5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Lopezzz »

Uafgjort kan vi ikke bruge til noget. Hvis vi vil vinde mesterskabet så SKAL vi besejre RM og Atletico.
Vi skal sørge for at Benzema og Modric ikke får meget plads på lørdag
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Man kan netop bruge uafgjort mod Real til noget. Selvfølgelig vil det være fedest med en sejr, men uafgjort kan gå an. Man ville stadig være foran Real og have muligheden for at afgøre det selv mod Atleti. Atleti skal man kun slå med 1-0. Indbyrdes vil det stå lige, og da Barca har en bedre målscore, betyder det, at man vil være foran ved en eventuel pointlighed.
Senest rettet af Kubala man apr 05, 2021 11:41 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Det var underligt at se os i 433 og 4231 i dag. Jeg var sgu ikke fan. De fik alt for meget plads at løbe ind i. Jeg er langt mere til 343.

Og så holder det altså ikke at spille med en cb som er et gult fra karantæne i en clasico. Det var forfærdeligt at se på. Han søgte i store perioder af kampen nærmest væk fra bolden og deltog kun offensivt. Det holder simpelthen ikke og det smitter af på hele holdet når spillere ikke går ordentligt ind i duellerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Men ja, man skal absolut gå efter en sejr. Spillet skal nogle niveauer op. Det var jo fuldkommen forfærdelig forestilling i aften. Hele vejen, fra forsvaret til angrebet. Og alle spillere. Og det mod et virkelig svækket Valladolid hold. Valladolid, ikke et eller andet tophold, men et bundhold.

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af FCBSOCI »

Helt utrolig forskel det gør, at kampen i dag endte 1-0 fremfor 0-0.

Ved 0-0 ville Real Madrid være a point med Barca og med blot uafgjort mod Barca i el Clasico, ville Real Madrid være bedst indbyrdes dvs. så kunne Barca ikke længere selv afgøre mesterskabet.

Med sejren i dag, og da vi har en markant bedre målscore end Atl. Madrid, vil uafgjort mod RM og en 1-0 sejr over AM betyde, at vi kan afgøre det selv.

Drømmescenariet er naturligvis, at vi slår RM. Vi har et hårdt slutprogram, men slår vi både RM og AM har vi råd til at smide point i mindst en af de resterende kampe; også selvom AM og RM vinder resten af deres kampe.

Kort sagt: Sejrsmålet i dag er et af de vigtigste vi har scoret i meget, meget lang tid.

Jeg tror, at spillerne havde el Clasico i tankerne i dag. Derfor er jeg knap så bekymret inden kampen i Madrid. Det bliver et Barca hold med en helt anden indstilling, der løber på banen.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man apr 05, 2021 11:32 pm
Det var underligt at se os i 433 og 4231 i dag. Jeg var sgu ikke fan. De fik alt for meget plads at løbe ind i. Jeg er langt mere til 343.

Og så holder det altså ikke at spille med en cb som er et gult fra karantæne i en clasico. Det var forfærdeligt at se på. Han søgte i store perioder af kampen nærmest væk fra bolden og deltog kun offensivt. Det holder simpelthen ikke og det smitter af på hele holdet når spillere ikke går ordentligt ind i duellerne.
Man startede vel i 3-4-3? Men skiftede undervejs i løbet af kampen med de der formationer? Men jeg er enig, virkelig mærkeligt med De Jong. Man skulle bare have startet uden ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Man startede vel i 3-4-3? Men skiftede undervejs i løbet af kampen med de der formationer?
Ja men man skiftede allerede fra anden halvleg. Synes det var for hurtigt. Vi spiller vores bedste bold i 343 imo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man apr 05, 2021 11:45 pm
Man startede vel i 3-4-3? Men skiftede undervejs i løbet af kampen med de der formationer?
Ja men man skiftede allerede fra anden halvleg. Synes det var for hurtigt. Vi spiller vores bedste bold i 343 imo.
Ja, man skiftede i anden halvleg. Både til 4-3-3 og 4-2-3-1. Det virkede ikke med 3-4-3 i første halvleg, hvor man jo decideret var forfærdelige. Jeg kunne godt se pointen med skiftet, men altså, så skulle man have taget De Jong ud. Spillet blev mere hektisk og mere kaotisk, men der blev åbnet op hos Valladolid ved det. Det er ikke optimalt, men jeg ved heller ikke, om det havde været bedre med 3-4-3 i anden halvleg, når det nu ikke kørte med det i første halvleg? Meget af det skyldtes også De Jong, for han spillede virkelig forsigtigt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Puha, den holdt hårdt, så snært havde det ikke behøvet at være, men det var tydeligt at spillet var hæmmet af 1. to vigtige spillere, som ikke måtte få gult, og 2. at flere spillere havde svært ved at få tempo i stængerne efter landskamps pausen. Alt for langsom boldomgang, for lidt bevægelse, et presspil der var for løst og sidst, men ikke mindst, manglende skarphed.

Men udgangen var helt perfekt. Et sidste øjebliksmål kan vise sig at give det helt rigtige afsæt mod El Classico. De fik en opvågning, der ikke kostede noget og nu ved de, de skal oppe spillet, ikke mindst taktisk. De skal stå meget bedre på banen mod Real og så skal de være langt bedre uden bold. Hvis de formår det, så tror jeg de napper den i Madrid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis jeg lige skulle vælge et surt opstød ud af de mange, man kunne remse op, så er jeg bare ved at være alvorligt træt af den manglende spilletid til Puig. Jeg synes det er horribelt at Koeman ikke bringer ham i den første klynge af indskiftninger. Man finder ikke en bedre kamp, hvor han kunne bringes med sin dynamik og blik for spillet, hvor kampen i den grad er i et dødvande. Jeg synes det er meget bekymrende at Koeman ikke kan se de taktiske og kreative fordele ved at have Puig på banen i sådan en kamp. I stedet overbefolker han feltet med spillere, ved at skifte Braithwaite og Trincao ind. Det er kun én hos Barca, der kreativt ser spillet bedre end Puig og det er Messi, som havde brug for noget ekstra i dag til at åbne kampen og modstanderen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Men han viser også samtidig sine begrænsninger. Ingen tvivl om at han bringer fart i spillet når han kommer ind. Men for pokker hvor er han også taktisk “umoden”. De to bolde han smider væk i overtiden er simpelthen for dumt. Jeg fik i hvert fald råbt af mit tv!! Det hører ingen steder hjemme at tage et skud så langt ude fra og forsøge sådan en aflevering når man er oppe med en og bare skal holde i bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 6:59 am
Men han viser også samtidig sine begrænsninger. Ingen tvivl om at han bringer fart i spillet når han kommer ind. Men for pokker hvor er han også taktisk “umoden”. De to bolde han smider væk i overtiden er simpelthen for dumt. Jeg fik i hvert fald råbt af mit tv!! Det hører ingen steder hjemme at tage et skud så langt ude fra og forsøge sådan en aflevering når man er oppe med en og bare skal holde i bolden.
Måske nok, men det er det, han er sat på banen for og efter at have set på 90min ineffektiv gåfodbold, så skulle der ske noget drastisk. Jeg er så træt af at høre den samme sang, om han er taktisk umoden. Det er noget vrøvl og man kan se det på den måde, han bevæger sig på og i sit blik for spillet. Det ligner mere og mere at handler om Koeman's begrænsninger. Han må simpelthen snart få hovedet ud af røven og få sat en taktik, hvor den mest kreative spiller på holdet, efter Messi, kan få lov at skinne. Hver eneste gang han er på banen, så sker der noget.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det er ikke altid noget godt. Det er jo det der er problemet. Det søde kommer oftest med en ordentlig gang surt.

Og jeg ved simpelthen ikke hvad du ellers vil kalde det end taktisk umoden når man smider bolden væk på to så åndssvage måder i overtiden. Man var endda oppe med en. Det var komplet hovedløst. Hvorfor skal han skyde så langt ude fra? Hvorfor skal han forsøge sig med risikable dybdeafleveringer? Det giver ingen mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 6:59 am
Men han viser også samtidig sine begrænsninger. Ingen tvivl om at han bringer fart i spillet når han kommer ind. Men for pokker hvor er han også taktisk “umoden”. De to bolde han smider væk i overtiden er simpelthen for dumt. Jeg fik i hvert fald råbt af mit tv!! Det hører ingen steder hjemme at tage et skud så langt ude fra og forsøge sådan en aflevering når man er oppe med en og bare skal holde i bolden.
Pedri, De Jong og Messi smed godt nok også mange bolde væk.. deciderede fejlafleveringer, som sjældent set før.. Puig gjorde det et par gange også..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Antimadridista »

Enten er han så uhyre ivrig efter at vise sine færdigheder (hvilket det selvfølgelig ikke drejer sig om, når en 1-0’er skal holdes) eller også er han bare ikke den kvikkeste knallert på kajen...??

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst