10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:17 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:05 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.
Din lille video viser ikke, at han har overblik, desværre.
Hans afspil er da ganske fine. Du må præcisere, hvad det er, som du mangler - ellers er din kritik da fuldstændig tom.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:25 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:17 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:05 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.
Din lille video viser ikke, at han har overblik, desværre.
Hans afspil er da ganske fine. Du må præcisere, hvad det er, som du mangler - ellers er din kritik da fuldstændig tom.
Der er flere sekvenser i den video, der ikke gør Demb noget godt. Simple afleveringer mislykkes han med. Hæl og tå benytter han sig af, hvor det virker smart, men hvilket det for mig udstiller hans overblik. Hvorfor er det også, at han har så lave afleveringers procenter. 66%.

Men altså, jeg holder af Demb. Jeg vil ikke af med ham. Og han kan sagtens nå at forbedre disse ting. Han er stadig ung.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg vil næsten sige, at man skulle prøve Demb af som frontangriber. Ansu, Demb og Messi. Demb skal så bare forbedre sine afslutninger. Og det kan han godt. Småspil og overblik vil også komme langsomt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:24 pm
Og ja, når jeg understreger, at han hjælper til defensiven, fordi det er jo blevet det altoverskyggende problem(hvilket jeg synes, er ved at være latterligt), så er det for at pointere, at i går gjorde han også det, som han får kritk for, men det er umiddelbart heller ikke godt.
Læser du overhovedet, hvad jeg skriver? Jeg har netop rost Koeman og Messi for den drejning taktikken har taget, så jo det er rigtig fint, at Messi i højere grad tager en tørn i presspillet og det defensive arbejde.
For nogen analyse? Altså jeg kalder det ikke analyse. Jeg skal ikke komme med noget som helst. Du fremfører noget, som ikke passer, eller jeg ikke synes, passer. Det forholder mig til og svarer dig på det.
Det er sådan set underordnet, om du anser det for en analyse eller ej. Det ville være fordrende for diskussionen, hvis du bragte andet end din personlige holdning, og rent faktisk forsøgte at forklare dit perspektiv - det kunne gøre snakken interessant. For nu har du ret i, at det bliver cirkulært nonsens.

I øvrigt skulle du måske lige slå nuanceret og ensidigt op ;-)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:40 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:24 pm
Og ja, når jeg understreger, at han hjælper til defensiven, fordi det er jo blevet det altoverskyggende problem(hvilket jeg synes, er ved at være latterligt), så er det for at pointere, at i går gjorde han også det, som han får kritk for, men det er umiddelbart heller ikke godt.
Læser du overhovedet, hvad jeg skriver? Jeg har netop rost Koeman og Messi for den drejning taktikken har taget, så jo det er rigtig fint, at Messi i højere grad tager en tørn i presspillet og det defensive arbejde.
For nogen analyse? Altså jeg kalder det ikke analyse. Jeg skal ikke komme med noget som helst. Du fremfører noget, som ikke passer, eller jeg ikke synes, passer. Det forholder mig til og svarer dig på det.
Det er sådan set underordnet, om du anser det for en analyse eller ej. Det ville være fordrende for diskussionen, hvis du bragte andet end din personlige holdning, og rent faktisk forsøgte at forklare dit perspektiv - det kunne gøre snakken interessant. For nu har du ret i, at det bliver cirkulært nonsens.

I øvrigt skulle du måske lige slå nuanceret og ensidigt op ;-)
Du skulle også slå nuanceret og ensidigt op. Jeg behøver ikke at komme med mine analyser, for at kommentere dine udsagn. Men altså vi kører bare rundt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:31 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:25 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:17 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:05 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.
Din lille video viser ikke, at han har overblik, desværre.
Hans afspil er da ganske fine. Du må præcisere, hvad det er, som du mangler - ellers er din kritik da fuldstændig tom.
Der er flere sekvenser i den video, der ikke gør Demb noget godt. Simple afleveringer mislykkes han med. Hæl og tå benytter han sig af, hvor det virker smart, men hvilket det for mig udstiller hans overblik. Hvorfor er det også, at han har så lave afleveringers procenter. 66%.

Men altså, jeg holder af Demb. Jeg vil ikke af med ham. Og han kan sagtens nå at forbedre disse ting. Han er stadig ung.

1) Overblik har nødvendigvis noget med afleveringsprocent at gøre (eller mislykkedes afleveringer). Aflveringsprocenten er vel et udtryk for hans taktiske rolle i kampen. Jf. En stor del af hans afleveringer tager han qua sin rolle på den sidste 1/3 af banen, hvor der kan/skal/bør tages større risiko for at generere chancer eller spille chancerne store. Hvorimod afleveringsprocenten forventeligt bliver højere, hvis man render rundt og laver småspil på højreback eller des lige.

2) Hæl og tå har jo heller ikke direkte noget med overblik at gøre. Om noget er det enten relateret til punkt 1 eller dårlige beslutninger - alt afhængig af situationen. Men overblik i situationerne på videoen, næppe.

Så overblik kritikken er so fare ikke helt spot on - ellers i så fald skal du præcisere den noget mere.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:45 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:40 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:24 pm
Og ja, når jeg understreger, at han hjælper til defensiven, fordi det er jo blevet det altoverskyggende problem(hvilket jeg synes, er ved at være latterligt), så er det for at pointere, at i går gjorde han også det, som han får kritk for, men det er umiddelbart heller ikke godt.
Læser du overhovedet, hvad jeg skriver? Jeg har netop rost Koeman og Messi for den drejning taktikken har taget, så jo det er rigtig fint, at Messi i højere grad tager en tørn i presspillet og det defensive arbejde.
For nogen analyse? Altså jeg kalder det ikke analyse. Jeg skal ikke komme med noget som helst. Du fremfører noget, som ikke passer, eller jeg ikke synes, passer. Det forholder mig til og svarer dig på det.
Det er sådan set underordnet, om du anser det for en analyse eller ej. Det ville være fordrende for diskussionen, hvis du bragte andet end din personlige holdning, og rent faktisk forsøgte at forklare dit perspektiv - det kunne gøre snakken interessant. For nu har du ret i, at det bliver cirkulært nonsens.

I øvrigt skulle du måske lige slå nuanceret og ensidigt op ;-)
Jeg behøver ikke at komme med mine analyser, for at kommentere dine udsagn.
Så blev det tid til at slå diskussion og argumentation op - sov godt!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:53 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:31 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:25 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:17 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:05 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.
Din lille video viser ikke, at han har overblik, desværre.
Hans afspil er da ganske fine. Du må præcisere, hvad det er, som du mangler - ellers er din kritik da fuldstændig tom.
Der er flere sekvenser i den video, der ikke gør Demb noget godt. Simple afleveringer mislykkes han med. Hæl og tå benytter han sig af, hvor det virker smart, men hvilket det for mig udstiller hans overblik. Hvorfor er det også, at han har så lave afleveringers procenter. 66%.

Men altså, jeg holder af Demb. Jeg vil ikke af med ham. Og han kan sagtens nå at forbedre disse ting. Han er stadig ung.

1) Overblik har nødvendigvis noget med afleveringsprocent at gøre (eller mislykkedes afleveringer). Aflveringsprocenten er vel et udtryk for hans taktiske rolle i kampen. Jf. En stor del af hans afleveringer tager han qua sin rolle på den sidste 1/3 af banen, hvor der kan/skal/bør tages større risiko for at generere chancer eller spille chancerne store. Hvorimod afleveringsprocenten forventeligt bliver højere, hvis man render rundt og laver småspil på højreback eller des lige.

2) Hæl og tå har jo heller ikke direkte noget med overblik at gøre. Om noget er det enten relateret til punkt 1 eller dårlige beslutninger - alt afhængig af situationen. Men overblik i situationerne på videoen, næppe.

Så overblik kritikken er so fare ikke helt spot on - ellers i så fald skal du præcisere den noget mere.

Hm... Så når alle andre laver de der afleveringer, der er med stor risiko og kan have høje afleveringsprocenter, må de jo så høre under nogle andre kategorier. Overblik er det overordnede blik for spillet. Og der hører alle afleveringer med. Eller har vi to meget forskellige definitioner på overblik. Det er også overblik at vælge det simple og ikke det smarte, som både er hovedløst og som ikke ender i noget. Og i værst fald kan give omstillingsmuligheder.
Senest rettet af Kubala tors mar 11, 2021 11:02 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:59 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:45 pm
Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:40 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 10:24 pm
Og ja, når jeg understreger, at han hjælper til defensiven, fordi det er jo blevet det altoverskyggende problem(hvilket jeg synes, er ved at være latterligt), så er det for at pointere, at i går gjorde han også det, som han får kritk for, men det er umiddelbart heller ikke godt.
Læser du overhovedet, hvad jeg skriver? Jeg har netop rost Koeman og Messi for den drejning taktikken har taget, så jo det er rigtig fint, at Messi i højere grad tager en tørn i presspillet og det defensive arbejde.
For nogen analyse? Altså jeg kalder det ikke analyse. Jeg skal ikke komme med noget som helst. Du fremfører noget, som ikke passer, eller jeg ikke synes, passer. Det forholder mig til og svarer dig på det.
Det er sådan set underordnet, om du anser det for en analyse eller ej. Det ville være fordrende for diskussionen, hvis du bragte andet end din personlige holdning, og rent faktisk forsøgte at forklare dit perspektiv - det kunne gøre snakken interessant. For nu har du ret i, at det bliver cirkulært nonsens.

I øvrigt skulle du måske lige slå nuanceret og ensidigt op ;-)
Jeg behøver ikke at komme med mine analyser, for at kommentere dine udsagn.
Så blev det tid til at slå diskussion og argumentation op - sov godt!

Jep, gør du bare det også.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Taktisk analyse af kampen. Virkelig grundig og spændende. Jeg har smidt den igennem Google Translate hvis det skulle have interesse:
PSG 1-1 FC BARCELONA, A MATCH FOR THE FUTURE

Barça fell but left the best image away from home in a European tie since 2015, with a very powerful 1T. How was PSG surpassed? What changed with respect to the first leg?

Barça had been competing very, very badly away from home in the Champions League in recent years. Due to a matter of pace and competitive capacity in large stages, the result of an incoherent workforce. After the debacle at the Camp Nou, we saw the best 45 in years.

Koeman was brave. A 3-4-3 in which in the end it ended up being a 3-2-5, with Alba and Dest as wingers and Griezmann, Dembélé and Messi sharing the positions above.

But beyond systems, a common pattern: pressure, rapid circulation and a lot of mobility.

With the ball, Barça completely dismantled PSG's (very poor) defensive system. How?

Ansigt med monokelDe Jong (central) gaining meters and being a "midfielder"
Ansigt med monokelMessi and Griezmann on the sides of Gueye and Verratti
Ansigt med monokel Amplitude always with Dest and Alba

PSG defended in a 4-4-2 in which the objective was to avoid balls from the inside and leave Mbappe in 1x1 with Mingueza. But his management of the sides and the backs of his double pivot was very bad, and if Barça did not go with a 1-3 at half-time, it was to run out of punch.

There we see how FC Barcelona put up to 5 players in the area and with the aggressive positioning in the rival field, the ball was always recovered.

Once Busi was in that situation, it was necessary that more doors were opened or a shot was tried that would have intimidated PSG.

A sequence in which you see what FC Barcelona was looking for (and found) on a recurring basis.

MemoMessi isolated in the position where PSG did not pay attention (sides)
MemoAtract inside, joining Messi / Busi / Pedri, to find Griezmann

Here I illustrate how Barça tried to damage PSG, taking advantage of the narrowness of its block to open it in the channel once the pivot's back was chopped and the ball reached the band.

This was the positioning in rival field.

MemoCarrileros that were extreme
MemoDembélé as 9
MemoGriezmann and Messi swapping heights and functions
MemoLenglet with a lot of height, Mingueza closing before the fear of Mbappe

In those laces that PSG proposed in the center of the field, there was always someone who was released. Barça, especially Busquets, did a very good exercise in finding the released player.

The ease with which FCB almost continuously surpassed PSG's line of 4 in the center of the field was flagrant. Between Messi and Griezmann they attracted and released, and PSG only made us hesitate and jump late and badly.

Another sequence Nedadpegende pegefinger med håndryggen vendede udad

I read (and read) a lot of criticisms of Griezmann. Many of them excessive. It never ceases to surprise me that most come to value a player who is not, trying to make him fit a mold that constantly repels him.

What did you expect Antoine to be?

I liked his game. At least understanding what Koeman was looking for. His presence was a headache in intermediate zones for Gueye / Paredes and the centrals, it sped up the game and allowed Barça to progress.

He only shot twice. Cause or consequence?

I understand that he is criticized for not shooting 7 times, but what I am going to is that if of the 25 shots from Barça he only added two, why was it him? I am more in the line that Koeman saw in him that player on which to turn the defensive block, making center-backs and pivot doubt.

Barça exploited that area incessantly. But there a point of clairvoyance was lacking for every player who stepped on that area. Neither Messi, nor Griezmann nor of course Dembélé were fine. Precision was lacking, but the advantage already existed.

We now go with a specific player: Ousmane Dembélé. To me, his game seemed very, very good. He said that
@migquintana
, it can be seen in two ways, I keep this one.

Playing 9 he lacks many things, but he has many others that are invaluable. Let's see them.

Here are two very simple sequences that only exist because it is Dembélé who draws them. Playing "Suárez would have gotten them" is a very fat trap. Basically because Suárez had not generated them ^^.

This play is "indefensible", and gives much more than it takes away.

This play is fair to take off center after 1-0.

In just three seconds Dembélé brings you closer to the goal. What's wrong with 1x1? Yes, but look where he shoots from. It is not easy at all. I think that in a Messi team, having a footballer like that is essential.

In the end, having Ousmane is a tremendous shortcut to goal. Something that the FCB did not have. How many games did Barça fall apart when they were pressured because nobody was stretching the team? A lot of.

His game WITHOUT the ball is of tremendous value. Lack of success.

The Barça showed that its exit of ball is very better

This other sequence is also very good.

What about Pedri with 18 years managing only situations of exit of the ball is a nonsense. Attracting, releasing and always moving optimally to open a passing lane.

And De Jong as central / interior, of course. What a clinic.

Without the ball, this was Barça's approach. While in the first leg a middle block was sought that did not cover absolutely anything, in Paris it was aggressive.

Nedadpegende pegefinger med håndryggen sell udadIndividual laces at the start of PSG
Nedadpegende pegefinger med håndryggen sell udadIn reboots individual pairings were maintained

I like what Koeman has been testing lately with Messi. At the start he is no longer required to go down so much, but rather is opened up or away from the first passes so that, when he receives, he has space.

And very, very good Sergiño Dest.

It is that Dest is finding in this system a height in his interventions that helps him a lot. It is an extreme, without more. Managing the area balcony or driving at intermediate heights, he is playing very well.

And what a pass from Busquets ^^. Display yours.


Yet another sequence in which it is clearly seen how to get together in a sector and open the ball on the wing to later find spaces inside, it worked.

Messi, Griezmann and this one leaves a definitive pass for Ousmane. What happens if he enters with Griezmann's party?

Messi's heat map surprised me. We have been commenting on it, but he is the Messi who falls the most to his left of all those we have seen.

And I particularly don't like it. In fact, he removes his shot from the equation and limits his imbalance.

Even from the beginning he positioned himself in that sector. It is normal in a certain sense because Alba is there and especially Pedri ^^, but the truth is that in this same sequence he would have been better off where Griezmann. There Leo is lethal.

In fact, the 1-1 play, look where Messi is. In "his zone of him". There he is capable of messing it up, although the goal is an anomaly, Messi received little in the area from him, and much more falling on the left.

Ah, it is Pedri who recovers the ball. What a bug.

Pedri is amazing. Playing on the base is not that the seams are noticeable, but that his game assumes an absolutely unreal maturity.

Look at this sequence. He unchecks, stops facing and then moves to release the pass line with Busquets. Your pulse never races.

Pedri is an uncategorizable player. The impact of it is such that it is impossible to measure it in its entirety, since it is global and takes on many facets. But we cannot forget that he has gone from being an elusive midfielder to a real weight midfielder in no time.

Here you can see what has been commented. De Jong draws in and Pedri goes from being parallel to Busi to occupying the space that he knows he will be free.

He receives, turns, and leaves OD in the lead. Simple. Because the simple is inevitable. And precious.

Barça did lack a greater level of imbalance above. With OD focused on the break and Messi falling far to the left of him, Griezmann in these situations is not able to finish the advantage that he has generated with his good mobility.

A couple of notes.

The first is that there is an assessment of the footballer based on values ​​other than the game itself, the leitmotif of criticism of Griezz or Dembélé is usually the same: assessment of their performance based on a football-fiction that is cool, but it is cheating. .

Griezmann does not weigh in the games because he does not dribble or does not make plays is like criticizing the water because he wet. Antoine has always played like this, he is this footballer. Where it should be demanded is in his figures, but not in the way he takes his game.

And something different happens with OD. First, his understanding of the game was criticized, which was deficient, and now that he has polished it, turning him into a source of advantages for the team, it seems that it does not matter. He only counts the final gesture.

If Ousmane were to score two goals in Paris, his game would have gone from "what a truño" to "what a show." We cannot polarize the assessment and analysis for something that is as volatile as the goal. It is cheating.

I, at least, am not going to do it.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

God analyse - som flugter fint med min egen opfattelse. Koeman er tilsyneladende ved at forstå og håndtere sin trup og dermed de taktiske håndtag, at han har til rådighed.

Det er lidt sent, at han har fundet et stærkt koncept - men en virkelig positiv udvikling! Det bliver spændende, om det er tilstrækkeligt til at ryste Atl. Madrid i ligaen.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Vi vinder ligaen ingen frygt for den drenge
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster