15/5 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:18 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 17, 2022 2:11 pm
Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:08 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 17, 2022 1:53 pm
Vi har vitterligt haft diskussion efter diskussion omkring hvorvidt pedri kunne levere offensivt, om han var kreativ nok, kunne score nok. Gerne i forlængelse af snakken om puig. Jeg gider ikke bruge mere tid på det - der er skrevet rigeligt.
Korrektion. Vi har haft snakken om, hvorvidt Pedri skulle udvikle sit kreative spil, til at omfatte målfarlighed i form af mål og assists. Noget af det første Xavi tog fat i og heldigvis for det. Det har allerede haft resultater og udviklingen skulle gerne forsætte.
Det er ikke rigtigt. Og det ved du også godt.
Det er helt rigtigt. Og det ved du også godt.
Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen. Eller jo, det skal han blive, men jeg tror ikke, han bliver så god at han bære så offensiv en rolle, som han har gjort i denne sæson. Han mangler simpelthen målfarlighed. I Las Palmas var billedet meget det samme, men han var mere styrende i den liga og for holdet, end man har set hos Barca, men han var ikke nævneværdig mere farlig og det kommer så lidt til kort nu, hvor han spiller La liga. Som sagt, så synes jeg han spiller for langsomt oppe omkring modstanderens felt, chancerne bliver ikke spillet store nok og han har en tendens til at skubbe bolden mere og mere, som kampene skrider frem. Dertil er hans afslutningsevner ikke gode nok, i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.

Det sagt, så er det ikke et spørgsmålstegn om Pedri eller Puig. I hvert fald ikke for mig og det har jeg også skrevet flere gange. Jeg ser hans evner som balancespiller bedre brugt som 8ér eller endda som 6´er. Så er der Ilaix, som for mig, selvom han, er en spændende spiller, mangler en del endnu. Han er ikke og har ikke været en spiller, der giver holdet bedre balance, som niveauet er nu. De Jong er samme historie. Han skal ikke spille 10 eller angriber. De er alle sammen balancespillere er på banen for skabe den.
Det er vitterligt for et år siden?
Ja, og? Jeg skriver, han skal udvikle sig for at spille på den fremskudte og at hans evner ikke opfylder kriterierne på daværende tidspunkt. Lad være med at tage ting ud af kontekst, det bliver såååååå trættende at skulle argumentere på den måde. Det er så søgt, det du prøver at fremstille at der går børnehave i den.

Jeg har inden Pedri kom til klubben haft store forventninger til ham. Det har ikke ændret sig siden og kommer ikke til at gøre det. Lad være med at prøve at fremstille det anderledes, det er for dumt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen.
Problemet er at du har skrevet alt for meget negativt om Pedris offensive evner til at du kan løbe fra det.

Det var et dårligt take. Stå dog ved det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:30 pm
Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen.
Problemet er at du har skrevet alt for meget negativt om Pedris offensive evner til at du kan løbe fra det.

Det var et dårligt take. Stå dog ved det.
Jeg kan også huske den diskussion og jeg giver Pique ret.

Pointen er, Easy, at du nogle gange kommer alt for hurtigt ud over rampen med nogle budskaber, som du så senere prøver at trække i land på.

Men her er forummet ubønhørligt, det husker alt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:30 pm
Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen.
Problemet er at du har skrevet alt for meget negativt om Pedris offensive evner til at du kan løbe fra det.

Det var et dårligt take. Stå dog ved det.
Jeg mangler stadig at se det udfoldet over en sæson og sådan skal det også være, når man er 19. Jeg løber ikke fra, jeg har været kritisk i forhold til om han kunne tilføje det offensive output, der skal til.

Men det er taget ud fra en snak, om Pedri på daværende tidspunkt havde de offensive kvaliteter til at spille positionen og det havde han ikke dengang. Det er blevet langt bedre i den korte periode, han har spillet i år, men det ændrer ikke på, han stadig skal udvikle sig. Ingen af delene har dog noget med at gøre, jeg ikke har troet på Pedri for Barca. Det har jeg altid gjort og vil blive ved med at gøre.

Som altid, så går der børnehave i den, når du skal debattere i dybden. Gamle ting og nag skal hives frem og slæbes ind i nye debatter, der intet har med emnet at gøre.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tirs maj 17, 2022 2:37 pm
Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:30 pm
Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen.
Problemet er at du har skrevet alt for meget negativt om Pedris offensive evner til at du kan løbe fra det.

Det var et dårligt take. Stå dog ved det.
Jeg kan også huske den diskussion og jeg giver Pique ret.

Pointen er, Easy, at du nogle gange kommer alt for hurtigt ud over rampen med nogle budskaber, som du så senere prøver at trække i land på.

Men her er forummet ubønhørligt, det husker alt.
Jeg trækker ikke i land, men i læser det, i vil læse og i husker det, i vil huske. Jeg er heldigvis hårdfør, så jeg kan tåle det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er noget fis det der og det ved du godt. Du bliver taget i et dårligt take og i stedet drejer du det over på alt muligt andet.

Vi har alle dårlige takes, jeg har haft utallige, men man står sgu ved dem og kommer videre. At gøre andet er præcist som du siger noget børnehave fjol.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 2:47 pm
Det er noget fis det der og det ved du godt. Du bliver taget i et dårligt take og i stedet drejer du det over på alt muligt andet.

Vi har alle dårlige takes, jeg har haft utallige, men man står sgu ved dem og kommer videre. At gøre andet er præcist som du siger noget børnehave fjol.
Drejer over???? En snak, der handler om, om man skal forlænge med Dembélé og om hvorvidt hans profil er ønsket af Xavi, skal drejes over på at handle om en gammel snak om, hvorvidt Pedri havde de offensive egenskaber til at besidde den fremskudte position på daværende tidspunkt. Total børnehave, og du ved det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du famler rundt. Jeg skrev om “emnet” men du kunne ikke lige lade være med at påstå at ingen har tvivlet på pedri. Og det selvom du for fanden selv har gjort det.

Du tog en throwaway sætning og blæste den op. Hvorfor mon? Følte du dig ramt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Tag en slurk vand gutter og kom over alle de skøre indvendinger - i bliver ikke enige alligevel. :grin:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 17, 2022 3:09 pm
Du famler rundt. Jeg skrev om “emnet” men du kunne ikke lige lade være med at påstå at ingen har tvivlet på pedri. Og det selvom du for fanden selv har gjort det.

Du tog en throwaway sætning og blæste den op. Hvorfor mon? Følte du dig ramt?
Nej, jeg har været til fodbold med min søn og jeg kan forsikre dig om, intet af det lort, du fyrer af rammer mig nogen som helst steder. Men det er jo altid din slutbemærkning, som om det skulle være et mål i sig selv at "ramme" nogen. Ynkeligt egentligt. Ha, det godt til vi snakkes igen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Backpedaling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Jeg gad godt høre en podcast med Easy og Piq. Det er fandme underholdende. Sådan skal det da også være, nogle mennesker bliver skræmt af konfrontation, jeg kan sku godt lide de begge tager tyren ved hornene.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs maj 17, 2022 1:55 pm


Skrevet for 36 min siden. Indspark fra andre med indsigt er altid en god ting ;-)
Med en dygtig højre back med en stor motor, så køber jeg den gerne. Jeg ser lidt Collado med en del af de samme grundkompetencer, som en Tadic i Amsterdam eller Silva/Mahrez i City, som jo ikke spiller en traditionel kant, men alle er så tilpas alsidige, at de kan det hele fra kant angriber position - drible, score, assistere.

Jeg tror ikke, at man skal forveksle Collado på B-holdet, med han kunne udføre i en mere bunden opgave på en kantangriber position - det er min opfattelse, at han i høj grad har agereret det offensive omdrejningspunkt for B-holdet, i en relativ fri rolle. Men indrømmet det er ikke mange hele kampe, at jeg har set med Collado, så jeg kan tage fejl..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
tirs maj 17, 2022 10:05 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 17, 2022 1:55 pm


Skrevet for 36 min siden. Indspark fra andre med indsigt er altid en god ting ;-)
Med en dygtig højre back med en stor motor, så køber jeg den gerne. Jeg ser lidt Collado med en del af de samme grundkompetencer, som en Tadic i Amsterdam eller Silva/Mahrez i City, som jo ikke spiller en traditionel kant, men alle er så tilpas alsidige, at de kan det hele fra kant angriber position - drible, score, assistere.

Jeg tror ikke, at man skal forveksle Collado på B-holdet, med han kunne udføre i en mere bunden opgave på en kantangriber position - det er min opfattelse, at han i høj grad har agereret det offensive omdrejningspunkt for B-holdet, i en relativ fri rolle. Men indrømmet det er ikke mange hele kampe, at jeg har set med Collado, så jeg kan tage fejl..
I min optik kan man ikke blive mere Wing end Mahrez
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ja, et diskussionsforum er jo kværulanternes holdeplads.

Det er ellers ikke mange indlæg eller rush til baglinien, at han laver.

Det sagt, så var pointen også mere typen og kvaliteterne, snarere end definitionen. Mahrez kunne spille en 10'er position eller interior det kunne Ryan Giggs, Sterling, Sane, Son, Vinicius, Saka, Gnabry ikke på samme vis.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster