14/9 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors sep 16, 2021 4:53 pm
Jeg vil nærmere sige 2 cm’er (de Jong og gavi) og en off midt (pedri). De skal stå for at sætte spillet. Og det kan de sagtens. Men det kræver at træneren satser på midten og giver dem noget frihed.

Og jeg giver ikke noget for at man ikke kan få spillere til at arbejde. Slet ikke unge spillere som har meget at bevise. Hvis de ikke arbejder så er det træneren der skal skiftes. Hvilket han også skal.
Træneren skal udskiftes uanset, hvem f.... man stiller med. Men nu vil du altså til at kalde to defensive midtbanespillere for CM'er og en CM for OM? Det lyder præcis, som noget Koeman kunne finde på
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Gavi er cm. De Jong er lige god på dm og cm. Pedri er off midt men klog nok til at dække flere roller. Det ses tydeligt på hans historie hos Las palmas og senest under em.

Det er en komplet midtbane der kan støtte hinanden og skabe en kamp gennem løb (med og uden bold), driblinger og pasninger. Men jeg ved godt at så længe puig ikke er en del af midten så er den ikke “rigtig” og ikke “Barca” nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors sep 16, 2021 5:23 pm
Gavi er cm. De Jong er lige god på dm og cm. Pedri er off midt men klog nok til at dække flere roller. Det ses tydeligt på hans historie hos Las palmas og senest under em.

Det er en komplet midtbane der kan støtte hinanden og skabe en kamp gennem løb (med og uden bold), driblinger og pasninger. Men jeg ved godt at så længe puig ikke er en del af midten så er den ikke “rigtig” og ikke “Barca” nok.

Jamen, du må jo være kæmpe fan af Koeman så, for det er jo nøjagtig sådan vi spiller. Uden kreativitet og uden en spiller, der kan afdrible en modstander. Vi har så få muligheder for at skabe overtalssituationer, at modstanderne står og grinder os op i hovedet, når vi prøver at angribe. Men det er da godt, du er tilfreds, ;-) jeg, for mit vedkommende, er slet ikke færdig med revolutionen, som i øvrigt er vedvarende
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Du skriver i øst og vest. Koeman er elendig men han har åbenbart ingen betydning for hvordan de Jong og pedri spiller. De er ikke kreative og sådan er det bare. DM og CM - slut. Kan intet offensivt = ind med puig. Og så tænker vi slet ikke over Koemans taktik og hvordan han sætter holdet.

De Jong og pedri er geniale moderne spillere som er bundet på arme og ben af en elendig træner. At tro at de ikke kan skabe en kamp (tænk at du overhovedet kan skrive det) er så hamrende naivt at jeg slet ikke forstår jeg behøver at påtale det. De Jong var intet mindre end fremragende fra en dybere position hos Ajax og Pedri var en af de farligste cm’er overhovedet under EM.

Det er det at de ikke får lov til at folde sig ud der gør Koeman en elendig træner. Det er ikke fordi du gerne vil smide en eller anden position på dem og kalde Koeman for elendig fordi han spiller to dm’er og en cm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Mit sidste indlæg var for skarpt. Det var ikke meningen omend jeg bliver ekstremt provokeret af at blive kaldt en Koeman-støtter.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du har så travlt med at snakke positioner fremfor roller. Det er komplet irrelevant om vi spillede med 10 dm’er hvis de havde lov til at folde sig ud. Det er hele problemet med Koeman. Han har i bussi, de Jong og pedri en kanon midt men han bruger den ikke. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken boks man har brug for at smide dem i forhold til positioner. Det er alle spillere der har vist at de kan skabe en kamp og levere offensivt. Men de får ikke lov. Og det er derfor Koeman skal fyres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er midtbanen, der ikke får lov til at spille mere kreativt og offensivt - og lave mere småspil på midtbanen, som kan holde på bolden, så vi da, i perioder, kan dominere. Midtbanen skal i perioder stå tættere sammen.

Eller om det er fordi, de ikke kan, at holdet, som sådan, mangler styrke og hurtighed. Garcia, Dest, Alba, Bussi, Pique, Luuk og Pedri, Gavi, Demir. Ingen af disse er ved deres fysiske bedste. Nogle mangler nogle år, for at blive det, andre har årene bag sig.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af A$AP »



Hvis bare nogen havde prøvet at lære Pique det her for 10 år siden, så havde han nok undgået en del ydmygende øjeblikke, og vi havde nok lukket en del færre mål ind.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har set bussi, de Jong og pedri spille dominerede og kreativt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det skyldes Koeman har videreført den virus holdet har været påvirket af siden lucho hvor midten skulle arbejde fremfor at skabe.

Når Barca spiller “rigtigt” så fylder styrke og hurtighed ikke så meget. Så gør bolden arbejdet og den blev styret af nogle spillere der med en kombination af evnen til at tage gode positioner og teknik har overskuddet til det.

Imo burde en midt med bussi, de Jong og pedri være direkte dominerende. Det burde være vores klart vigtigste kæde på banen og dem der satte hele spillet. Men i stedet løber de efter bolden og spiller sikkert.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis Roberto og Luuk starter inde i næste liga kamp, så slukker jeg for tv’et!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
tors sep 16, 2021 9:27 pm
Vi har set bussi, de Jong og pedri spille dominerede og kreativt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det skyldes Koeman har videreført den virus holdet har været påvirket af siden lucho hvor midten skulle arbejde fremfor at skabe.

Når Barca spiller “rigtigt” så fylder styrke og hurtighed ikke så meget. Så gør bolden arbejdet og den blev styret af nogle spillere der med en kombination af evnen til at tage gode positioner og teknik har overskuddet til det.

Imo burde en midt med bussi, de Jong og pedri være direkte dominerende. Det burde være vores klart vigtigste kæde på banen og dem der satte hele spillet. Men i stedet løber de efter bolden og spiller sikkert.
Ja ok.der har været kampe i sidste sæson, hvor midbanen var bedre, men så vidt jeg husker, har der kun været få kampe, hvor midtbanen var rigtigt god - og det var i de 3-5-2 opstillinger med Messi og Griezman oppe foran, hvor vi spillede mod mindre hold.

Når vi presses højt af typisk bedre hold, så kollapser midten. Løsningen kunne være de Jong, som libero i 3 mandsforsvar, (selvom Laporta skider grønne grise) sammen med Araujo og Mingueza eller Umtiti, hvis han er blevet hurtigere hen over sommeren. Og så Busi, Gavi og Nico, imens Pedri er ude. Derefter kun Busi i kampe, hvor vi forventer mest tid på bolden, ellers en midt med Pedri, Gavi og Nico frem til vinter - i hvert fald i de mindre kampe. Og så få købt en erfaren løbestærk midtbane med noget kvalitet til vinter. Så man har et supplement til Bussi. Men jeg tror simpelthen, at en 3-5-2, er den bedste løsning, hvis vi bliver nødt til at spille med 2 helt unge spillere som midtbanefolk. Fordi der så vil være en ekstra stærk spiller, som bagerste mand, der kan indgå i spillet - også længere fremme.

Men jeg forstår heller ikke Koeman, jeg forstår bla. ikke, hvorfor han ikke kunne bruge Pjanic?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Når Barca spiller “rigtigt” så fylder styrke og hurtighed ikke så meget. Så gør bolden arbejdet og den blev styret af nogle spillere der med en kombination af evnen til at tage gode positioner og teknik har overskuddet til det.
Det er klart, at man løber mindre, når man har bolden, det siger sig selv, men det er jo netop Barca´s problem og har været det i lang tid. Man har ikke kræfterne til at få den tilbage, når man har tabt den. Modstanderne er for fysisk overlegne til at være det mindste påvirket af et spillemæssigt overtag til Barca. Bare giv dem bolden, for de gør ingen ting med den, der farligt og når de taber den, så dræber vi dem lynhurtigt den anden vej, for de er fucking langsomme og de er nogle svæklinge. Under Setien havde man masser af boldbesiddelse og et tons afleveringer i hver kamp, men hvad hjalp det? De havde ikke fysikken til at gøre ondt på deres modstandere. Der skal helt andre boller på suppen, hvis Barca skal tilbage i toppen af spansk og europæisk fodbold. Peps hold var "killers", som han selv sagde for nyligt. Men for at udvikle killers, må du selv være en
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Antimadridista »

Tænkte om I kunne tage den videre, evt ovre i Barca tråden eller lignende..??

Med andre ord..ny kamptråd, please :glad:

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 17, 2021 10:39 am
Når Barca spiller “rigtigt” så fylder styrke og hurtighed ikke så meget. Så gør bolden arbejdet og den blev styret af nogle spillere der med en kombination af evnen til at tage gode positioner og teknik har overskuddet til det.
Det er klart, at man løber mindre, når man har bolden, det siger sig selv, men det er jo netop Barca´s problem og har været det i lang tid. Man har ikke kræfterne til at få den tilbage, når man har tabt den. Modstanderne er for fysisk overlegne til at være det mindste påvirket af et spillemæssigt overtag til Barca. Bare giv dem bolden, for de gør ingen ting med den, der farligt og når de taber den, så dræber vi dem lynhurtigt den anden vej, for de er fucking langsomme og de er nogle svæklinge. Under Setien havde man masser af boldbesiddelse og et tons afleveringer i hver kamp, men hvad hjalp det? De havde ikke fysikken til at gøre ondt på deres modstandere. Der skal helt andre boller på suppen, hvis Barca skal tilbage i toppen af spansk og europæisk fodbold. Peps hold var "killers", som han selv sagde for nyligt. Men for at udvikle killers, må du selv være en
Hø! Koeman var absolut en killer, da han spillede, ingen tvivl.

Hvad der så er sket med ham siden, har jeg ingen anelse om.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster