16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Og i den sammenhæng ved jeg ikke, om man skal beholde Messi eller ej? Jeg kan både se ideen med at beholde ham og også ideen i, at man lader ham gå.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Lopezzz »

Alba og Pique og flere af de gamle spillere har ødelagt vores kære klub.
Derfor har de ny spillere svært ved at koncentrere sig når de er på banen og spillet fungerer ikke optimalt når de har 2 fjolser som råber konstant efter dem og slår ud med armene og brokker sig hele tid.
Hvis du kommer til Barca og ikke gøre hvad de gamle siger så skal du skride ad helvede til.

Jeg har lyst til at starte en petition mod Alba og Pique og flere. De er begge to forsvarsspillere og vores største problemer har ligget i forsvaret i flere år.
Væk med dem!!!! :twisted: :twisted:

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/alba ... st-ud.html

https://www.fcbarcelona.dk/Video/video- ... gsmal.html
MDCCCXCIX

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af ladislau »

Det bliver hurtigt noget sort/hvidt mht Messi, men den diskussion er lidt frugtesløs. Messi bestemmer ene og alene om han bliver.

Det vi har manglet er koncept/filosofi, som spillerne kan og vil følge. Der er sammenligningen med Pep relevant.
Pique har jo ret, når han råber efter Griezman, at de løber alt alt for meget. Ligesom mod Bayern, Liverpool, Roma osv osv.
Vi skal have en plan og et formål med bolden. Skulle kunne og turde holde fast i den. Angribe og forsvare os med den.

Jeg tror ikke Koeman har den plan/filosofi. Han brugte en halv sæson på at finde tilbage til vores 4-3-3. Han er en praktisk fyr, der arbejde med det han har. Det har været fint i år
Det vi har brug for fremadrettet er at få bygget vores spil op fra bunden. Om Xavi magter det, ved jeg ikke, men den rigtige træner er alfa og omega.

Lad os se om Laporta kan gøre det igen. Da han i sin tid valgte Pep, der troede vi alle, der var en lang genopbygning undervejs. Istedet stak det helt af.
Denne gang er det nok snarere en reel genopbygning.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af JonasV »

emo skrev:
ons feb 17, 2021 5:31 pm
JonasV skrev:
ons feb 17, 2021 3:40 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 17, 2021 2:31 pm
emo skrev:
ons feb 17, 2021 2:27 pm
JonasV skrev:
ons feb 17, 2021 2:01 pm
Jeg var i virkeligheden nok lidt emotionelt forberedt på at få stukket kniven ind i går. Måske har jeg bare givet op for hurtigt, jeg ved det ikke. Jeg er pt. et sted hvor det vigtigste er om man fornemmer fremgang - at vi bevæger os den rigtige vej, også selv om vi er pokkers langt fra målet. Der er opbrud og bevægelser som indgyder en svag fornemmelse af håb. At der så heller ikke skal så meget til at pynte på en mødding medgiver jeg gerne.
Enig. Jeg var sådan, tjah, ok. Videre. Har slet ikke den fornemmelse i kroppen som jeg havde omkring holdet for noget tid siden. Det virker ikke til at klubben eller staben eller spillerne visee hvor meget de vil det her. Jeg har for fanden ikke kunne sidde stille før under vores kampe, den følelse mangler jeg, jeg vil have den igen. Vil råbe af tvet og blive irriteret af forstyrrelser under kampen, sker bare ikke nu... 😒😔😑
Jeg havde det på samme måde med Bayern kampen sidste år.. lidt ala, ja ja det var da skidt!
Men anfield - jeg sov ikke i 2 døgn derefter!
Det samme med Roma, Juve, etc kampene.. De ramte mig, men nu er det ligesom forventeligt, og ja - der sker ikke det samme med mine følelser inden - under og efter kampene hvor vi blir ydmyget længere.
Måske kommer det igen. Kan ikke helt finde ud af om det er at foretrække. Det er det jo nok. Også selv om det ikke er sundt for blodtrykket. Det er måske også lidt straffen for at have oplevet ens klub ramme de helt høje nagler og være absolut skelsættende i en årrække, med den mest berusende form for fodbold, man kan forestille sig. Det er en fair byttehandel. Nu skal vi bare have kløerne helt fast i fornemmelsen af at klubben grundlæggende bevæger sig i den rigtige retning, så kan man måske atter blive lykkeligt gråhåret af nerver når vi spiller CL. Måske allerede næste sæson? Denne har, i lyset af alting, føltes tabt før den overhovedet begyndte.
Jeg er forsigtig optimist.
Men, det der nok er mest frustrerende og som går mig på, er at en ledelse og folk omkring klubben kunne stå og kigge på den udvikling de sidste mange sæsoner. Vi vandt nogle liga titler, som var røgslør for hvor elendigt vi udviklede os. Vi endte med at smide store summer efter spillere, som ikke er os.

Man har kigget på en synkende skude, uden at tage den op og give den omgang lak, men har pletmalet hist og pist. Hvordan kan ingen have reageret på dette? Hvordan kunne en relativ sund økonomi begynde at gå i denne retning,de sidste 3-4 år.
Jeg er helt enig. Det er et tog, man har kunne se komme buldrende i horisonten i lange tider, og alligevel har man bare siddet på hænderne - eller forsøgt at tisse lidt i bukserne for at få varmen kortvarigt. Men det er det, der skal ændres med en ny ledelse. Gud, hvor jeg håber, de formår det. Måske vil glæden over at fornemme tingene trække den rigtige retning - omend det er lange, seje træk - betyde at man kan mærke mere og mere. Jeg håber!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
tors feb 18, 2021 1:37 pm
Det vi har brug for fremadrettet er at få bygget vores spil op fra bunden. Om Xavi magter det, ved jeg ikke, men den rigtige træner er alfa og omega.
Heri er jeg helt enig - jeg ville kigge mod Ajax og forsøge st lokke Ten Hag i Ajax i kombination med Overmars. Ajax har i en årrække gjort det super godt med implementering af ungt billigt talent og få holdet til at præstere på højt niveau.

Ajax i CL for to år siden var en nydelse for øjet. Og det niveau er vi altså ikke langt fra på individ niveau i den nuværende trup - spørgsmålet er, om det kan strikkes sammen til en solid enhed.

Jeg er dog usikker på, om der er nok personlighed i Hag til at tøjle vores gamle stjerner!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af ladislau »

Det sidste du skriver, er det springende punkt. Især hvis Messi beslutter sig for at blive. Der skal virkelig en med navn og/eller autoritet. Sammenlagt med den store grundlæggende trænerpakke.
Er ikke specielt imponeret over meget mht Koeman, men disciplinen er der. Der er også kommet lidt moral inde efter sidste års lavpunkt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

Lige for at understrege, at man ikke behøver et Pep hold v2 for at spille lækker positionsfodbold.

https://www.youtube.com/watch?v=Aer6xmHTXk0

Og ja de spiller kun i den hollandske liga, men de spiller fortsat flot flot fodbold også i europa efter at have skiftet hele den centrale akse i forsvar og på midtbanen siden CL semifinalen for et par år siden. Det er ganske enkelt imponerende!

De har lige slået den øjeblikkelige nr. 1 i frankrig i en tæt kamp.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
fre feb 19, 2021 12:44 am
Lige for at understrege, at man ikke behøver et Pep hold v2 for at spille lækker positionsfodbold.

https://www.youtube.com/watch?v=Aer6xmHTXk0

Og ja de spiller kun i den hollandske liga, men de spiller fortsat flot flot fodbold også i europa efter at have skiftet hele den centrale akse i forsvar og på midtbanen siden CL semifinalen for et par år siden. Det er ganske enkelt imponerende!

De har lige slået den øjeblikkelige nr. 1 i frankrig i en tæt kamp.
Det er jo *netop* Pep filosofi de spiller.. noget som en træner ville kunne indføre i Barca hvis den rette træner kom til.

Jeg tror feks. Pep ville kunne forvandle selv dette Barca hold med den nuværende trup til at være suveræn bedste i Ligaen, men tror dog ikke vi ville være i top 4 i CHL alligevel.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Det ville han ikke. Vi har for mange spillere der ikke kan presse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre feb 19, 2021 12:10 pm
Det ville han ikke. Vi har for mange spillere der ikke kan presse.
Det har du da ingen anelse om.. hypotetisk argument.

Men vi finder heller aldrig ud af det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af A$AP »

Kvoller skrev:
tirs feb 16, 2021 8:36 pm
Billede

Leaked opstilling

Det her hold er 10 år bagud, sammenlignet med de hold der faktisk er bejlere til CL trofæet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster