minder mig til tider om Coutinho med sin langsomme boldomgang. Jeg har dog på fornemmelsen at han kan have en god sæson som interior, fordi jeg tror efter 3 år, så er han så god en spiller, at han lært positionen. Derudover kommer Bernardo ikke, og vi kan ikke kun have Franck, Gavi og Pedri til interior.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Frenkie de Jong replaced suspended Sergio Busquets in an experimental 3-5-2 against Real Sociedad. Despite the Dutchman costing Barcelona a goal, Xavi seemed satisfied with his performance.

"I've seen a very good Frenkie, despite him losing the ball which led to a goal," Xavi said in the post-match interview.

"We need to improve in a lot of things. It's true that De Jong lost that ball, but he also did things very well."
Chefens holding til FdJ's præstation som pivot er ikke blot "good", men "very good". Han siger "I've seen a very good Frankie"! Han siger også der er plads til forbedring. Det er jo klart når det er hans allerførste kamp som DM. Det var mere end en godkendt kamp af FdJ, trods hans fejl i starten. Chefen lyder i hvert fald mere end tilfreds.

Jeg håber nu han får en fast plads i stedet for Busquest. Så er jeg lidt ligeglad om det er Gavi eller Kessie som er ved hans side. Så længe Busquest ikke spiller. Sidst han spillede pivot kunne Barca ikke besejre Rayo Valecano - der var især sløvt spil på midtbanen. Jeg håber Xavi har lagt mærke til disse ting.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Carlos Rexach: "Frenkie De Jong is a great player. His problem in Barcelona is that he does not play in a specific position. Sometimes he plays as a right midfielder, sometimes as a left midfielder, sometimes as a pivot."

"The player needs stability and a specific position because he is a midfielder who can be an engine for the team. We have to find the right place for him."
Hvilket vil sige, at får han 5 kampe i træk som Pivot, så vil han også blive stabiliseret på den position og blive fremragende.

Han spillede jo stortset kun Pivot i Ajax og var fantastisk. Han spiller også Pivot for hollandsk landshold. Det samme kan han altså gøre for Barca, men det kræver altså bare han bliver stabiliseret på den position ved at få nogle kampe i streg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster