17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Xavi6Smede »

Antimadridista skrev:
man jan 18, 2021 12:45 am
Xavi6Smede skrev:
man jan 18, 2021 12:42 am
Piquénbauer skrev:
man jan 18, 2021 12:38 am
Det er så dumt at bruge tid på denne turnering. Det skulle have været rent b-hold fra starten. Men nej nej det er jo et trofæ. Ffs.

240 min i benene og en karantæne i ligaen til messi. Alt sammen så vi kunne have vundet en fucking supercup. Jeg er fuldstændig ligeglad med spillet på banen - Koeman skulle fyres for at tage denne cup seriøst. Idiot.
Jeg kan ikke forestille mig en manager, der ikke ville tage denne turnering seriøs. At du pålægger turneringen ingen værdi er hvad det er, men det gør alle klubberne tydeligvis. Koeman ville være en klovn hvis han ikke gik efter at vinde.
Har den stor værdi for dig?
Stor værdi? Nej, synes turneringen er en fjollet ide. Men nu er det klubberne, der bestemmer hvor vigtig titlen er, og det er stærkeste hold (selv en halvskadet Messi) der spilles. Det jo ikke meget anerledes, end at City og United lige har spillet med stærkeste hold i Carabao semifinalen midt i et presset kampprogram. Så nej, jeg synes ikke turneringen er særlig vigtig, men jeg ville også finde det åndssvagt ikke at gå efter titlen, når vi snakker en finale og vores bedste chance for en titel i denne sæson. Kritikken skulle mere være at vi ikke kunne vinde, hverken mod Sociedad eller Athletic..

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Ba sai luo na »

Der skal stilles med stærkeste opstilling
Alt andet ville være for mærkeligt. Det er en finale.

At den tabes er ærgerligt. Men det kan ikke være et argument for at man så ligeså godt kunne have spillet reserverne.

Messi for et hvil nu. Det jo ikke en katastrofe han får et rødt kort på nogle punkter. Copa del rey ville han ikke spille og skulle han sidde over i liga kamp går det nok.

De prøvede og den gik ikke. De og vi må videre
Sandheden er der er noget at arbejde med endnu og tror ikke det bliver anderledes før der er afklaring på ledelsen, Messi fremtid osv.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:
man jan 18, 2021 1:00 am
Antimadridista skrev:
man jan 18, 2021 12:45 am
Xavi6Smede skrev:
man jan 18, 2021 12:42 am
Piquénbauer skrev:
man jan 18, 2021 12:38 am
Det er så dumt at bruge tid på denne turnering. Det skulle have været rent b-hold fra starten. Men nej nej det er jo et trofæ. Ffs.

240 min i benene og en karantæne i ligaen til messi. Alt sammen så vi kunne have vundet en fucking supercup. Jeg er fuldstændig ligeglad med spillet på banen - Koeman skulle fyres for at tage denne cup seriøst. Idiot.
Jeg kan ikke forestille mig en manager, der ikke ville tage denne turnering seriøs. At du pålægger turneringen ingen værdi er hvad det er, men det gør alle klubberne tydeligvis. Koeman ville være en klovn hvis han ikke gik efter at vinde.
Har den stor værdi for dig?
Stor værdi? Nej, synes turneringen er en fjollet ide. Men nu er det klubberne, der bestemmer hvor vigtig titlen er, og det er stærkeste hold (selv en halvskadet Messi) der spilles. Det jo ikke meget anerledes, end at City og United lige har spillet med stærkeste hold i Carabao semifinalen midt i et presset kampprogram. Så nej, jeg synes ikke turneringen er særlig vigtig, men jeg ville også finde det åndssvagt ikke at gå efter titlen, når vi snakker en finale og vores bedste chance for en titel i denne sæson. Kritikken skulle mere være at vi ikke kunne vinde, hverken mod Sociedad eller Athletic..
Ok, er dybt uenig, jævnfør tidligere posts, plus unødig forbrug af ressourcer.
Desuden kunne man sagtens gå efter den, uden at stille stærkest hver gang.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai luo na skrev:
man jan 18, 2021 1:05 am
Der skal stilles med stærkeste opstilling
Alt andet ville være for mærkeligt. Det er en finale.

At den tabes er ærgerligt. Men det kan ikke være et argument for at man så ligeså godt kunne have spillet reserverne.

Messi for et hvil nu. Det jo ikke en katastrofe han får et rødt kort på nogle punkter. Copa del rey ville han ikke spille og skulle han sidde over i liga kamp går det nok.

De prøvede og den gik ikke. De og vi må videre
Sandheden er der er noget at arbejde med endnu og tror ikke det bliver anderledes før der er afklaring på ledelsen, Messi fremtid osv.
Så du kan overhovedet ikke se fornuften i at hvile folk i et enormt stramt program og dosere ressourcerne ift ligaen og CL, ringeagtet at det er en finale og en titel?

Er copa cataluyna lige så vigtig for dig?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Det er præcis den tankegang der har været en af klubbens helt store problemer i nogle sæsoner efterhånden. “Det er en titel og den skal vindes”. Det er et eller andet biprodukt af treble sæsonerne hvor alle titler lige pludselig er vigtige - man kan jo ikke vinde en treble uden cdr.

Det er de bare ikke. Og når man ikke har verdens bedste trup og hold mere så må man sgu tænke sig om og placere “indsatsen” de rigtige steder.

CdR og diverse supercups betyder stort set intet. Man vil aldrig høre; “Xavi vandt ? Cdr titler og supercups”. Alligevel har vi rendt rundt og spillet med stærke hold i jan/feb med et presset ligeprogram og cl om hjørnet. Det er så tosset.

Vågn op og tænk fremadrettet. Og få nu for fanden banket noget realisme ind omkring holdet - det kan ikke spille med om alt. Og sådan har det været i lang tid nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Ba sai luo na »

Rotation udskiftning ville være fornuftigt.

Men jeg synes det er helt fair at gå efter at vinde denne turnering - kunne havde været et fint boost.
Det blev det så ikke og så man så altid diskutere hvad der havde været smartest.

Ligaen er vel væk?
Det har ingen værdi for mig overhovedet om Barca bliver 2,3,4 i ligaen. Bare de kommer i CHL, så der er plads til at smide point i ligaen ift til andre år hvor man kæmpede med real hvor alle point tab kunne være afgørende.

Jeg forstå dog fint at der flere måder at vurdere dette på, men jeg havde gjort som koeman. Ingen tvivl.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7208
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1879 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "It was a very contested game, in the second half we improved our game. In the first half we lost balls and we didn't reach their area. We've put ourselves ahead on two occasions, but they scored twice to level the score."

"We are disappointed and sad, but we don't have much time to regret it. Today I saw things that I liked, but there are things to improve as well. It was hard to lose today."

"Messi knows when he is fit to play and when not, he has said he could play. He did his best."

"I don't think it's a step backwards... Winning would have been better obviously, but we will show that we are on the right track in the next games. We need time. For many players this final has served to gain experience."

"I'd better not talk about referees..."

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Kubala »

Har det måske ikke også noget at gøre med, at man ikke rigtigt har de store muligheder for de store trofæer i denne sæson, når man satser på supercuppen? Og måske også Copa? Jeg tror ikke, at man kan vinde ligaen, og 2. pladsen, 3. plads eller 4. plads er jo sådan set det samme i sidste ende. Mht. CL virker det også lidt urealistisk.
Senest rettet af Kubala man jan 18, 2021 2:08 am, rettet i alt 2 gange.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBSOCI »

Barca tabte og derfor er fokus på, at vi unødigt har spildt 2x120 min. til ingen nytte. Havde vi vundet, havde vi nok tænkt: Dejligt med en titel, det booster vores selvtillid.

Jeg hælder nok mest til, at vi skulle prøve at vinde Supercuppen men uden brug af vores største stjerner. Men det er jo let nok at sige, nu hvor ballet sluttede, som det gjorde...

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBSOCI »

Synes kampen illustrerer et evigt dilemma. Skal Barca gå efter at vinde alle turneringer, uanset hvor meget de vægter/betyder? Eller skal Barca tage højde for, at der er et sammenpresset program og derfor spare spillere i mindre betydningsfulde turneringer?

I år var den nemmeste vej til en titel Supercupen. “Retfærdiggør” det, at vi stillede med Messi og Co.? Ja, måske.

Jeg forsvarer ikke Koeman, som jeg aldrig har haft fidus til. Jeg siger bare, at en træner har nogen svære valg, som vi mandagstrænere kan kritisere om, ja, mandagen, når vi ikke har fået det resultat, som vi havde håbet på.

Jeg set bare frem til, at vi forhåbentligt snart igen kan komme til Barcelona og se bold på Camp Nou med tilskuere på lægterne.

Visca el Barca!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg forsvarer ikke Koeman, som jeg aldrig har haft fidus til. Jeg siger bare, at en træner har nogen svære valg, som vi mandagstrænere kan kritisere om, ja, mandagen, når vi ikke har fået det resultat, som vi havde håbet på.
Eller som vi mandagstrænere siger igen og igen inden kampene. Og igen hvis vi får et resultat.

Problemet er at vi ikke har et projekt og ikke har haft det længe. Trænerne forsøger at vinde alt da det er vejen til at beholde deres job. Hvis de vidste de havde en forholdsvis sikker position så ville de også kunne tage de “svære” valg og prioritere turneringerne.

Kombiner det med “treble-syndromet” hvor især fans mener at ALT skal vindes (overbevisende) og så har man en rigtig skidt kultur.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

FCBSOCI skrev:
man jan 18, 2021 2:05 am
Barca tabte og derfor er fokus på, at vi unødigt har spildt 2x120 min. til ingen nytte. Havde vi vundet, havde vi nok tænkt: Dejligt med en titel, det booster vores selvtillid.

Jeg hælder nok mest til, at vi skulle prøve at vinde Supercuppen men uden brug af vores største stjerner. Men det er jo let nok at sige, nu hvor ballet sluttede, som det gjorde...
Det er ikke rigtigt. I hvert fald ikke for mit vedkommende. Har skrevet flere gange op til disse super cup opgør, at de betyder minus og man burde nedprioritere dem og bruge de helt unge.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
man jan 18, 2021 2:04 am
Har det måske ikke også noget at gøre med, at man ikke rigtigt har de store muligheder for de store trofæer i denne sæson, når man satser på supercuppen? Og måske også Copa? Jeg tror ikke, at man kan vinde ligaen, og 2. pladsen, 3. plads eller 4. plads er jo sådan set det samme i sidste ende. Mht. CL virker det også lidt urealistisk.
Det kan man måske godt argumentere for, men samtidig er det bare blevet gjort i årevis. Husker stadig januar/februar 16, hvor enorme ressourcer blev brugt, med bedste 11’er, på copaen i ugerne op mod CL.

Tror heller ikke man skal være så skråsikker på at slutte i top 4, endnu. Hvis Sevilla vinder deres udsatte, er vi pt 2 point indenfor top4 stregen...

CL er klart urealistisk, men stadig syntes jeg af flere årsager at man stadig skal prioritere den højt. Prestige, økonomi mm.

Man kunne også ha mistet 2-3 mænd til skader, det lader så heldigvis ikke at være tilfældet, som ville have ramt niveauet til liga kampene.

Har endnu ikke læst et rigtig godt argument, noget sted, for at prioritere denne cup.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7208
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1879 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
man jan 18, 2021 9:36 am
FCBSOCI skrev:
man jan 18, 2021 2:05 am
Barca tabte og derfor er fokus på, at vi unødigt har spildt 2x120 min. til ingen nytte. Havde vi vundet, havde vi nok tænkt: Dejligt med en titel, det booster vores selvtillid.

Jeg hælder nok mest til, at vi skulle prøve at vinde Supercuppen men uden brug af vores største stjerner. Men det er jo let nok at sige, nu hvor ballet sluttede, som det gjorde...
Det er ikke rigtigt. I hvert fald ikke for mit vedkommende. Har skrevet flere gange op til disse super cup opgør, at de betyder minus og man burde nedprioritere dem og bruge de helt unge.
Det ville også give de unge noget tiltrængt spilletid, men sådan gik det så ikke. Desværre.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 17/1 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
man jan 18, 2021 9:36 am
FCBSOCI skrev:
man jan 18, 2021 2:05 am
Barca tabte og derfor er fokus på, at vi unødigt har spildt 2x120 min. til ingen nytte. Havde vi vundet, havde vi nok tænkt: Dejligt med en titel, det booster vores selvtillid.

Jeg hælder nok mest til, at vi skulle prøve at vinde Supercuppen men uden brug af vores største stjerner. Men det er jo let nok at sige, nu hvor ballet sluttede, som det gjorde...
Det er ikke rigtigt. I hvert fald ikke for mit vedkommende. Har skrevet flere gange op til disse super cup opgør, at de betyder minus og man burde nedprioritere dem og bruge de helt unge.
Okay, jeg generaliserer. Jeg er med på, at der også er nogen (fx dig og Piquenbauer), som mener, at super cup opgør burde nedprioriteres. Jeg kender dog også rigtigt mange Barca fans, der synes, at vi skal gå all in i alle turneringer. Uanset hvad, så står Koeman over for et dilemma. Tror du ikke, at du havde tænkt dejligt med en titel, hvis vi havde vundet (mere end øv, vi skulle have sparet profilerne)?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster