10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg ville ikke komme af med Demb, men Griez ville jeg overveje. Især fordi, Barca kunne hive to yderligere talenter fra B-holdet, i form af Konrad og Collado. Jeg kan ikke se, hvad Griez skal på holdet? Og nogen vil uden tvivl komme i klemme. Man kan jo ikke spille alle fire oppe foran.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal gøre det han gør - arbejde hårdt, binde spillet sammen (som du også selv skrev efter kampen hvor du roste ham) og sørge for assists/mål. Men altså hvis der ikke er plads så er der ikke plads. Der er meget få spillere i truppen som ikke kan/skal sælges hvis der kommer et godt bud.

Jeg vil dog altid være tilfreds med en offensiv præstation som den vi så i går. Og som både demb og griez bidrog til. Hvis vi havde spillet så godt noget oftere så havde sæsonen set anderledes ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ja jeg ville skibbe Demb, da vi har Fati og jeg ikke tror på at Demb kan forbedre sine mangler væsentligt.

Men som piq@ spørger til/nævner, så kan vi sikkert ikke hente andre, hvilket også gør at jeg, som tidligere nævnt, tror at klubben vil forsøge at forlænge med Demb, fremfor sælge.

Oh ja Messi brænder bestemt også muligheder, men han bidrager også med en helvedes masse positivt, selvom nogle jo syntes han har et negativt outcome??!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør han men holdet er også bygget op om ham. Det er en lang diskussion der er blevet taget flere gange men jeg forventer mere når man feks ikke skal presse i samme grad og løbe de ekstra meter.

Men altså jeg synes ærlig talt dette er en tosset diskussion. Det var vores bedste offensive præstation på udebane i cl i flere år. Hele holdet var gode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, lad os nu se. Det bliver i hvert fald svært at finde plads til alle fire, og der er jeg bange for, at nogen vil lide under det. Man falder ud af rytme og synergien vil også være svær at holde på med afbrydelser.

Griez gjorde det fint i går, men var rimelig usynlig foran målet. Demb var faktisk ret dårligt spillende. Med Ansu tilbage, og hvis han vender tilbage til det niveau, han havde med det samme, så bliver det sgu vanskeligt for Demb og/eller Griez. En af dem vil man så ikke have brug for.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Kunne Griez bruges på venstre wingback i en 3-5-2?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvad med Alba så? For Alba gør det faktisk ret fint. Og han er virkelig vigtig, altså Alba.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 3:08 pm
Hvad med Alba så? For Alba gør det faktisk ret fint.
Enig, det var heller ikke ment som Alba skulle skubbes væk. Jeg tænker bare, med Griezmanns workrate, defensive arbejde og offensive kvaliteter, tror jeg faktisk han kunne gøre det rigtig godt der.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kvoller skrev:
tors mar 11, 2021 3:08 pm
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 3:08 pm
Hvad med Alba så? For Alba gør det faktisk ret fint.
Enig, det var heller ikke ment som Alba skulle skubbes væk. Jeg tænker bare, med Griezmanns workrate, defensive arbejde og offensive kvaliteter, tror jeg faktisk han kunne gøre det rigtig godt der.

Det vil være spild af Griez’ kvaliteter. Jeg synes generelt, at det er spild af Griez’ kvaliteter, når han bliver foreslået som midt, eller har den rolle, som han havde i går. Så vil jeg hellere sælge ham.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Plus der er Trincao....

Men ja, er da også lettet over præstationen i går, selvom jeg er ret sikker på, at PSG ville have haft et andet udtryk, hvis kamp 1 eksempelvis var endt 1-1!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

PSG havde muligvis spillet anderledes, hvis de ikke havde 1-4 med i bagagen, men kampene havde også været tætte, havde Barca grebet kampene an på samme måde, som i går. Det var jo ikke med PSGs gode vilje, at de blev presset så meget i går, med 1-4 i bagagen eller ej.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det er en blanding. Naturligvis ligger det i baghovedet at et forsvar var vigtigere end et hårdt offensivt tryk, med fare for blottelser.
Ofte bliver det bare lidt noget juks, når hold har så meget fokus på at det bare skal overstået, fremfor at vise/give energi til at ville vinde og sætte sig på kampen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er faktorer begge veje. Jeg tror slet ikke på, at PSG ville stå så passivt til og lade Barca om alt. De blev pacificeret. I alt for høj grad. Taktisk blev de taget på sengen. De var jo nervøse i første halvleg og det var straffesparket der redt dem. Havde de ikke haft alle kendelser med sig, havde de været ude. Omspark af straffe. Ingen straffe til dem. Rødt til Kurzawa. Det var nogle af tingene.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og de kunne ikke sætte sig på kampen, selvom de prøvede. Barca stressede dem lige med det samme. Selv Messi var meget involveret i genpresset. Han vandt endda en taklings duel.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vi kunne reelt være gået videre ja, hvis de nævnte situationer var gået anderledes. Jeg er dog overbevist om at det var meget omstændighederne der gjorde PSG passive og i mindre grad Barcas aftryk der aftvang det.

Men vi gjorde det godt, bortset fra afslutningerne, som også i en væsentlig grad skete da Barca intet havde at tabe og kunne spille uden pres.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster