21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Jeg er så en af dem, der godt kan se begge argumenter, og har som sådan ikke noget imod, at Messi smutter(det bliver jo ikke et valg, fans kan tage, det bliver mere eller mindre op til Messi selv), da man alligevel kommer til at forholde sig til det før eller siden. Jo hurtigere det sker, desto hurtigere kan man begynde at bygge på et hold uden Messi.

Jeg tror til gengæld, det hold, man vil stå med, altså uden Messi, vil have en masse modgang. Der er sikkert potentiale, men om det kan forløses omgående eller om det kan tage tid, er spørgsmålet. Det kan også ske, at ingen af dem forløser noget som helst og så er man virkelig på den.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan det ikke. Vi skal have gang i en større proces. Og på sigt skal der ordnes meget i truppen. Men denne proces kommer ikke til at starte før Messi er væk (selvom nogen bare ikke vil indse det).

Jeg er ikke i tvivl om at truppen både mangler kvalitet og der er for unge spillere der skal have kæmpe roller. Men vi kan ligeså godt begynde nu hvor Messi alligevel (og det tydeligt) ikke leverer som tidligere. Hvorfor fortsætte i dette ingenmandsland? Vi kan ikke sælge alle de spillere som folk vil af med for at få Messi til at blive god igen. Men vi kan sige farvel til Messi og starte på det uundgåelige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår det ikke helt, hvad kan ikke?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kan ikke forløse potentialet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Men ja, man kan ikke bare lige sådan komme af med alle spillere. Der skal jo også være købere, samt salgene skal give gode beløber, før det vil give mening.

Hvorfor skulle nogen give store summer for Griez eller Demb, bare f.eks.?
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 2:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 2:20 pm
Vi kan ikke forløse potentialet.
Aha, ok. Ja, så kan det blive vanskeligt. I det tilfælde må man som fans være realistiske og skrue forventningerne nede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det må vi. Men vi kan i det mindste bevæge os i den rigtige retning. Med griez vil vi feks igen kunne spille med et mere komplet presspil. Så kan vi se hvordan ansu, demb, trincao osv passer med det. Pedri og de jong vil få mere offensivt ansvar. Kan de det?

Vi vil få besvaret nogle spørgsmål som vi ikke får på nuværende tidspunkt hvor den hedder "giv den til Messi".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SparetireDad skrev:
man feb 22, 2021 2:10 pm
SpillerSomMESSI skrev:
man feb 22, 2021 2:08 pm
SparetireDad skrev:
man feb 22, 2021 2:01 pm

Og nej, han spiller ikke godt i Barca længere. Det har han ikke gjort længe. I virkeligheden er han aldrig kommet tilbage til sit gamle jeg efter alt den ballade der var sidste år.
Det modsiger alle ratings fra Liga til CHL.
What's your point? Faktum er, at han ikke spiller godt - det viser de sidste mange kamptråde herinde jo også med alt tydelighed også. Hvis du/folk er uenige, så må vi have set forskellige kampe - eller sovet undervejs.
Jeg ser samtlige Barca kampe - uden undtagelse, jeg tvivler på at du har gjort det.

Der har været en håndfuld kampe hvor Messi ikke har været magisk.. sådan er der hver sæson, selv i Pep tiden.

- ellers har han funklet...

Vil du have ca. eksempler?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Barca - Juve: 0-3
Barca - PSG: 1-4
Getafe - Barca: 1-0
Barca - Real Madrid: - 1-3
Atletico Madrid - Barca: 1-0
Cadiz - Barca: 2-1
Sevilla - Barca: 2-0
Barca - Ath Bilbao: 2-3
Barca - Sevilla: 1-1
Alaves - Barca: 1-1
Barca - Valencia: 2-2
Barca - Eibar: 1-1
Barca - Cadiz: 1-1

3 mål fra messi i disse kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 3:06 pm
Barca - Juve: 0-3
Barca - PSG: 1-4
Getafe - Barca: 1-0
Barca - Real Madrid: - 1-3
Atletico Madrid - Barca: 1-0
Cadiz - Barca: 2-1
Sevilla - Barca: 2-0
Barca - Ath Bilbao: 2-3
Barca - Sevilla: 1-1
Alaves - Barca: 1-1
Barca - Valencia: 2-2
Barca - Eibar: 1-1
Barca - Cadiz: 1-1

3 mål fra messi i disse kampe.
SofaScore ratings:
Denne sæson:

La Liga
Messi 8.21 ratings
Med afstand bedste
Nr. 2 er Toni Kroos med 7.73

Topscorer:
16 Messi / Suarez

Mål + assists ligger Messi nr 1 med 19
nr 1 i frisparksmål (2 stk)
nr 1 i totale skud pr kamp
nr 1 i store chancer skabt
nr 2 i keypasses
nr 1 i successfulde driblinger

CHL:
Toprating:
1 Joshua Kimmich 8.47
2/3 Lionel Messi / Erlin b Haaland 8.28

Desuden ligger Messi helt i front med succesfulde driblinger, Key passes, straffe vundet, store chancer skabt, antal afslutninger.


Hvorfor tager du ikke at kigge på Key passes og store chancer skabt, i de der udvalgte kampe? Det er jo der de der milliarddyre angrebspartnere skal levere, når Messi leverer chancerne på sølvfade for dem i stdet for at score.

Det har de så bare slet ikke gjort.. ej heller i de der kampe.
Senest rettet af SpillerSomMESSI man feb 22, 2021 3:16 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Men han møder ikke op når der er brug for ham. Og så ser vi lige bort fra at det hele falder til jorden når kroos kan ligge i toppen :eek:

Messi er så heldig at alt det offensive ansvar er hos ham. Det betyder gode stats men os der ser kampene ved at han ikke er hvor han skal være. Og vi ved at han har haft alt for mange kampe i denne sæson hvor han ikke har ramt niveauet. Det viser resultaterne også.

Jeg synes forresten lige du skal undersøge hvad en key pass er.
Senest rettet af Piquénbauer man feb 22, 2021 3:17 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår ikke, hvorfor I diskuterer det her? Det er tydeligt, I vælger at se det fra forskellige perspektiver. Deraf argumenterer og vægter I også meget forskelligt. Det er virkelig vanskeligt at konkludere en hel masse, når der er så mange variabler, der overses, fra begge sider.

Min teori er måske(og det er bare en teori, ikke sikkert på nogen måde, at det holder), at hvis Messi blev, så kunne man måske kæmpe om mesterskabet igen til næste sæson, hvis man f.eks. kunne købe en bedre angriber end MB og måske ansatte en mere visionær træner. Til gengæld tror jeg ikke, at man ville kunne konkurrere om CL.

Når det så er sagt, så skal man jo sige farvel til Messi på et tidspunkt, og bygger man kun holdet omkring ham, kan det i sidste ende koste Barca, når han ikke er der mere.
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 3:43 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Min teori er måske(og det er bare en teori, ikke sikkert på nogen måde, at det holder), at hvis Messi blev, så kunne man måske kæmpe om mesterskabet igen til næste sæsonen, hvis man f.eks. kunne købe en bedre angriber end MB og måske ansætte en mere visionær træner. Til gengæld tror jeg ikke, at man ville kunne konkurrere om CL.
Hvilken træner? Hvad skulle træneren gøre når han er bundet på hænder og fødder for at give Messi den rolle han vil have? Hvordan skulle han etablere et presspil? Hvordan skulle han få bare en smule struktur ind på holdet når vi har en spiller som fungerer bedst i en komplet fri rolle? Hvordan skulle han komme af med den tankegang som tydeligt hersker hvor alle konstant søger Messi? Hvilken angriber skulle det være og for hvilke penge? Det er mange spørgsmål men der skal findes svar på dem alle (og mange flere). Hvis man ikke gør det så bliver det bare endnu en sæson hvor man intet opnår. Og det største problem ville imo være at de unge ikke fik det ansvar de skal have. Vi skal se hvad de kan i endnu højere grad.

Hvis man vil se forandringer så skal der ske noget drastisk. Og det er altså ikke at sige farvel til bussi, pique og griez. Det vil stort set ikke ændre noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 3:34 pm
Min teori er måske(og det er bare en teori, ikke sikkert på nogen måde, at det holder), at hvis Messi blev, så kunne man måske kæmpe om mesterskabet igen til næste sæsonen, hvis man f.eks. kunne købe en bedre angriber end MB og måske ansætte en mere visionær træner. Til gengæld tror jeg ikke, at man ville kunne konkurrere om CL.
Hvilken træner? Hvad skulle træneren gøre når han er bundet på hænder og fødder for at give Messi den rolle han vil have? Hvordan skulle han etablere et presspil? Hvordan skulle han få bare en smule struktur ind på holdet når vi har en spiller som fungerer bedst i en komplet fri rolle? Hvordan skulle han komme af med den tankegang som tydeligt hersker hvor alle konstant søger Messi? Hvilken angriber skulle det være og for hvilke penge? Det er mange spørgsmål men der skal findes svar på dem alle (og mange flere). Hvis man ikke gør det så bliver det bare endnu en sæson hvor man intet opnår. Og det største problem ville imo være at de unge ikke fik det ansvar de skal have. Vi skal se hvad de kan i endnu højere grad.

Hvis man vil se forandringer så skal der ske noget drastisk. Og det er altså ikke at sige farvel til bussi, pique og griez. Det vil stort set ikke ændre noget.
Hvis en træner som Valverde kunne vinde ligaen med Barca, hvor Messi havde den samme rolle, som nu, og hvor holdet ikke var markant bedre, så kan en anden træner også. Og ja, det vanskelige er den der angriber og hvordan man skaffer penge til ham. Men altså, det er ikke så ligetil.

Og jeg er da også helt med på, at man burde indse, at der skal ske noget omkring Messi og det her Barca hold. Man er nok nødt til at se et Barca hold uden Messi. Det er jeg jo ikke imod.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke se nuværende trup i en 442 som under Valverde. Men man ved aldrig. Jeg må dog indrømme at jeg ser det som stort set umuligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster