5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan helt ærligt ikke se om du troller. Du har skrevet nogle af de mest vanvittige ting om en spiller der siden sin “skifte” til førsteholdet ikke rigtigt har vist noget. Alt imens har du sammenlignet ham med legender, fremhævet ham i forhold til nogle af de mest spændende unge cm’er i spillet og nu er han åbenbart afgørende for holdets fremtid og det Barca du vil se.

Puig er et talent men han kan ikke leve op til det du beskriver. Som i overhovedet. Og det går jeg ud fra at ALLE der ser Barca kan se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Undskyld hvis jeg fremstår som en idiot men det du skriver har imo ikke hold i virkeligheden. Du putter et yderst romantisk syn på Barca ind i en spiller som du mener “passer” til din forståelse af klubben.

Det er som sådan fair nok men jeg må indrømme at jeg bliver en smule provokeret af din beskrivelse af puig vs pedri/de jong. De er vitterligt niveauer over puig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 10:01 pm
Jeg kan helt ærligt ikke se om du troller. Du har skrevet nogle af de mest vanvittige ting om en spiller der siden sin “skifte” til førsteholdet ikke rigtigt har vist noget. Alt imens har du sammenlignet ham med legender, fremhævet ham i forhold til nogle af de mest spændende unge cm’er i spillet og nu er han åbenbart afgørende for holdets fremtid og det Barca du vil se.

Puig er et talent men han kan ikke leve op til det du beskriver. Som i overhovedet. Og det går jeg ud fra at ALLE der ser Barca kan se.
Jeg har skrevet flere gange at vi overhovedet ikke ser på Puig´s bidrag på samme måde, så jeg forstår ikke dit behov for at gentage det. Puig leverer stort set hver gang, han er på banen og giver præcis det, holdet har brug for og han lever helt op til sit talent, som bare ikke bliver værdsat nok, hverken systemisk eller tillidsmæssigt. Du læser åbenbart heller ikke særligt godt, for hvor, fremhæver jeg ham på bekostning af Pedri eller de Jong? Jeg differentierer netop dem fra hinanden og selvom Puig helt sikkert vil spille bedre end Pedri på den sidste tredjedel af banen i mange af kampene, så er det ikke ensbetydende med at Pedri skal på bænken, tværtimod. Det handler om at komplimentere hinanden og spille hinanden bedre. Det er det, det hele handler om, om det så er Grizmann, Dembélé, Messi, Pedri eller de Jong. Jeg ser at der er brug for en type som Puig på banen og det i langt højere grad, end han bliver brugt. Han har de særlige egenskaber, som holdet har manglet siden Iniesta og Xavi og som Pedri i nogen grad også har bidraget med. De Jong er en helt anden type og kan slet ikke sammenlignes med nogen af dem. Han er ikke den spiller, der er god i de helt små rum lige uden for modstanderens felt. Han kan til gengæld spille felt-felt spiller eller dybdeliggende playmaker og nu også libero og han gør det fremragende. Det er ikke det, der er spørgsmålet her. Spørgemålet er, hvordan får man tiki-taka tilbage til at være det centrale element i spillet igen og der ser jeg lige nu Puig som løsningen på det svar. Gavi er lidt mere langsigtet, men han har det også. Orellana og Nico, som også er på vej og som kan blive en del af fremtiden er mere DM og CM. Alternativt skal man ud og finde det på transfer markedet, hvilket er pisse svært, for der er så få af den type spillere og lige på stående fod, kan jeg ikke nævne, hvem det skulle være, også fordi det er et så pisse svært et element at inkorporere. Det er spillere, som man er nødt til at fremelske og lige nu bliver Puig det modsatte. Hvor er den næste Laudrup eller Zidane? Han er der ikke, så man er nødt til at lave sin egen version.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har et behov for at gentage det fordi du skriver nogle ret vilde ting:
Det er kun én hos Barca, der kreativt ser spillet bedre end Puig og det er Messi
Han må simpelthen snart få hovedet ud af røven og få sat en taktik, hvor den mest kreative spiller på holdet, efter Messi, kan få lov at skinne. Hver eneste gang han er på banen, så sker der noget.
Hans evne til at bevæge sig imellem kæderne er eminent og minder om Iniesta på sit bedste. Hans overblik er fuldt ud på højde med spillere som Xavi og Iniesta og at sige at han ikke mestrer La Pausa er simpelthen en lodret løgn. Han mestrer den bedre end de fleste
Pedri og De Jong mangler flair, dribleevner og de overraskende momenter. Det bliver hurtigt en flad fornemmelse at se dem, når se kommer op mod en modstander, der pakker sig ned.
Puig ser spillet lige så godt og lige så hurtigt som Messi. På det plan er de ud af det samme stykke, samtidig kender han spillestilen bedre end nogen anden, han er spillestilen, ganske simpelt.
Hvordan vil du have man skal argumentere mod det her? Det kan godt være du kan lide puig men det her er komplet overdrevet. Jeg kunne sige det samme om trincao men det blev jo ikke rigtigt af den grund. Det er spillere der spiller en lille rolle, som gør det ok når de får tid men det er ikke spillere der har vist nok.

Og du spørger hvor den nye Laudrup/Zidane er? Han render rundt med nummer 16 på ryggen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Og du spørger hvor den nye Laudrup/Zidane er? Han render rundt med nummer 16 på ryggen.
Jeg ville ønske, du havde ret, men nej, det gør han ikke. Der mangler teknik og målfarlighed i både afslutninger og afslutninger. Og lad nu være med at lade dig forblænde af at sammenligningerne. De er til for at forstå, hvor jeg vil hen med spillet. Puig mangler selvsagt en del, før han er på det niveau, men han skal have masser af spilletid og tillid for at komme derhen. I øvrigt er jeg langt fra den eneste, der ser Puig´s talenter, så langt fra, så lad nu være med at gøre det til noget, som kun jeg ser, det er simpelthen for lavt og det får man ikke noget ud af at diskutere. Selv madrid aviserne undrer sig over, hvorfor han ikke bliver spillet mere.

Faldt lige over denne her

https://barcabuzz.com/2020/12/riqui-pui ... t-no-table
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville ønske, du havde ret, men nej, det gør han ikke. Der mangler teknik og målfarlighed i både afslutninger og afslutninger.
Kan du finde nogle stats der underbygger den påstand? Ud fra hvad jeg kan se har pedri scoret flere mål end puig og på trods af sin noget kortere karriere (som desuden er blevet spillet på et højere niveau) har han kun 3 assists mindre (13 vs 16). Det er desuden på 80 kampe vs puigs 102. Her skal det igen siges at jeg tager puigs stats med fra UEFA Youth league og ungdomsturneringer.

Pedri er en farligere spiller end puig men han spiller en mere tilbagetrukket rolle end hvad han blandt andet gjorde hos Las palmas. Han er samtidig mindst ligeså teknisk god og driblestærk men han får ikke lov til at vise det. Måske fordi han kan indordne sig taktisk...

Og jeg lader mig ikke forblænde at af dine sammenligninger. Jeg er vant til at barcafans generelt er meget glade for puig men jeg har endnu ikke hørt ham beskrevet som du har i denne tråd.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Riqui er langt mere målfarlig. Hans evne til at komme i farlige situationer er langt større og han er den, som skaber flest chancer i forhold til minutter spillet. Nu var det en lidt ældre statistik jeg så for noget tid siden, så det kan være, Messi har hentet ham, men ellers er der ikke nogen, der skaber mere rent offensivt, end ham. Selvom Pedri godt kan drible, så er det altså intet i forhold til Puig, som er langt, langt hurtigere både på bolden og uden bold. Han kan blive endnu bedre og han bliver langt bedre, så snart han får nogle flere minutter. Men det er også meget nemmere at se på en spiller, som spiller de fleste minutter og som derved har meget nemmere ved at blive bemærket og igen, så handler det ikke om den ene eller den anden, men om dem begge. De kan komme til at komplimentere hinanden på fortrinlig vis i fremtiden og det bliver meget svært at se, hvem der kan hamle op med dem, hvis deres udvikling fortsætter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs apr 06, 2021 8:57 pm
Madameskrald skrev:
tirs apr 06, 2021 7:42 pm
Han har mig bekendt heller aldrig sat tredje division i brand... han har bestemt nogle spændende kompetencer, men han skal forvalte dem bedre. Sammenligningen til Iniesta og Xavi er i øvrigt far-fetched - de var begge ufatteligt gode til ar læse kampen, og det er en af de parametre, hvorpå Puig skal udvikle sig betragteligt.

Koeman har allerede inkorporeret to individualister på holdet - Dembele og Messi. Vurderingen er nok, at holdet ikke kan kompenserer sig ud af flere spillere med åbenlyse begrænsninger.
Jeg har set ham spille nogle fantastiske kampe for Barca B, hvor han i øvrigt var fast mand som 17 årig. Jeg køber ikke forklaringen om at der ikke er plads til ham på taktikbrættet, af den simple grund at der er adskillige spillere, som har et ringere taktisk output end Riqui. Puig skal ikke blive bedre til at læse kampen, han er allerede langt foran sine medspillere.
Nøglesætningen her er nogle..., hvilket blot understreger, at han på ingen måde har brændt igennem på andet holdet.

Når han forcerer spillet i overtiden og dermed smider bolden to gange i en sæson definerende kamp, som man fører 1-0, så skal man lærer at læse spillet bedre.

Hvorfor tænker du, at han er faldet fuldstændigt i gennem i hans start-11 kampe i år?

Jeg medgiver dig, at han er en spændende spiller - men Koeman skal vinde, og det betyder pt., at midtbanen skal være taktisk stabil i en grad, der ikke efterlader plads til Puig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
ons apr 07, 2021 12:29 am
Riqui er langt mere målfarlig. Hans evne til at komme i farlige situationer er langt større og han er den, som skaber flest chancer i forhold til minutter spillet. Nu var det en lidt ældre statistik jeg så for noget tid siden, så det kan være, Messi har hentet ham, men ellers er der ikke nogen, der skaber mere rent offensivt, end ham. Selvom Pedri godt kan drible, så er det altså intet i forhold til Puig, som er langt, langt hurtigere både på bolden og uden bold. Han kan blive endnu bedre og han bliver langt bedre, så snart han får nogle flere minutter. Men det er også meget nemmere at se på en spiller, som spiller de fleste minutter og som derved har meget nemmere ved at blive bemærket og igen, så handler det ikke om den ene eller den anden, men om dem begge. De kan komme til at komplimentere hinanden på fortrinlig vis i fremtiden og det bliver meget svært at se, hvem der kan hamle op med dem, hvis deres udvikling fortsætter.
Du bliver simpelthen nødt til at bakke nogle af de påstande op med stats. Jeg har tidligere linket til en analyse af pedri som understreger hans offensive betydning. Jeg har henvist til at han har scoret flere mål og har lavet tæt på samme antal assists (begge med 20% færre kampe og på højere niveau).

Nu er der selvfølgelig ikke meget at gå ud fra når det kommer til data på førsteholdet men hvis man sammenligner med pedri så har han færre key passes og driblinger. Jeg ved simpelthen ikke hvor du får dine ideer omkring puig fra udover “nogle” gode kampe på b-holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Du bliver ved med at gøre det en duel mellem de to. Dig om det.

https://www.google.com/amp/s/tribuna.co ... ying-only/

Puig har på dette tidspunkt det klart største offensive output af alle i sæsonen pr min spillet. Det tvivler jeg på, har ændret sig. Puig har spillet suverænt i de minutter, han er blevet tildelt på første og hans offensive output er helt ustyrligt.

Hans 25 min mod Juventus var fabelagtige og det er en skændsel, han ikke har spillet mere, ganske simpelt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det gør jeg fordi du selv bringer pedri på banen og proklamerer at han ikke kan det samme som puig. Men pedri stats viser noget andet.

“Artiklen” er fire måneder gammel og omhandler kun cl? Og nej han har ikke spillet suverænt. I de kampe han har startet var han fuldkommen usynlig og spillede ingen rolle overhovedet. Så kan det godt være han var “fabelagtig” mod juve men ellers er der ikke kommet ret meget fra ham.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på det her. Det er spild af tid. Puig spiller ingen rolle på holdet og efter alt at dømme kommer han ikke til det. Han skal have en forholdsvis fri rolle hvilket ikke kommer til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi får se
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 10:47 pm
Jeg har et behov for at gentage det fordi du skriver nogle ret vilde ting:
Det er kun én hos Barca, der kreativt ser spillet bedre end Puig og det er Messi
Han må simpelthen snart få hovedet ud af røven og få sat en taktik, hvor den mest kreative spiller på holdet, efter Messi, kan få lov at skinne. Hver eneste gang han er på banen, så sker der noget.
Hans evne til at bevæge sig imellem kæderne er eminent og minder om Iniesta på sit bedste. Hans overblik er fuldt ud på højde med spillere som Xavi og Iniesta og at sige at han ikke mestrer La Pausa er simpelthen en lodret løgn. Han mestrer den bedre end de fleste
Pedri og De Jong mangler flair, dribleevner og de overraskende momenter. Det bliver hurtigt en flad fornemmelse at se dem, når se kommer op mod en modstander, der pakker sig ned.
Puig ser spillet lige så godt og lige så hurtigt som Messi. På det plan er de ud af det samme stykke, samtidig kender han spillestilen bedre end nogen anden, han er spillestilen, ganske simpelt.
Hvordan vil du have man skal argumentere mod det her? Det kan godt være du kan lide puig men det her er komplet overdrevet. Jeg kunne sige det samme om trincao men det blev jo ikke rigtigt af den grund. Det er spillere der spiller en lille rolle, som gør det ok når de får tid men det er ikke spillere der har vist nok.

Og du spørger hvor den nye Laudrup/Zidane er? Han render rundt med nummer 16 på ryggen.
Jeg er aldeles enig i, at Puig er spændende, men overstående er da nogle helt vanvittige postulater med tanke på, at han knap nok har spillet en hel kamp for førsteholdet. Og det er endda under tre forskellige trænere.

Jeg er med på (og ofte begejstret fortaler for), at overdrivelse fremmer forståelsen, men hvis Puig skulle have spilforståelse på niveau med Messi og overblik som Iniesta og Xavi, er det mig en gåde, at alverdens klubber ikke allerede har kastet millioner efter ham. Og at han ikke engang er fast mand på det spanske U-21 landshold.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster