8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Barca80 »

Mesterskabet er 99,9% tabt !! Det værste som kan ske nu er, at Real Madrid hiver mesterskabet hjem! Det vil være ekstra salt på såret ! :sick:

Jeg synes ikke Koeman skal have en sæson mere - manden svigtede også sit hold ved at sidde oppe på tribunen, grundet det røde kort. :oops: Jeg er heller ikke særlig begejstret for en kommende Xavi allerede til sommer! :roll:

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Ba sai luo na »

0-0 var ønske resultat for Real Madrid
Men lad os nu se.

Hvis Real vinder over Sevilla - så kan Barca gå på sommerferie, men ellers er der nu ikke nogle grund til at give op endnu. Men Barca er selvfølgelig ikke favorit nu

1 point ud af 12 mulige mod konkurrenterne. Det er der Barca nok har tabt mesterskabet. Ikke mod Granada. Vil altid være svipsere i en sæson, nu skete det bare på et ret mindeværdig tidspunkt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Sevilla skal score 3-4 kasser for at sikre sig mindst 1 point men jeg tror ikke at de har chancen mod Real. De plejer at spille som lort når de har en vigtig kamp mod RM
MDCCCXCIX

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Ba sai luo na »

Enig I at det ikke er optimalt at man nu skal håbe på Sevilla.
Men Real Madrid er trætte og nok de meste trætte ben jeg kan mindes at have set, og Ramos skadet igen.

Skulle real Madrid vinde, så må man sgu også bare erkende at de formå på en eller anden måde at vinde deres kampe når de skal, hvilket er en ret vigtig egenskab at have i fodbold.

Hvornår har Barca sidst vundet en kamp mod et stor hold / super vigtig kamp. ( Bilbao i Copa del rey er ikke et stor hold). Er Messi blevet for langsom / forudselig til man kan forlange han skal gøre forskellen, efterhånden ved at være lang tid siden han har afgjort de store kampe , selvom han besidder det bedste flair for fodbold i verden.

Nu har Barca 3 kampe tilbage mod almindelige gode hold hvor det bliver til 9 point. Så er der ikke andet en at håbe på, at de 2 Madrid klubber taber en enkelt hver.

Barca har kun dem selv at takke. Ikke så meget at være ærgelig over når man selv har bragt sig i træls situation.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Selvfølgelig er der noget at være ærgerlig over og det, der gør mig pisse ærgerlig, er den kalkulerede spillestil, som Koeman har fået indført. Der er ingen udvikling i spillet længere og man forfalder til de samme løsninger som altid og det er at Messi skal bære hele pisset. Det er ekstremt skuffende at man nu på fjerde år har en træner, der ikke besidder den mindste smule kreativitet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 8/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Madameskrald »

Taktisk blev kampen en fadæse efter Busq udskiftning, da midtbanen blev meget mindre sikker - og man med Messi og Griezman i front + Busq manglende øje for den dybe aflevering ikke for alvor truede bagrummet, og man dermed tillod ATM at skubbe meget op = ATM fik spillet alle kortene over på deres hånd i 1. halvleg. Omvendt et det begrænset, hvor meget man kan forvente sf en meget ung midtbaneakse i en kamp, hvor der ikke er plads til væsentlige præstationsmæssige udfald.

I anden halvleg fik man holdt bedre fat i bolden og dermed kampen - sf grunde jeg endnu ikke har helt gennemskuet, men jeg som mange af jer andre savnede også mere markant handling i en kamp, som skulle vindes. Uden Busq og tillid til Pjanic og Puig havde det dog krævet en seriøs taktisk omstilling meget tidligt i kampen.

Omvendt viste de sidste 20 minutter trods alt, at man med lidt mere mod måske kunne have åbnet kampen til Barcelonas fordel... Det havde været episk med det comeback, der tegnede sig et billede af - nu bliver det nok den forventede overgangssæson i stedet.

Et af de største problem med Koeman er, at han fremstår noget taktisk infleksibel. Eks. står tilbage med en meget begrænset midtbane, når Moriba regnes som eneste reserve kombineret med et formentligt meget begrænset transferbudget - en træner kan simpelthen ikke så konkret afskrive 2/7 af en 3-mands midtbane i en Corona sæson (det giver selvsagt problemer, når der er udfald med skader, karantæner mv.).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster