10/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 10, 2021 11:57 pm
Piquénbauer skrev:
ons feb 10, 2021 11:55 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 10, 2021 11:54 pm
Piquénbauer skrev:
ons feb 10, 2021 11:52 pm
Pokkers. Nå men vi har en retur hvor araujo og pique forhåbentligt er tilbage.

Den kan vi godt vende!
Er det ikke noget med at hvis de scorer bare en i returen skal vi score 4..
Jo men som sagt så hjælper det ret meget på det at have et bedre forsvar end det vi så i dag.

Sevilla kan godt presses. Det bliver svært men den kan vendes.
I teorien, ja, der kan alt lade sig gøre.. men det er utopi at de ikke scorer bare en enkelt mål.. og vi skal under alle omstændigheder score min 3 for ikke at gå i forlænget, hvis vi altså holder nullet..

Jeg ser det ikke ske.
Og fred være med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Godt nok en grim stemning der hersker herinde. Vi har spillet 12 kampe siden årsskiftet, 11 på udebane og i dag var den første vi tabte (i ordinær). Det endda mod et rigtig godt spillende sevilla hold.

Det var mega ærgerligt men en smule forståelse er på sin plads. Op på hesten og videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14936
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1670 gange
Blevet takket: 1112 gange
Kontakt:

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:
ons feb 10, 2021 11:48 pm
Neymar er lige gået ud med skade i deres pokalkamp.
Pis! Nu kommer vi ikke til at score 6 mål
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14936
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1670 gange
Blevet takket: 1112 gange
Kontakt:

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 10, 2021 11:57 pm
Piquénbauer skrev:
ons feb 10, 2021 11:55 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 10, 2021 11:54 pm
Piquénbauer skrev:
ons feb 10, 2021 11:52 pm
Pokkers. Nå men vi har en retur hvor araujo og pique forhåbentligt er tilbage.

Den kan vi godt vende!
Er det ikke noget med at hvis de scorer bare en i returen skal vi score 4..
Jo men som sagt så hjælper det ret meget på det at have et bedre forsvar end det vi så i dag.

Sevilla kan godt presses. Det bliver svært men den kan vendes.
I teorien, ja, der kan alt lade sig gøre.. men det er utopi at de ikke scorer bare en enkelt mål.. og vi skal under alle omstændigheder score min 3 for ikke at gå i forlænget, hvis vi altså holder nullet..

Jeg ser det ikke ske.
Dem som har fundet på udebanemål reglen er de største fjolser der findes i fodbold.
Det er den mest latterlige regl der eksisterer
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9182
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 915 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Personligt er jeg bare træt af, at når nu oceaner af kræfter bliver lagt i disse cup opgør, så spiller man så uintelligent, når man er tæt på målet!
Det var som at følge en runde poker, hvor den smarte bare stille og roligt sidder og tricker hele bordet :? :|

Der skal ualmindelig meget stolpe ind, for at vende 0-2 i en cup runde mod Sevilla.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så var det heller ikke værre. Vi havde fint med chancer og perioder med dominans. Det samme havde Sevilla. I sidste ende var det en lige kamp mod et godt hold som blev afgjort på især umtitis dårlige forsvarsspil.

Vi skal fortsætte og så må vi se om den kan blive vendt i returen. Hvis ikke så har det unge spillere lært noget vi kan tage med til næste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Drønærgerligt resultat, men når man tænker på hvilket mørkt sted vi kommer fra, er det vel også forventeligt. Det er vist noget med Rom tog noget tid at bygge.
Med det sagt, så skal jeg gerne erkende at det gør ondt at se Ivan den Grusomme høvle en bold i nettet som gør opgaven noget uoverkommelig, samt at Luis Suarez er stærkt medvirkede til at vi sejler så langt agterud i ligaen.
Og så gør det selvfølgelig ekstra ondt fordi CdR er/var eneste tilnærmelsesvis realistiske mulighed for sølvtøj.

Jeg tror ikke på, vi kan vende det i returen. Men hvor vil jeg gerne tage fejl.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Det var vel egentlig oplagt, at det ville blive en hård kamp med den backkæde... Det er i øvrigt lidt interessant, at Umtiti bliver gjort til den store synder herinde...

Umtiti har selvsagt del i begge mål, men sekvenserne starter med dårligt pres på midtbanen, der ender ud i fordelagtige situationer for Sevilla.

Ved første mål gider Messi ikke deltage i defensiven, Alba presser meget højt (taber sin duel, der efterlad venstresiden i undertal), Griezman taber den resulterende duel (han skal enten vinde bolden eller lave frispark), der betyder, at Umtiti får en 1:1 duel med Sevilla manden. Det er simpelthen dårligt struktureret pres af holdet som helhed, men specielt Alba, der med sit vovede presspil initierer situationen. Og hvor er backup forsvaret bag Umtiti? (i modsatte side står Mingueza og Firpo og hygge snakker med en Sevilla spiller).

Ved andet mål står Messi blot at kigger på boldholderen, der får alt den tid i verden, som han lyster til at finde en Rakitic i fremløb. Og ja Umtiti skal ikke forsøge at trække Rakitic offside og falde, men da Torres (tror jeg det er vender ud mod sidelinien lige foran en passiv Messi, da er situationen fuldstændig ufarlig). Hvor er back-up spillet for Umtiti i den situation...? Mingueza står alt for højt (han skal falde og lade Busq dække kanten), og Alba dækker slet ikke ind bag Umtiti.

Så ja det ender med, at Umtiti ser rigtigt dum i to situationer, som skulle være forhindret med en bedre afstemning af presspil og defensiv struktur. Så begge mål kunne rigtignok være forhindret af Umtiti, men de er udtryk for et dyberelæggende problem, der også vil skabe problemer fremadrettet med andre spillere på banen - for farlige situationer på baggrund af godt spil eller fejl i bagkæden vil opstå igen (m/u Umtiti).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Holdet var der ikke i går. Der blev lavet fejl og presspillet var generelt skidt (de ser trætte ud). Men begge mål falder stadig klart tilbage på umtiti. Præcis som mod Granada.

Det er virkelig surt at se en spiller der har været så god, være så dårlig. At han forsøger at trække rak offside, glider og derefter chiller tilbage siger alt om hans niveau og mindset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ps. I øvrigt er jeg bedøvende ligeglad med cuppen - jeg håber, at vi ryger ud af CL og cuppen, og dermed får optimale vilkår for at hente Atl. Madrid, som jeg godt kan se blive rystet (de har et stramt program m. flere svære kampe og CL bold den næste tid) - om de kunne sagtens smide i hvert fald 8-9 point mod Villareal, 2 x Bilbao, Real Sociedad, Sevilla og Real Madrid, og så er vi altså inden for en distance, hvor vi selv kan afgøre det.

Men det kræver selvsagt tæt på maksimal point i liga sammenhæng...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 844
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 12:04 am
Godt nok en grim stemning der hersker herinde. Vi har spillet 12 kampe siden årsskiftet, 11 på udebane og i dag var den første vi tabte (i ordinær). Det endda mod et rigtig godt spillende sevilla hold.

Det var mega ærgerligt men en smule forståelse er på sin plads. Op på hesten og videre.
Helt utroligt enig.

Det er vildt at observere hvor kort lunte og hvor lidt korttidshukommelse der eksisterer herinde.
El Señor de las Tartas

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors feb 11, 2021 10:13 am
Men begge mål falder stadig klart tilbage på umtiti.
Hvorhenne skriver jeg andet?

Min pointe var, at Umtiti aldrig skulle være eksponeret på den måde, da situationerne kun blive farlige i kraft af dårlige beslutninger eller manglende initiativ i de sekvenser, der ledte op til Umtitis fejl.
Det er virkelig surt at se en spiller der har været så god, være så dårlig. At han forsøger at trække rak offside, glider og derefter chiller tilbage siger alt om hans niveau og mindset.
Det er simpelthen unuanceret/ensidigt at udelukkende pege fingre af Umtiti, når problemet starter ved Messi... Sekvensen betyder, at Umtiti skal redde Messis røv (+ Firpo + De Jong, der ligger meget højt i banen), fordi Messi er for fin til at presse Torres. (det giver vel sig selv, at når hele vores højreside ligger højt, så skal Messi tage sin tørn defensivt).

Nu bliver situationen udstillet, fordi Umtiti laver en stor personlig fejl, men havde han taget en duel med Rakitic og tabt den pba. en genialitet af Rakitic, så havde situationen potentielt være den samme. Og situationen kunne stadigvæk være undgået v. Messi samt mere struktureret backup i det defensive arbejde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Min pointe var, at Umtiti aldrig skulle være eksponeret på den måde, da situationerne kun blive farlige i kraft af dårlige beslutninger eller manglende initiativ i de sekvenser, der ledte op til Umtitis fejl.
Første situation kan du have en pointe omend Umtiti kommer ekstremt sjusket ud til bolden (præcis som han gjorde senere ved En-Nesyri hvor han var tæt på at lave straffe). Men ved det andet mål er der simpelthen ingen undskyldninger. Ja Messi kommer ikke hurtigt nok hen til bolden men Umtiti kan se bolden fra starten og han prøver at trække en offside på sneglen rak. Det er grænsende til idiotisk.

Du kan i langt de fleste situationer der ender med at blive farlige finde fejl begået andre steder på banen. Og mens jeg er helt med på at bedømmelserne af spillere skal være nuanceret så kan jeg ikke ignorere grundproblemet - Umtiti prøver at trække en offside på rak. Ikke bare er det elendigt udført men det er unødvendigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14936
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1670 gange
Blevet takket: 1112 gange
Kontakt:

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Indtil videre i denne sæson i alle turneringer har vi kun vundet en enkelt kamp mod de store hold.
Det var mod Juve som spillede uden Penaldo.
Så statistikken peger på CDR og CL exit i denne måned. Selvfølgelig har vi chancen men den er ekstrem lille
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9182
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 915 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Man kan ikke konsekvent spole x antal sekvenser etc tilbage, for at finde folk der ikke presser eller skulle have tacklet ordentligt. Eller jo, det kan man, men så bliver det for søgt!

Det er en cb’s lod at kunne træffe afgørende beslutninger og potentielt være sidste mand, så skal man sku tænke sig bedre om, end Umtiti generelt har gjort de sidste par kampe.

Ift Alba/str. Syntes klart Alba bare viser sin douche i situationen. Intet str imo. Men dog samtidig en underlig dom af Lahoz!

Var det egentlig Manzano i VAR rummet?

Jeg er lidt pessimistisk ift den kommende tid. En million rejsedag, mange spilleminutter, ingen hvile, skader, ung trup mm. Tror godt boblen kan springe og resultere i en mærkbar nedgang i resultater og præstationer, det næste stykke tid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst