10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Desuden kunne man også sige, at der skulle være ca. 8 min. tillægstid. Manzano tog ca. 4 min. pga. sit udstyr skift, og det tog også tid med afklaring af MBs situation. Sådan er der så meget. Det kan Barca ikke styre. Men man kan styre spillet og den taktiske tilgang til spillet. Her fejler man fuldkommen i første halvleg.

I anden har man jo stort set styr på Real.
Senest rettet af Kubala søn apr 11, 2021 12:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og det er et Real hold, som man burde kunne slå. De er på ingen måde skræmmende eller stærke. Et fint hold, men Barca burde kunne slå dem. Barca er ikke dårligere end Real.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt virker Araujo meget bedre i en klassisk forsvarskonstellation. Han var god i 4-3-3 og i anden halvleg.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Synes bestemt kampen viste, at Real fungerer klart bedre som et hold. Det er ikke udelukkende tilfælde, at de klarer sig bedre i CL, har vundet begge Classicos og nu et mulehår foran os i ligaen.
De ting de gør er simple, og det får det til at virke.
Vi får ikke noget til at virke igår, og vi har generelt hængepartier, også selvom vi havde en hid periode op til landsholds pausen.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, Zidane får det ultimative ud af holdet. Han har forstået, hvordan man bedst kan benytte sig af styrkerne på holdet, og minimere svaghederne, men de har også svinget. På papiret er de ikke stærkere. Det er det, jeg prøver at skrive. Og Barca vandt anden halvleg. Havde man startet i en rigtig opstilling, havde man også vundet i går. Det er i hvert falde min teori.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg glæder mig til at se topkamp i segunda b kl. 17.30, hvor man har en træner, der ikke er bange for at spille barcabold og man i det mindste har én 9ér, man kan spille bolden op på.

Det er et sørgeligt udtryk Koeman kommer med på banen, ikke at det kun er hans skyld, men for helvede, hvor var det angreb sat helt forkert op i går. Der var ingen plan med bolden, når man havde den og man brugte derfor alt for lang tid på at eksekvere, hvilket jeg inden kampen havde pointeret var vigtigt. I hele første halvleg stod Dembélé fremme og rørte ikke bolden. Koeman havde tydeligvis sat sig for at spille på hans hurtighed, men så skal han jo for helvede også iscenesættes. Grizmann havde hjulpet hat i det system. Den eneste, der kunne have ændret på resultatet i går var Puig. Hans evne til at vende spillet hurtigt, kunne have sat Dembélé op, så han kunne udnytte sin fart i første halvleg og hans evner i de ultra små rum Real efterlod i anden halvleg, kunne have åbnet spillet. Han skulle have spillet på Pedri´s position, no doubt. Der er ikke andre på holdet ud over Messi, som tænker lige så hurtigt som ham.

Men altså endnu en kamp, hvor man ser, at Grizmann og Dembélé ikke passer ind. Man skal have en 9´er for helvede, bare en enkelt, lige meget hvem. Håber Laporta finder sine handelsevner frem og og ender Grizmann til Inter i bytte for Lautaro, så kan man for min skyld vinke farvel til Dembélé også. Han giver intet, som Fati, Trincao og Collado ikke kan. Jeg er færdig med at sidde og vente på dem, slut, færdig.
Senest rettet af EasyBuddhist søn apr 11, 2021 12:57 pm, rettet i alt 2 gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

ladislau skrev:
søn apr 11, 2021 12:45 pm
Synes bestemt kampen viste, at Real fungerer klart bedre som et hold. Det er ikke udelukkende tilfælde, at de klarer sig bedre i CL, har vundet begge Classicos og nu et mulehår foran os i ligaen.
De ting de gør er simple, og det får det til at virke.
Vi får ikke noget til at virke igår, og vi har generelt hængepartier, også selvom vi havde en hid periode op til landsholds pausen.

Vi er selv mindst lige så heldige som Real, at vi stadig er så godt med i ligaen. Tag bare kampen i sidste uge, mål i sidste minut, et meget muligt straffe begået af Alba blev ikke dømt, men der var Pique og Koeman stille. Faktum er, at vi nu har tabt begge kampe mod Real, og Zidane tillod sig også lige at hive tre af deres nøglespillere ud, for at hvile dem inden Liverpool. Real spiller bedre end os.

Braithwaite skulle være kommet ind meget tidligere end han gjorde. Det ligner dog, at Koeman bare har sine automatiske default udskiftninger, og det kan ikke være anderledes. Og hvilken verden af forskel der er på den defensive stabilitet Ferland Mendy bringer med sin fart og styrke, sin positionering, og så er der Alba der er bange for at heade til bolden ved deres frispark. Så lad dog vær med at stå på stregen.

Hvis ikke vi vinder Copaen så er det farvel og tak.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 12:31 pm
Desuden kunne man også sige, at der skulle være ca. 8 min. tillægstid. Manzano tog ca. 4 min. pga. sit udstyr skift, og det tog også tid med afklaring af MBs situation. Sådan er der så meget. Det kan Barca ikke styre. Men man kan styre spillet og den taktiske tilgang til spillet. Her fejler man fuldkommen i første halvleg.

I anden har man jo stort set styr på Real.
Ja men de 4 og ikke 8 min er jo igen imod Barca. Generelt er de dog elendige til simple plusstykker i Spanien. I PL ligger de gerne 7-8 min til, hvis nødvendigt.

Ja mange mener at Real er middelmådige, men hvad er vi så! De er på vej i CL semi og fører la liga, med et hav af skader. De kender Zidanes system til fingerspidserne og følger det. Det er en mere simpel form for bold, men det virker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver hurtigt for pessimistisk. Målt på spil og chancer spillede vi fuldstændig op med dem i går. Vi kom elendigt ud til kampen men der blev rettet op på det. X havde været mere end fortjent.

Omkring vores gode periode så synes jeg det bliver negligeret hvor god den egentlig var. Siden nederlaget i dec til cadiz spillede vi 19 kampe og gik 16-3-0. Det kommer man altså ikke sovende til og det viser tydeligt at man er på rette vej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 11, 2021 12:55 pm
Jeg glæder mig til at se topkamp i segunda b kl. 17.30, hvor man har en træner, der ikke er bange for at spille barcabold og man i det mindste har én 9ér, man kan spille bolden op på.

Det er et sørgeligt udtryk Koeman kommer med på banen, ikke at det kun er hans skyld, men for helvede, hvor var det angreb sat helt forkert op i går. Der var ingen plan med bolden, når man havde den og man brugte derfor alt for lang tid på at eksekvere, hvilket jeg inden kampen havde pointeret var vigtigt. I hele første halvleg stod Dembélé fremme og rørte ikke bolden. Koeman havde tydeligvis sat sig for at spille på hans hurtighed, men så skal han jo for helvede også iscenesættes. Grizmann havde hjulpet hat i det system. Den eneste, der kunne have ændret på resultatet i går var Puig. Hans evne til at vende spillet hurtigt, kunne have sat Dembélé op, så han kunne udnytte sin fart i første halvleg og hans evner i de ultra små rum Real efterlod i anden halvleg, kunne have åbnet spillet. Han skulle have spillet på Pedri´s position, no doubt. Der er ikke andre på holdet ud over Messi, som tænker lige så hurtigt som ham.

Men altså endnu en kamp, hvor man ser, at Grizmann og Dembélé ikke passer ind. Man skal have en 9´er for helvede, bare en enkelt, lige meget hvem. Håber Laporta finder sine handelsevner frem og og ender Grizmann til Inter i bytte for Lautaro, så kan man for min skyld vinke farvel til Dembélé også. Han giver intet, som Fati, Trincao og Collado ikke kan. Jeg er færdig med at sidde og vente på dem, slut, færdig.
Er det dig navid?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vi var tæt på et X. Men inden da var det jo et mirakel at vi ikke var nede med 3/4-0. Valverde på stangen mm.

Det var frygtelig som vi lagde ud. Tænk hvad det kunne være blevet til med bare en lidt bedre start og mere fornuftig tilgang. Det var virkelig blåøjet!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jep, ikke alt er så sort/hvidt. Barca har haft en periode med godt spil, og hvor tingene fungerede. Det bekymrende er, at man fejler mod de større hold. Og man viger fra det, der har virket.

Jeg vil sige farvel til Koeman, hvis man kun ender med CdR, det er bare ikke godt nok. Man kan ikke have en træner, der virker så dårlig forberedt mod de bedre mandskaber.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Måske er vi igen på gyngende grund mht opstilling. Det må vi se de næste kampe.
Det er tydeligt Koemans planer ikke holder mod de større hold. Vi kan ikke presse dem nok fysisk, og vi ved som Easy skriver ikke rigtig, hvad vi skal gøre med bolden.

Glæder mig stadig til CdR finalen, men ligaen tror jeg er gledet ud af hænderne på os. Atlético tror jeg heller ikke vi slår.
Glæder mig egentlig ikke til at se de sidste kampe, men det er spændende hvilke reaktioner, der kommer fra både spillerne og Koeman. Måske også fra Laporta.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså vi kommer fra et x mod psg, 2 sejre mod Sevilla og en 1-6 over real soc. Imo er det store kampe?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man bliver altså også træt af Puig snakken. Griez gjorde en forskel i går. Man vandt anden halvleg, blandt andet pga. indskiftning af Griez. Det er jo vildt, at man helt ser bort fra det. Ja, Puig skulle på et tidspunkt have været inde, f.eks. i stedet for Trincao, men altså, han er ikke et eller andet vanvittigt vidunder, der kan vinde kampene for Barca egenhændigt. Kom nu lige. Det bliver bare så urealistisk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst