10/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen grund til at køre mere i det. Vi er uenige omkring andet mål og det er hvad det er ;-)

Videre til næste kamp!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 6:06 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 3:17 pm
Madameskrald skrev:
tors feb 11, 2021 2:53 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 2:47 pm
Det du siger vedr Koeman er så at han har fuldstændig ret, når det kommer til Umtiti, men slet ikke vedr Messi...? Godt man lige kan pille det ønskede ud :thumbup:
Jeg er ikke helt med her. Koeman snakker ikke om Messi i det linkede!
Nej netop.

Men jeg vil ikke bruge mere tid på denne uenighed. Selvfølgelig kan man til tider finde afgørende, store fejl, punkter etc i opspillet til et mål. Imo er det bare ikke i høj grad tilfældet her med Umtiti.
Jeg forstå fortsat ikke sammenhængen - det er som i reglen et godt udgangspunkt, at man formulerer sig, så modparten forstå, hvad der menes.

Og naturligvis skal Umtitis bidrag til målene ikke negligeres - min pointe var og er, at problemerne startede meget tidligere end hos Umtiti, og kunne være forhindret både inden og efter Umtitis fejl med denne rette struktur og indstilling.

Jeg kan også vende den - var du tilfreds med Messis defensive indsats ved andet mål?

Eller den defensive struktur ved nogen af målene?
Kunne du overveje at putte arrogancen lidt på hylden?

Dine resterende spekulationer, må du vende med en anden. Jeg har givet mit syn på umtitis ageren mm. Ordkløveri gider jeg ikke bruge tid på.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 9:26 pm
Kunne du overveje at putte arrogancen lidt på hylden?
Det var ikke ment som arrogance, hvis det blev forstået sådan, beklager jeg.

Jeg understreger egentligt bare, at du gerne må skrive, så man kan forstå dig, da det er en forudsætning for debatten.

Da jeg allerede havde bedt dig om at forklare dig efter din Koeman/Messi reference, og da du derefter valgte (for mig at se) at skrive en intetsigende one-liner som svar, så vil jeg mene, at den var berettiget.

———————————

Og når vi nu snakker arrogance, må jeg så minde dig om, at du kom inde i diskussionen sådan her:
Man kan ikke konsekvent spole x antal sekvenser etc tilbage, for at finde folk der ikke presser eller skulle have tacklet ordentligt. Eller jo, det kan man, men så bliver det for søgt!
Og ud af den sådan:
Dine resterende spekulationer, må du vende med en anden.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
fre feb 12, 2021 9:05 am
Antimadridista skrev:
tors feb 11, 2021 9:26 pm
Kunne du overveje at putte arrogancen lidt på hylden?
Det var ikke ment som arrogance, hvis det blev forstået sådan, beklager jeg.

Jeg understreger egentligt bare, at du gerne må skrive, så man kan forstå dig, da det er en forudsætning for debatten.

Da jeg allerede havde bedt dig om at forklare dig efter din Koeman/Messi reference, og da du derefter valgte (for mig at se) at skrive en intetsigende one-liner som svar, så vil jeg mene, at den var berettiget.

———————————

Og når vi nu snakker arrogance, må jeg så minde dig om, at du kom inde i diskussionen sådan her:
Man kan ikke konsekvent spole x antal sekvenser etc tilbage, for at finde folk der ikke presser eller skulle have tacklet ordentligt. Eller jo, det kan man, men så bliver det for søgt!
Og ud af den sådan:
Dine resterende spekulationer, må du vende med en anden.


Hvis ikke det er arrogance at insinuere at man ikke formulerer sig så folk kan forstå det, så ved jeg snart ikke..??

Det kan vel ikke være mit problem at du ikke forstår mine svar??

Men for dig og prins Knud: Du skrev at RK var enig med dig og linkede til en side. Hermed forstod jeg dig, som at du mente at han var enig med dig vedr nævnte problematik, men i og med (som du selv skrev) han ikke nævnte Messi, kom han dermed ikke ind på det problem du mener der var vedr Messis pressspil. Ergo var han netop ikke enig med dig i din sag. Kun delvist (det omhandlende umtiti), hvilet jeg kommenterede med, at det var rart at kunne plukke det brugbare ud. Du mente jo at RK og du, var enige.

Jeg tror ikke jeg kan uddybe det tydeligere.

Dernæst. Det er bestemt ikke arrogant, det jeg skriver som indledning. Højest en smule provokerende, men arrogant. Nej. Desuden skriver jeg ikke direkte henvendt til dig eller personligt vedr ens kommunikative evner.

Edit: og min udgang. Du begynder at inddrage ting som imo ikke var del sf den oprindelig disk. Det er imo klassisk ordkløveri og man fjerner sig fra det oprindelige. Derfor måtte du tage den med en anden. Ville du hellere at jeg blot ignorerede dig?

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
fre feb 12, 2021 9:39 am
Hvis ikke det er arrogance at insinuere at man ikke formulerer sig så folk kan forstå det, så ved jeg snart ikke..??

Det kan vel ikke være mit problem at du ikke forstår mine svar??
For mit vedkommende understregede jeg blot et kommunikationsbrist, som hindrede forståelse og dermed debat.

I øvrigt har jeg understreget, at det var min forståelse, der manglede - problemet kan godt ligge hos modtageren og ikke afsenderen, så jeg peger faktisk ikke direkte fingre af dig (jeg ved selvsagt ikke, om der er andre, der er helt med på, hvad du mente). Men hvis du gerne vil debat, så bliver det altså dit problem, hvis du ikke formår at formulere dig, så din modpart (undertegnede) forstår dig.

Og som jeg har skrevet, så vil jeg gerne undskylde, hvis du føler dig ramt af heraf. Det var en opfordring til at uddybe snarere end at udstille dine kommunikative emne (som generelt syntes ganske fine).
Men for dig og prins Knud: Du skrev at RK var enig med dig og linkede til en side. Hermed forstod jeg dig, som at du mente at han var enig med dig vedr nævnte problematik, men i og med (som du selv skrev) han ikke nævnte Messi, kom han dermed ikke ind på det problem du mener der var vedr Messis pressspil. Ergo var han netop ikke enig med dig i din sag. Kun delvist (det omhandlende umtiti), hvilet jeg kommenterede med, at det var rart at kunne plukke det brugbare ud. Du mente jo at RK og du, var enige.
Tak..., hvis du havde fulgt min forvirring opmed denne forklaring, så havde vi haft et grundlag for en videre debat.

Jeg referede udelukkende til Koeman for at validere mit eget syn på sagen, da du jo havde gjort dig ganske umage med at understrege, at min tilgang var søgt. At du så valgte at respondere derpå med fra mit perspektiv et stråmandsargument ifht. cherry-picking - det må stå for din egen regning.
Dernæst. Det er bestemt ikke arrogant, det jeg skriver som indledning. Højest en smule provokerende, men arrogant. Nej. Desuden skriver jeg ikke direkte henvendt til dig eller personligt vedr ens kommunikative evner.
Så syntes jeg, at du skal overveje, om der er andre, som har en anden opfattelse af ordet arrogance (synonymer for arrogance syntes at være blandt andet: hoven, nedladende, uhøflig).
Edit: og min udgang. Du begynder at inddrage ting som imo ikke var del sf den oprindelig disk. Det er imo klassisk ordkløveri og man fjerner sig fra det oprindelige. Derfor måtte du tage den med en anden. Ville du hellere at jeg blot ignorerede dig?
Heri er jeg uenig.. Du understregede, at det var søgt at søge nogle sekvenser tilbage for at afsøge den underliggende problemstilling, der førte til Umtitis fejl. Og da du holdte fast i at grundproblemet var Umititis fejl, og ikke de strukturelle problemstillinger op til målene, så må du per den logik jo være tilfreds med Messi presspil og holdets defensive struktur (som jeg har understreget kunne havde forhindret situationen).

Det var netop kernen i den oprindelige præmis for diskussionen.., men jeg kan godt se, at den vending af argumenterne ikke er til din fordel - og det er måske det, som du reagerer på.

Og igen vil jeg understrege, at du fulgte op med:
Nej jeg insisterer ikke på det. Men i disse tilfælde med Umtiti, er det hans primære ansvar. Han laver også flere andre uovervejede fejl, som en cb ikke skal rode sig ud i. Det primære for en cb er at forsvare. Hvis du er bageste mand skal du hverken buse frem eller lave fikse driblinger i og omkring feltet, som han også har gjort en del på det sidste.
, som jeg skulle mene netop bære fokus væk fra den oprindelige præmis for diskussion - som ikke var Umtitis niveau eller mangel på samme, eller om han lavede betydende fejl, men problemstillingen i at fokusere på en enkeltstående fejl begået af en enkelt spiller, fremfor de mere betydende underliggende strukturelle problemstillinger.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Til moderator:

Kan jeg få at vide hvad der ikke var tilladt i min besked til madam, som ikke allerede var tilstede i foregående indlæg?


Til madam@

Jeg har fået slettet et indlæg til dig. Syntes det lå i fin linje med diskussionen og tonen. Det har det så ikke gjort? Så jeg tror jeg lukker den her fra mig.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Wennerberg »

Antimadridista skrev:
fre feb 12, 2021 3:14 pm
Til moderator:

Kan jeg få at vide hvad der ikke var tilladt i min besked til madam, som ikke allerede var tilstede i foregående indlæg?


Til madam@

Jeg har fået slettet et indlæg til dig. Syntes det lå i fin linje med diskussionen og tonen. Det har det så ikke gjort? Så jeg tror jeg lukker den her fra mig.
Der er ikke slettet noget. Men vi flyttede forum til sin egen server i eftermiddags, så dit indlæg er nok skrevet indenfor den times tid hvor vi skiftede over, og hvor nogle få indlæg er gået tabt
Wennerberg
Forum Admin

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Wennerberg skrev:
fre feb 12, 2021 7:49 pm
Antimadridista skrev:
fre feb 12, 2021 3:14 pm
Til moderator:

Kan jeg få at vide hvad der ikke var tilladt i min besked til madam, som ikke allerede var tilstede i foregående indlæg?


Til madam@

Jeg har fået slettet et indlæg til dig. Syntes det lå i fin linje med diskussionen og tonen. Det har det så ikke gjort? Så jeg tror jeg lukker den her fra mig.
Der er ikke slettet noget. Men vi flyttede forum til sin egen server i eftermiddags, så dit indlæg er nok skrevet indenfor den times tid hvor vi skiftede over, og hvor nogle få indlæg er gået tabt
Nå. Ok, jaja, det er der jo ikke noget at gøre ved. Syntes også I var blevet en kende for nærtagende hvis det var tilfældet.. ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster