3/2 Granada - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

I øvrigt, så er det sådan en kamp som i går som får mig til at savne tilskuerne på lægterne helt ubeskriveligt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er forresten ved at være på tide at man stopper med alt det der "Griez bidrager ikke". Nej han løber ikke rundt og laver de vilde driblinger osv men han tager mange løb, han deltager i spillet og han arbejder røven ud af bukserne. Det er ikke flashy men det er det holdet har brug for. Han er først og fremmest en teamplayer hvilket er sjældent når vi snakker om så stor en stjerne.

At han er begyndt at have slutprodukt på er selvfølgelig dejligt men det er ikke altafgørende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Uden at begive mig ud i en større analyse, så må Koeman også snart få en smule kredit.! Ubesejret i de seneste 14 kampe, hvis lige vi regner supercup finalen fra. Det er sku godkendt under disse omstændigheder.

Nu har vi 2 la liga opgør (+ første copa semi) inden PSG. Betis og Alaves. En god mulighed for 4-6 point og dermed fortsat "good vibes" inden "the return of the Ney"!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45ee.html

Og netop det, skulle komme fra selveste Soldado?!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tors feb 04, 2021 12:21 pm
Uden at begive mig ud i en større analyse, så må Koeman også snart få en smule kredit.! Ubesejret i de seneste 14 kampe, hvis lige vi regner supercup finalen fra. Det er sku godkendt under disse omstændigheder.

Nu har vi 2 la liga opgør (+ første copa semi) inden PSG. Betis og Alaves. En god mulighed for 4-6 point og dermed fortsat "good vibes" inden "the return of the Ney"!
Tjooo.. Resultatmæssigt helt sikkert, men spillemæssigt er fra mit perspektiv kun en mindre opgradering af Valverde. Den sammenhængende strukturerede offensiv og defensiv er fortsat lidt langt væk. Det er fortsat hængt meget op på individuelle kvaliteter fremfor et rigtigt godt organiseret kollektiv.

Eksempelvis finder jeg overvejende Puig så iøjnefaldende, som det er tilfældet, fordi han insisterer på at flytte bolden hurtigt - og det er i stor kontrast til resten af holdet, hvor tingene som udgangspunkt går alt for langsomt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors feb 04, 2021 11:49 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 04, 2021 12:21 pm
Uden at begive mig ud i en større analyse, så må Koeman også snart få en smule kredit.! Ubesejret i de seneste 14 kampe, hvis lige vi regner supercup finalen fra. Det er sku godkendt under disse omstændigheder.

Nu har vi 2 la liga opgør (+ første copa semi) inden PSG. Betis og Alaves. En god mulighed for 4-6 point og dermed fortsat "good vibes" inden "the return of the Ney"!
Tjooo.. Resultatmæssigt helt sikkert, men spillemæssigt er fra mit perspektiv kun en mindre opgradering af Valverde. Den sammenhængende strukturerede offensiv og defensiv er fortsat lidt langt væk. Det er fortsat hængt meget op på individuelle kvaliteter fremfor et rigtigt godt organiseret kollektiv.
Resultater er i hvert fald halvdelen af en succes!

Vil anføre at Koeman imo har gjort mere godt end han får kredit for, ligesom jeg stadig vil mene, ringeagtet manglende sammenhængende kontinuitet, at han situationen taget i betragtning, har gjort det bedre end jeg forventede for 3-4 måneder siden.

Det kan selvfølgelig stadig sagtens blive bedre og der er da også klare mangler.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Udtrykket/intensiteten/gnisten vi har spillet med i de seneste kampe er et springende punkt for mig. Her synes jeg der ligger en mærkbar forskel og det indgyder håb. Det er stadig et skrøbeligt håb, men et håb ikke desto mindre.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Med i vurderingen af Koemans bedrift skal også tages, at sæsonen er så komprimeret, at der ikke efterlades meget plads til træning og dermed indarbejdning af løbemønstre, automatismer m.v., integrering af mange nye og unge spillere, skader til stamfolk mv.. Så det er tildels forståeligt, at udtrykket ikke står snorelige.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
fre feb 05, 2021 10:16 am
Med i vurderingen af Koemans bedrift skal også tages, at sæsonen er så komprimeret, at der ikke efterlades meget plads til træning og dermed indarbejdning af løbemønstre, automatismer m.v., integrering af mange nye og unge spillere, skader til stamfolk mv.. Så det er tildels forståeligt, at udtrykket ikke står snorelige.
Og deraf også forståeligt at han lige får et klap på skulderen :glad:

Men nu står ret afgørende 4-6 uger for døren. Meget kan blive defineret i denne periode ift overrraskende succes eller blot skindet på næsen...

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af MarkMenace »

For ikke at nævne at han har skreget efter en 9'er som ikke er Martin B. Så tror ikke han 100% kan spille som han vil, hvilket gør det lidt svært at klandre ham for manglende identiteter.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Omvendt er det jo Messi, som falsk ni’er, der har stabiliseret holdet. Selvfølgelig sammen med han er gået tilbage til en tremands midt.

Er meget enig i, at indstillingen er bedre end længe, og han har fået Dembele og Griezman i gear. Hvilket vi har talt om tidligere, nok var en målsætning i sig selv.

Taktik, løbemønstre(De Jong undtaget) og en descideret plan med boldbesiddelsen har manglet. Der bliver løbet i dybden, når Messi har bolden. Det er vist vores gameplan.

Om de taktiske mangler er ofret, for at få de dyre investeringer i omdrejninger, og corona programmet hør det svært, eller han bare ikke er skarp på den konto. Det skal jeg ikke kunne sige.

Nu har vi et momentum, og som Jonas er inde på en gejst og en tro. Det skal Koeman selvfølgelig også have kredit for.
Målsætningerne er ikke overvældende herfra, og vi kan bare håbe på en fortsat positiv udvikling.
Eneste aber dabei, er frygten for spillernes fysik. Den er generel for alle hold pt, men vi har spillet fire gange forlænget uden de store udskiftninger.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Dette har også manglet blandt den gamle garde... Stærkt er Griezman!

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/grie ... -alba.html

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Alba er den sidste der skal snakke om at bevare koncentration. Klaphat

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Nogle gange er jeg virkelig træt af Alba.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3/2 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Holdkæft jeg er træt af den lille hidsige lort. Jeg kan næsten ikke vente til han stopper i Barca.
Det samme gælder Pique og alle de gamle som ikke respekterer unge spillere.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster