23/11 FC Barcelona - Benfica

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/11 FC Barcelona - Benfica

Indlæg af EasyBuddhist »

Mht kampen mod Benfica, så var der rigtig mange opløftende momenter. Der er en tydelig plan med spillet og selvom Benfica er et stærkt hold og Barca har mange teenagere med, så synes jeg, de fortjente den mest, selvom uafgjort nok er det mest fair resultat. Man havde dog rigtig godt styr på Benfica i lange perioder og med et par ordentlige offensive profiler, så havde man vundet klart i sådan en kamp. Der er man bare ikke lige nu og det må man bare erkende.

Araujo spiller en fremragende kamp, ligesom Busi og Nico og så synes jeg, der er lidt for meget kritik af de Jong.

Jeg synes han spiller en rigtig god kamp, hvor han er med til at skabe balancen på holdet. Jeg har før argumenteret for, han skulle have en mere afgrænset rolle og det synes jeg, han har i denne kamp. Jeg kan egentlig bedst lide ham, når man ikke lægger mærke til ham, før hen mod slutningen af kampen, hvor man tager det samlede billede. I første halvleg var han måske lidt for anonym, men hellere det, end han flakker for meget rundt, uden mål og med. Faktisk var det Busquets, der havde den mere fremtrædende rolle på midten af de to og det kan jeg godt lide, fordi Busi kender det spil, man vil spille, så godt. I anden halvleg, hvor man jagtede målet i højere og højere grad, kom de Jong så mere i spil offensivt og han var da også særdeles tæt på at blive matchvinder. Alt i alt, synes jeg, han spiller en rigtig god kamp og det er bestemt vejen frem for ham og jeg vil sige, hvis han skal sælges, så skal det være for et langt højere beløb, end de 70-90 mio euro, der snakkes om. Vi skal helt op omkring de 150 mio, før jeg vil sige ok, så lade os tage pengene. Men skal huske, det først er nu, de Jong for alvor træder ind i sin bedste fodboldalder, så han vil være et stort tab for Barca, som jo har store problemer med den aldersmæssige trup sammensætning og han vil med garanti være et kæmpe aktiv for den købende klub.

Ellers er det store bekymringsområde, som kampen efterlader, Depay. En utrolig dårlig kamp af ham og Xavi har et kæmpe stykke arbejde foran sig, i forhold til at få ham til at indgå i spillet. I lighed med de Jong, så skal Depay være langt mere afdæmpet i sin rolle. Lige nu, så vil han alt for meget på samme tid og han skal lære at begrænse sine aktioner til et minimum. Han skal være en angriber, med meget lidt tid på bolden og det skal han acceptere. Han skal lære at arbejde for holdet i langt højere grad, for det er andre, der skal stå for at skabe spillet. I denne kamp og i den mod Espanyol, er han dog også hæmmet af mangel på kvalitet hos kantangriberne, så man skal ikke helt miste troen på ham endnu. Man så f.eks i de få minutter, han fik med Fati, hvordan der var bedre interaktioner og det er alt andet lige nemmere at agere linkup, når man har kvalitet ved sin side.

Defensivt bliver der faktisk spillet en god kamp. Balancen på midten var god, Araujo var, som nævnt, fremragende go Piqué spiller fint. Alba er måske lidt skuffende offensivt, da han var i positioner, hvor han enten kunne have scoret, eller have skabt en 100% chance til sine medspillere. Lenglet er som så ofte før, den helt store skuffelse i defensiven, 3-4 gange laver han store markeringsfejl, hvor han kommer på den forkerte side af sin modstander og alle gangene, bliver det farligt.

Alt i alt dog en fornuftigt kamp, man burde have vundet, men hvor der stadig er masser at arbejde med og på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/11 FC Barcelona - Benfica

Indlæg af Dytrax »

Ny kamptråd, por favor. :grin:

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23/11 FC Barcelona - Benfica

Indlæg af nosslo15 »

"Jeg synes han spiller en rigtig god kamp, hvor han er med til at skabe balancen på holdet. Jeg har før argumenteret for, han skulle have en mere afgrænset rolle og det synes jeg, han har i denne kamp. Jeg kan egentlig bedst lide ham, når man ikke lægger mærke til ham, før hen mod slutningen af kampen, hvor man tager det samlede billede. I første halvleg var han måske lidt for anonym, men hellere det, end han flakker for meget rundt, uden mål og med. Faktisk var det Busquets, der havde den mere fremtrædende rolle på midten af de to og det kan jeg godt lide, fordi Busi kender det spil, man vil spille, så godt. I anden halvleg, hvor man jagtede målet i højere og højere grad, kom de Jong så mere i spil offensivt og han var da også særdeles tæt på at blive matchvinder. Alt i alt, synes jeg, han spiller en rigtig god kamp og det er bestemt vejen frem for ham og jeg vil sige, hvis han skal sælges, så skal det være for et langt højere beløb, end de 70-90 mio euro, der snakkes om. Vi skal helt op omkring de 150 mio, før jeg vil sige ok, så lade os tage pengene. Men skal huske, det først er nu, de Jong for alvor træder ind i sin bedste fodboldalder, så han vil være et stort tab for Barca, som jo har store problemer med den aldersmæssige trup sammensætning og han vil med garanti være et kæmpe aktiv for den købende klub."

De Jong har helt klart været en skuffelse i den nye sæson og det har været tydeligt, at han er blevet mere og mere forvirret og demotiveret under Koeman. Jeg håber helt klart, at Xavi kan få rettet op på dette, men det er også klart, at med Xavis satsning på Bussi og med Nicos tiltagende gode spil, så bliver konkurrencen større - men dette burde jo være en fordel. Jeg tænker, at Xavi måske vil prøve en 3-4-3 opstilling af, i løbet af sæsonen eller i næste sæson og her har jeg tidligere tilkendegivet, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at se de Jong på liberoen - ellers er han, i mine øjne, den helt klare kandidat til at tage over efter Bussi, som organisatoren, eller som en af organisatorerne, på holdet.

Jeg tænker, at det kun er fordi, vi er så dårligt stillet på de offensive pladser, at han får den rolle som en dybdeløber uden bold. Men samtidigt håber jeg også på, at vi får udnyttet, at vi har flere gode folk, som kan løbe med bolden og bryde kæder, dette gør Nico jo også rigtigt fint.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst