3/3 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Og han har imo leveret bedre end det mingueza har præsteret mod Sevilla.
Har du mod på at komme med et bud på en kamp? (således din forståelse bliver specifik).


I øvrigt forklarer du ikke helt, hvad du finder klodset i aktionen. Det er en mega svær aktion, som Mingueza skal udføre der - komme fra modsatte side og skal indenfor et splitsekund deaccelere, vende og tackle.

Hvis man skal kritisere, så kan man argumentere for, at Mingueza skal være lidt mere afventende på Sevilla spillerens aktion, men så risikerer han også at blive sat for alvor, da han skal vende og Sevilla manden er i medløb.

Og ja han spiller bolden gennem benene på Mingueza, men dernæst løber Sevilla spilleren direkte ind i ham. Hvis man kan tale om at søge kontakten fra den angribende spillers side, så må dette være et lærebogseksempel.

Hvis du kan finde et eksempel på en Barcelona midtstopper udover Puyol og Marcherano, som klare en lignende aktion meget bedre, så giver jeg sku et stykke kage.

Og jeg har sagt det før - hvis man ensidigt fokuserer på enkelt aktioner, så bliver perspektivet - ja ensidigt. Jeg kan også finde aktioner, hvor Ter Stegen ser uheldig ud - det gør ham ikke til en dårlig keeper.

Og hvis man vil være efter Mingueza på baggrund af denne kamp, så skylder man sig selv at se dette link -

Han læser duellerne virkeligt fint og turde tage dem, skiller sig fint af med bolden, bliver fanget højt et par gange, men får lavet fine prof frispark i situationerne, og bagrummet bag ham bliver aldrig farligt - måske spiller han mere frigjort i 352, fordi han har sikkerhed i backup fra Pique? Hvis han fortsætter og videreudvikler den tendens (eks. mindre afhængighed af tryghed), så har vi altså en meget dygtig spiller på den position.

PS. Det sagt så spillede han også en ganske fin kamp i den første semifinale mod Sevilla - som midtstopper.

PPS. Skal jeg tage Araujo linket seriøst, så skulle det indeholde drible attemps eller noget i den retning... Det der siger ikke nødvendigvis noget om Araujos individuelle evner.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Altså jeg finder hele aktionen klodset - måden han kommer “flyvende” hen til bolden, kanalen og efterfølgende “tackling”. Han burde uden tvivl have været en smule mere afventende i situationen.

Men nej en situation kan selvfølgelig ikke bruges i forhold til at bedømme præstationen. Mingueza spillede to rigtig flotte kampe mod Sevilla og han har vist at han er god så længe han har “sikkerhed” ved sin side.

Det eneste jeg påpegede var at han meget vel kunne have afgjort opgøret. Især fordi han skulle have haft rødt.

Og det er fint du ikke tager araujo linket seriøst. Men som Barcafan der ser kampene så ved du at vores cb’er har et kæmpe problem med at blive isoleret i 1 vs 1 dueller. At araujo derfor kan have spillet så mange kampe som han har gjort uden at blive “snydt” er imo imponerende. Og det siger noget om hans styrke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Madameskrald »

Helt fint... Jeg har ingen intention om at tale Araujo ned - han er for nu vores mest spændende forsvarsspiller, men når man taler Mingueza forsvarsspil ned relativt til Araujo (eks. meget meget bedre defensivt) ovenpå to rigtig gode kampe, så bliver det altså for unuanceret.

Med til det overordnede billede af Mingueza skal der indregnes, at 1) han er blevet kastet for løverne (hevet uventet op på et meget højere niveau, som han har skulle tilpasse sig), 2) overvejende spillet højreback (hvor han åbenlyst er udfordret) og 3) er blevet kastet rundt på forskellige positioner (herunder med forskellige defensive medspillere).

Dertil er det fra mit perspektiv skørt, at kalde Araujos blik for spillet bedre end Minguezas. Araujo fokuserer intenstivt på dem defensive side af spillet - og er meget lidt ambitiøs med bolden. Blandt andet derfor har Lenglet også været super udfordret med Araujo ved hans side, da han får stort set hele opspilsansvaret (og det magter han tydeligvis ikke).

Mingueza har ikke problemer med at lave Pique inspirerede raids frem i banen, og skiller sig generelt fint og til tider ambitiøst af med bolden. Eksemplificeret ved den flotte frispilning af De Jong mod Sevilla, som skulle have ledt til en kvalificeret afslutning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem har sagt at araujo har bedre blik for spillet? Der er ingen tvivl om at mingueza er bedre på bolden.

Omkring resten så er der ikke rigtig grund til at køre rundt i det længere. Begge spillere er kastet for løverne mens mingueza uden tvivl har været udfordret mere pga forskellige positioner. Det er jeg helt enig i. Men jeg mener stadig at araujo er en markant bedre forsvarsspiller som især er fremragende i de direkte dueller. Hermed ikke sagt at mingueza er uden fremtid i klubben osv...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg synes generelt at Mingueza gør det rigtig godt. Han er utrolig bevægelig af en forsvarspiller og dækker på den måde et stort område af banen. Han skal selvfølgelig blive bedre til at tage de rigtige beslutninger, men det er noget, der kommer med tiden. Hans største downside som CB, er hans manglende styrke i hoved spillet. I en 3-5-2, hvor han enten spiller CB eller HWB, kommer denne mangel ikke helt så meget til udtryk, men i en 4-3-3 er det et stort problem og det er i forvejen et stort problemområde for Barca, så det er ikke noget man kan tage for let på.

Jeg kan nu godt lide Mingueza. Bare det at han kommer lige fra baghaven, men også det, at han måske aldrig har været det største talent, men han kæmper røven ud af bukserne og han vil dø med trøjen på. Det er noget, der er lige så vigtigt, som talent i disse tider, hvor halvdelen af den gamle garde er væk og den anden halvdel synger på sidste vers. Jeg kunne sagtens se Mingueza blive en vigtig trupspiller de næste mange år pga hans engagement og dedikation, når nu man snakker så meget om, hvem der skal føre kulturen videre. Lidt ligesom man har set det med Nacho i Real. En spiller, der aldrig brokker sig over at sidde på bænken, men som er klar når muligheden byder sig og som kan dække fire-fem positioner, alt efter formation.

Det er jo også det, som situationen, som den er nu, kan tilbyde. Mingueza havde aldrig fået den spilletid, han har fået, hvis man ikke havde været så hårdt ramt af skader og corona og på den måde, kan man have fået en spiller, som måske ikke kommer til at være stjernen på holdet, men som sikrer bredden, kontinuiteten, viljen og kulturen på holdet. Vi mangler den slags og det er jo også derfor at mange fans holder af Braithwaite. Det er indsatsen som tæller, ikke talentet. De kan være vigtige for en trupsammensætning.
Senest rettet af EasyBuddhist lør mar 06, 2021 1:38 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af DeanCassady »

Araújo har ubetinget været vores bedste forsvarsspiller i løbet af sæsonen, så der kan vel ikke være tvivl om, at han er at fortrække fremfor Mingueza. Det ændrer dog ikke på, at sidstnævnte også har masser at bidrage med.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/3 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig. Som breddespiller er han rigtig fin. Og det viser også tydeligt at man kan bruge la masia til den slags spillere. Ingen grund til at betale 30+ mio for en spiller der byder ind med det samme som mingueza.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst