3/3 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kvoller »

Kunne Mingueza blive vores nye Oleguer?

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Alias-A »

Kvoller skrev:
tors mar 04, 2021 5:02 pm
Kunne Mingueza blive vores nye Oleguer?
Synes du sætter urealistisk høje forventninger nu.
93' Iniesta

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:
tors mar 04, 2021 11:49 am
Barca80 skrev:
tors mar 04, 2021 10:44 am
Jeg er rystet og chokeret over, at der ikke er en eneste sjæl her på forummet som omtaler 3-5-2 formationen i forbindelse med Sevilla kampen !!??

Denne 3-5-2 formation er jo et VIDUNDER for Barcelona !! Den løser Barcelonas allerstørste svaghed; nemlig sårbarheden overfor modstanderens kontrastød! Som I nok ved, spiller Barca med en meget høj baglinje, hvilket modstanderen altid forsøger at udnytte. En klassisk 4-3-3 Barca formation har altid virket skrøbelig overfor modstanderens kontra, fx imod PSG i Champions League m.m.

Med hele 3 centerforsvar (i et 3-5-2 formation), så bliver defensiven forbedret markant. Og et hold som ikke har defensiven på plads, vinder heller ingen titler!

Ikke nok med at Barca´s defensiv står stærkere på alle led i en 3-5-2 formation (hvor wingbacksne nærmest agerer som fløjspillere), men også sammenspillet, balancen og offensiven bliver bedre. Jeg håber derfor Koeman vil bruge 3-5-2 formationen, især imod stærkere modstandere. Måske kan det virke imod PSG i næste CL kamp. Vi må vente og se.
Jeg er enig, Koeman skal have ros for at turde prøve 3-5-2. Det gik rigtig godt i weekenden og endnu bedre i går.

Dembele er en helt anden spiller når han er på toppen, hans fart og x-factor kan virkelig komme til gode her. Han skal dog lære at afslutte. Nøj hvor har han mange chancer. Bare han kunne score på det halve.
Et eller andet sted, så virker holdet mindre afhængigt af Messi i en 3-5-2 formation, ved ikke om jeg var den eneste der havde den følelse.

Pedri: bare wow! Hold kæft han er god i sin alder.

Forsvaret mangler Araujo! Mingueza skal overhovedet ikke starte. Araujo, Pique og Garcia i næste sæson kan virkelig blive en vild kombination.

Moriba: Jeg kan virkelig godt lide den fyr. Han kommer med noget som de øvrige ikke har. Han lader til at være en af dem der tør udfordre. Han har længe været et kæmpe talent, men ligefrem at overhale spillere som Puig og Pjanic er altså ret imponerende. Har sagt det før, og vil sige det igen. Han kan blive vores helt EGEN Pogba - bare han ikke bliver lige så sulten efter pengene. De har godt nok mange ligheder i deres spil.

Vi kan vitterligt få fremtidens midtbane de næste 10 år ved kun at kigge mod de unge: Moriba, Pedri, Puig.
Den nye Busquets, Xavi, Iniesta-konstellation?

Sejren gør mig ikke glad fordi vi er i finalen, men mere fordi jeg tror at holdet har brug for noget selvtillid i den sidste del af sæsonen. Det kan virkelig være afgørende. Måske kan det starte en rigtig god stime med en ny præsident på søndag og en kæmpe sejr mod PSG i næste uge.

Messi fungerer faktisk også ret godt i denne 3-5-2
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Så fik jeg også set kampen... sidder tilbage lidt ambivalent, da jeg havde håbet på, at man ville gå helhjertet efter ligaen.
Jeg er enig, Koeman skal have ros for at turde prøve 3-5-2. Det gik rigtig godt i weekenden og endnu bedre i går.

Dembele er en helt anden spiller når han er på toppen, hans fart og x-factor kan virkelig komme til gode her. Han skal dog lære at afslutte. Nøj hvor har han mange chancer. Bare han kunne score på det halve.
Et eller andet sted, så virker holdet mindre afhængigt af Messi i en 3-5-2 formation, ved ikke om jeg var den eneste der havde den følelse.
Jeg er meget enig.. vi virker markant bedre afstemt som hold i de seneste 2 kampe. Specielt i generobringsspillet har vi været virkeligt solide i begge kampe - det har pyntet både defensivt og offensiven. Først i anden halvleg med den offensive satsning blev SEVILLA farlige af flere omgange.

Og en central del er netop, at strukturen på holdet bliver mere flad, hvorfor Messi bliver mindre tone angivende. Der bliver simpelthen spillet på flere strenge.
Mingueza skal overhovedet ikke starte.
Det der må du simpelthen forklare - oven på konge præstationer over to kampe.
Messi fungerer faktisk også ret godt i denne 3-5-2
Nu skal det ikke forveksles med en hetz mod Messi, men han spillede på ingen måde en god kamp i går. Han smider bolden rigtig mange gange, eller presser medspillere unødigt - ofte fordi han tager det sværeste valg. Det er genialt, når det fungerer, men hold da op, hvor kan det også være ueffektivt... resten af holdet spillede simpelt kombinationsfodbold (minus Dembele til tider), og skabte stort set alle chancerne på den baggrund.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
tors mar 04, 2021 11:08 pm
Mingueza skal overhovedet ikke starte.
Det der må du simpelthen forklare - oven på konge præstationer over to kampe.
Bare en kort kommentar til. Vil du ikke mene at forsvaret vil være meget bedre med Araujo - Pique - hvem end det så bliver som nr. 3?

Ser ikke Mingueza som starter trods to fine kampe. Kan godt lide han fighter vilje dog.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af emo »

Norbit skrev:
fre mar 05, 2021 9:28 am
Madameskrald skrev:
tors mar 04, 2021 11:08 pm
Mingueza skal overhovedet ikke starte.
Det der må du simpelthen forklare - oven på konge præstationer over to kampe.
Bare en kort kommentar til. Vil du ikke mene at forsvaret vil være meget bedre med Araujo - Pique - hvem end det så bliver som nr. 3?

Ser ikke Mingueza som starter trods to fine kampe. Kan godt lide han fighter vilje dog.
Lige pt. synes jeg at jeg er mere tryg ved ham end jeg er ved Lenglet eller Umtiti.
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

emo skrev:
fre mar 05, 2021 10:48 am
Norbit skrev:
fre mar 05, 2021 9:28 am
Madameskrald skrev:
tors mar 04, 2021 11:08 pm
Mingueza skal overhovedet ikke starte.
Det der må du simpelthen forklare - oven på konge præstationer over to kampe.
Bare en kort kommentar til. Vil du ikke mene at forsvaret vil være meget bedre med Araujo - Pique - hvem end det så bliver som nr. 3?

Ser ikke Mingueza som starter trods to fine kampe. Kan godt lide han fighter vilje dog.
Lige pt. synes jeg at jeg er mere tryg ved ham end jeg er ved Lenglet eller Umtiti.
Enig, men tror ikke at Koeman bare smider Lenglet ud af holdopstillingen, ligemeget hvor dårligt han gør det. Hvis Araujo skal ind, så bliver det helt sikkert på bekostning af Mingueza.

Det allermest stabile ville nok være: Araujo - Pique - Mingueza for denne sæson.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »



Love the perfect English!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
fre mar 05, 2021 9:28 am
Madameskrald skrev:
tors mar 04, 2021 11:08 pm
Mingueza skal overhovedet ikke starte.
Det der må du simpelthen forklare - oven på konge præstationer over to kampe.
Bare en kort kommentar til. Vil du ikke mene at forsvaret vil være meget bedre med Araujo - Pique - hvem end det så bliver som nr. 3?

Ser ikke Mingueza som starter trods to fine kampe. Kan godt lide han fighter vilje dog.
Som Mingueza har spillet mod Sevilla, så ville jeg ikke nødvendigvis vælge Araujo over Mingueza. Jeg ser Araujo og Mingueza som havende meget overlappende kompetencer, hvor Araujo har fået bedre plads til at vise sig frem hidtil. Men Araujo kunne næppe have overmatchet Minguezas præstationer i de to kampe mod Sevilla - for der har han været imponerende god.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Nu skal vi ikke glemme at mingueza lavede en klodset straffespark også. Det skal selvfølgelig nævnes. Han har spillet over forventning og bedre end hvad vi har set fra ham tidligere. Men han er imo langt fra araujo som vist sig som en langt mere stabil spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre mar 05, 2021 6:09 pm
Nu skal vi ikke glemme at mingueza lavede en klodset straffespark også. Det skal selvfølgelig nævnes. Han har spillet over forventning og bedre end hvad vi har set fra ham tidligere. Men han er imo langt fra araujo som vist sig som en langt mere stabil spiller.
Helt enig.. vi ser Mingueza som en anelse bedre fremadrettet, fordi han tit får lov til at spille full back, men Araujo er meget meget bedre defensiv end Mingueza, og har et bedre blik for spillet.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

Der er bare en anden sikkerhed/styrke med Araujo på holdet. Han har noget som ingen af de andre har i øjeblikket.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre mar 05, 2021 6:09 pm
Nu skal vi ikke glemme at mingueza lavede en klodset straffespark også. Det skal selvfølgelig nævnes. Han har spillet over forventning og bedre end hvad vi har set fra ham tidligere. Men han er imo langt fra araujo som vist sig som en langt mere stabil spiller.
Klodset? Så skal du vist lige se den igen. Sevilla spilleren løber ind i ham, mens han er ved at vende. Hvori ligger det klodsede?

I øvrigt er dit data grundlag vist ret beskedent... hvor mange kampe har Mingueza spillet i midterforsvaret, efter han har etableret sig i førsteholdstruppen?

Præmissen var i øvrigt Sevilla kampene - jeg har ikke set Araujo spiller stærkere end det Mingueza viste der.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Der bliver lavet en kanal på mingueza og efterfølgende søger han kontakten. Jeg synes han ser en smule klodset ud i situationen.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg er uenig. For mig er araujo en markant bedre cb. Og han har imo leveret bedre end det mingueza har præsteret mod Sevilla. Især det at araujo stort set aldrig bliver driblet er et kæmpe plus for mig.

https://www.google.dk/amp/s/tribuna.com ... n-dribble/
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster