10/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ift Alba/str. Syntes klart Alba bare viser sin douche i situationen. Intet str imo. Men dog samtidig en underlig dom af Lahoz!
Hvis han dømme frispark så er der også straffe. Længere er den ikke. Han bliver ved med at holde i ham og kontakten fortsætter ind i feltet. Man kan så mene hvad man vil om alba og hans adfærd men han bliver revet i.

Det er kun lahoz der kan lave sådan et kald. Gennemført idiotisk dommer med den mest latterlige linje. Der er rigtig mange (især fans af engelsk fodbold) der vil se en kamp med lahoz og tænke at han lader spillet rulle idet han ikke dømmer de små frispark. Men som barcafan er det så ufatteligt frustrerende da det lige netop er de små frispark som modstanderen bruger til at lukke vores spil ned. Og når de enten ikke bliver dømt eller ikke bliver straffet med gult så er der kun et hold der får en fordel. Og det er ikke os.

Der var en perfekt situation i går som viser det. Bussi laver en rigtig god tæmning og sætter rak fuldstændig på midten. Han har hele banen foran sig og kan slå en bold frem. Det ved rak selvfølgelig og trækker ham ned. Pro frispark og der skal være gult med det samme (rak lavede forresten nok af disse til at han skulle have fået et rødt) men med lahoz må man det fjol. Det ødelægger vores spil fuldstændig at det ikke har andre konsekvenser end et frispark.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Fra vores officelle twitter. Synes sgu den er tydelig. Jeg forstå virkelig ikke hvorfor lahoz minimum ikke ser den igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 11:28 am
Du kan i langt de fleste situationer der ender med at blive farlige finde fejl begået andre steder på banen. Og mens jeg er helt med på at bedømmelserne af spillere skal være nuanceret så kan jeg ikke ignorere grundproblemet - Umtiti prøver at trække en offside på rak. Ikke bare er det elendigt udført men det er unødvendigt.
Det har jeg jo aldrig været uenig i - jf. Umtiti kunne have reddet begge situationer.

Men jeg mener blot modsat dig, at grundproblemet er, at vi er dårligt afstemt. Der er en grund til, at alle hold (af alle kvalitetsniveau) skaber store chancer på os i hvert eneste kamp - og det er faktisk overordnet set ikke forsvarets fortjeneste, eller et udfald af super godt spil fra modstanderen.

Var Mingueza og Alba faldet, så var Rakitic jo blevet løbet op uden større problemer... Fejl vil blive begået igen og igen, og derfor skal medspillerne løbe i støtte positioner, så der er mulighed for udbedring af disse - det er altså relativ basal fodboldkundskab, men i begge situationer i gpr var det ikke tilfældet.

[/quote]
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 12:09 pm
Man kan ikke konsekvent spole x antal sekvenser etc tilbage, for at finde folk der ikke presser eller skulle have tacklet ordentligt. Eller jo, det kan man, men så bliver det for søgt!
For søgt - jesus! Du insisterer simpelthen på kun at analyse den sidste sekvens op til målet. Så er det selvfølgelig også nemmere at udpege en enkelt synder. Hvad tror du, at Koeman og hans trænerstab har gjort her til morgen? Hvis de kun kigger på Umtitis aktioner, så skal de bare ud af vagten med det samme - men ikke så overraskende, så har Koeman øje for det samme som undertegnede

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/koe ... gaar-fejl/

At han ikke har cojones til at kalde Messi sløje presspil - det er så en anden sag.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 1:05 pm
Ift Alba/str. Syntes klart Alba bare viser sin douche i situationen. Intet str imo. Men dog samtidig en underlig dom af Lahoz!
Hvis han dømme frispark så er der også straffe. Længere er den ikke. Han bliver ved med at holde i ham og kontakten fortsætter ind i feltet. Man kan så mene hvad man vil om alba og hans adfærd men han bliver revet i.

Det er kun lahoz der kan lave sådan et kald. Gennemført idiotisk dommer med den mest latterlige linje. Der er rigtig mange (især fans af engelsk fodbold) der vil se en kamp med lahoz og tænke at han lader spillet rulle idet han ikke dømmer de små frispark. Men som barcafan er det så ufatteligt frustrerende da det lige netop er de små frispark som modstanderen bruger til at lukke vores spil ned. Og når de enten ikke bliver dømt eller ikke bliver straffet med gult så er der kun et hold der får en fordel. Og det er ikke os.

Der var en perfekt situation i går som viser det. Bussi laver en rigtig god tæmning og sætter rak fuldstændig på midten. Han har hele banen foran sig og kan slå en bold frem. Det ved rak selvfølgelig og trækker ham ned. Pro frispark og der skal være gult med det samme (rak lavede forresten nok af disse til at han skulle have fået et rødt) men med lahoz må man det fjol. Det ødelægger vores spil fuldstændig at det ikke har andre konsekvenser end et frispark.
Stort set enig. Skriver også at det er en underlig dom. Men syntes det er meget begrænset hvor meget Alba trækkes i, før han begynder at læne sig ind over Sevilla spilleren. Sådan ser jeg den, også efter at have set nedenstående fra Twitter kontoen. Du ser det anderledes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men jeg mener blot modsat dig, at grundproblemet er, at vi er dårligt afstemt. Der er en grund til, at alle hold (af alle kvalitetsniveau) skaber store chancer på os i hvert eneste kamp - og det er faktisk overordnet set ikke forsvarets fortjeneste, eller et udfald af super godt spil fra modstanderen.
Hvornår har jeg sagt andet? Jeg har i lang, lang tid skrevet herinde at vores største problem og årsagen til at vores forsvar til tider ser håbløst ud er fordi holdet ikke er afstemt og i balance. Personlige fejl hjælper dog ikke på det og umtitis fejl i går ved andet mål var hans alene.
Var Mingueza og Alba faldet, så var Rakitic jo blevet løbet op uden større problemer... Fejl vil blive begået igen og igen, og derfor skal medspillerne løbe i støtte positioner, så der er mulighed for udbedring af disse - det er altså relativ basal fodboldkundskab, men i begge situationer i gpr var det ikke tilfældet.
Hvis og hvis. Umtiti står fint på banen og han burde qua sin rutine kunne læse situationen bedre. Det var en idiotisk beslutning/handling. Præcis som da neto ikke fik tæmmet bolden rigtigt mod alaves. Ja han fik en presset bold fra pique men han skulle have håndteret situationen bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis de kun kigger på Umtitis aktioner, så skal de bare ud af vagten med det samme - men ikke så overraskende, så har Koeman øje for det samme som undertegnede

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/koe ... gaar-fejl/

At han ikke har cojones til at kalde Messi sløje presspil - det er så en anden sag.
Hmm det er da om noget at give Umtiti skylden for mål nummer to?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:33 pm
Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 11:28 am
Du kan i langt de fleste situationer der ender med at blive farlige finde fejl begået andre steder på banen. Og mens jeg er helt med på at bedømmelserne af spillere skal være nuanceret så kan jeg ikke ignorere grundproblemet - Umtiti prøver at trække en offside på rak. Ikke bare er det elendigt udført men det er unødvendigt.
Det har jeg jo aldrig været uenig i - jf. Umtiti kunne have reddet begge situationer.

Men jeg mener blot modsat dig, at grundproblemet er, at vi er dårligt afstemt. Der er en grund til, at alle hold (af alle kvalitetsniveau) skaber store chancer på os i hvert eneste kamp - og det er faktisk overordnet set ikke forsvarets fortjeneste, eller et udfald af super godt spil fra modstanderen.

Var Mingueza og Alba faldet, så var Rakitic jo blevet løbet op uden større problemer... Fejl vil blive begået igen og igen, og derfor skal medspillerne løbe i støtte positioner, så der er mulighed for udbedring af disse - det er altså relativ basal fodboldkundskab, men i begge situationer i gpr var det ikke tilfældet.
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 12:09 pm
Man kan ikke konsekvent spole x antal sekvenser etc tilbage, for at finde folk der ikke presser eller skulle have tacklet ordentligt. Eller jo, det kan man, men så bliver det for søgt!
For søgt - jesus! Du insisterer simpelthen på kun at analyse den sidste sekvens op til målet. Så er det selvfølgelig også nemmere at udpege en enkelt synder. Hvad tror du, at Koeman og hans trænerstab har gjort her til morgen? Hvis de kun kigger på Umtitis aktioner, så skal de bare ud af vagten med det samme - men ikke så overraskende, så har Koeman øje for det samme som undertegnede

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/koe ... gaar-fejl/

At han ikke har cojones til at kalde Messi sløje presspil - det er så en anden sag.
[/quote]

Yes Jesus madam!

Nej jeg insisterer ikke på det. Men i disse tilfælde med Umtiti, er det hans primære ansvar. Han laver også flere andre uovervejede fejl, som en cb ikke skal rode sig ud i. Det primære for en cb er at forsvare. Hvis du er bageste mand skal du hverken buse frem eller lave fikse driblinger i og omkring feltet, som han også har gjort en del på det sidste.

Det du siger vedr Koeman er så at han har fuldstændig ret, når det kommer til Umtiti, men slet ikke vedr Messi...? Godt man lige kan pille det ønskede ud :thumbup:

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Hvis og hvis. Umtiti står fint på banen og han burde qua sin rutine kunne læse situationen bedre. Det var en idiotisk beslutning/handling. Præcis som da neto ikke fik tæmmet bolden rigtigt mod alaves. Ja han fik en presset bold fra pique men han skulle have håndteret situationen bedre.
Det har intet med hvis og hvis at gøre... Når der bliver trukket off-side, så skal resten af holdet falde umiddelbart efter, såfremt den dømmes onside - ellers vil man sørme lukke mange mål ind.
Senest rettet af Madameskrald tors feb 11, 2021 2:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 2:47 pm
Det du siger vedr Koeman er så at han har fuldstændig ret, når det kommer til Umtiti, men slet ikke vedr Messi...? Godt man lige kan pille det ønskede ud :thumbup:
Jeg er ikke helt med her. Koeman snakker ikke om Messi i det linkede!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:48 pm
Hvis og hvis. Umtiti står fint på banen og han burde qua sin rutine kunne læse situationen bedre. Det var en idiotisk beslutning/handling. Præcis som da neto ikke fik tæmmet bolden rigtigt mod alaves. Ja han fik en presset bold fra pique men han skulle have håndteret situationen bedre.
Det har intet med hvis og hvis at gøre... Når der bliver trukket off-side, så skal resten af holdet falde umiddelbart efter, såfremt den dømmes onside - ellers vil man sørme lukke mange mål ind.
Hmm var det ikke alba der endte med at være tættest på rak?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:53 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 2:47 pm
Det du siger vedr Koeman er så at han har fuldstændig ret, når det kommer til Umtiti, men slet ikke vedr Messi...? Godt man lige kan pille det ønskede ud :thumbup:
Jeg er ikke helt med her. Koeman snakker ikke om Messi i det linkede!
Nej netop.

Men jeg vil ikke bruge mere tid på denne uenighed. Selvfølgelig kan man til tider finde afgørende, store fejl, punkter etc i opspillet til et mål. Imo er det bare ikke i høj grad tilfældet her med Umtiti.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Der er næsten igen her inde der snakker om, at Koeman køre spillerne trætte.

Det er simpelthen dårligt træner arbejde, han rotere ikke nok eller gøre nok brug af sine udskiftninger i god tid.
Det kan simpelthen ikke være rigtig at Koeman først skifter ud i det 84 min, og igen 90 min, når spillerne tydeligvis var trætte.
Oven i det, har han ingen taktisk forståelse eller plan. Han har ikke det der skal til, for at kunne være træner for en top klub.

Jeg er nået der til, at jeg ikke længere tror på Koeman, og håber vi får en ny træner til sommer :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 2:54 pm
Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:48 pm
Hvis og hvis. Umtiti står fint på banen og han burde qua sin rutine kunne læse situationen bedre. Det var en idiotisk beslutning/handling. Præcis som da neto ikke fik tæmmet bolden rigtigt mod alaves. Ja han fik en presset bold fra pique men han skulle have håndteret situationen bedre.
Det har intet med hvis og hvis at gøre... Når der bliver trukket off-side, så skal resten af holdet falde umiddelbart efter, såfremt den dømmes onside - ellers vil man sørme lukke mange mål ind.
Hmm var det ikke alba der endte med at være tættest på rak?
Prøver du ar fortælle mig, at du var tilfreds med Albas tilbageløb, eller?

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 3:17 pm
Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:53 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 2:47 pm
Det du siger vedr Koeman er så at han har fuldstændig ret, når det kommer til Umtiti, men slet ikke vedr Messi...? Godt man lige kan pille det ønskede ud :thumbup:
Jeg er ikke helt med her. Koeman snakker ikke om Messi i det linkede!
Nej netop.

Men jeg vil ikke bruge mere tid på denne uenighed. Selvfølgelig kan man til tider finde afgørende, store fejl, punkter etc i opspillet til et mål. Imo er det bare ikke i høj grad tilfældet her med Umtiti.
Jeg forstå fortsat ikke sammenhængen - det er som i reglen et godt udgangspunkt, at man formulerer sig, så modparten forstå, hvad der menes.

Og naturligvis skal Umtitis bidrag til målene ikke negligeres - min pointe var og er, at problemerne startede meget tidligere end hos Umtiti, og kunne være forhindret både inden og efter Umtitis fejl med denne rette struktur og indstilling.

Jeg kan også vende den - var du tilfreds med Messis defensive indsats ved andet mål?

Eller den defensive struktur ved nogen af målene?

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Men jeg mener blot modsat dig, at grundproblemet er, at vi er dårligt afstemt. Der er en grund til, at alle hold (af alle kvalitetsniveau) skaber store chancer på os i hvert eneste kamp - og det er faktisk overordnet set ikke forsvarets fortjeneste, eller et udfald af super godt spil fra modstanderen.
Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 2:42 pm
Hvornår har jeg sagt andet? Jeg har i lang, lang tid skrevet herinde at vores største problem og årsagen til at vores forsvar til tider ser håbløst ud er fordi holdet ikke er afstemt og i balance. Personlige fejl hjælper dog ikke på det og umtitis fejl i går ved andet mål var hans alene.[\quote]

Jeg er enig i, at du normalt har en god indsigt i mekanismerne på holdet, men du har i nærværende tråd kort forinden skrevet, at grundproblemet var Umtitis fejl.

Jeg mener modsat det, at havde Alba ikke buset hovedløst frem ved første mål, og Messi havde presset Torres, så han ikke havde alt det overskud i verden til at lægge en aflevering til Rakitic, så havde vi med en vis sandsynlighed haft et andet udfald på kampen i går.

Dette perspektiv føder jo netop ind i dit ‘normale’ syn på sagerne, hvorfor det syntes lidt pudsigt, at du opponerer det så kraftigt nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst