6/3 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt tror jeg ikke, at Puig er at finde i klubben efter sommer. Enten skal der ske noget drastisk, hvor han bider sig fast eller at Koeman både har tiltroen til ham og kan finde en måde at implementere ham på i taktikken. Hvis ikke pga. disse ting, kan det være grundet en ansættelse af en ny træner, der er med til at han bliver, fordi denne er overbevist om, at Puig har den fornødne kvalitet og derfor skal man give Puig både tid og muligheder samt skabe nogle taktiske rammer, der gør, at Puig kan blomstre.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Kubala skrev:
tirs mar 09, 2021 4:38 pm
I øvrigt tror jeg ikke, at Puig er at finde i klubben efter sommer. Enten skal der ske noget drastisk, hvor han bider sig fast eller at Koeman både har tiltroen til ham og kan finde en måde at implementere ham på i taktikken. Hvis ikke pga. disse ting, kan det være grundet en ansættelse af en ny træner, der er med til at han bliver, fordi denne er overbevist om, at Puig har den fornødne kvalitet og derfor skal man give Puig både tid og muligheder samt skabe nogle taktiske rammer, der gør, at Puig kan blomstre.
Det tror jeg du har helt ret i!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs mar 09, 2021 4:01 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 11:05 am
Madameskrald skrev:
tirs mar 09, 2021 7:59 am
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 12:48 am
Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.
Det er jo lige præcis et af mine kritik punkter. Han får for lidt spilletid. Hans præstationer har måske ikke været de stærkeste, undtaget nogle gode indhop, men de har heller ikke været så dårlige, at han ikke skal have mere spilletid, end han har fået. F.eks. kunne han godt have mere spilletid i lørdags. Halvdelen af holdet var på flade dæk og de spillede ikke særligt godt, så der var rigeligt med mulighed for at give ham minutter.

Jeg håber han snart tager et ryk i sin udvikling, for så meget er det heller, der mangler. Et par gode kampe kan være nok til at det vender og han finder det sidste. Jeg håber at det bliver hos Barca, det sker, for jeg er ikke tvivl om at han har en stor fremtid.
Deri syntes Koeman ikke at være enig. Hvis han havde solgt sejren i de 80 minut, så var både Koeman og Puig blevet ristet af hele fambasen og medierne - og vi var vel sagtens ude af titelræset.
Jeg tror ikke, at det var en tilfældighed, at han først kom på banen ved 2-0.

Vi hiver generelt kun lige sejrene hjem, og det efterlader selvfølgelig mindre plads til ustabile udviklingsspillere. For mange svipsere kan blive dels sæson og dels karriere definerende, så jeg forstår godt Koeman her.
Jeg må tillade mig at være uenig. Jeg opfatter, som sagt, ikke, Puig så udisciplineret, som i prøver at fremstille ham. Hvis det er tilfældet, hvorfor giver man ham så ikke en bunden taktisk opgave. Det er det, man normalvis plejer at gøre med unge talenter. Jeg kan i hvert fald ikke se at han har fået en sådan, de gange han kommer ind. Der bruger Koeman ham mere som en form for disruptor, der kan komme ind og ruske tingene lidt op, hvis kampen er i et taktsik dødvande, eller hvis Barca har haft svært ved at spille sig igennem til chancer(og dem har der sandt for dyden været mange af i denne sæson). Det er en rolle han ved flere lejligheder har udfyldt rigtig godt og det er jo sådan set godt nok, for det er netop en af hans helt store forcer. Fra mit synspunkt, burde det være noget, man kan bruge på holdet på mere kontinuerlig basis. Det burde være muligt at integrere hans spillestil, som åbenlyst passer holdet godt, på holdet, således at man kontinuerligt får nytte af hans unikke evner til at sætte fart i spillet og til at få modstanderen ud af deres organisation. Barca har, som sagt, store problemer med netop det facet og hvor tit har man ikke siddet og bandet dem af helvede til, hvor de med 70-80% boldbesiddelse ikke kan fine ud af at pruducere en ærlig chance.

Jeg holder på at det faktum at Puig ikke spiller mere, end han gør, er udtryk for en taktisk begrænsning hos Koeman, eller fordi der, som der også har været forlydender om, er et personligt mismatch imellem dem. Jeg ved ikke, hvad der er værst, for hvis det første er tilfældet, og det hælder jeg mest til, så er jeg en af dem, der mener at Koeman skal have kort tid på posten. Han har gjort det fint, ingen tvivl om det, men hvis Barca skal tilbage til fordums styrke og gamle dyder, hvilket jeg gerne ser, så skal man spille med La Masia spillere, der har så unikke evner som Puig. Han er lige præcis den type, der gør fodbold så fedt at se på og hvis Koeman ikke kan finde plads til det på holdet, så siger jeg tak for indsatsen og velkommen tilbage, Xavi!
Hvilken taktisk rolle ville du binde ham i?

I øvrigt forklarer du jo på fornemmeste vis, hvorfor han ikke får flere minutter. Han er måske den spiller i truppen, der kombinerer blik for spillet med at spille hurtigt bedst (når nu Messi ynder at drible og varme bolden), og derfor får han primært minutter, når vi er presset til at skabe noget fremad banen; typisk mod hold, der står lavt og kompakt. Men han mangler taktisk overblik i hans defensiv og fysik, hvorfor andre spiller vælges over ham, når stamspillerne skal spares i kampe, hvor en spinkel sejr skal køres hjem.

Og ja han kunne bestemt bruge flere minutter på banen (og jeg haved håbet på mere spilletid fra hans side), men med en sårbar strukturel defensiv organisation, flere offensive spillere uden nævneværdig defensiv indsats (kvantitativ og kvalitativ > Messi og Dembele) og en generelt sårbar defensiv, så forstå jeg ganske udmærket, at Koeman prioriter De Jong, Pedri og Busq - specielt da Koeman træner/kæmper for sit liv i klubben (jf. han har ikke råd til at tænke alt for langsigtet).

Hvis vi havde flere kampe, hvor vi førte med en stor marginal, så er jeg ganske sikker på, at Puig også havde fået flere minutter. Og hvis Koeman og hans trænerteam er opgaven voksen, så ved Puig godt, hvad han skal bidrage med for at spille mere - så længe han ikke kan levere det relativt til konkurrenterne, så har han ikke fra mit perspektiv krav på spilletid.
Du har ret, den sårbare defensiv har bestemt ikke talt til Puig´s fordel. Men det er ikke Puig´s skyld og det er egentlig heller ikke Koeman´s skyld. Det er derimod årevis af spildte chancer for at forny holdet og spillet, der er grunden til at man står så svagt defensivt, som man gør. Det sagt, så forspildte Koeman en oplagt chance for at give Puig en startplads i lørdags. Han stillede oven i købet op med tre back kæden, der kunne have givet Puig den fornødne sikkerhed bagude til at kunne spille frit. I stedet vælger Koeman at spille med spillere, der var flade på batterierne og som ikke havde den fornødne dynamik til at åbne en kompakt defensiv. Resultatet var derefter og spillet var forudsigeligt og kedeligt det meste af tiden. Jeg er med på at man bevæger sig ind i den afgørende fase af sæsonen, men så meget desto mere vigtigt at udnytte de få chancer, der kommer, for at spare nøglespillerne. Jeg kunne i tilgift have tænkt mig at Messi fik et hvil og Trincao fik chancen. Han får nemlig heller ikke nok spilletid og er i samme situation som Puig og skal vise alt for meget på kort tid, hver gang han får lidt minutter her og der.

Det handler mange gange om at se mulighederne, fremfor begrænsningerne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Du har selvfølgelig ret i, at Puig godt kunne have spillet i weekenden, men han har ret beset været bedst som indskifter. I hans to kampe fra start i pokalen har han skuffet temmeligt meget - og en sejr i weekenden var afgørende for at holde ild i ligaen, så du har ret, men det er fra Koemans næse tilsyneladende fortsat et sats at have Puig på banen.

Så jeg tror ikke, at vi skal forvente Puig minutter i meget mere end ubetydelige minutter (eks. hvis vi udspiller vores rolle i ligaen), og når vi er presset til offensive satsninger.

Jeg havde personligt spillet ham mod PSG i begge kampe, men jeg tror, at Koeman sætter alle sejl på at hente en samlet sejr (qua hans pressede situation og nyligt præsidentskifte). Måske han får nogle solide minutter i anden halvleg, hvor PSG har slukket håbet.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Sidebemærkning omkring spilletid til talenter:
Total minutes played by players under 22 at Barcelona this season: 10,450 minutes

Pedri - 2585 minutes
Dest - 2005 minutes
Mingueza - 1978 minutes
Ronald Araújo - 1649 minutes
Trincao - 1092 minutes
Ansu Fati - 596 minutes
Riqui Puig - 464 minutes
Ilaix Moriba - 202 minutes
Konrad de la Fuente - 26 minutes
Matheus Fernandes - 17 minutes

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster