10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:
tors mar 11, 2021 7:37 pm
Mingueza og Firpo :thumbup:

Det der er Barcas spirit :thumbup:
Dem har jeg altid ønsket i startopstillingen.
Firpo - Araujo - Mingueza - Dest (Barcas ny forsvarskæde)
4 undervurderede og ukendte spillere som vil overraske alle hvis de bare får lov til at spille sammen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

JHMark skrev:
tors mar 11, 2021 7:31 pm
Jeg så desværre ikke kampen i går, men Sofascore og WhoScored rater Griezmann henholdsvist bedst og næstbedst på vores hold i kampen.

Er de helt fejlslagne eller ser de noget, som mange andre ikke gør?
Hvis du bare løber uden bold og stresser modstander igennem hele kampen uden at skabe noget som helst du vil stadigvæk får høje karakter.
Sådan har Griezmann spillet siden han kom til Barca.
Og hvis han pludselig scorer et mål ud af ingenting bliver hans kontrakt forlænget automatisk :lol:

Jeg ser ham som en defensiv midtbane indskifter. Det er nok det eneste sted han kan være på holdet
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 7:38 pm
Jeg synes så også, at samme kriterier burde gælde for Messi. Når du vælger at se sådan på de to andre, men gang på gang kritiserer Messi for alt imellem jord og himmel, så bliver det også for ensidigt og ja, unuanceret.

Hvad gjorde Messi godt? Eller er det bare altid holdindsats, der gør, at han stråler? Hvad bidrager han med? Hvorfor kåres han altid som kampens spiller på de diverse ratingshjemmesider?

I går prøvede man i øvrigt at sætte Demb op. Fra Alba, Messi og til Griez samt de andre spillere også. Drejer så hele spillet sig om ham nu?

I øvrigt roste jeg Griez, men jeg synes ikke, at Demb kan roses pga. de ting, du fremhæver. Det er i sig selv ikke nok, når man kigger på de mange chancer, han brænder, og for det manglende overblik samt småspil.
Messi er isoleret set en fremragende fodboldspiller, men når hans integrering på holdet (og maksimale indflydelse) efterlader en struktur på holdet, der både bliver offensiv og defensiv sårbar, så fylder han for meget. Men det har vi diskuteret til hudløshed, så lad os lade den ligge.

Det har dog været opløftende, at se holdet mod 2 x Sevilla og senest PSG, hvor Messi har været sat mindre i scene, og det klæder holdet som helhed (større dominans på midtbanen, og bedre defensiv afstemning).. Det har betydet, at vi er mere offensivt fleksible, og det skaber problemer for modstanden - ligeledes har det været interessant, at Dembele skaber mere vertikalitet i spillet (det åbner rum på midtbanen, hvorfor vi har haft nemmere ved at spille gennem linierne). Messi har tilgengæld helt forventet været mindre iøjnefaldende og faktisk har været hel menneskelig (mange boldtab, dårlige beslutninger og generlt mindre indflydelse på spillet) - det gør bare mindre, når holdet som helhed stå stærkere.

Det virker udefra som om, at man har accepteret / fundet en flade struktur, hvor Messi kræver bolden mindre (og endog arbejder hårdere for holdet). Hvis det bliver tendensen fremadrettet, så ser jeg ham gladeligt på holdet (fraset det økonomiske aspekt i hans astronimiske løn).

Ergo, jeg kan sagtens anerkende Messis bidrag. Han spillede en udemærket kamp i går, og det eneste som jeg har efterlyst er, at Messi bør vurderes på fuldstændig samme måde, som resten af holdet - og fakta er, at han havde flest afslutninger og mindt lige så store som Dembeles - og udelukkende scorede på et Freak skud fra distancen (som en af kritikerne beskrev Dembeles scoring mod Osasuna).

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg tænkte nok, at svaret ville være det der, du kom med. Messi er blevet en hæmsko. På det seneste har han mindre betydning, ergo er det rigtig godt. Det passer bare ikke med virkeligheden, hvis du spørger mig. Han har også været afgørende i de seneste opgør, selvom du prøver på at give et andet billede af det. Og han er generelt afgørende.

Ingen steder kan man læse, hvad Messi bidrager med, men mere, at han hæmmer spillet og de andre. Det tenderer til det, man har hørt fra PL-fans. Alt er bygget om Messi. Det er ikke Messi, men de andre, der gør Messi god. Han arbejder ikke. Han er doven. Han hæmmer de andre. Og sådan kan man fortsætte.

Det er utroligt, hvor lidt kredit Messi får. I en sæson, hvor han står for 33,33% af målene i ligaen, ikke assist medregnet, og hvor han har scoret 25 mål, lavet 11 assist, på ca. 35 kampe, hvis man regner efter 90. min pr. kamp. Det er i en sæson, hvor han er faldet i niveau. Hvad skal man så sige om de andre spillere?

Jeg tror bare, at vi skal lægge den her. Jeg gider sgu ikke diskutere det her, når man negligerer en spiller på den måde, især mht. hvad han bringer til bordet. Det er for useriøst og vanvittigt ensidigt samt unuanceret.

Folk kan forhåbentlig se, hvad de forskellige spillere bidrager med.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og det er ligeså unuanceret at sige, at Messi alene har så enorme konsekvenser for forsvaret, at holdet bliver ekstremt sårbar pga. ham, en enkelt spiller. Måske har det også med strukturen at gøre? Det taktiske? Holdet som helhed? Kvaliteten af spillerne? Men nej, nej, det må alene falde tilbage på Messi.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 7:38 pm
men jeg synes ikke, at Demb kan roses pga. de ting, du fremhæver. Det er i sig selv ikke nok, når man kigger på de mange chancer, han brænder, og for det manglende overblik samt småspil.
Hvorfor ikke?

Jeg prøver lige igen - Messi havde 7 afslutninger vs. Dembeles 4. Hvorfor er Dembele en større synder på den konto?

Overblik - relativt til kampen i går? hvor han viste fint overblik! Det er vist en sandhed med modifikationer (kan du ikke lige finde sekvenserne, hvor det kommer til udtryk -

Småspil - nej, det er ikke hans stærkeste side, som det ikke var det for Suarez, Henry, Etoo og flere andre gennem tiden. Koeman har med tydelighed vist, hvordan man skal bruge Dembele - ligesom Pep fandt god brug af Henry. Han skal overvejende løbe fleksibelt i bagrummet, hvor han vil skabe konstant opmærksomhed fra modstanderen og stresse deres organisation.

Vi havde eksempelvis haft en meget bedre chance mod Liverpool på Anfield med Dembele på banen, da Liverpool skulle have indtænkt deres bagrum, og dermed ikke kunne have trykket os så meget på midtbanen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og var Messis 7 skud ligeså store(chancemæssige store), som de 4 fra Dembele?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

For jeg kan komme i tanke om to. Straffesparket og det, hvor Marquinhos kommer imellem. Måske overser jeg et. Hvis vi også sagde 3 eller 4, så scorer han jo på ca. 1/3 eller 1/4 af det.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og jeg er ikke en, der snakker om freak mål mig her og freak mål mig der. Det var flot afsluttet af Demb mod Osasuna og det var også flot afsluttet af Messi mod PSG. Noget kvalitet må man besidde, hvis man kan lave sådanne mål også.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:27 pm
Jeg tænkte nok, at svaret ville være det der, du kom med. Messi er blevet en hæmsko. På det seneste har han mindre betydning, ergo er det rigtig godt. Det passer bare ikke med virkeligheden, hvis du spørger mig. Han har også været afgørende i de seneste opgør, selvom du prøver på at give et andet billede af det. Og han er generelt afgørende.

Ingen steder kan man læse, hvad Messi bidrager med, men mere, at han hæmmer spillet og de andre. Det tenderer til det, man har hørt fra PL-fans. Alt er bygget om Messi. Det er ikke Messi, men de andre, der gør Messi god. Han arbejder ikke. Han er doven. Han hæmmer de andre. Og sådan kan man fortsætte.

Det er utroligt, hvor lidt kredit Messi får. I en sæson, hvor han står for 33,33% af målene i ligaen, ikke assist medregnet, og hvor han har scoret 25 mål, lavet 11 assist, på ca. 35 kampe, hvis man regner efter 90. min pr. kamp. Det er i en sæson, hvor han er faldet i niveau. Hvad skal man så sige om de andre spillere?

Jeg tror bare, at vi skal lægge den her. Jeg gider sgu ikke diskutere det her, når man negligerer en spiller på den måde, især mht. hvad han bringer til bordet. Det er for useriøst og vanvittigt ensidigt samt unuanceret.

Folk kan forhåbentlig se, hvad de forskellige spillere bidrager med.
Du læser jo åbenlyst ikke, hvad jeg skriver, så det er godt det samme. Messi er på alle måder en gudsbenådet spiller, men jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skal vurderes med de samme kritiske briller, som alle de øvrige spillere - og der er øjensynligt en række brugere herinde, der har den efterhånden ret udbredte Messiqiu Critiqag allergi.

Må jeg minde dig om, at du selv har understreget, at Messi arbejder mere for holdet de seneste kampe. Så grundliggende er du jo enig i, at der er undergået en eller form for justering af Messis rolle på holdet.

Men når du nu ikke er enig i min analyse, så ville det da være fordrende for diskussionen, hvis du præsenterede din analyse som modsætning hertil fremfor blot at bruge spalteplads på at udpensle, hvor håbløs min analyse er.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:01 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:27 pm
Jeg tænkte nok, at svaret ville være det der, du kom med. Messi er blevet en hæmsko. På det seneste har han mindre betydning, ergo er det rigtig godt. Det passer bare ikke med virkeligheden, hvis du spørger mig. Han har også været afgørende i de seneste opgør, selvom du prøver på at give et andet billede af det. Og han er generelt afgørende.

Ingen steder kan man læse, hvad Messi bidrager med, men mere, at han hæmmer spillet og de andre. Det tenderer til det, man har hørt fra PL-fans. Alt er bygget om Messi. Det er ikke Messi, men de andre, der gør Messi god. Han arbejder ikke. Han er doven. Han hæmmer de andre. Og sådan kan man fortsætte.

Det er utroligt, hvor lidt kredit Messi får. I en sæson, hvor han står for 33,33% af målene i ligaen, ikke assist medregnet, og hvor han har scoret 25 mål, lavet 11 assist, på ca. 35 kampe, hvis man regner efter 90. min pr. kamp. Det er i en sæson, hvor han er faldet i niveau. Hvad skal man så sige om de andre spillere?

Jeg tror bare, at vi skal lægge den her. Jeg gider sgu ikke diskutere det her, når man negligerer en spiller på den måde, især mht. hvad han bringer til bordet. Det er for useriøst og vanvittigt ensidigt samt unuanceret.

Folk kan forhåbentlig se, hvad de forskellige spillere bidrager med.
Du læser jo åbenlyst ikke, hvad jeg skriver, så det er godt det samme. Messi er på alle måder en gudsbenådet spiller, men jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skal vurderes med de samme kritiske briller, som alle de øvrige spillere - og der er øjensynligt en række brugere herinde, der har den efterhånden ret udbredte Messiqiu Critiqag allergi.

Må jeg minde dig om, at du selv har understreget, at Messi arbejder mere for holdet de seneste kampe. Så grundliggende er du jo enig i, at der er undergået en eller form for justering af Messis rolle på holdet.

Men når du nu ikke er enig i min analyse, så ville det da være fordrende for diskussionen, hvis du præsenterede din analyse som modsætning hertil fremfor blot at bruge spalteplads på at udpensle, hvor håbløs min analyse er.
For nogen analyse? Altså jeg kalder det ikke analyse. Jeg skal ikke komme med noget som helst. Du fremfører noget, som ikke passer, eller jeg ikke synes, passer. Det forholder mig til og svarer dig på det. Og jo, Messi kan sagtens kritiseres, men du kører en hetz mod manden. Og du miskrediterer ham på det groveste. Du har engang skrevet i en af trådene: “At nu skal det ikke være en hetz”, hvor du så fortsætter med at hetze mod Messi. De umenneskelige standarder, du stiller til Messi kontra alle de andre spillere, er helt ude i hampen, imo. Du kan sagtens hive rosende adjektiver frem, når det handler om alle andre spillere, men lige netop Messi, kan du ikke fremhæve på samme måde. Der er altid et men. Og det er altid pga. nogle andre, at han er god.

Hvis folk herinde er allergiske over for Messi kritik, er du i hvert fald allergisk over for Messi ros samt kritik af visse spillere. Så skal vi ikke sige, at vi bare stopper den endeløse diskussion her?
Senest rettet af Kubala tors mar 11, 2021 10:19 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelon

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 10:05 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 pm
Hvor ser du det store overblik? Jeg kan ikke få øje på det. Og Suarez, Eto’o eller Henry var ikke ringe i småspilsafdeling.
Så du kunne ikke finde nogle mangler - hvorfor så pointere, at han mangler overblik? Du må vel kunne underbygge din kritik!?

Ps. Jeg skrev ikke, at de var ringe i småspillet - det er lidt svært at føre en diskussion, når der tilsyneladende bliver tolket heftigt på indholdet.
Din lille video viser ikke, at han har overblik, desværre.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og ja, når jeg understreger, at han hjælper til defensiven, fordi det er jo blevet det altoverskyggende problem(hvilket jeg synes, er ved at være latterligt), så er det for at pointere, at i går gjorde han også det, som han får kritik for, men det er umiddelbart heller ikke godt.
Senest rettet af Kubala tors mar 11, 2021 10:32 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster