24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af sorens »

Kan man finde dommerrapporter efter sådan en kamp?

eg gad altså godt vide hvorfor det er, der ikke bliver dømt straffe til Gavi. Dommeren løber rigtigt nok rundt med armen oppe, som måske kunne indikere at han havde dømt offside i situationen - altså på Gavi. Men det er han ikke, så vidt jeg kan se. Der er en Vallecano-spiller over ved Dembele (i deres højre side), der hænger ret kraftigt. Så skulle det være på sekvensen inden, hvor Dembele muligvis var offside, men det ser det heller ikke ud til.

Dommerne i Barca's seneste kampe har været under standard og i et par ret kampafgørende situationer har de ikke dømt med Barca. Særligt hånd mod Frankfurt, der først er mere bold til hånd men manden fører jo bolden med sig i løb efterfølgende - lige foran dommeren ... og nu dette skub i ryggen på Gavi. Igen lige foran dommeren. Skubbet kan i den grad verificeres af VAR.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver sgu lidt hysterisk. Og her tænker jeg i den grad også på mig selv. Da vi var på vores run var det ærgerligt vi ikke var med i cl for så ville vi uden tvivl vinde. Efter nogle dårlige kampe er vi nu det mest elendige hold i verden. Classic Barca.

Vi befinder os dog nok et sted midt imellem. Inden Xavi var vi nummer 9 og nu er vi er sted hvor vi kan tabe to hjemmekampe og stadig have anden pladsen. Det er ok. Men altså vi har stadig en ung og urutineret træner, nogle gamle spillere, nogle unge spillere, gode og dårlige spillere osv. Og det er gået meget hurtigt med fornemt spil og elendigt spil. Jeg tror mildeste talt at folk i klubben er trætte. Både i hovedet og i benene. En lille pause bliver godt.

Og i pausen kan vi så varme os på at gavi muligvis ikke var offside.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af sorens »

sorens skrev:
søn apr 24, 2022 11:56 pm
Kan man finde dommerrapporter efter sådan en kamp?

eg gad altså godt vide hvorfor det er, der ikke bliver dømt straffe til Gavi. Dommeren løber rigtigt nok rundt med armen oppe, som måske kunne indikere at han havde dømt offside i situationen - altså på Gavi. Men det er han ikke, så vidt jeg kan se. Der er en Vallecano-spiller over ved Dembele (i deres højre side), der hænger ret kraftigt. Så skulle det være på sekvensen inden, hvor Dembele muligvis var offside, men det ser det heller ikke ud til.

Dommerne i Barca's seneste kampe har været under standard og i et par ret kampafgørende situationer har de ikke dømt med Barca. Særligt hånd mod Frankfurt, der først er mere bold til hånd men manden fører jo bolden med sig i løb efterfølgende - lige foran dommeren ... og nu dette skub i ryggen på Gavi. Igen lige foran dommeren. Skubbet kan i den grad verificeres af VAR.
Som nævnt:


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Med VAR er der ingen undskyldninger for det der. Ingen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 12:01 am
Med VAR er der ingen undskyldninger for det der. Ingen.
Og så kan man spørge hvad vi skal med VAR, når den slags forekommer.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Dytrax »

Busquets: "It's costing us a lot to win the games at home, we concede very quickly and it makes us trail. When you are not effective in the area it costs us twice as much."

"A penalty for Gavi? From my position I didn't see it well, but if the referee doesn't give it, nothing can be done about it."

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af kklaus »

Umiddelbart blev der ikke dømt offside i situationen, men indirekte frispark da dommeren stoppede spillet for at give Dembele gult for brok.
Men jeg gad da godt vide om det var VAR, der ikke sagde noget, eller om dommeren bare mente, han havde perfekt udsyn til situationen.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis der ikke blev dømt offside så er det det dårligste kald jeg kan mindes i et par år. Dommeren kan umuligt få flere la liga kampe efter sådan en fejl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Lopezzz »

Vi spillede AHT. Auba og Ferran tydeligt mangler evnen til at udfordre. Adama og Dembele gøre det modsatte men de mister bolden hurtig og deres chancer ender i ingenting.
Luuk og Depay kan ikke gøre forskel.

Jeg savner Jutgla og Fati. Håber de er med og klar til næste sæson.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
søn apr 24, 2022 11:56 pm
Det bliver sgu lidt hysterisk. Og her tænker jeg i den grad også på mig selv. Da vi var på vores run var det ærgerligt vi ikke var med i cl for så ville vi uden tvivl vinde. Efter nogle dårlige kampe er vi nu det mest elendige hold i verden. Classic Barca.

Vi befinder os dog nok et sted midt imellem. Inden Xavi var vi nummer 9 og nu er vi er sted hvor vi kan tabe to hjemmekampe og stadig have anden pladsen. Det er ok. Men altså vi har stadig en ung og urutineret træner, nogle gamle spillere, nogle unge spillere, gode og dårlige spillere osv. Og det er gået meget hurtigt med fornemt spil og elendigt spil. Jeg tror mildeste talt at folk i klubben er trætte. Både i hovedet og i benene. En lille pause bliver godt.

Og i pausen kan vi så varme os på at gavi muligvis ikke var offside.
Jeg er enig med dig generelt.

Når man skal tage det positive med i det her er det netop at selvom vi har tabt et par hjemmekampe er vi stadig nr. 2 og kan kvalificere os til CHL.
Plus: og det er vigtigt: Hvis vi havde vundet de sidste 2 hjemmekampe snert i stedet for at tabe dem, ville indstillingen forblive som den er, men netop det faktum at det koster 3 point hver gang får Xavi til at reagere endnu kraftigere og spillerne må indse at der *skal* noget ekstra til end at de har deres velkendte navne for at vinde selv over upåagtede modstandere. Det er sådan noget der lærer spillere ydmyghed, noget som Pep igen og igen pointerede.

Derfor - det positive er at vi egentlig ikke tabte terræn i tabellen, men at spillerne gradvist indser nu og forhåbentlig tager det med i næste sæson, at der skal kæmpes i *hver* kamp for at vinde.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Dytrax »

Derfor - det positive er at vi egentlig ikke tabte terræn i tabellen, men at spillerne gradvist indser nu og forhåbentlig tager det med i næste sæson, at der skal kæmpes i *hver* kamp for at vinde.

Det er hovedet på sømmet. Spillerne må ikke fortabe sig i den illusion, at kampe vindes på renomméet. Lige nu er vi ikke frygtindgydende på campen og porten til fæstningen står pivåben.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Men det er Xavis ansvar at lave de ændringer som kan redde vores sæson, eller finde på nye løsninger. Artetas Arsenal tabte 3 kampe i træk og lignede et færdigt hold. Bum, Elneny ind. 2 Kampe, 2 sejre. Vel at mærke mod Chelsea og United
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

Gud fader, fri mig vel. Det er sgu da godt, denne sæson er ved at være ovre :lol:

Der er simpelthen udsolgt på alle positioner og når der ikke er nogen, der tager taktstokken, så bliver det meget grimt at se på. Alle trænger til ferie, det er tydeligt at se, undtaget Gavi selvfølgelig :glad:

Men, hvis man skal tage noget med fra kampen ud over det faktum, så er det, man får svaghederne i truppen at se igen. Man så det mange gange under Koeman og man så det også i starten under Xavi. Det træder lige pludselig tydeligt frem igen og man ser også, hvem der passer ind og frem for alt, hvem der ikke gør. Det bliver tydeligt, de spillere, der kom ind i vinters, ikke nødvendigvis var førstevalgene, men det muliges kunst.

Nu skal de sidste resurser findes frem, så andenpladsen kan sikres. Det vil betyde meget på nuværende tidspunkt. Og, så skal der ellers arbejdes hårdt på træningsbanen frem mod den nye sæson og mens den sportslige sektor, skal prøve at få forstærket holdet på nøgle positioner, så er der en del spillere, der skal udvikle sig.

Dertil må man håbe, trænerstaben har taget en masse notater, for der er bestemt plads til forbedring på det taktiske område også.

Det gode er, man stadig har en fremragende talentmasse. Det kommer bare til at tage længere tid, end det så ud til for en måned siden. Ikke at man ikke vidste, det ville tage tid. Man blev nok lidt forført at de fine resultater og det gode spil i den periode. Realiteterne er dog vendt tilbage og man må se i øjnene, næste sæson også bliver et udviklingsår, ligesom man var klar på, da Xavi tiltrådte.

Men for helvede, den kamp skal lige ud af systemet :eek:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 8:44 am
Dertil må man håbe, trænerstaben har taget en masse notater, for der er bestemt plads til forbedring på det taktiske område også.
Det er klart dette punkt, der skuffer mig mest. De har nu set 4 (5) kampe, hvor holdene lykkes med de samme relativt simple redskaber. Hård og intensiv fodbold. Ikke give midtbanen meget ro. Hele tiden små (og lidt større) frispark, der ikke nødvendigvis bliver dømt. Dybe og lange afleveringer og håbe på det bedste. Simpelt gameplan.

Torres har virket træt og uinspireret i 3-4 kampe nu. Kommer ikke frem til det store selv og skaber mindre for de andre. Få gang i noget rotation. Endnu værre med Auba. Jeg fatter egentlig ikke helt hvorfor Martin ikke få chancen mod et hold som Cadiz eller Vallecano. Særligt når det er tydeligt at hverken Auba eller Memphis leverer - og det synes jeg det har været mod Levante, 2x Frankfurt kampe. Auba ødelægger - næsten på samme måde som LdJ gør det - boldrotationen for tiden. Han kan ikke holde på bolden eller får lavet en fejlpasning.

Tre kampe er vundet siden landholdspausen. Ingen af dem fuldt overbevisende. Der var dog noget vildskab og flere chancer på mål mod Sevilla. Tværtimod må det siges at Barca også havde en del held mod særligt mod Levante og Sociedad.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/4 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Antimadridista »

Mallorca kampen bliver et helvede at komme igennem.

Spillerne er komplet flade, ingen selvtillid og sandsynligvis rystende nervøse :|

Der er absolut ingen garantier for at samme forløb ikke gentager sig. Det er en tendens nu.

X mod Mallorca og sejr til Betis, så er vi 4 point foran inden vi møder dem ude.

Realistisk set 1 point foran med 3 runder tilbage…

Vores bedste muligheder lige nu er, at Betis (eller øvrige konkurrenter) choker i stor stil.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster