22/4 FC Barcelona - Getafe

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Nyhuus »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 23, 2021 7:46 am
Det er fint nok, han viser noget engagement på sidelinjen, men jeg synes det var en fantastisk aktion af Mingueza, som skabte en stor chance. Barca skal spille med den form for overskud, som Mingueza viser lige præcis der, så jeg synes det er helt fejlagtig at give ham den overhaling. Det var sgu ikke hans skyld at Barca lukkede Getafe ind i kampen og Koeman havde selv en stor andel deri med sine indskiftninger, som kunne være brugt langt bedre. Desuden så var der mange alibi præstationer i går. Grizmann, Pedri, Roberto og det havde nok været bedre at skælde ud, hvor det var berettiget.
Jeg er til dels enig med dig ift. at det jo var godt lavet og skabte en stor chance.
Havde Barca ført med 2 mål, tror jeg heller ikke, at han havde fået samme skideballe.
Men jeg er egentlig enig med Koeman i, at det var alt for risky lavet af Mingueza. Når man fører 3-2 i ~75. minut, og spiller med 3-mands forsvar. Så nytter det ikke noget, at en af de 3 forsvarer sætter alt over styr, for at deltage i angrebet.

Var den aktion ikke gået godt, og Getafe havde lavet kontra og udlignet til 3-3, så havde Mingueza nok ikke været super populær i dag. Hypotetisk, I know. Men det er vel nok af netop den grund Koeman bliver rasende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nu har vi set Mingueza og Arujo i mange kampe denne sæson... er Garcia egentlig en upgrade i forhold til disse 2?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
fre apr 23, 2021 11:53 am
Nu har vi set Mingueza og Arujo i mange kampe denne sæson... er Garcia egentlig en upgrade i forhold til disse 2?
Han er vel bare grundlæggende en helt anden type, er han ik!?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Jo. Garcia skulle pique rollen i en 3-back. En rolle som hverken mingueza eller araujo rigtigt kan spille. Mingueza er for aggressiv mens araujo har de fysiske ting på plads men ikke er god nok på bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Ialocin »

Umiddelbart tror jeg også Eric Garcia kommer til at passe godt ind i forsvaret, da han netop kommer med nogle andre spidskompetencer end vores to unge drenge. Lenglet og Umtiti må gerne snart være fortid, hvis det står til mig. Lenglet har virkelig spillet en ringe sæson, og det er bare symptomatisk, at det er ham der laver selvmålet i går. Han kan naturligvis ikke gøre for det, men den brysttæmning tæt ved jorden som han laver igår er jo hovedrystende. Bolden kunne ligeså godt have ramt hans arm, men det gjorde den så heldigvis ikke i det her tilfælde.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kubala »

Araujo duer ikke i et tremandsforsvar. Det nævnte jeg også i Real-tråden. Og noget jeg har lagt mærke til lige siden, man har prøvet ham af i det. Hvis man fortsætter med et tremandsforsvar, så kommer Araujo til kort og bliver måske bare overflødig. Ellers skal der i hvert fald ske noget løbende udvikling. Han ser bare alt for klodset ud og virker til at være helt malplaceret. Det er ikke kun det, at han er dårlig på bolden, men overblikket og ageren bliver også dårligt.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:
fre apr 23, 2021 12:55 pm
Araujo duer ikke i et tremandsforsvar. Det nævnte jeg også i Real-tråden. Og noget jeg har lagt mærke til lige siden, man har prøvet ham af i det. Hvis man fortsætter med et tremandsforsvar, så kommer Araujo til kort og bliver måske bare overflødig. Ellers skal der i hvert fald ske noget løbende udvikling. Han ser bare alt for klodset ud og virker til at være helt malplaceret. Det er ikke kun det, at han er dårlig på bolden, men overblikket og ageren bliver også dårligt.
Tror du ikke han kunne fungere hvis han fik 2 andre klasse forsvars spillere til at bakke ham op.. Garcia, Araujo også en anden?.. De 2 franske forsvars spillere vi har skal UD.. Umtiti var en af verdens bedste forsvarspillere på et tidspunkt. Men så kom skaderne.. Har ALDRIG set noget i Langlet..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kubala »

Michman skrev:
fre apr 23, 2021 2:48 pm
Kubala skrev:
fre apr 23, 2021 12:55 pm
Araujo duer ikke i et tremandsforsvar. Det nævnte jeg også i Real-tråden. Og noget jeg har lagt mærke til lige siden, man har prøvet ham af i det. Hvis man fortsætter med et tremandsforsvar, så kommer Araujo til kort og bliver måske bare overflødig. Ellers skal der i hvert fald ske noget løbende udvikling. Han ser bare alt for klodset ud og virker til at være helt malplaceret. Det er ikke kun det, at han er dårlig på bolden, men overblikket og ageren bliver også dårligt.
Tror du ikke han kunne fungere hvis han fik 2 andre klasse forsvars spillere til at bakke ham op.. Garcia, Araujo også en anden?.. De 2 franske forsvars spillere vi har skal UD.. Umtiti var en af verdens bedste forsvarspillere på et tidspunkt. Men så kom skaderne.. Har ALDRIG set noget i Langlet..
Det ved jeg faktisk ikke. Måske kunne det hjælpe? Men han har set dårlig ud, ikke kun pga. begrænsning med fødderne, men generelt forsvarsspil. Det kan så være, at det er pga. dem, han spiller med, det er ikke til at vide.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster