3/3 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
tors mar 04, 2021 12:43 am
For dem der ikke kan spansk:
Pedri: Straffe, ja nej, Alba, VAR

:thumbup:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
tors mar 04, 2021 1:21 am
Haha du har så ufatteligt ondt i røven over pique. Og bussi for den sags skyld.

Min kommentar var forresten overhovedet ikke rettet mod dig - jeg er, som jeg har skrevet utallige gange herinde, komplet ligeglad med dine synspunkter. Hej hej.
Jeg tænker jo så lidt, at du med sådan et indlæg her, i en kontekst som faktisk blot udfordrer ens synspunkt, netop fremstår som en person med ondt i røven?🤔

Det er ikke til gavn for et forum at skrive sådan noget der, hvilket jeg håber, at du en dag selv vælger at indse.

Pique spillede isoleret set en fantastisk kamp i går! Helt korrekt - Og det har han gjort flere gange i karrieren. Min anke går på hans manglende dedikation og stabilitet, samt hans manglende modenhed i pressen - Lidt ligesom den åbenlyse mangel på modenhed dit indlæg her repræsenterer.

Men sikke en dejlig morgen Culés! Vi er i en finale!
Forumlegende

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvor er det godt spillet af Barca. De dominerer kampen stort fra start til slut og selvom de også var heldige/dygtige et par gange, så er det en fuldt fortjent sejr. En fornøjelse at se, hvordan de kæmpede røven ud af bukserne. Pedri er i mine øjne motm, hold da kæft, han bliver ved og ved og ved og ved.... kører bare på og på. Iliax også med et rigtig godt indhop, men generelt set gør alle det godt ud fra de respektives forudsætninger. Drømmen om et trofæ lever i den grad og med en sejr i baskerlandet på lørdag og en uafgjort i Madrid dagen efter, så er La liga for alvor åben også. Barca har momentum i øjeblikket, så hvem ved, hvad det kan blive til. Holdet overrasker i hvert fald gang på gang og de har en evne til at hive noget op af hatten, når det spidser til.

PSG er dog en helt anden sag, der skal en hel flok til kaniner til, en masse held og så skal pariserne have en off day.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tænker jo så lidt, at du med sådan et indlæg her, i en kontekst som faktisk blot udfordrer ens synspunkt, netop fremstår som en person med ondt i røven?
Problemet er at du ikke udfordrer noget som helst. Du henviser til en række elendige kampe holdet har spillet og derefter begynder du at snakke om søvnvaner. Det er vitterligt ikke “argumenter” der er værd at bruge tid på.

Men lad mig give dig lidt som du så kan forholde dig til:

1 x VM
1 x EM
4 x CL
8 x La Liga
6 x CdR

Og så ser jeg ikke på alle de små titler. Men nej han sover ikke nok. Det er nok derfor han ikke har leveret “stabilt” set over sin lange karriere som absolut starter på et af de bedste og mest dominerende hold spillet har set.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tors mar 04, 2021 12:39 am
Piquénbauer skrev:
tors mar 04, 2021 12:35 am
Vi kommer forresten til at betale prisen for denne kamp mod osasuna. Og det kan jeg egentlig godt leve med.
Jep! Det er sgu helt ok. Vi er i en finale nu, noget ingen havde troet på, for 2,5-3 måneder siden!
Eller i tirsdags ;-)

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Antimadridista »

Den havde jeg dælme ikke set komme!! :glad:

Så tager vi også PSG.... :thumbup: og ligaen... :grin:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Barca80 »

Jeg er rystet og chokeret over, at der ikke er en eneste sjæl her på forummet som omtaler 3-5-2 formationen i forbindelse med Sevilla kampen !!??

Denne 3-5-2 formation er jo et VIDUNDER for Barcelona !! Den løser Barcelonas allerstørste svaghed; nemlig sårbarheden overfor modstanderens kontrastød! Som I nok ved, spiller Barca med en meget høj baglinje, hvilket modstanderen altid forsøger at udnytte. En klassisk 4-3-3 Barca formation har altid virket skrøbelig overfor modstanderens kontra, fx imod PSG i Champions League m.m.

Med hele 3 centerforsvar (i et 3-5-2 formation), så bliver defensiven forbedret markant. Og et hold som ikke har defensiven på plads, vinder heller ingen titler!

Ikke nok med at Barca´s defensiv står stærkere på alle led i en 3-5-2 formation (hvor wingbacksne nærmest agerer som fløjspillere), men også sammenspillet, balancen og offensiven bliver bedre. Jeg håber derfor Koeman vil bruge 3-5-2 formationen, især imod stærkere modstandere. Måske kan det virke imod PSG i næste CL kamp. Vi må vente og se.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
tors mar 04, 2021 10:44 am
Jeg er rystet og chokeret over, at der ikke er en eneste sjæl her på forummet som omtaler 3-5-2 formationen i forbindelse med Sevilla kampen !!??

Denne 3-5-2 formation er jo et VIDUNDER for Barcelona !! Den løser Barcelonas allerstørste svaghed; nemlig sårbarheden overfor modstanderens kontrastød! Som I nok ved, spiller Barca med en meget høj baglinje, hvilket modstanderen altid forsøger at udnytte. En klassisk 4-3-3 Barca formation har altid virket skrøbelig overfor modstanderens kontra, fx imod PSG i Champions League m.m.

Med hele 3 centerforsvar (i et 3-5-2 formation), så bliver defensiven forbedret markant. Og et hold som ikke har defensiven på plads, vinder heller ingen titler!

Ikke nok med at Barca´s defensiv står stærkere på alle led i en 3-5-2 formation (hvor wingbacksne nærmest agerer som fløjspillere), men også sammenspillet, balancen og offensiven bliver bedre. Jeg håber derfor Koeman vil bruge 3-5-2 formationen, især imod stærkere modstandere. Måske kan det virke imod PSG i næste CL kamp. Vi må vente og se.
Jeg er enig, Koeman skal have ros for at turde prøve 3-5-2. Det gik rigtig godt i weekenden og endnu bedre i går.

Dembele er en helt anden spiller når han er på toppen, hans fart og x-factor kan virkelig komme til gode her. Han skal dog lære at afslutte. Nøj hvor har han mange chancer. Bare han kunne score på det halve.
Et eller andet sted, så virker holdet mindre afhængigt af Messi i en 3-5-2 formation, ved ikke om jeg var den eneste der havde den følelse.

Pedri: bare wow! Hold kæft han er god i sin alder.

Forsvaret mangler Araujo! Mingueza skal overhovedet ikke starte. Araujo, Pique og Garcia i næste sæson kan virkelig blive en vild kombination.

Moriba: Jeg kan virkelig godt lide den fyr. Han kommer med noget som de øvrige ikke har. Han lader til at være en af dem der tør udfordre. Han har længe været et kæmpe talent, men ligefrem at overhale spillere som Puig og Pjanic er altså ret imponerende. Har sagt det før, og vil sige det igen. Han kan blive vores helt EGEN Pogba - bare han ikke bliver lige så sulten efter pengene. De har godt nok mange ligheder i deres spil.

Vi kan vitterligt få fremtidens midtbane de næste 10 år ved kun at kigge mod de unge: Moriba, Pedri, Puig.
Den nye Busquets, Xavi, Iniesta-konstellation?

Sejren gør mig ikke glad fordi vi er i finalen, men mere fordi jeg tror at holdet har brug for noget selvtillid i den sidste del af sæsonen. Det kan virkelig være afgørende. Måske kan det starte en rigtig god stime med en ny præsident på søndag og en kæmpe sejr mod PSG i næste uge.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Dytrax »

Piqué will be out for 2 weeks. [ESPN]

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af DeanCassady »

Kritikken af Mingueza, der florerer herinde, er håbløst overdrevet. Han er med afstand den spiller i truppen med flest tacklinger pr. kamp, og bidrager med den kompromisløshed og det mod, vi i årevis har savnet i bagkæden. Derudover er han stort set den eneste halvbeskidte Ramos-lignende spiller i klubben, hvilket i den grad er en nødvendighed, når vi ellers har for vane at stille med Piqué og Hånden.

Med det sagt har han naturligvis også sine begrænsninger, og jeg tvivler på, at han nogensinde ender som stamspiller. Mindre kan dog også gøre det, og vi kan næppe bede om en bedre rotationsspiller. Særligt når han tydeligvis brænder lige så meget for klubben, som vi gør.
Robert Zimmerman

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af emo »

DeanCassady skrev:
tors mar 04, 2021 3:31 pm
Kritikken af Mingueza, der florerer herinde, er håbløst overdrevet. Han er med afstand den spiller i truppen med flest tacklinger pr. kamp, og bidrager med den kompromisløshed og det mod, vi i årevis har savnet i bagkæden. Derudover er han stort set den eneste halvbeskidte Ramos-lignende spiller i klubben, hvilket i den grad er en nødvendighed, når vi ellers har for vane at stille med Piqué og Hånden.

Med det sagt har han naturligvis også sine begrænsninger, og jeg tvivler på, at han nogensinde ender som stamspiller. Mindre kan dog også gøre det, og vi kan næppe bede om en bedre rotationsspiller. Særligt når han tydeligvis brænder lige så meget for klubben, som vi gør.
Til dels enig, han har været stærk i mange kampe, virker solid. Han har brainfarts, det har Lenglet også som er langt mere rutineret. Han dækker højre back godt selvom det ikke er hans position, og han er blevet kastet for løverne. Det betyder ikke at han bliver en fremtidig Barca fast mand, men han gør det godt, og jeg er tryg ved at have ham i det centrale tre mands forsvar, også som back når vi skal "forsvar".
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Mingueza har spillet rigtig godt i de sidste to kampe. Når han har støtte fra pique så er han en anden spiller og han kan gå hårdere ind i duellerne. Men som back og med kun en cb partner så er han imo meget tvivlsom.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
tors mar 04, 2021 2:52 pm
Piqué will be out for 2 weeks. [ESPN]
Pis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MarkMenace »

Piquénbauer skrev:
tors mar 04, 2021 4:17 pm
Dytrax skrev:
tors mar 04, 2021 2:52 pm
Piqué will be out for 2 weeks. [ESPN]
Pis.
AS melder 3 uger

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Endnu mere pis. Nå men så længe han er klar til cdr finalen så går det nok ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster