10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:32 pm
Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:27 pm
Tæt på og lige ved at næsten, er man ikke godt nok, hvis du spørger mig.
Så er vi ude i forventninger til truppen og processen. Jeg kan sagtens leve med at vi kæmper med om titler mens vi er i gang med et generationsskifte.
Det her hold burde kunne vinde ligaen og CdR. Måske kan de ikke gøre sig gældende i CL endnu, og det er også fint nok, men hvis man bare skal kæmpe om titler, så er det jo ikke godt nok. Ikke i hvert fald ikke for et hold som Barca.
Så ser vi meget forskelligt på holdet. Holdet viser lige nu at man kan vinde både la liga og cdr qua stillingen og pladsen i finalen. Men at kræve og afgøre en træners skæbne på baggrund af om man vinder disse titler er imo noget andet. Og det mener jeg ikke truppen helt er stærk til endnu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og de andre er altså ikke Puig. Du gør Puig til noget, han ikke er. Jeg er stået af. Jeg har også talt for, at man kunne give ham flere spillemuligheder, men altså, han er altså ingen Ini, Xavi eller Messi.
Senest rettet af Kubala søn apr 11, 2021 1:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:35 pm
Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:32 pm
Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:27 pm
Tæt på og lige ved at næsten, er man ikke godt nok, hvis du spørger mig.
Så er vi ude i forventninger til truppen og processen. Jeg kan sagtens leve med at vi kæmper med om titler mens vi er i gang med et generationsskifte.
Det her hold burde kunne vinde ligaen og CdR. Måske kan de ikke gøre sig gældende i CL endnu, og det er også fint nok, men hvis man bare skal kæmpe om titler, så er det jo ikke godt nok. Ikke i hvert fald ikke for et hold som Barca.
Så ser vi meget forskelligt på holdet. Holdet viser lige nu at man kan vinde både la liga og cdr qua stillingen og pladsen i finalen. Men at kræve og afgøre en træners skæbne på baggrund af om man vinder disse titler er imo noget andet. Og det mener jeg ikke truppen helt er stærk til endnu.
Jep, det gør vi. Man skal kunne vinde ligaen og CdR med det her hold. Hvis man kun ender med CdR, så burde man ikke fortsætte med ham. Desuden har han ikke været god nok mod de større hold, når man kigger generelt og overordnet på det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du mener altså at man skal vinde ligaen og cdr med dette hold? Nej det er vi overhovedet ikke enige i. Vi skal gøre os gældende og kæmpe med til sidste runde/kamp men direkte kræve titler mener jeg ikke vi kan.

For mig ville det være en fejl at sige farvel til Koeman på den måde. Hvis man vil gå i en anden retning eller der er en spændende træner på markedet så er det fint med mig men han skal ikke bare fyres fordi holdet ikke vinder titler.

Med det sagt så vil jeg overhovedet ikke sige nej til Xavi til sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:26 pm
Og hvis vi havde vundet i går havde den også været billig. Kampene skal stadig spilles og mod både psg samt real soc udspillede vi dem fuldstændig.

Og man bringer mere kaos og stress ind på holdet ved at spille puig. Han er stresset offensivt og defensivt hvilket var det modsatte af hvad holdet havde brug for i går.

Jeg skal desuden se ham bringe især kontrol før jeg tror det. Dynamik har han rigeligt af men det går ofte ud over lige netop kontrollen i vores spil.
Jeg kunne ikke være mere uenig, men det ved du jo. Spillet er alt, alt for langsomt og de offensive løb er for stationære og mangler dynamik. Med tre forsvarsspillere og fem på midtbanen burde der have været mere end rigeligt backup bagude til at kunne klare noget "stress" på den forreste del af banen. Jeg forstår slet ikke, hvor du vil hen med den betegnelse? Pedri, Messi, Dembélé, Busquets, Dest, og Grizmann havde et hav af boldtab. Det er stress faktorer, specielt når presspillet så ikke sidder der efterfølgende. Et presspil som Puig til gengæld mestrer perfekt. Det vil sgu ikke være Puig, der bringer stress på banen, det klarer de mere end fint selv derinde. Til gengæld ville han have bragt boldkontrol, kreativitet, dynamik og afvikling af spillet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 11, 2021 1:30 pm
Man vandt anden halvleg, blandt andet pga. indskiftning af Griez.
Gjorde man det? Som jeg så det, så tabte man kampen pga Grizmann´s store afbrænder. Ellers bidrog han ikke med andet, end andre kunne have gjort bedre. Man står bedre i anden halvleg pga system ændringen, bestemt ikke pga Grizmann.
Ja, han brænder, men han bringer balance. Du vil ikke se det.
Mange kan bringe balance, Grizmann derimod skal score på sine fucking chancer, ellers er han intet bevendt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, som Barca skal man mindst forvente ligaen og CdR. Man kan ikke kun nøjes med bare at forvente være med om titlerne. Det er efter min menig ikke nok. Ikke for et hold af Barcas kaliber. Det her hold er ikke dårligere end Real eller Atleti.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det ville han ikke. Pointen var at de spillere normalt ikke er nær så stressede som de var i går. Hverken offensivt eller defensivt. Men indstillingen var forkert og kampen blev ikke grebet an korrekt hvorfor de spillede skidt.

At tilføre en spiller der af natur er mere stresset i sin tilgang til spillet ville have været endnu dårligere for holdet. Han ville have smidt bolden væk konstant, han ville blive mast fysisk og han ville på ingen måder kunne gøre sig gældende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 11, 2021 1:47 pm
Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 11, 2021 1:30 pm
Man vandt anden halvleg, blandt andet pga. indskiftning af Griez.
Gjorde man det? Som jeg så det, så tabte man kampen pga Grizmann´s store afbrænder. Ellers bidrog han ikke med andet, end andre kunne have gjort bedre. Man står bedre i anden halvleg pga system ændringen, bestemt ikke pga Grizmann.
Ja, han brænder, men han bringer balance. Du vil ikke se det.
Mange kan bringe balance, Grizmann derimod skal score på sine fucking chancer, ellers er han intet bevendt.
Men hvem er de mange?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:49 pm
Ja, som Barca skal man mindst forvente ligaen og CdR. Man kan ikke kun nøjes med bare at forvente være med om titlerne. Det er efter min menig ikke nok. Ikke for et hold af Barcas kaliber. Det her hold er ikke dårligere end Real eller Atleti.
Nej men det er heller ikke meget bedre.

I mine mange år som fan har jeg kun forventet ligaen osv da vi var bedst som under pep og til tider under lucho. Men vi ser forskelligt på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:50 pm
Nej det ville han ikke. Pointen var at de spillere normalt ikke er nær så stressede som de var i går. Hverken offensivt eller defensivt. Men indstillingen var forkert og kampen blev ikke grebet an korrekt hvorfor de spillede skidt.

At tilføre en spiller der af natur er mere stresset i sin tilgang til spillet ville have været endnu dårligere for holdet. Han ville have smidt bolden væk konstant, han ville blive mast fysisk og han ville på ingen måder kunne gøre sig gældende.
:roll: Har du nogen sinde set ham blive mast fysisk? Jeg har ikke. Det du kalder stress, kalder jeg kreativitet og dynamik. Vi ser fodbold forskelligt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, det må vi desværre gøre. Det er bare ikke godt nok at have så lave forventninger, imo. Der er vi meget forskellige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 11, 2021 1:54 pm
Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 1:50 pm
Nej det ville han ikke. Pointen var at de spillere normalt ikke er nær så stressede som de var i går. Hverken offensivt eller defensivt. Men indstillingen var forkert og kampen blev ikke grebet an korrekt hvorfor de spillede skidt.

At tilføre en spiller der af natur er mere stresset i sin tilgang til spillet ville have været endnu dårligere for holdet. Han ville have smidt bolden væk konstant, han ville blive mast fysisk og han ville på ingen måder kunne gøre sig gældende.
:roll: Har du nogen sinde set ham blive mast fysisk? Jeg har ikke. Det du kalder stress, kalder jeg kreativitet og dynamik. Vi ser fodbold forskelligt.
Ja det har jeg i høj grad. Måske ikke i nogle af de gode kampe du så ham spille i tredje division men det du beskriver har han ikke præsteret på førsteholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 1:55 pm
Ja, det må vi desværre gøre. Det er bare ikke godt nok at have så lave forventninger, imo. Der er vi meget forskellige.
Det er ikke lave forventninger. Lave forventninger var hvis jeg håbede på cl deltagelse. At spille med om alle titler er et krav for alle tophold imo men direkte at kræve titler er forbeholdt de klart bedste hold. Og det er vi altså ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Puig havde ikke gjort noget til eller fra, hvis man var startet med ham. Og han har bare ikke vist noget, der retfærdiggør en startplads og slet ikke i en El Clasico. Der er bare store forskelle på Griez og ham. Niveaumæssigt.

Det er jo mere end overdreven at hentyde, at han har samme egenskaber som Xavi og Ini, og visse tilfælde Messi. Det er som om, at der mangler noget realitetssans.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster