21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn apr 24, 2022 7:03 am
@ Easy

- Tchouaméni

Det lader til, at du ikke helt læser hvad jeg skriver. Jeg forholder mig slet ikke til fysik. Araujo har på trods er er højt niveau på den front, fortsat nogle betydelige mangler. Tchouaméni er da spændende, men efter al sandsynlighed skal han hente rigtig meget taktisk, før han kan regnes med. Det vil være en stor risiko, næsten i Dembele klassen at hente ham.

Mht. de øvrige, så forholder du dig ikke til, hvor Laporta skal finde +175 mil til tranfers. Jeg syntes ikke, at der er meget, der tyder på, at vi er i økonomisk form til at lave en transfer Bonanza af den karat. Og ja jeg er med på, at en del af finansieringen kan findes frasalg.

Til sidst er jeg enig med PB i, at 7 nye spillere er for meget. Og det i en 20 mands trup vil betyde, at Xavi næsten skal starte fra ny til sommer. Eks. vil Xavi med din plan have potentielt have et helt nyt forsvar og ingen centerbacks, der kan styre et forsvar ala Barcelonas.

Så enig på papiret og i potentialet ser det spændende ud, men det er ikke en trup planlægning, som jeg tænker er hensigtsmæssig, hvis man som Xavi har meldt ud skal være konkurrence dygtig i alle turneringer.
Nu var det også ment på den måde, det er hvad truppen har brug for imø. Jeg ved godt, det ikke kommer til at se sådan ud af den ene eller anden grund. At du ikke forholder dig til fysikken, gør det ikke nemmere at blive enige :lol: Som jeg ser det, er stadig Barca´s svageste punkt og det bliver værre næste sæson, hvis der ikke handles på det.
Jeg er overbevist om at både pique, bussi og Alba vil spille en kæmpe rolle i næste sæson.
Ja, og som jeg sagde, så frygter jeg at de får en alt for stor rolle igen, igen. Barca vinder ikke noget mere, med de tre aldrende spillere + Alves + Auba. Man kan ikke spille med om de store trofæer, med så stor en mangel på fysik. Som jeg skrev før, så har man optimalt maks. to af dem i en startopstilling. Vi har brug for spillere, der er i deres prime i startopstillingen. Man kan simpelthen ikke stille med et hold, hvor størstedelen er enten 34+ eller teenagere.

Man kan godt have de 5 spillere i truppen, men man kan ikke længere vinde noget med dem alle sammen i startopstillingen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Det var upræcist formuleret… jeg forholdte mig ikke specifikt til det fysiske aspekt skulle der have stået. Min pointe var, at en ny single pivot skal være virkeligt stærk på det taktisk fodbold intetuelle plan, og det betyder meget mere i Barcelona end fysik.
Gavi er et fint eksempel… han løber solen sort og kaster sig ind i tancklimger; på trods `fylder` han mindre end Pedri.

Faktisk skrev jeg, at vi burde søge efter en mere afrundet spiller, hvis vedkommende skal kunne aflaste Busq. Ifht. Monaco teenageren, så er der ifht. hvad jeg kender til ham rigtigt meget at ønske på det taktiske plan. En ung spiller er `der bedre tid til`, når fundamentet er på plads og størstedelen er start-11 er fast naglet.

Ps. Denne beskrivelse passer meget godt på min opfattelse af Tchouameni- https://www.scoutedftbl.com/best-young- ... chouameni/ På mange måder lider han vel af mange af de samme mangler, som du klandrer Kessi for?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror nu godt man kan tage ligaen selvom bussi, pique og Alba spiller en stor rolle. De har en enorm forståelse for måden vi spiller på og de kan præstere stabilt så længe holdet spiller “rigtigt”. Men nej det går ikke i cl.

I forhold til alves og auba så går det ikke med alves. Auba kan være sub.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Ps. Denne beskrivelse passer meget godt på min opfattelse af Tchouameni- https://www.scoutedftbl.com/best-young- ... chouameni/ På mange måder lider han vel af mange af de samme mangler, som du klandrer Kessi for?
Lige for at slå fast, Tchouaméni er 22 år og altså ikke teenager ;-) Når vi snakker mangler, så har helt sikkert en del at lære, specielt, hvis han kommer til Barca, men at sammenligne ham med en 25 årig Kessie, giver ingen mening, uanset, de har nogle af de samme mangler. Kessie er for det første ikke Pivot, han er 8ér hybrid og næremere sammenlignes med Vidal eller Paulinho, men altså ikke Busquets. Tchouaméni er så ren Pivot, som de fås i dag. Hans defensive evner overstiger langt, hvad Kessie nogensinde kommer til at udvikle. Han er hurtig, fysisk komplet, tackler suverænt, hovedspillet er godt og positioneringen i top. Det vil sige, han allerede er stort set komplet i de defensive aspekter, altså verdensklasse. Teknisk er han imø bedre end Kessie. Han er hurtig på fødderne og dækker bolden godt. Mit gær er, han vil skulle bruge det meste af en sæson til, at finde ind i Barca stilen, men derefter vil han være et rent bæst på positionen. Der er en grund til, stort set alle topklubber i Europa er ude efter ham.

Når man kigger på midtbanen nu, så har man ingen, der kan aflaste Busquets overhovedet og han har kun en sæson tilbage i sig på topniveau, hvis han vel og mærke bliver aflastet i løbet af sæsonen. Gavi er fremragende, men han fylder for lidt på fysikken. Han kæmpede som altid heroisk mod Sociedad, men der er en grund til, man blev kuet fysisk i den kamp.
Jeg tror nu godt man kan tage ligaen selvom bussi, pique og Alba spiller en stor rolle. De har en enorm forståelse for måden vi spiller på og de kan præstere stabilt så længe holdet spiller “rigtigt”. Men nej det går ikke i cl.

I forhold til alves og auba så går det ikke med alves. Auba kan være sub
Jeg tror ikke det går, heller ikke i ligaen. Det ligger jo sådan, lige nu, at man skal ud og spille CL. Det vil sige, man skal have en trup, der kan spille CL og ligaen på samme tid. Det hjælper ikke noget, Busuets, Alba og Piqué måske kan finde styrken til at kæmpe med i ligaen, hvis de kommer fra hårde fysiske kampe i CL. Der vil helt uundgåeligt gå ud over resultaterne i ligaen, hvilket man igen, igen har set omkring kampene mod Frankfurt. Og, det er kun i EL, vel og mærke. Faktum er, man ikke kun skal spille ligaen. Man skal også spille CL, CdR og super cup(hvis 2. pladsen kommer i hus) og jeg kan sige, uden skyggen af tvivl fra min side, det ikke kommer til at gå godt, hvis man stiller med alle tre i opstillingen. De kan ikke holde til det mere og de kan ikke matche den fysik, modstanderen kommer med i de store kampe. No way.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså her skal det selvfølgelig med at vi siden Xavi er kommet til er at af de bedst præsterende hold ligamæssigt i EU. Og det selvom vi har spillet EL.

Så længe at pique, bussi og Alba ikke skal testes på det højeste niveau (som i cl ko-kampe) så kan de sagtens spille med. Det har de fint vist de sidste måneder. Problemet har tværtimod vist sig at vi ikke har gode nok reserver til at aflaste dem fremfor at de ikke selv kan præstere.

Bevares med en bedre økonomi kunne der selvfølgelig tænkes i at få kørt dem ud men på nuværende tidspunkt og med den form de har vist er det ikke der jeg vil starte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Problemet har tværtimod vist sig at vi ikke har gode nok reserver til at aflaste dem fremfor at de ikke selv kan præstere.
Det er jo sådan set også det, jeg skriver. Én af de tre bør sidde på bænken i hver kamp, så de kan roteres kontinuerligt og samtidig presses. Samtidig må der ikke være en 39 årig Alves i startopstillingen, andet som rotation, når førstevalget skal hviles. Næste sæson vil deres fysik være for yderligere nedadgående og de vil være endnu mere udsatte. Barca har store fysiske problemer og har haft det længe. Det nytter ikke noget, man bliver ved med at udsætte den udskiftning, der skal til. Point break for den fysiske balance contra den kvalitet de besidder er overskredet og det vil sige, jo længere tid der går før man får folk ind, der kan tage en del af spilletiden fra dem, så vil deres værdi for holdet falde. Deres individuelle niveau vil være for nedadgående og deres kollektive værdi vil udsætte holdet for store mangler. Så er jeg sådan set ligeglad med, de godt kan præstere i de fleste kampe i La liga, for når tingene bliver sat på spidsen og programmet bliver stramt, som det efterhånden er hele sæsonen, så vil de være en belastning for holdet. Ligesom de unge vil, hvis de skal spille alle kampe. De har ikke fysikken til at gøre det gennem en hel sæson og derfor er spillere i deres prime vigtige at få ind, så det fysiske niveau ikke dropper mærkbart, når det er mest påkrævet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tja vi er tæt på at være enige. Men jeg vil dog stadig ikke bytte en spiller som pique der leverer (og det gør han) med en komplet ubekendt som Bremer. Der er jeg meget mere til måden man gør med AC nu hvor han får en sæson til at blive spillet ind.

Omkring udsættelse af udskiftning så handler det vel ligeså meget om det økonomiske. Hvis man i ledelsen tænker at nuværende hold uden de store investeringer kan spille med om ligaen (det tror jeg man kan) så venter man med at handle til økonomien er på plads. Med andre ord - jeg mener ikke vi er ved point break. Vi har også spillet cl-gruppespil i år og el ko-kampe og stadig har vi leveret i ligaen (under Xavi). Men ja hvis cl skal være et mål så skal der ryddes op og udskiftes. Det kræver bare at pengene er der til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Tja vi er tæt på at være enige. Men jeg vil dog stadig ikke bytte en spiller som pique der leverer (og det gør han) med en komplet ubekendt som Bremer. Der er jeg meget mere til måden man gør med AC nu hvor han får en sæson til at blive spillet ind.
Jeg ville heller ikke være så bekymret ved center forsvaret, hvis nu AC var en spiller, der kom ind med noget fysik. Så ville jeg godt kunne se Piqué være en del af truppen et år mere, men ikke som 1. valg. Men nu er det sådan, man efter sigende har skrevet med AC og man har dertil Araujo og Garcia. Hvis piqué skal være en del af den kvartet, så kommer man til at mangle fysik i løbet af sæsonen. Det er i hvert fald, sådan jeg ser det.
Omkring udsættelse af udskiftning så handler det vel ligeså meget om det økonomiske.
Ja, det gør det nu, men i bund og grund handler det jo om, man alt for længe ikke har adresseret problemet. Havde man påbegyndt udskiftningen for længe siden på i hvert fald to af positionerne, så havde man haft et hold i bedre balance i dag. Havde man haft en CB i 24-28 års alderen og det samme på midten, så havde man ikke været så udsatte på det fysiske område og man kunne dermed forlænge værdien af de tre spillere. Point break for holdets fysisk peak er længe overskredet, det blev den for 3-4 år siden. Man er så påbegyndt en kraftig foryngelse, men den kommer ikke til at påvirke holdets fysiske formåen. Det har den ikke gjort indtil nu og der går mindst et par år, inden Pedri, Gavi, Fati, Gacia, Dest og Nico kommer i en fysisk tilstand, hvor de påvirker den fysiske balance positivt. Man er kort sagt bagefter, langt bagefter. Kessie og AC vil, med de rotations muligheder, de kommer med, give holdet et tiltrængt tilskud. Kessie vil måske også højne det med det individuelle fysiske niveau, han besidder, men spørgsmålet er, om han vil højne niveauet over all qua hans andre mangler. Jeg tvivler, men det er helt sikkert spillere, der vil gøre noget godt for holdet som helhed alene pga det faktum, de er i deres bedste fodboldalder.

Problemet er, hverken den ene eller anden af dem, er udset til at skulle være i startopstillingen. Man er simpelthen nødt til at hente mindst en spiller, der slår én af de tre ud af startopstillingen, før det virkelig batter noget, der mærkes og her tænkes der naturligvis mest på CL sammenhæng, men også når programmet bliver for tæt. Lige nu er man alt, alt for afhængige af den fysik Araujo og FdJ kommer med i startopstillingen og hvis én af dem er skadet, så har man med det samme store problemer. Pil de to ud af holdet og du vil se et hold, der vil have fysiske problemer med samtlige hold i La liga, hvis de ellers er sat ordentligt op til det. Igen, mod Frankfurt så man det tydeligt igen. Bege kampe spilles uden FdJ i startopstillingen og resultatet var nederlag. Det slæber spor med ind i ligaen, hvor der tabes point på bagkant. Det samme vil ske igen og igen næste sæson og man vil som sagt være endnu mere udsatte der, da de tre vil være et år ældre endnu.

Mht økonomien, så har man jo været klar til at efterkomme, Haaland handlens grundbetingelser, som lød på 75 mio euro i transfer + 40 mio euro i sign on + 40 mio euro i brutto løn over fem år. Det giver en årlig belastning på ca 60-70 mio euro. Grunden til man ikke får ham er, andre har budt betydeligt mere i sign ons og grundløn. Jeg håber, man kan bruge den pose penge andetsteds fornuftigt i stedet for at bruge hele puljen på en 9ér, der ikke vil have samme impact som Haaland. Lad os sige, Tchouaméni koster 70 mio euro + 20 mio i bruttoløn + 10 mio i sign on, så koster han under halvdelen af Haaland budet, hvilket vil give luft til også at gå efter en klasse CB. Og, lad mig lige sige i den sammenhæng, Bremer er én af de mest scoutede unge CB´s i verden lige nu. Han er eftertragtet, ligesom Tchouaméni, af alle storklubber i Europa. Man behøver ikke se meget til ham for at se, hans duelstyrke er fænomenal, ligesom Araujo.

Jeg er som sådan ikke blind for, deres spillemæssige bidrag, der kan blive meget svært at erstatte. Jeg er bare ved at være træt af at se et Barcahold, der igen og igen slår op i banen og bliver knust på fysiske parametre, når tingene spidser til. Lidt på samme måde, som mange har været trætte af fraværet af et presspil i mange år. På den måde truppen er sammensat bliver det tæt på umuligt at praktisere det presspil, som Xavi tydeligvis gerne vil spillerne til at praktisere, igennem en hel sæson, hvor der ikke forekommer tilbagevendende formdyk, eller at der simpelthen ikke er nok fysik til at matche modstandernes fysik og pres, når de store kampe skal spilles. Man er nødt til at gøre noget, så man ikke er for afhængige af enkelte spillere for at opretholde en fysisk balance. Det gælder både, når man ser på dem, der skal ind og dem som man er nødt til at aflaste. Altså de svage fysiske positioner i startopstillingen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver pludseligt meget langt easy ;-)

Jeg vægter ikke det fysiske i samme grad som dig. Eller jo spillerne skal selvfølgelig kunne løbe og presse men mere kræver jeg ikke rigtigt. Det vigtigste er stadig det tekniske og der er vi imo godt på vej.

Men vi må se. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad vi mangler osv. Jeg kan egentlig godt lide vores hold og hvis forventningerne er afstemte så skal de næste sæsoner nok blive sjove.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg glemte lige det omkring haaland. Jeg tror ikke du skal forvente at det var klubbens budget. Det var nogle penge man var klar til at smide efter et enormt talent. Det var penge man ikke havde men som man ville finde. Når nu det ikke bliver til noget så tror jeg at pengene bliver glemt/gemt og man i stedet bruger så lidt som muligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg vægter ikke det fysiske i samme grad som dig. Eller jo spillerne skal selvfølgelig kunne løbe og presse men mere kræver jeg ikke rigtigt. Det vigtigste er stadig det tekniske og der er vi imo godt på vej.
Nej, men du vægter vel et hold, der kan spille fodbold på topniveau?
Jeg kan egentlig godt lide vores hold og hvis forventningerne er afstemte så skal de næste sæsoner nok blive sjove
Jeg kan såmænd også godt lide holdet for en stor del, men jeg vil også kunne lide det, hvis man stillede med Mika i stedet for Piqué og Balde i stedet for Alba. Pointen er netop at forventningerne skal afstemmes og hvis alle tre igen er selvskrevne i startopstillingen til næste sæson, så bliver det en meget korte affære i CL igen og Ligaen bliver igen en kamp om top 4.

Det tekniske niveau? Der tabte du mig komplet. Igen af hverken Piqué, Alba eller Busquets er med pga deres tekniske niveau. De er med pga deres taktiske niveau, altså deres spilforståelse.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, men du vægter vel et hold, der kan spille fodbold på topniveau?
Ja og det mener jeg vi kan i forhold til ligaen. CL kommer til at kræve investeringer vi ikke har økonomien til.

Hvis vi ser på ligaen efter Xavi er kommet til så er vi gået 14, 4 og 2. Og det er med utallige skader til vigtige spillere og kampe hhv CL og EL. Med mere tid taktisk, bedre bredde og forhåbentligt færre skader så burde ligaen være en mulighed.
Jeg kan såmænd også godt lide holdet for en stor del, men jeg vil også kunne lide det, hvis man stillede med Mika i stedet for Piqué og Balde i stedet for Alba. Pointen er netop at forventningerne skal afstemmes og hvis alle tre igen er selvskrevne i startopstillingen til næste sæson, så bliver det en meget korte affære i CL igen og Ligaen bliver igen en kamp om top 4.
Ja det er jeg ikke enig i. De har netop vist at med xavis system kan de hjælpe. De viser resultaterne også.

Jeg vil til enhver tid foretrække at spille nævnte spillere så længe de præsterer fremfor at smide spillere ind der ikke er klar. En spiller som Balde har feks intet vist på førsteholdet. Han har brug for ro og det får han ved at supplere Alba i stedet for at starte foran ham.
Det tekniske niveau? Der tabte du mig komplet. Igen af hverken Piqué, Alba eller Busquets er med pga deres tekniske niveau. De er med pga deres taktiske niveau, altså deres spilforståelse.
Og der tabte du mig. Jeg kan ikke komme i tanke om mange spillere der teknisk kan det pique og bussi kan på deres position. Jeg tænker ikke på lækre driblinger osv men i forhold til feks pasningsspillet finder man ikke ret mange bedre spillere. Alba har levet på sin hurtighed men med sin nye mere tilbagetrukket rolle synes jeg det er tydeligt at han også besidder en stor teknik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg vil til enhver tid foretrække at spille nævnte spillere så længe de præsterer fremfor at smide spillere ind der ikke er klar. En spiller som Balde har feks intet vist på førsteholdet. Han har brug for ro og det får han ved at supplere Alba i stedet for at starte foran ham.
Pointen var mere, at holdet vil lide uanset, hvem der starter af de to, hvis ikke resten af holdet er stærkt. Samme gælder for Piqué og Busquets. Som jeg sagde, så ser jeg helst, kun to af dem er startere til næste sæson.
Hvis vi ser på ligaen efter Xavi er kommet til så er vi gået 14, 4 og 2. Og det er med utallige skader til vigtige spillere og kampe hhv CL og EL. Med mere tid taktisk, bedre bredde og forhåbentligt færre skader så burde ligaen være en mulighed
Jo, men vi er ikke kommet tættere på dem, tvært imod. Real kommer til at opruste til sommer, det kan du være sikker på. De kommer til at hente en CF, en CM og en CB og når de gør det, kommer vi endnu længere væk fra dem. F.eks. så er Tchouaméni rygtet kraftigt til Real og så får man at se, hvad han kan, fra den forkerte side af banen.
Jeg kan ikke komme i tanke om mange spillere der teknisk kan det pique og bussi kan på deres position. Jeg tænker ikke på lækre driblinger osv men i forhold til feks pasningsspillet finder man ikke ret mange bedre spillere. Alba har levet på sin hurtighed men med sin nye mere tilbagetrukket rolle synes jeg det er tydeligt at han også besidder en stor teknik
Mange spillere har teknik og f.eks. Tchouaméni har masser. På det punkt vil han bestemt ikke falde igennem, hverken på kort eller lang sigt. Der hvor han vil få problemer i forhold til, hvordan Busi spiller, er på det taktiske eller på spilintelligensen. Hverken Alba eller Piqué har en teknik, der gør dem til noget specielt i barca sammenhæng. De er legender på hver deres måde, pga deres spilintelligens. De kender spillestilen til punkt og prikke og derfor er de svære at erstatte, ikke pga deres tekniske niveau. De ved præcis, hvor de skal aflevere hen og hvordan de skal positionere sig i hver enkelt spilsituation. og det er det, som nye folk vil have svært ved kopiere 1:1.

Jeg er dog ikke af den opfattelse, Barca kun kan spille på én måde. Selvfølgelig kan man tilpasse nye spillere og det skal man kunne. Noget vi også har været inde på før.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der kan ikke koges så meget mere suppe på den her. Jeg er enig i flere af dine betragtninger omend jeg ikke er nær så “pessimistisk” i forhold til hvornår disse ændringer skal falde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Ny kamptråd tak!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster