10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og allerede ved tilbagevenden af Ansu, så kommer både Griez og Demb i klemme ift. spilletid.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

MarkMenace skrev:
tors mar 11, 2021 11:13 am
Antimadridista skrev:
tors mar 11, 2021 10:39 am
Norbit skrev:
tors mar 11, 2021 10:27 am
Antimadridista skrev:
tors mar 11, 2021 10:09 am
Når alt andet efterhånden er sagt, må jeg sige at Demb skuffer mig.
I kamp 1 brænder han en god mulighed ved 1-0. I går brænder han vel en håndfuld pæne og store muligheder. Kvaliteten er simpelthen for lav.

Det er i de store kampe profilerne virkelig skal måles. Så scorer han en freak kasse mod Osasuna og løber stærkt engang imellem, men han kan sku ikke så meget andet. Ens yperste kvalitet MÅ simpelthen ikke være at kunne løbe stærkt.

8 mål og en håndfuld assist i 33 kampe i år.

Han har været skadesfri det meste af sæsonen, så forventningen må være, at det han ca viser nu, er det han har i posen.

Han bliver sikkert, måske forlænger man ligefrem, men under normale omstændigheder, hvis midlerne havde været der til en erstatning, skulle han skibbes.

Håber at han ryger samme vej som Cou, Pjanic og yderligere et par stykker
Hvis du mener at Dembele skal samme vej som Cou og Pjanic, så skal Griezmann føre stafetten. Det er da vildt hvor mange chancer han får i de store kampe efterhånden uden at vise noget som helst. Dembele kommer i hverfald til chancer og viser meget mere.

Hvornår har Griezmann reelt vist sit værd? Hvornår har han som angriber vist os at man kan stole på ham? På intet tidspunkt sidder jeg med følelsen af at han afgøre kampe. 1 afslutning i kampen i går. Var han overhovedet med i den første kamp?

Forskellen mellem Griezmann og Dembele er at sidstenævnte har en del flere spidskompetencer. Griezmanns spidskompetence er at løbe med hjem. Det vinder man ikke kampe på - sådan er det nu engang.

Liverpool, Bayern, City - de stærkeste bejlere til CL i mine øjne - har alle mindst 3 'faste' målscorere i holdopstillingen. Vi kan på en god dag have 2 - Messi og Dembele. Resten kan man sku ikke regne med.

Liv: Salah, Jota, Mane.
Bayern: Gnabry, Lewandowski, Sane.
City: den eneste trup hvor samtlige spillere kan lave mål.

Jeg mener helt sikkert, at man skal sætte sig ned og se hvad man kan få for Griezmann. Hvis nogen byder 40 mio eller derover skal han afsted, ingen tvivl der.
Har ikke rigtig nogen kommentarer til Griez, udover at han ikke er det vi håbede. Ville nogen give en ok pris, så ok, men vi kan heller ikke skibbe alle.

18 mål/assist i 38 kampe. Bedre end Demb i øvrigt.

Men er meget uenig i at Demb har flere spidskompetencer, egentlig er det heller ikke en afvejning af de 2 mod hinanden. Hvad mener du Demb kan?
Du har da godt nok set dig sur på Dembouz, hvis du mener han intet kan.
Hør nu. Jeg siger jo ikke at han intet kan! Men jeg tror ikke på, at han bliver bedre end han er nu (andre kan så mene det stik modsatte, hvilket er fint).
Han er hurtig og scorer enkelte mål, men han har intet overblik imo og er elendig i småspil, ift hvordan jeg håber og tror man gerne vil spille på sigt. Han er ineffektiv OG måske stadig udfordret fysisk ift skader (det får vi at se).

Jeg så ham helst ude og så kan folk finde alle mulige kampe hvor han præsterede og kampe hvor Messi stank osv. Jeg er ikke fan, heller ikke af Griez, for den sags skyld, men imo er han/Griez (trods alt) en klogere og mere alsidig spiller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Måske, måske ikke. Vi ved det ikke da vi ingen anelse har om planerne for næste sæson.

Men hvis de gør så skal de selvfølgelig videre. Ingen grund til at have så gode spillere på bænken.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 1:27 pm
Og allerede ved tilbagevenden af Ansu, så kommer både Griez og Demb i klemme ift. spilletid.
Helt klart satse på Ansu ift tillid etc. Han er forhåbentlig en stor del af fremtiden. Demb er forhåbentlig ikke.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og ja, jeg er enig omkring Demb og småspil. Han er elendig på det punkt. I går så man også, hvordan han skulle lave vendinger for at orientere sig, i stedet for at aflevere første gang. Når han afleverede første gang, så kiksede han ofte. 66% sikkerhed i afleveringer fortæller også lidt omkring det.
Senest rettet af Kubala tors mar 11, 2021 2:14 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Med Ansu bliver det svært for Demb og Griez at få spilletid. Med mindre at Messi skal spille halvdelen af tiden? Jeg kan ikke se, hvordan man skulle få plads til alle fire på holdet. Eller kan det også gå ud over Ansu?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

For mig at se, så er det enten Messi eller Griez, man skal af med. Og der vil jeg komme af med Griez. Fordi man måske kan tjene ca. 40-50 mio. euro på ham, hvis man er heldige, og han har heller ikke så meget indflydelse på tingene, til at han er så vigtig for holdet. Endvidere er han heller ikke 23-24 år. Demb skal nok blive bedre til at afslutte, eller det kan han hurtigt forbedre. Det er mere småspil, pasningsspillet samt overblik, han skal arbejde med, men han er ung, så det kan han også nå at få styr på.

Messi står alene for ca. 33,33% af målene i ligaen, og det er uden assist, så det er en virkelig afgørende spiller, man ville miste.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jep vi kommer tilbage og ryger ud i 1/16 finalen med ham i startopstillingen. Kan han ikke selv se at han er dårlig?
Hvor lang tid har han været i klubben?
Altså han er ikke La Masia produkt og har ikke brug for erfaring med førsteholdet. Han har været professionel fodboldspiller i mange år på det højeste plan.
Tiden er udløbet Mr. Griez, du kan ikke blive bedre. Jeg magter ikke at se endnu en sæson med ham på holdet.

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/grie ... aeson.html
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Det er ikke Messi som er problemet.

Mere Dembele og Griezmann - Dembele kan ikke afslutte og Griezmann kan ikke komme til chance. Jeg er ligeglad med Griezmann alsidighed. Han er angriber, jeg forventer mål af ham. Ligesom jeg gør af Messi og Dembele.

Kan man undersøge hvor mange point hhv. Messi, Griezmann, Dembele, Trincao, Ansu har sikret med deres mål eller assist?

Uden at vide det, så tør jeg satse på at Griezmann er i bunden. Han har ingen impact i de svære kampe. Overhovedet ingen. Ligesom igen i går.

Dembeles spidskompetencer er hurtighed, kan bruge begge fødder, kan udfordre 1 mod 1. Hvis han også kunne krydre det med nogle stabile afslutninger så ville han være farlig. Modstanderne bliver, om vi kan lide det eller ej, nødt til at være opmærksomme på ham for han har lidt x-factor.

Griezmann kan du derimod lade løbe frit rundt han er ikke rigtig en trussel og hvis han kommer igennem kan han alligevel blive indhentet. Jeg ser ingen spidskompetencer hos ham, som gør, at han kan være en af de tre forreste startere hos os. Ciao Bella til ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor bliver der snakket om problemer? Vi spillede fremragende offensivt i går. Jeg fatter ikke hvorfor kampen skal bruges til at understrege diverse pointer omkring spillere.

Demb har scoret mål som gør at vi er med om ligaen igen og er videre i cdr. Uden griez havde vi ikke været i cdr finalen og han har leveret flotte stats siden januar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tors mar 11, 2021 2:16 pm

Dembeles spidskompetencer er hurtighed, kan bruge begge fødder, kan udfordre 1 mod 1. Hvis han også kunne krydre det med nogle stabile afslutninger så ville han være farlig. Modstanderne bliver, om vi kan lide det eller ej, nødt til at være opmærksomme på ham for han har lidt x-factor.
Jeg kan også bruge begge fødder.

Ja han er hurtig og kan udfordre ved at kyle et langt træk afsted og så spunse, eller løbe på en lang aflevering. Men han er ikke god til at afdrible på mindre plads og udfordre på den måde.

Stabile afslutninger, har han aldrig haft og tror dermed heller ikke de pludselig kommer!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er mere bekymringer og ikke problemer, for mit vedkommende i hvert fald. Man spillede en fin kamp, men der var også tendenser, der skal adresseres. Det burde man generelt gøre, uanset hvordan de har gjort det i løbet af sæsonen. I det store billede og over hele sæsonen er der bekymrende tendenser vedr. de nævnte spillere.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 1:58 pm
Det er mere småspil, pasningsspillet samt overblik, han skal arbejde med, men han er ung, så det kan han også nå at få styr på.
Det er så også rigtig mange og vigtige mangler.

Man kan håbe på en bedre afslutningsevne, men han bliver snart 24, så det kan også sagtens være at han bare ikke bliver bedre der!

Nu er det ikke for at sammenligne ham med Haaland overhovedet, men hans afslutningsevner og effektivitet, for ikke at tale om overblik og evner på mindre områder (på trods af sin størrelse) er bare på et helt helt andet niveau end Dembs.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Man spillede en rigtig, rigtig god kamp. Set over sæsonen brænder vi for mange chancer, men det er hele holdet. Også Messi. For mig handler det om det sidste overskud og koncentration hvilket jeg er sikker på vil komme med medgang i kampene.

Man kan også spørge sig selv om vi vil kunne hente en bedre spiller end demb eller griez? Det tror jeg ikke. Vi skal erstatte spillere som Martin, Cou, umtiti, lenglet og firpo da de ikke har niveauet. Så kan det selvfølgelig være at taktiske ændringer betyder at demb, griez kommer i overskud og der skal reageres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tors mar 11, 2021 2:34 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 1:58 pm
Det er mere småspil, pasningsspillet samt overblik, han skal arbejde med, men han er ung, så det kan han også nå at få styr på.
Det er så også rigtig mange og vigtige mangler.

Man kan håbe på en bedre afslutningsevne, men han bliver snart 24, så det kan også sagtens være at han bare ikke bliver bedre der!

Nu er det ikke for at sammenligne ham med Haaland overhovedet, men hans afslutningsevner og effektivitet, for ikke at tale om overblik og evner på mindre områder (på trods af sin størrelse) er bare på et helt helt andet niveau end Dembs.
Ja, det er rigtig mange mangler, men jeg tror på, at det kan ændres. Især fordi han er så ung stadig. Der er også positive ting. Han finder de rette steder. Er god til dybdeløbene og er sindssyg dygtig 1-mod-1.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster