10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hm... Der er jeg lidt uenig. Jeg mener så, at det havde i ligeså høj grad at gøre med, at Barca var så godt spillende, end at PSG bare havde valgt at være passive, at kampen blev sådan, som man så den. Men altså, svaret ligger nok et sted midtimellem. Over to kampe og med den måde, man mødte ind til den anden kamp mod PSG, vil jeg mene, at Barca var gået videre.

Det bliver spændende at se, hvordan PSG klarer sig fremadrettet i turneringen. De skal dog spille meget bedre end i går, hvis de skal videre i turnering, såfremt de møder en af de andre favoritter i turneringen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Firpo klarede opgaven godt i aftes. Det er ikke så ofte, at der er lejlighed til at rose ham, men jeg synes, at både han og Mingueza gjorde det godt.

PSG vinder helt sikkert ikke turneringen. Det gør Dortmund :mrgreen:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jep, Firpo var faktisk overraskende god som midterforsvarer og havde generelt godt styr på Mbappe.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Madameskrald skrev:
tors mar 11, 2021 11:35 am
Der er jo ingen i den offensiv, der kan noget udover Messi :yawn: - i øvrigt brændte selvsamme Messi vel omtrenteligt lige så mange og store chancer som Dembele i går... Og scorede på et såkaldt freak goal, som ligeså godt kunne være endt på 58. række.
Det var tilsyneladende ikke så tydeligt, men pointen var, at mange herinde ensidigt peger fingre af Griezman og Dembele, mens eks. Messi afslutningsspil går fuldstændigt ubemærket hen. Fakta er, at Messi på egen hånd (qua hans chancer) kunne have afgjort kampen i går.

Det bliver simpelthen for unuanceret, at man ensidigt fokusere på chancer (misbrugte og mangel herpå), men ikke prøver at se på helheden. Eks. skaber Dembele super meget plads og chancer med hans dybdeløb i går (den plads som Messi trives i) - hans bidrag til offensiven, og dermed at vi overhovedet havde en chance for avancement var enormt (om man kan/vil se det eller ej).

Vi spillede mod de fleste forventning en meget helstøbt kamp, især offensivt (m. væsentlige bidrag fra hele holdet), der på alle måder lover godt for CDR og ligaen - og fremtiden for den sags skyld, og alligevel er stemningen overvejende negativ. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Pedri was the one who recovered the most balls against PSG

The Canarian midfielder displayed his creativity along with his Iniesta-esque dribbling prowess, and at the same time was effective in defensive work
♥️
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg ser ikke sådan på det, altså med et negativt syn. Jeg ser dog nogle bekymringer. Især når man får Ansu tilbage, henter Depay og/eller en angriber. Der bliver enten Demb, Griez eller Ansu overflødige. Og er det så hensigtsmæssigt?

Omkring Messi, så er det efterhånden bare for mit vedkommende trættende, at hver gang man problematiserer nogen, så bliver Messi trukket ind i det. Selvfølgelig kunne han have gjort det endnu bedre, men han var trods alt den mest dominerende Barca-spiller i går. Det burde man i det mindste have med.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 5:31 pm
Jeg ser ikke sådan på det, altså med et negativt syn. Jeg ser dog nogle bekymringer. Især når man får Ansu tilbage, henter Depay og/eller en angriber. Der bliver enten Demb, Griez eller Ansu overflødige. Og er det så hensigtsmæssigt?

Omkring Messi, så er det efterhånden bare for mit vedkommende trættende, at hver gang man problematiserer nogen, så bliver Messi trukket ind i det. Selvfølgelig kunne han have gjort det endnu bedre, men han var trods alt den mest dominerende Barca-spiller i går. Det burde man i det mindste have med.
Der blev fokuseret ensidigt på brændte/manglende chancer - jeg forsatte bare dentilgang, men bragte blot en spiller ind i den, der typisk står over al kritik!

Lad os nu lige se, om Messi bliver, før vi begynder at planlægge næste års trup.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg synes så ikke, at det er unuanceret at problematisere de brændte chancer mv., især fordi ineffektiviteten har været et stort problem i denne sæson. Og Messi bliver jo trukket i det hele tiden. I går arbejder han også defensivt, men det er som om, at han intet rigtigt kan gøre, eller please kritikerne. Og ja, hvis Messi smutter, så har man det problem lidt mindre.

Problemet vil dog stadig være der, for en af spillerne, ville ende som tabere. Med tilføjelse af f.eks. Depay, vil det koste enten Ansu, Demb eller Griez pladsen. Med eller uden Messi.

Hvis Messi bliver og man henter Depay eller en angriber, så vil det have effekt på to spillere. Enten Demb og Griez, eller Ansu og Demb. Måske også Ansu og Griez. Jeg har slet ikke taget højde for Trincao og de andre kantspillere med i det, som også vil blive ramt af det.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det vil være uhensigtsmæssigt at have gode spillere rendende, uden at de rigtigt ville kunne bidrage. Det er også noget, man burde kigge på og tale om, men altså det kan være, at det kun er mig, der har det sådan?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Syntes nu nok Messi får sin del kritik, for det han IKKE gør og så er det åbenbart bare forventeligt med alt det han gør.

Samtidig skal Demb åbenbart roses for div ting, mens alt det skidte negligeres.

Det er den samme fordrejede tur om igen. Den tur bruger jeg ikke min tid på.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 5:56 pm
Jeg synes så ikke, at det er unuanceret at problematisere de brændte chancer mv., især fordi ineffektiviteten har været et stort problem i denne sæson. Og Messi bliver jo trukket i det hele tiden. I går arbejder han også defensivt, men det er som om, at han intet rigtigt kan gøre, eller please kritikerne.
Det er da netop unuanceret, når det bliver det isolerede fokus. Specielt, når kun Griezman og Dembele italesættes, mens Messi synder mindst lige så meget på brændte chancer.

Samtidig glemmer man: Dembeles meget fine taktiske kamp - hvor han stort set ikke laver fejl (og modsat flere indlæg herinde viser fremragende overblik), og at Griezman spiller Dembele fuldstædnig fri to gange samt vinder straffesparket, mens hans kæmpe defensive indsats; frigør Messi og Dembeles meget begrænsede defensiv indsats og dermed på trods deraf muliggør en kamp med fin midtbane dominans og en relativ solid defensiv indsats på trods af et på papiret sårbart forsvar.

Der er flere herinde, der har efterspurgt en rolle til Griezman på midtbanen - han spillede mere eller mindre en offensiv 8'er i går.

Hvis man fremhæver Messi over de to (udover målet), så bør man simpelthen se kampen igen. Det var en ægte holdindsats, og Messi strålede på ingen måde mere end holdet som helhed.

Ps. AntiMadrista - der bliver jo nød til at være en modpol til dig herinde ;o)

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af JHMark »

Jeg så desværre ikke kampen i går, men Sofascore og WhoScored rater Griezmann henholdsvist bedst og næstbedst på vores hold i kampen.

Er de helt fejlslagne eller ser de noget, som mange andre ikke gør?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Mingueza og Firpo :thumbup:


Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg synes så også, at samme kriterier burde gælde for Messi. Når du vælger at se sådan på de to andre, men gang på gang kritiserer Messi for alt imellem jord og himmel, så bliver det også for ensidigt og ja, unuanceret.

Hvad gjorde Messi godt? Eller er det bare altid holdindsats, der gør, at han stråler? Hvad bidrager han med? Hvorfor kåres han altid som kampens spiller på de diverse ratingshjemmesider?

I går prøvede man i øvrigt at sætte Demb op. Fra Alba, Messi og til Griez samt de andre spillere også. Drejer så hele spillet sig om ham nu?

I øvrigt roste jeg Griez, men jeg synes ikke, at Demb kan roses pga. de ting, du fremhæver. Det er i sig selv ikke nok, når man kigger på de mange chancer, han brænder, og for det manglende overblik samt småspil.
Senest rettet af Kubala tors mar 11, 2021 7:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Man skal altid passe på med den slags ratings men han spillede en rigtig fin kamp. Ligesom resten af holdet!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster