14/9 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke så interesseret i puig som spiller men mere rollen. Og jeg er helt enig i Koeman begår en kæmpe fejl ved ikke at satse på midten mere og især på kreativitet fra midten.

Omkring i går så ved jeg dog ikke om det vitterligt var en mulighed. Vi manglede fart mere end noget andet og der var ikke rigtigt nogen fra bænken som er decideret hurtige. Hermed ikke sagt at 532 var godt - det var det ikke.

Jeg er generelt ikke så påvirket af kampen i går. Sidste sæson tabte vi hhv 0-3 og 1-4 til juve og psg med verdens højeste løn og en gammel trup. I går tabte vi 0-3 til et af verdens klart bedste hold men lønnen er kommet ned og processen er i gang hvilket spilletid til alle de unge tydeligt viser. Jeg er for første gang i noget tid spændt på at se holdet igen og jeg ser frem til kampen mod Granada!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

Koeman behandler Puig som han har behandlet Pjanic. Med andre ord behandler han ham som lort.
Alle dem som har fulgt Barca de sidste 3 år tænker på Puig som den største midtbane talent efter Xavi, Ini og Bussi, men han fik aldrig chancen og Koeman har ødelagt hans karriere.
Tænk at en træner og ledelsen har større magt end alle Barca tilhængere. Vi har overhoved ingen indflydelse mere over vores kære klub.
Det hele handler nu kun om pengene og Laporta er ligeglad med os.
Alle de unge burde samle sig og nægte at spille i protest mod ledelsen og træneren og for at støtte lille Puig.
Vi kunne have undgået alt det ballade i klubben hvis vi bare gjorde som de fleste fans ønskede, at bruge de unge spillere for 2 år siden og ikke i dag hvor alt ser sort ud.

Hele fucking verden har ondt af os og griner af os og vi kan intet gøre ved det :sad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af SparetireDad »

Jeg tilslutter mig koret af sjældne drikkere - men gravøl var måske i virkeligheden meget passende.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kvoller »

Nu er det jo ikke Koeman, der ikke vil bruge Puig. Valverde og Setién så jo heller ikke noget i ham, åbenbart.
Selvfølgelig har ledelsen og manageren mere magt i klubben end tilhængerne. Skulle de lave en afstemning på nettet, for at fans kan sætte det hold, som vi skal stille med? Altså det giver jo ingen mening. Vi har indflydelse på ledelsen, i den forstand, at der er valg senest hvert 4 år.
Hvad skulle de vinde ved, at nægte at spille? Det er jo misligholdelse af deres kontrakt, og vil da slet ikke gavne dem i forhold til at de skal spille.
Nu skal vi jo også lige være lidt realistiske.
-------

Selvfølgelig blev Alba skadet, han var jo tvivlsom helt op til kampen, hvilket i mine øjne var tydelige tegn på at han slet ikke var klar. Et virkelig dumt sats af Koeman. Og Pedris skade var jo et spørgsmål om tid.
Og vi kan jo ikke stille uden nogle af den gamle skare, som Piqué og Busquets. Vi ville næsten spille med et hold under 22 år, og det går sgu da ikke. Der skal være en blanding af rutine og ungdom, hvis vi skal udvikle de unge.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af kklaus »

Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 6:57 pm
Nu er det jo ikke Koeman, der ikke vil bruge Puig. Valverde og Setién så jo heller ikke noget i ham, åbenbart.
Nu var Valverde jo ikke ligefrem kendt for at give unge spillere spilletid - slet ikke hvis Rakitic og Vidal var klar og Puig var primært tilknyttet b-holdet på det tidspunkt.
Under Setien blev Puig mere eller mindre fast mand til sidst og spillede 9 ud af 11 ligakampe efter Corona-pausen (heraf 5 fra start), så synes ikke rigtig man sige, at Setien ikke så noget i ham.
Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 6:28 pm
Jeg er ikke så interesseret i puig som spiller men mere rollen. Og jeg er helt enig i Koeman begår en kæmpe fejl ved ikke at satse på midten mere og især på kreativitet fra midten.

Omkring i går så ved jeg dog ikke om det vitterligt var en mulighed. Vi manglede fart mere end noget andet og der var ikke rigtigt nogen fra bænken som er decideret hurtige. Hermed ikke sagt at 532 var godt - det var det ikke.

Jeg er generelt ikke så påvirket af kampen i går. Sidste sæson tabte vi hhv 0-3 og 1-4 til juve og psg med verdens højeste løn og en gammel trup. I går tabte vi 0-3 til et af verdens klart bedste hold men lønnen er kommet ned og processen er i gang hvilket spilletid til alle de unge tydeligt viser. Jeg er for første gang i noget tid spændt på at se holdet igen og jeg ser frem til kampen mod Granada!
Du siger vi manglede fart og Puig er så absolut den hurtigste spiller i truppen med bolden ved fødderne, efter Messi er væk. Han tænker hurtigt, han agerer hurtigt og spiller hurtigt. Det var der brug for mod Bayern, ligesom der er mod alle andre hold. Det lattelige, ved at Koeman ikke spiller Puig, er langt, langt overskredet og der er efterhånden mere tale om en tragedie. For Puig personligt er det en katastrofe at han ikke får flere minutter og han kunne have været en bærende spiller på vej ind i sin bedste fodboldalder nu. For Barca er det en tragedie at man taber endnu et af de største talenter på gulvet, samtidig med at Koeman bevæger sig længere og længere væk fra de helt basale fodboldværdier i klubben. Han ved ikke, hvad han laver og spillerne ved det endnu mindre. Det kan ikke gå hurtigt nok med at få ham ud af vagten.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gider ikke bruge tid på puig. Jeg er uenig med dig og vi kommer ikke nærmere hinanden.

Men ja det går ikke med Koeman. Det er vi flere der har sagt længe efterhånden. Vi må håbe at der snart kommer en træner ind med nogle ideer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 6:57 pm
1. Selvfølgelig har ledelsen og manageren mere magt i klubben end tilhængerne.

2. Der skal være en blanding af rutine og ungdom, hvis vi skal udvikle de unge.
1. Det er os fans der har skabt klubben. Barca vil ikke eksistere uden os og slet ikke uden medlemmer af klubben.
Vi burde være i stand til at fyre Koeman og presse ledelsen på at bruge Puig mens han er stadigvæk ung og sulten.
Han rådner på bænken under Koeman.

2. Vi har ingen rutinerede spillere mere og de unge er ikke født i går. De har spillet fodbold i mindst 5 år. De ved udmærket hvad rutinen er og de er klar.
Jeg vil hellere se på en flok unge talenter tabe til Bayern end at se de samme gamle trætte og mætte ansigter løbe på banen som hønen uden hoved
MDCCCXCIX

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
ons sep 15, 2021 6:29 pm
Koeman behandler Puig som han har behandlet Pjanic. Med andre ord behandler han ham som lort.
Alle dem som har fulgt Barca de sidste 3 år tænker på Puig som den største midtbane talent efter Xavi, Ini og Bussi, men han fik aldrig chancen og Koeman har ødelagt hans karriere.
Tænk at en træner og ledelsen har større magt end alle Barca tilhængere. Vi har overhoved ingen indflydelse mere over vores kære klub.
Det hele handler nu kun om pengene og Laporta er ligeglad med os.
Alle de unge burde samle sig og nægte at spille i protest mod ledelsen og træneren og for at støtte lille Puig.
Vi kunne have undgået alt det ballade i klubben hvis vi bare gjorde som de fleste fans ønskede, at bruge de unge spillere for 2 år siden og ikke i dag hvor alt ser sort ud.

Hele fucking verden har ondt af os og griner af os og vi kan intet gøre ved det :sad:
Er du synonym med ham Mmahen, der florerer på bold.dk? Det er et oprigtigt spørgsmål.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
ons sep 15, 2021 7:56 pm
Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 6:28 pm
Jeg er ikke så interesseret i puig som spiller men mere rollen. Og jeg er helt enig i Koeman begår en kæmpe fejl ved ikke at satse på midten mere og især på kreativitet fra midten.

Omkring i går så ved jeg dog ikke om det vitterligt var en mulighed. Vi manglede fart mere end noget andet og der var ikke rigtigt nogen fra bænken som er decideret hurtige. Hermed ikke sagt at 532 var godt - det var det ikke.

Jeg er generelt ikke så påvirket af kampen i går. Sidste sæson tabte vi hhv 0-3 og 1-4 til juve og psg med verdens højeste løn og en gammel trup. I går tabte vi 0-3 til et af verdens klart bedste hold men lønnen er kommet ned og processen er i gang hvilket spilletid til alle de unge tydeligt viser. Jeg er for første gang i noget tid spændt på at se holdet igen og jeg ser frem til kampen mod Granada!
Du siger vi manglede fart og Puig er så absolut den hurtigste spiller i truppen med bolden ved fødderne, efter Messi er væk. Han tænker hurtigt, han agerer hurtigt og spiller hurtigt. Det var der brug for mod Bayern, ligesom der er mod alle andre hold. Det lattelige, ved at Koeman ikke spiller Puig, er langt, langt overskredet og der er efterhånden mere tale om en tragedie. For Puig personligt er det en katastrofe at han ikke får flere minutter og han kunne have været en bærende spiller på vej ind i sin bedste fodboldalder nu. For Barca er det en tragedie at man taber endnu et af de største talenter på gulvet, samtidig med at Koeman bevæger sig længere og længere væk fra de helt basale fodboldværdier i klubben. Han ved ikke, hvad han laver og spillerne ved det endnu mindre. Det kan ikke gå hurtigt nok med at få ham ud af vagten.

Jeg er lidt bange for, at vi kommer til at se nogle kampe, hvor frontrioen kommer til at bestå af Depay, Coutinho og de Jong. Og når Koeman så finder ud af at Coutinho ikke scorer så mange mål, så vil han prøve ham af på midtbanen og.......

Det kommer der så til at blive spildt en 10-15 kampe på. Indtil Coutinho bliver skadet igen.

I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.

Koeman turde ikke at gøre noget - før kampen var tabt, det siger noget om ham som træner, det siger meget om ham, endda.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

VicValde skrev:
ons sep 15, 2021 8:12 pm
Lopezzz skrev:
ons sep 15, 2021 6:29 pm
Koeman behandler Puig som han har behandlet Pjanic. Med andre ord behandler han ham som lort.
Alle dem som har fulgt Barca de sidste 3 år tænker på Puig som den største midtbane talent efter Xavi, Ini og Bussi, men han fik aldrig chancen og Koeman har ødelagt hans karriere.
Tænk at en træner og ledelsen har større magt end alle Barca tilhængere. Vi har overhoved ingen indflydelse mere over vores kære klub.
Det hele handler nu kun om pengene og Laporta er ligeglad med os.
Alle de unge burde samle sig og nægte at spille i protest mod ledelsen og træneren og for at støtte lille Puig.
Vi kunne have undgået alt det ballade i klubben hvis vi bare gjorde som de fleste fans ønskede, at bruge de unge spillere for 2 år siden og ikke i dag hvor alt ser sort ud.

Hele fucking verden har ondt af os og griner af os og vi kan intet gøre ved det :sad:
Er du synonym med ham Mmahen, der florerer på bold.dk? Det er et oprigtigt spørgsmål.
A hvabehar?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kvoller »

kklaus skrev:
ons sep 15, 2021 7:37 pm
Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 6:57 pm
Nu er det jo ikke Koeman, der ikke vil bruge Puig. Valverde og Setién så jo heller ikke noget i ham, åbenbart.
Nu var Valverde jo ikke ligefrem kendt for at give unge spillere spilletid - slet ikke hvis Rakitic og Vidal var klar og Puig var primært tilknyttet b-holdet på det tidspunkt.
Under Setien blev Puig mere eller mindre fast mand til sidst og spillede 9 ud af 11 ligakampe efter Corona-pausen (heraf 5 fra start), så synes ikke rigtig man sige, at Setien ikke så noget i ham.
My bad. Det har jeg svedt ud.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
ons sep 15, 2021 8:06 pm
Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 6:57 pm
1. Selvfølgelig har ledelsen og manageren mere magt i klubben end tilhængerne.

2. Der skal være en blanding af rutine og ungdom, hvis vi skal udvikle de unge.
1. Det er os fans der har skabt klubben. Barca vil ikke eksistere uden os og slet ikke uden medlemmer af klubben.
Vi burde være i stand til at fyre Koeman og presse ledelsen på at bruge Puig mens han er stadigvæk ung og sulten.
Han rådner på bænken under Koeman.

2. Vi har ingen rutinerede spillere mere og de unge er ikke født i går. De har spillet fodbold i mindst 5 år. De ved udmærket hvad rutinen er og de er klar.
Jeg vil hellere se på en flok unge talenter tabe til Bayern end at se de samme gamle trætte og mætte ansigter løbe på banen som hønen uden hoved
Det ville jo ende i fuldstændig galskab, hvis fansene skulle tage de beslutninger. Det giver ingen mening.

Har vi ingen rutinerede? Hvad snakker du om?
Og jeg tror simpelthen ikke på, at man kan smide unge til at spille så store kampe konstant, uden at man ser dem gå ned på det. De ville ikke kunne klare det store pres, der er på så store kampe. Man bliver nødt til at have en stamme af ældre spillere de kan læne sig op ad. Pep brugte altså også ældre spillere, og lavede en glidende overgang. Men at vi nu er kommet flere år for sent i gang med den udskiftning, det er vi helt enige i.
Der kom dog gejst og vilje ind til sidst, det var fedt at se, men de vil ikke kunne spille en hel kamp sådan. Vi ville ende med en større øretæve, hvis vi udelukkende stillede med unge spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.
Det er altså også en balancegang. Hvordan ville en gruppe unge spillere reagere hvis de blev revet rundt af Bayern? Hvad ville det feks betyde for demir hvis den fejl han lavede ved tredje scoring blev lavet ved første? Kunne det tænkes at de unge gjorde det godt fordi kampen allerede var tabt og Bayern tog det roligt?

Jeg er personligt bare glad for at de unge får spilletid. At de prøver at spille den slags kampe. Men man skal altså også beskytte dem. Der er stadig mange fans der ikke forstår klubbens situation og en dårlig kamp fra et talent kan få enorm betydning. De bliver bombarderet med beskeder osv på sociale medier og er ikke afskærmet som tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 8:39 pm
I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.
Det er altså også en balancegang. Hvordan ville en gruppe unge spillere reagere hvis de blev revet rundt af Bayern? Hvad ville det feks betyde for demir hvis den fejl han lavede ved tredje scoring blev lavet ved første? Kunne det tænkes at de unge gjorde det godt fordi kampen allerede var tabt og Bayern tog det roligt?

Jeg er personligt bare glad for at de unge får spilletid. At de prøver at spille den slags kampe. Men man skal altså også beskytte dem. Der er stadig mange fans der ikke forstår klubbens situation og en dårlig kamp fra et talent kan få enorm betydning. De bliver bombarderet med beskeder osv på sociale medier og er ikke afskærmet som tidligere.
Helt og aldeles enig!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster