29/9 Benfica - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Tænk at smide Pjanic ud af klubben og bruge Roberto og Luuk i stedet for. Hvis vi bare havde en hvilken som helst anden træner tror jeg at Pjanic vil blive i Barca og får masser spilletid.
Koeman er alvorlig syg og hans udtalelser efter kampene er latterlige. Manden har ingen forstand på fodbold og kommunikation.
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors sep 30, 2021 12:27 am
nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 12:16 am
Kubala skrev:
ons sep 29, 2021 11:14 pm
Hey… Holdet vil jo være mere dynamisk og arbejde meget mere som en enhed, når Messi smuttede. Og genpresset vil være der, de vil løbe mere og generelt arbejde hårdere, hvilket vil betyde, at man ikke vil sejle så meget defensivt… Så det. :lol: :lol: :lol: :lol:
HEY HEY HEY.

Dengang vi diskuterede dette var i sommer, hvor vi endnu ikke havde set de afgange fra holdet som kom og de skader som der er nu. Vi var heller ikke klar over, at Koeman ville være endnu mere elendig end han var det første år, selvom nogle måske nok havde forudset dette. ( jeg var selv optimistisk)

I øvrigt, så tror jeg ikke at Messi ville kunne gøre så meget for dette hold, når spillere som Roberto, Pique, Dest og Busquets starter hver gang. Holdet er faldet sammen og Messi ville ikke kunne have ændret på dette.

Der skal gamle spillere ud og nye typer ind, som ikke har granatchock. Og en ny træner tak.
Diskussionen har været der før sommer også. I et stykke tid nu. Og Messi gjorde en forskel, de sidste tre år. Så det er simpelthen en løgn, at han ikke ville kunne gøre nogen forskel. Det har nærmest været Messi, der har båret holdet siden Neys afgang, og han var også den store stjerne, da Suarez og Ney var der. Har overskygget dem alle. Men altså, du er selvfølgelig fri til at tro på, at tingene vil ændre sig sådan radikalt, hvis man kom af med træneren og visse gamle spillere.

PS. Jeg glæder mig til de nye undskyldninger. Det bliver noget a la: “Det tager tid med de unge. Det kan tage 4-5-6 år. Vi må være tålmodige osv.” :lol: :lol: :lol:
Jeg tror, at der er nogle, der har misforstået en stor del af Messi diskussionen (som jeg i hvert fald gik ind i den).

Der er så vidt jeg er orienteret aldrig nogen, som har sagt, at Messi ikke bidrog - han holdte i høj grad holdet kunstigt i live, men argumentet har for mit vedkommende været hele tiden været, at så længe Messi skulle agere offfensiv alt-mulig-mand, så ville vi aldrig komme videre fra det spillemæssige dødvande, som vi var endt i... eksempelvis hvor der blev kompenseret meget spillemæssigt og taktisk for at kunne tillade at placere Messi i den rolle, og hvis man lukkede Messi ned, så var holdet fuldstændigt stækket.

Så hvis holdet skulle videre spillemæssigt, så skulle navlestrengen til Messi i nogen grad klippes (jeg agiterede for, at han skulle spille 9'er / falsk 9'er i sidste sæson, så hans opbyggende og defensive indflydelse blev mindsket). Nu er vi så fra den 'ene dag til den anden' endt i en situation med/uden Messi, og det har naturligvis efterladt et enormt tomrum, når holdets offensive omdrejningspunkt og talisman ikke er der længere, da vi har meget lidt ikke-Messi relateret spillemæssig båndbredde at falde tilbage på.. Således havde det nok være smartere at udfase afhængigheden af ham over tid - men det er en anden snak.

Og så hjælper det naturligvis ikke, at vi samtidig har et purungt hold, en del skader og en træner, der ikke har flyttet noget spillemæssigt på 14 mdr.

Spiller for spiller, så syntes jeg ikke, at vi er så langt fra Spaniens sommer hold eller Ajax-CL semifinale hold for nogle år siden. I øvrigt begge hold der fik noget nær det maksimale ud af deres trupper. Men spillemæssigt er vi meget langt fra...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Koeman vil ikke få noget ud af holdet, om han så er der i 10 år. Det er slut

Lad Schreuder overtage, indtil man har en langtids holdbar løsning
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Gutter lad os nu droppe Messi for en stund. Vi finder alligevel aldrig ud af hvordan det ville være med Messi. Klubben skal undersøge hvordan vi kommer bedst muligt fra nuværende standpunkt. Det gavner ingen, at der snakkes om hvordan holdet kunne have set ud, og hvordan holdet ville være med/uden Messi. Faktum er, at klubben sejler. Er der det mindste pres, taber vi som regel vores kampe. En sejr over Levante fik os i ekstase. Fucking Levante. Hvor lavt er vi efterhånden sunket. Førhen var det bare et spørgsmål om hvor meget vi ville vinde med. Der er kommet en eller anden taber mentalitet omkring klubben som jeg hader. Spillerne (ROBERTO, Alba, Pique og enkelte andre) hare mere interesse i det politiske omkring ledelsen/klubben end koncentrationen omkring deres egne præstationer.

Til næste kamp vil jeg se: Mingueza - Araujo - Umtiti - Lenglet i forsvaret. Betondefensiv som ikke skal sætte et ben over midterlinjen, ikke før der er kommet styr på det defensive igen! Garcia er det største overvurderede "talent" i verden. Nøj han er ringe.
Midtbanen skal bestå af: FDJ - Gavi - Coutinho. Jeg gider ikke Busquets, Pedri, Roberto for nu!
Angrebet skal være: Fati - Depay - Demir. Lad dem få nogle kampe sammen.

Jeg er simpelthen så skide træt af at se Luuk de fucking Jong i det angreb. Han må gerne sætte sig på tribunen sammen med Hr. Coach.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

"Takket være mig, har holdet en fremtid," udtalte Koeman for nyligt. At han så glemte at fortælle, at den fremtid indbefatter en tur i Europa League, er straks en anden snak.

Jeg forstår ikke, at manden ikke allerede er kylet på porten. Laporta skal Cowboy up og gøre noget. Som Easy skriver, kan vi sagtens have Schreuder som vikar indtil der findes en bedre løsning. Håber så ikke, at løsningen bliver Martinez, for så kan vi lige så godt beholde Koeman.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Kubala skrev:
tors sep 30, 2021 12:27 am
nosslo15 skrev:
tors sep 30, 2021 12:16 am
Kubala skrev:
ons sep 29, 2021 11:14 pm
Hey… Holdet vil jo være mere dynamisk og arbejde meget mere som en enhed, når Messi smuttede. Og genpresset vil være der, de vil løbe mere og generelt arbejde hårdere, hvilket vil betyde, at man ikke vil sejle så meget defensivt… Så det. :lol: :lol: :lol: :lol:
HEY HEY HEY.

Dengang vi diskuterede dette var i sommer, hvor vi endnu ikke havde set de afgange fra holdet som kom og de skader som der er nu. Vi var heller ikke klar over, at Koeman ville være endnu mere elendig end han var det første år, selvom nogle måske nok havde forudset dette. ( jeg var selv optimistisk)

I øvrigt, så tror jeg ikke at Messi ville kunne gøre så meget for dette hold, når spillere som Roberto, Pique, Dest og Busquets starter hver gang. Holdet er faldet sammen og Messi ville ikke kunne have ændret på dette.

Der skal gamle spillere ud og nye typer ind, som ikke har granatchock. Og en ny træner tak.
Diskussionen har været der før sommer også. I et stykke tid nu. Og Messi gjorde en forskel, de sidste tre år. Så det er simpelthen en løgn, at han ikke ville kunne gøre nogen forskel. Det har nærmest været Messi, der har båret holdet siden Neys afgang, og han var også den store stjerne, da Suarez og Ney var der. Har overskygget dem alle. Men altså, du er selvfølgelig fri til at tro på, at tingene vil ændre sig sådan radikalt, hvis man kom af med træneren og visse gamle spillere.

PS. Jeg glæder mig til de nye undskyldninger. Det bliver noget a la: “Det tager tid med de unge. Det kan tage 4-5-6 år. Vi må være tålmodige osv.” :lol: :lol: :lol:
Selvfølgelig tror jeg ikke på, at holdet ændrer sig radikalt efter 8 kampe fordi Messi ikke er der, men når tingene nu ser ud som de gør og som de også havde set ud med Messi ombord, så vil jeg altså hellere rive plasteret af og begynde på at bygge et nyt hold.

Og forudsætningen for et nyt hold er at de gamle koryfæer er væk.

Havde Messi været her endnu og resultaterne måske havde været lidt bedre, så ville vi stadig have brug for en ny træner og vi ville stadig have et hold, hvor meget af samtalen ville gå på om Messi nu havde spillet godt nok.

Hvis man ser på holdet og ser hvordan de spillede i går og de seneste liga kampe, så er det simpelthen, det forkerte sted at kigge til, hvis man siger, at det er fordi Messi ikke er her, at det går sådan som det går.

Det er virkeligheds fornægtelse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Holdet var også røvdårligt med Messi. Lidt “magi” her og der ændre ikke på at vi også fik tæsk med Messi. Og det over flere sæsoner. Jeg behøver vel ikke at sidde og remse op hvor mange ringe resultater vi fik?

Som det blev sagt i sommers så handler det her om at komme videre. Derfor skulle Koeman også være sendt væk da han ingen anelse har om hvad holdet har brug for taktisk. Der skal bygges op og holdet skal have en identitet. Selvfølgelig tager det tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
tors sep 30, 2021 11:08 am
Holdet var også røvdårligt med Messi. Lidt “magi” her og der ændre ikke på at vi også fik tæsk med Messi. Og det over flere sæsoner. Jeg behøver vel ikke at sidde og remse op hvor mange ringe resultater vi fik?

Som det blev sagt i sommers så handler det her om at komme videre. Derfor skulle Koeman også være sendt væk da han ingen anelse har om hvad holdet har brug for taktisk. Der skal bygges op og holdet skal have en identitet. Selvfølgelig tager det tid.
Ja men vi scorer ikke nok mål. Og har decideret ingen skud på mål.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Jeg syntes folk skal slappe lidt af med at hugge hovedet af Koeman.

Er det hans skyld at vi hentede Luuk i transfervinduet?
Det var måske ham der forslog det, men kun efter at Laporta sagde nej til alle andre dyrere foreslag, fordi vi ikke har råd. Hvis vi havde haft råd til at hente Ronaldo, Lukaku etc. tror I så stadig Koeman havde forslået Luuk? Selfølgelig ikke.

Vi scorer ingen mål?
Messi, Griezmann, Dembele og Ansu stod for 56 ud af de 85 LaLiga mål i sidste sæson.
To af dem er væk, den tredje er skadet og den fjerde er lige akkurat kommet tilbage.

Vi har “købt” tre til at erstatte dem Kun (skadet) Depay og Luuk, på fri transfer og lejet. Luuk er kun kommet fordi vi har så mange angrebsskader og rejste spillere, ham havde vi squ ikke fået hvis vi havde haft penge.

Ud med Piqué, Alba, Bussi og Roberto? Vi kan ikke bare smide 4 spillere ud uden at erstatte dem, og hvem skal det være? Vi har ikke råd til at købe nye spillere, så det bliver 4 B-holds spillere som kommer ind i stedet, tror I resultaterne bliver bedre af 4 ekstra 17 årige med 0 førsteholdserfaring?
Vi kommer til at tabe flere kampe af det, og så er I tilbage til at klandre Koeman for taktikken med over halvdelen af holdet fyldt med bumserige teenagere. Super 👍🏻

Koeman er måske ikke en drømme taktikker. Men når kampen fløjtes i gang er det i sidste ende spillerne på banen der skal spille bold, ikke Koeman.
“Everyone has a plan 'till they get punched in the mouth”
- Mike Tyson

Spillerne selv skal være erfarne og gode nok til selv at kunne håndtere det pres når de står på græsplænen, hvis modstanderens hold regulerer deres spil. Der er nogen af jer der ser for meget håndbold for der er altså ikke en træner til at stoppe spillet i 25 minut, for at proppe en sut i deres mund…

Er Koeman vores ønsketræner? Nej. Men vi snakker om at erstatte ham i en sæson som allerede er begyndt. Dvs. Udover at skulle betale 12 mio. euro for at få Koeman ud, skal vi samtidig også købe en anden træner ud af deres kontrakt, skrive ny kontrakt med ham. Det er ikke billigt, og sidst jeg tjekkede mangler vi penge.
Alle de penge vi mister der kunne være deal breakeren i sommerens transfersvindue for at kunne signe en ny topspiller eller to…

Og hvad hvis den nye træner heller ikke fungerer? Så kan vi bruge resten af sæsonen på at skælde ham ud, og sige han skal smutte, indtil ledelsen fyrer ham, og vi skal bruge 20 mio. mere på en ny træner igen, igen….
Gik det godt da klublegenden Lampard overtog Chelsea? Fuck nej, og vi har ikke mio. af euro til at signe en toptræner som Tuchel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Filten skrev:
tors sep 30, 2021 12:02 pm
Piquénbauer skrev:
tors sep 30, 2021 11:08 am
Holdet var også røvdårligt med Messi. Lidt “magi” her og der ændre ikke på at vi også fik tæsk med Messi. Og det over flere sæsoner. Jeg behøver vel ikke at sidde og remse op hvor mange ringe resultater vi fik?

Som det blev sagt i sommers så handler det her om at komme videre. Derfor skulle Koeman også være sendt væk da han ingen anelse har om hvad holdet har brug for taktisk. Der skal bygges op og holdet skal have en identitet. Selvfølgelig tager det tid.
Ja men vi scorer ikke nok mål. Og har decideret ingen skud på mål.
Nej men jeg er i bund og grund ligeglad med om vi taber 1-3 eller 0-3. Vi taber. Og det gjorde vi også med Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede

:grin:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig ville det rent spille og resultatmæssigt være gået bedre om Messi havde været med i disse kampe. Komplet nonsens og fastholdelse af rigide overbevisninger at påstå andet. 0-3 mod et middelvare Benfica hold, er altså ikke at sammenligne med PSG, Juve eller Liverpool.

At det så for alle parter, Messi og klubben, på den lange bane sandsynligvis var og er bedst, at det blev som det blev, er sandsynligvis også korrekt.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
tors sep 30, 2021 5:56 pm
Selvfølgelig ville det rent spille og resultatmæssigt være gået bedre om Messi havde været med i disse kampe. Komplet nonsens og fastholdelse af rigide overbevisninger at påstå andet. 0-3 mod et middelvare Benfica hold, er altså ikke at sammenligne med PSG, Juve eller Liverpool.

At det så for alle parter, Messi og klubben, på den lange bane sandsynligvis var og er bedst, at det blev som det blev, er sandsynligvis også korrekt.
Hvis Messi var her endnu, så ville der stadig være en del på direktionsgangen, som ville mene, at man kunne fikse holdet ved nye smarte indkøb - og endnu en træner, der ville have som hovedformål at gøre Messi tilfreds.

Godt at Laporta tog beslutningen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster