29/9 Benfica - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er det en selvfølge? Vi har i de seneste sæsoner fået tæsk af Roma, Juve, PSG og Bayern med Messi. Vi har ikke slået topholdene i Spanien med Messi. Vi har tabt til hold som Cadiz, Leganes, Granada, Celta, Levante, Osasuna og Getafe med Messi. Og vi har generelt smidt en pokkers masse point med Messi.

Jeg har selvfølgelig ikke en krystalkugle hvori jeg kan se hvordan det var gået med Messi mod Benfica men jeg har set holdet spille de seneste sæsoner og vi kunne SAGTENS have tabt 3-1 (som jeg skrev). Hvorfor? Fordi dette hold i flere sæsoner har haft brug for at blive "genstartet". Så ja det var bedst for alle parter at vi endelig kom i gang med det nye projekt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Siden Mascherano, Xavi, Iniesta smuttede er det kun gået en vej.. Altså det siger bare alt..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil forresten gerne lige understrege at vi i det store billede ville have gjort det bedre med Messi. Han ville have vundet point til os. Ikke nok til at vi kunne bruge det til noget men vi havde uden tvivl vundet mere med ham. Det skrev jeg (og andre) også i sommers i forbindelse med de utallige Messi diskussioner.

Med det sagt så kunne den elendighed vi har set i denne sæson (isoleret set over kampene) også sagtens være forekommet med Messi på banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 6:40 pm
Antimadridista skrev:
tors sep 30, 2021 5:56 pm
Selvfølgelig ville det rent spille og resultatmæssigt være gået bedre om Messi havde været med i disse kampe. Komplet nonsens og fastholdelse af rigide overbevisninger at påstå andet. 0-3 mod et middelvare Benfica hold, er altså ikke at sammenligne med PSG, Juve eller Liverpool.

At det så for alle parter, Messi og klubben, på den lange bane sandsynligvis var og er bedst, at det blev som det blev, er sandsynligvis også korrekt.
Hvis Messi var her endnu, så ville der stadig være en del på direktionsgangen, som ville mene, at man kunne fikse holdet ved nye smarte indkøb - og endnu en træner, der ville have som hovedformål at gøre Messi tilfreds.

Godt at Laporta tog beslutningen.
Jeg tænkte nok at det blev misforstået. Nogle herinde skrev her i tråden, at var Messi her stadig, ville det være gået på samme vis. Det ser jeg som abdolut usandsynligt. Altså havde Messi spillet frem for Demir eller Luuk, var det gået på samme vis. Det ER jo nonsens.

Det du nævner ovenover her, er en hel anden disk, som jeg ikke har nogen kommentarer til.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors sep 30, 2021 6:42 pm
Hvorfor er det en selvfølge? Vi har i de seneste sæsoner fået tæsk af Roma, Juve, PSG og Bayern med Messi. Vi har ikke slået topholdene i Spanien med Messi. Vi har tabt til hold som Cadiz, Leganes, Granada, Celta, Levante, Osasuna og Getafe med Messi. Og vi har generelt smidt en pokkers masse point med Messi.

Jeg har selvfølgelig ikke en krystalkugle hvori jeg kan se hvordan det var gået med Messi mod Benfica men jeg har set holdet spille de seneste sæsoner og vi kunne SAGTENS have tabt 3-1 (som jeg skrev). Hvorfor? Fordi dette hold i flere sæsoner har haft brug for at blive "genstartet". Så ja det var bedst for alle parter at vi endelig kom i gang med det nye projekt.
Som beskrevet nedenfor, var det ikke hele processen bagud og forud jeg omtalte, men specifikt denne sæsonstart indtil nu. Benfica var enormt ordinære. Har nærmest aldrig haft 0 point på dette stadie etc etc. Selvfølgelig har vi tabt kampe med Messi, men at sige at vi isoleret set, havde klaret det lige så ringe med Messi på luuks plads er jo bare tosset.

At vi skal genstartes, nyt projekt etc er en anden snak. Den er taget 2000 gange og bliver sikkert også vendt 2000 gange til.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er en vis bruger, der ikke vil indrømme sine fejl. Og der går stædighed i standpunktet, som så tager den ene drejning efter den anden. Det er først, når der ikke er flere argumenter, så kommer accepten, men det også med en tvist og drejning. Men altså, lad os nu se, hvordan man kan vende alt det her. Barca kan sagtens ryge i en ond spiral. Jeg er godt nok i tvivl om, om de spillere, man har, kan føre Barca videre. Her tænker jeg primært på talenterne.

Intet af det, der blev snakket om, er at se. Genpres. Bedre balance generelt på holdet. Både defensivt og offensivt. Derudover er holdet på ingen måde dynamisk. Man er faktisk gået tilbage. Man kan slet ikke skabe noget nævneværdigt, når modstanderen bare har en smule kvalitet. Men altså igen, vi må vente og se.

Og som sagt, jeg glæder mig til undskyldningerne, hvis ændringerne ikke kommer. Desuden har Barca ikke råd til at sejle rundt i 4-5-6 år(ikke være der, hvor der er sjovt, i kamp om de store trofæer). Og i øvrigt er økonomien også fuldkommen elendigt, så det.
Senest rettet af Kubala tors sep 30, 2021 7:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej hvis du ser på hele starten så havde det nok set anderledes ud. Men vi har set flere af den slags kampe vi så i går med Messi også. Og mod dårligere hold.

Men jeg hopper fra anti. Det her er spild af tid når tingene bliver fordrejet som de gør (ikke fra dig).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det er imo generelt en rådden situation vi er i. Jeg vil mene man er naiv, hvis man tror at vi er i top 10 Europa indenfor et par år. Desto længere væk vi sejler det næste år eller 2, desto sværere bliver det at komme tilbage.
Det bliver sværere at vende økonomien, sværere at skaffe sponsorer, sværere at være interessante for agenter og topspillere og store talenter. Tiden er en fjende, samtidig med at vi bliver nødt til at give tid (til talenter, reorganisering etc). Det bliver et bjerg.

Imo ville talenter som Pedri, Gavi, Fati mfl lettere kunne udvikles i et miljø hvor Messi kunne skærme for de dårlige resultater. Ja selvfølgelig var Messi ikke fremtiden, men jeg vil mene de bedre kunne udvikle sig i større ro, end nu hvor mange forventer FOR meget, for hurtigt og nederlagene lettere vil kunne skubbe så unge og usikre drenge, ud af balance, før deres ballast er mere holdbar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og det er fair. Jeg mener det modsatte og det har jeg argumenteret for utallige gange.

Det er som det er og vi må se hvad det bliver til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 10:49 am
Kubala skrev:
tors sep 30, 2021 12:27 am
nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 12:16 am
Kubala skrev:
ons sep 29, 2021 11:14 pm
Hey… Holdet vil jo være mere dynamisk og arbejde meget mere som en enhed, når Messi smuttede. Og genpresset vil være der, de vil løbe mere og generelt arbejde hårdere, hvilket vil betyde, at man ikke vil sejle så meget defensivt… Så det. :lol: :lol: :lol: :lol:
HEY HEY HEY.

Dengang vi diskuterede dette var i sommer, hvor vi endnu ikke havde set de afgange fra holdet som kom og de skader som der er nu. Vi var heller ikke klar over, at Koeman ville være endnu mere elendig end han var det første år, selvom nogle måske nok havde forudset dette. ( jeg var selv optimistisk)

I øvrigt, så tror jeg ikke at Messi ville kunne gøre så meget for dette hold, når spillere som Roberto, Pique, Dest og Busquets starter hver gang. Holdet er faldet sammen og Messi ville ikke kunne have ændret på dette.

Der skal gamle spillere ud og nye typer ind, som ikke har granatchock. Og en ny træner tak.
Diskussionen har været der før sommer også. I et stykke tid nu. Og Messi gjorde en forskel, de sidste tre år. Så det er simpelthen en løgn, at han ikke ville kunne gøre nogen forskel. Det har nærmest været Messi, der har båret holdet siden Neys afgang, og han var også den store stjerne, da Suarez og Ney var der. Har overskygget dem alle. Men altså, du er selvfølgelig fri til at tro på, at tingene vil ændre sig sådan radikalt, hvis man kom af med træneren og visse gamle spillere.

PS. Jeg glæder mig til de nye undskyldninger. Det bliver noget a la: “Det tager tid med de unge. Det kan tage 4-5-6 år. Vi må være tålmodige osv.” :lol: :lol: :lol:
Selvfølgelig tror jeg ikke på, at holdet ændrer sig radikalt efter 8 kampe fordi Messi ikke er der, men når tingene nu ser ud som de gør og som de også havde set ud med Messi ombord, så vil jeg altså hellere rive plasteret af og begynde på at bygge et nyt hold.

Og forudsætningen for et nyt hold er at de gamle koryfæer er væk.

Havde Messi været her endnu og resultaterne måske havde været lidt bedre, så ville vi stadig have brug for en ny træner og vi ville stadig have et hold, hvor meget af samtalen ville gå på om Messi nu havde spillet godt nok.

Hvis man ser på holdet og ser hvordan de spillede i går og de seneste liga kampe, så er det simpelthen, det forkerte sted at kigge til, hvis man siger, at det er fordi Messi ikke er her, at det går sådan som det går.

Det er virkeligheds fornægtelse.
Jamen for syv søren.

Jeg skriver jo netop, at tingene nok ville se lidt bedre ud med Messi. Men helt ærligt, så må i sku da også kunne forestille jer, at hvis Messi for gud ved hvilket år i træk skulle bære holdet, så ville det også kunne ses på banen, nøjagtigt som man kunne det sidste år og forrige år og året før - bare lidt mere for hvert år. Messis præstationer sidste år var jo som at trække i en tombola, nogen gange en gevinst andre gange en nitte - så hvorfor forestille sig, at dette lige pludselig ville blive bedre i år, hvor han endnu engang ville komme til at bære holdet - jeg tror faktisk, at han var træt af det, det må i da også kunne forstå?

Jeg tror faktisk at han er meget lettet over at være kommet til en klub, hvor han for første gang i 5-6 år ikke skal bære holdet.

Men okay, hvis det er det i gerne vil have, så skal jeg da gerne give jer ret i, at med Messi på holdet, så havde vi set bedre ud i går.

Men havde vi vundet?
Senest rettet af nosslo15 tors sep 30, 2021 9:51 pm, rettet i alt 2 gange.

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 12:16 am
Kubala skrev:
ons sep 29, 2021 11:14 pm
Hey… Holdet vil jo være mere dynamisk og arbejde meget mere som en enhed, når Messi smuttede. Og genpresset vil være der, de vil løbe mere og generelt arbejde hårdere, hvilket vil betyde, at man ikke vil sejle så meget defensivt… Så det. :lol: :lol: :lol: :lol:
HEY HEY HEY.

Dengang vi diskuterede dette var i sommer, hvor vi endnu ikke havde set de afgange fra holdet som kom og de skader som der er nu. Vi var heller ikke klar over, at Koeman ville være endnu mere elendig end han var det første år, selvom nogle måske nok havde forudset dette. ( jeg var selv optimistisk)

I øvrigt, så tror jeg ikke at Messi ville kunne gøre så meget for dette hold, når spillere som Roberto, Pique, Dest og Busquets starter hver gang. Holdet er faldet sammen og Messi ville ikke kunne have ændret på dette.

Der skal gamle spillere ud og nye typer ind, som ikke har granatchock. Og en ny træner tak.
Holdet er ikke faldet sammen pga. Messis afgang, det har været undervejs i flere sæsoner.

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
tors sep 30, 2021 7:01 pm
Jeg vil forresten gerne lige understrege at vi i det store billede ville have gjort det bedre med Messi. Han ville have vundet point til os. Ikke nok til at vi kunne bruge det til noget men vi havde uden tvivl vundet mere med ham. Det skrev jeg (og andre) også i sommers i forbindelse med de utallige Messi diskussioner.

Med det sagt så kunne den elendighed vi har set i denne sæson (isoleret set over kampene) også sagtens være forekommet med Messi på banen.
enig

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Kubala skrev:
tors sep 30, 2021 7:49 pm
Der er en vis bruger, der ikke vil indrømme sine fejl. Og der går stædighed i standpunktet, som så tager den ene drejning efter den anden. Det er først, når der ikke er flere argumenter, så kommer accepten, men det også med en tvist og drejning. Men altså, lad os nu se, hvordan man kan vende alt det her. Barca kan sagtens ryge i en ond spiral. Jeg er godt nok i tvivl om, om de spillere, man har, kan føre Barca videre. Her tænker jeg primært på talenterne.

Intet af det, der blev snakket om, er at se. Genpres. Bedre balance generelt på holdet. Både defensivt og offensivt. Derudover er holdet på ingen måde dynamisk. Man er faktisk gået tilbage. Man kan slet ikke skabe noget nævneværdigt, når modstanderen bare har en smule kvalitet. Men altså igen, vi må vente og se.

Og som sagt, jeg glæder mig til undskyldningerne, hvis ændringerne ikke kommer. Desuden har Barca ikke råd til at sejle rundt i 4-5-6 år(ikke være der, hvor der er sjovt, i kamp om de store trofæer). Og i øvrigt er økonomien også fuldkommen elendigt, så det.
Jeg bliver en smule forarget her Kubala, for du argumenterer, som om at det er de folk, som var kritiske overfor Messis rolle på holdet, som rent faktisk er skyld i hans afgang og det vi ser i øjeblikket.

Lad os nu vente med den alt for harske kritik og så se hvordan det går til april, jeg er enig i, at det vil være skidt, hvis vi ikke kommer i top 4. Men det er jo altså ikke min, Piguenbauers og andres skyld at Messi ikke kunne forny. Man kunne jo være blasfemisk og mene, at hvis ikke Messi, for snart mange år siden, havde krævet en så astronomisk løn, så ville vores muligheder i dag være bedre.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Man kunne jo være blasfemisk og mene, at hvis ikke Messi, for snart mange år siden, havde krævet en så astronomisk løn, så ville vores muligheder i dag være bedre.
Blasfemisk, nej. Men det er en umådelig...hmm, lad os sige forkert(så har jeg ikke sag for meget) antagelse. Jeg synes Messi´s betydning for klubben gennem årene er veldokumenteret og her snakker jeg ikke kun om det sportslige. Du siger jo nærmest at klubben havde været bedre tjent uden ham og der skal jeg nok lige passe på mit sprogbrug, i min vurdering af sådan en, øhh, skal vi sige, inkompetent kommentar.

I bund og grund, så er alt denne her snak om Messi, fuldstændig uinteressant. Han er ikke i klubben længere og så er den ikke længere. Koeman kan ikke finde ud af træne holdet tilfredsstillende. Det har han aldrig kunnet og derfor står vi nu med et langt dårligere udgangspunkt for den videre udvikling, end vi ville have gjort, hvis han var blevet fyret efter sidste sæson. Nu gælder det om at finde den rigtige til at starte denne udvikling og han kommer til at starte helt fra bunden. De seneste rygter går på Gallardo og det vil være en rigtig spændende træner at få til klubben.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 10:02 pm
Kubala skrev:
tors sep 30, 2021 7:49 pm
Der er en vis bruger, der ikke vil indrømme sine fejl. Og der går stædighed i standpunktet, som så tager den ene drejning efter den anden. Det er først, når der ikke er flere argumenter, så kommer accepten, men det også med en tvist og drejning. Men altså, lad os nu se, hvordan man kan vende alt det her. Barca kan sagtens ryge i en ond spiral. Jeg er godt nok i tvivl om, om de spillere, man har, kan føre Barca videre. Her tænker jeg primært på talenterne.

Intet af det, der blev snakket om, er at se. Genpres. Bedre balance generelt på holdet. Både defensivt og offensivt. Derudover er holdet på ingen måde dynamisk. Man er faktisk gået tilbage. Man kan slet ikke skabe noget nævneværdigt, når modstanderen bare har en smule kvalitet. Men altså igen, vi må vente og se.

Og som sagt, jeg glæder mig til undskyldningerne, hvis ændringerne ikke kommer. Desuden har Barca ikke råd til at sejle rundt i 4-5-6 år(ikke være der, hvor der er sjovt, i kamp om de store trofæer). Og i øvrigt er økonomien også fuldkommen elendigt, så det.
Jeg bliver en smule forarget her Kubala, for du argumenterer, som om at det er de folk, som var kritiske overfor Messis rolle på holdet, som rent faktisk er skyld i hans afgang og det vi ser i øjeblikket.

Lad os nu vente med den alt for harske kritik og så se hvordan det går til april, jeg er enig i, at det vil være skidt, hvis vi ikke kommer i top 4. Men det er jo altså ikke min, Piguenbauers og andres skyld at Messi ikke kunne forny. Man kunne jo være blasfemisk og mene, at hvis ikke Messi, for snart mange år siden, havde krævet en så astronomisk løn, så ville vores muligheder i dag være bedre.
Jeg ved ikke, hvorfor du bliver forarget, og det kan jeg ikke rigtigt forholde mig til. Jeg insinuerer ikke de ting, du fremhæver her. Det er noget, du selv fortolker ud fra det, jeg skriver. Desuden er min kritik ikke rettet mod dig.

Mht. alt det andet, som du skriver, gider jeg ikke kommentere det. Vi bliver ikke enige. Jeg har mine tvivl omkring det her hold, for talenterne er ikke en garanti for, at tingene falder på plads, som man ønsker det. Men altså, vi må vente og se.
Senest rettet af Kubala fre okt 01, 2021 11:52 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster